![]() |
1985 Golf MKII GTD
Hoi allemaal.
Morgen ga ik kijken bij een Golf 2 GTD uit '85. De verkoper zegt dat er water in de kofferbak komt, dat een deur moeilijk sluit en een stripje mist. Verder nog wat kleine dingetjes. zijn er nog belangrijke dingen waar ik motorisch op moet letten? Tis een 69pk met +/- 220dkm. Zijn dit robuuste motoren en hoe horen ze te lopen? alvast bedankt! |
De beste motoren van de turbodiesel's.
Zeker als er een k24 turbo in ligt, dan is het helemaal compleet. Met goede onderhoud en zonder te prullen aan stelschroefjes haal je makkelijk de 500 000 zonder al te veel slijtage. Motorisch kijk eerst of er knal witte rook uit komt (bij koude motor kan het missschien gewoon condens zijn,) Of die blauw,zwart rookt stationair. Meer nadelen zijn er niet denk ik. Lekkages controleren... Ze horen niet te tikken, anders zijn het de kleppen. De meeste turbodiesels draaien stationair just op 1000rpm, bij de 1 draait een td als een tractor, bij de ander draait een td veel mooier. heeft met je stationair stelschroef te maken. (schrik je daar ma niet van af) |
Thnx Sergio! Ik dacht juist ooit gehoord te hebben dat het nog weleens probleemmotoren konden zijn. Zal hem even goed uittesten in ieder geval
|
Graag gedaan ;)
Probleem motoren niet echt nee, ze kunnen wel eens warm worden, maar daarom moet je ook altijd goed letten op je koelvloeistof en andere koel onderdelen. de GTD SB (intercooler) motor dat is wat anders. Een JR motor is leuker om te rijden (naar mijn mening toe) voor die 10 mindere paardjes merk je het verschil niet eens en is ook nog ens zuiniger als de Intercooler. |
Heb em niet gekocht om verschillende redenen. Ten eerste bleek het een golf C te zijn waar een GTD blok is ingegooid. Was niet heel netjes gedaan. Schakelen en koppelen ging heel zwaar en de tweede versnelling deed het niet. Uiterlijk was het een ramp. Veel erger dan me was verteld.
Als het een echte GTD was geweest had ik dat voor lief genomen en gerepareerd. Deze was het niet waard. :-( |
Ondertussen ben ik toch geslaagd in mijn zoektocht. Gisteravond een originele GTD uit '85 gekocht.
er zijn wel een paar kleine mankementen/onzuiverheden uiteraard. De basis is wel gewoon erg goed! Ik zal snel wat fotootjes uploaden met het hele verhaal erbij |
Die geimporteerde atlasgrau (denk ik) uit het noorden van het land? ben benieuwd naar je fotos.. :)
|
Nee de rode uit 't harde gld. Stond ook hier te koop.
Bedoel jij die blauwe uit drachten? Das echt een verschrikkelijk barrel!! |
Quote:
Die ziet er wel echt mooi uit voor dat geld. Vanaf de foto's dan haha. |
|
Die lelijke bumpers ervan af, en een setje GTI dikke bumpers of de smalle (naar smaak) erop monteren ! :thumbup:
Proficiat & succes! |
Lelijke bumpers? Een geweldige BBS kit! Helemaal top! Wellicht de wielkastlijsten nog spuiten?
Dikke bumpers op een pre-facelifter is naar mijn mening echt kansloos! |
Zou dat BBS kitje ook lekker laten zitten, kun beter wat aandacht aan dat tankklepje schenken.
|
Kit eraf, ff mij doorgeven waar ie ligt kom ik er nu nog aan.
|
Quote:
:screwy: |
Haha ik twijfel nog wel over het bumperkitje. Misschien wil ik de originele look wel. Dikke bumpers wordt em sowieso niet. Hoort niet op een 85-er vind ik:-)
Ben er trouwens wel erg wijs mee. Zit nu een schroefset onder en wil eigenlijk vaste verlaging dus even het forum en mp afstruinen:-) Ga hem eerst zo strak mogelijk maken en dan kijk ik wel wat er verder aan gedaan wordt |
Bbs kit kan ik ook ophalen als Jetta Mania niet kan! Wil het altijd nog ns op een Golf monteren! :)
|
Dan zal ik toch echt eerst ergens een setje originele lijsten moeten vinden :D
|
Das niet ingewikkeld, vind je zo.
|
Quote:
Nee uit Hardegarijp. 90-NVB-2, zou 171d hebben gelopen volgens teller. Maar goed was een import en was verder niet aan te tonen op papier.. werkt dit?; fotooke https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.n...911559490_n.jpg Maar leuk projectje heb je, kun je vast iets van maken! Niet kapot te krijgen die blokken! |
Die bbs kit is super! Mooi laten zitten :thumbup:
|
Quote:
Die heb ik ook gezien. Deze was echt in topstaat en moest maar 1250 kosten. Zag hen voorbij komen op een VAG hoekje op facebook. Heeft een halfuur te koop gestaan :-D Thnx gaat zeker lukken! Zal snel een projecttopic openen! Het zal allemaal niet heel snel gaan overigens. Ik ga hem straks als daily gebruiken dus goed onderhouden en gaandeweg de oneffenheden wegwerken. |
Quote:
Dankje! Ben er ondertussen ook gek op geworden. Hij moet wel iets omhoog met dit kitje. Poten staan volgens mij sowieso ongelijk :screwy: van de week maar even kijken of het nog gangbaar is en wat voor setje het is. |
Mijne staat ook nog te koop. Weet niet wat je voor de rode hebt betaald hoor. Maar heb een zeer nette mk2 1.6td te koop.
|
Quote:
Heb er een zacht prijsje voor betaald. Ben ook niet opzoek naar een andere :thumbup: |
Ondertussen staat hij al weer een week recht op zn pootjes. Schroefsetje was nog goed gangbaar gelukkig. Voor 1cm omhoog en achter 1cm naar beneden :)
ben nu bezig om wat onzuiverheden aan te pakken. De schakeltoren is versleten denk ik want de achteruit kan ik hem zo induwen zonder de pook in te drukken. De schakelstangrubbers zijn ook niet wat ze moeten zijn. Van de 3 naar de 2 is soms krakende bak terwijl van 1 naar 2 prima gaat. ook heb ik gemerkt dat hij volgas minder vermogen heeft dan met iets minder gas. Kwestie van turbodruk opschroeven denk ik? |
Wat noem je volgas? Als je daar zo een potje hebt op je inlaat (overdruk ventiel) hoor je deze af te doppen als je Golf meer dan op 0.8bar draait.
Dat ellendig potje zorgt er namelijk voor dat zodra je boven de 0.8 zit dat ie in een soort ''protection'' aanslaat en alle druk weer loost = no power in high rpm's. Wat je ook kunt doen is het schroefje wat in da potje zit, helemaal vast schroeven, misschien dat het een beetje zal helpen, ofwel u gaskabel die te slap ingesteld staat. |
Quote:
zal er straks even naar kijken. volgas is gewoon gaspedaal op z'n laagst ;) zo staat hij er nu bij: ![]() smoked kruiskoplampjes gemonteerd. vond ze op de sloop :screwy: |
Nog een vraagje..
ik heb mn oog laten vallen op een AFN blok. Compleet voor inbouw in een MK2 met tellerbak stuurkolom, zekeringkast, uitlaat tot middendemper etc. aangezien deze elektronisch gestuurd, is het dan wel goed om te bouwen zonder al teveel aanpassingen? |
All times are GMT +1. The time now is 07:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.