![]() |
G60 remmen vóór, trommels achter
De zoveelste vraag betreffende G60 remmen zullen de meeste denken.
Ik heb veel research gedaan maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een '80 MK1 1.5LS. De voorste remmerij wil ik vervangen voor G60 remmen. Ik heb een complete Corrado waar ik de onderdelen af kan pakken. Maar wat moet ik aanpassen qua HRC, bekrachtiger, begrenzers etc? Of kan ik de huidige zaken laten zitten? Aan de achterzijde wil ik mijn trommels houden.. Kan iemand mij helpen, concrete antwoorden |
Ik neem aan dat je weet dat je adapters nodig hebt om de klauwen te bevestigen.
Te adviseren is om een 22mm HRC te monteren (ca 60 euro op ebay). Verder hoeft er niks aangepast te worden als je de trommels achter behoudt. |
Van de adapters ben ik op de hoogte.
Maar van de gehele remmerij ansich heb ik geen kaas gegeten en vond zoveel verschillende antwoorden dat ik niet wist wat ik zou moeten gebruiken.. Alleen een 22mm HRC zou goed zijn dus? |
Rij zelf ook met G60 remmen voor, en trommels achter.( Golf 1 cabrio) Trommels remmen achter prima, heb er een HRC van 22mm
Heb je de remklauwen al? |
Op een golf1 wil je ook geen schijven achter
|
Idd als je toch die Corrado heb staan zou ik ook die astappen pakken.
En dan naar eigen keuze de ankers en klauwen pakken. Je zou ook alleen de ankers kunnen pakken en daar Golf 4 klauwen op zetten. |
Corrado heb ik inderdaad staan. Wordt straks gesloopt voor onderdelen voor m'n MK1.
Overigens heb ik adapters ook al liggen. De 22mm HRC past gewoon op mijn bekrachtiger? Ik heb geen grotere nodig van een late cabrio oid? |
Quote:
Heb je dan ook nog remdruk begrenzer nodig of hoeft dat niet bij trommels? |
Dat hoeft niet bij trommels, alleen als je schijven monteert achter is dat nodig.
|
Quote:
Top dan laat ik mijn trommels achter mooi zitten. Schijven is toch meer voor de looks denk ik. Bij mij zie je ze toch niet zitten. |
Bij de trommels zitten ook begrenzers 3/35 deze kan je gewoon over zetten op de 22mm hrc.
Wel moet je dan een remlicht schakelaar bij je pedaal monteren. Deze kan je gewoon uit een mk1 cabrio pakken of Golf2. En idd even een 9inch bekrachtiger scoren |
Bij mijn golf 2 heb ik het idee dat er geen begrenzers op zit :confused:
|
Bij mijn golf 1 zit standaard ook geen begrenser, misschien is dat bij de cabrio 2h wel
|
Ik had op mijn mk1 wel van die druk potjes op de hrc ?
|
Quote:
Welk model heeft een 9" bekrachtiger? Latere cabrio's oid? |
laat type cabrio hebben die idd deze hebben ook een 20mm hrc daar kun je het snel aan zien
|
Quote:
waarom niet Tjaap? staat stuk mooier als trommels... kwa remmen maakt het kein flaus aus... zover was ik maar verder? |
|
Quote:
remt veel te hard achter, je staat achterstevoren voordat je het door hebt.. |
Quote:
remt niet te hard,je moet wel het goede materiaal er voor gebruiken. :thumbup: |
Hele volksstammen rijden met 3/20 remdruk begrenzers van Opel.
|
Quote:
:thumbup: Ik heb de begrenzers van een Scirocco 16V ;) |
Quote:
|
Dat dus. Ik ga af op Stijn die tot twee keer toe achterstevoren heeft gestaan op de snelweg.
Je moet ze dus reduceren tot de remkracht van trommels. Dus dan is het puur voor de looks. |
Quote:
Dan gebruik jij geen goed materiaal. Je moet wel de Originele golf 1 GTI remkrachtregelaar (lastafhankelijk) gebruiken. of de remkrachtregelaar (drukafhankelijk) gebruiken van scirocco 16v. dan komt het gewoon goed. :thumbup: |
Dat is wat hij zegt toch, dat je de remkracht moet begrenzen, met een drukregelaar :)
|
Kan het allemaal beamen, schijfremmen achter kan wel maar het is maar net waar je de auto voor gaat gebruiken.
De originele Scirocco 16v begrenzers zorgen er voor dat de achterremmen maar voor 17% mee doen, dus heel veel nut boven trommelremmen hebben ze niet bij normaal straat-gebruik. Je kan je originele HRC laten zitten, of deze vervangen voor een 22 of 25,4mm cilinder. Hiermee creer je bij dezelfde pedaalkracht meer remdruk in het systeem |
Quote:
:goodpost: |
Remdrukbegrenzers heb ik laten zitten ( 82er cabrio )
Verder zit er een bekrachtiger op van een Golf 2, deze iets aanpassen en klaar. En idd, de remlichtschakelaar op het pedaal maken Met "grote" remmen voor heb je moet je al beheerst kunnen remmen, in een noodstop blokkeert je gelijk alles. Voor de looks met "dichte velgen" ga ik het geld wel aan andere dingen uitgeven. |
Quote:
Wat jij bedoelt Marc(?) is dat ik alles laat zitten hoe het zit en gewoon de klauwen monteer aan m'n remleidingen? Of is jouw reactie bedoelt op het monteren van schijven achter? Als ik alle reacties bekijk moet ik het volgende doen: 9" bekrachtiger van bijvoorbeeld een Golf 2 scoren en daarvan de stang iets verlengen. Daartegen m'n originele 20.64 HRC monteren |
9" bekrachtiger van bijvoorbeeld een Golf 1 GTI met originele 20.64 HRC type golf 1.
of 9" bekrachtiger van bijvoorbeeld een Golf 1 cabrio met originele 20.64 HRC type golf 1 cabrio. daar zit ook nog verschil in de HRC van golf 1 en golf 1 cabrio. |
Quote:
Dat is alleen als je het verkeerd ingesteld hebt!! Rijden zat lichte wagentjes met rondom schijven en die staan nooit achterste voren.. |
Ja en dat is het je hebt al heel snel verkeerd, want de juiste rembekrachtiger verdeler is bijna niet aan te komen.
Plus die achterklauwen gaan allemaal vast zitten in d'r loop der tijd. Dus waarom al die moeite en risico's voor een systeem wat opzich prima is? |
Quote:
In principe zou je alleen je voorste remmen kunnen wisselen voor G60 en daarmee al klaar zijn. Wil je een grotere bekrachtiger en/of HRC, dan kan dat ook. Als je de 9" bekrachtiger van Golf 1 Cabrio of Caddy pakt, hoef je de stang niet aan te passen. Een 22mm of 25,4mm HRC is overigens wel aan te raden met G60 remmen voor |
Quote:
Daar om heb ik de aluminium versie van de MK4. De stalen girling 36 of 38 hebben hier idd vaak last van. |
Die alu klauwen zitten ook regelmatig vast.
|
Dus de titel van het topic klopt......
|
Maar van welke auto moet ik dan een 22mm HRC bestellen?
|
scirocco 16v van 1986
|
dus op een 1 gti zit std een 22 hrc en kun je dus gewoon
de voorremmen vervangen voor een g60 exemplaar |
All times are GMT +1. The time now is 04:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.