![]() |
Wat/waar tanken jullie?
Ik ben benieuwd waar jullie tanken, en wat jullie tanken. Gewone Euro 95, Euro 98, Fuelsave, V-power (diesel), etc...
Sommigen zeggen dat gewoon ongelood 95 voldoende is, terwijl andere zeggen dan euro 98 of 100 (100 alleen in Duitsland voor zover ik weet) beter is voor de motor. Sowieso als je een custom chip in je auto hebt is het verstandiger om een hoger octaan te tanken. Ook zijn er verschillende meningen over BP Ultimate, V-power, dat deze niet echt octaan 98 hebben. Anyway, ik ben gewoon benieuwd wat jullie in de tank gooien :) Ikzelf tank met mijn Jetta gewoon Fuelsave euro 95 bij de Shell. Met mijn Corrado G60 tank ik altijd V-Power (ook bij de Shell), maar aangezien het plan is om hem binnenkort te laten chippen/kleine poelie etc, moet ik misschien maar eens de overstap maken naar een andere pomp. |
Gewone diesel bij de Gulf in het dorp :D
Golf 4 1.9 TDI. |
Ik tank gewoon 95, en ook niet bij vaste stations.
Prijs let ik ook niet op, als ik moet tanken,moet ik tanken. |
Tank altijd 98 en daarbij nog bio-ethanol in de tank om het octaangehalte te verhogen.
|
Quote:
Bio-ethanol? Dat is nieuw voor mij. Zou je daar iets meer over uit kunnen leggen? Is dat hetzelfde als een octaanbooster, of heeft dat nog andere functies? |
Gulf Challenger is volgens mij ook octaan 100
Verder tank ik overal en nergens, maar kan een stuk verder rijden op een goede diesel dan een "goedkopere" diesel." het scheelt een paar euro op een tank maar je rijd verder. wat dus goedkoper is, en je rijd op kwalitatief goede brandstof. En nee ik tank niet iets eerder om bij een merk pomp te tanken, heb gewoon een pest hekel aan tanken, moet ik dan tanken gaat ie ook vol tot de rand, dan ik een dag langer rijden :) |
in Belgie ,net over de grens..
gewoon bij een merkpomp..scheelt flink met holland..jammer voor de stationhouders net voor de grens ,,maar dat is Rutte/Dijsselbloem etc hun schuld.. en ik knikker er gewoon 95 in de 6 pitter..heb nog nooit verschil met die 'premium' dinges gemerkt..enkel in de portemonnee dan.. V power schijnt overigens alleen in Duitsland een hoger octaan gehalte te hebben...hier niet.. |
Quote:
Doen ze bij de autosport ook. JDengineering doet het ook, daar heb ik het van 'geleerd' :D Zij konden mij dat mooi uitleggen. Dat spul werkt in feite als een octaanverhoger. Het liefst zou ik op pure bio-ethanol rijden, maar dan moet ik weer aardig wat aanpassen aan m'n setup. Er zitten aardig wat voordelen aan bio-ethanol. Voor het fijne ervan moet je niet bij mij zijn :D |
Maarre....octaanboosters, V-power, etc hebben toch eigenlijk alleen nut als je auto op deze brandstof is afgesteld? Correct me if i`m wrong..
Ik heb -toen ik thuis woonde en dus geld als water had- altijd de dure benzine en diesel getankt, maar sinds ik samenwoon etc tank ik gewoon bij de dichtstbijzijnde pomp als m`n tank leeg is. En ook gewoon goedkope brandstof. |
ik tank eigenlijk altijd bij de BP geen idee waarom..
in de station gooi ik 95.. en in de G60 gaat ten alle tijde 98 |
voor de Golf 5 tank ik Altijd Total Exelium ( tenzij ik echt niet anders kan )
voor de scirocco's Tank ik ofwel 95 ofwel 98 Q8 ( omdat deze goedkoper is dan Total ) en omdat ik met de scirocco's niet zo heel erg veel rijdt maakt het mij niet zo erg uit . |
De mijne is ook afgesteld op BP98 en bio-ethanol
|
Ah okeej!
|
In beide auto's diesel, gewoon de normale. Geen voorkeur voor een pomp maar in elk geval niet langs de snelweg...
|
Altijd bp98. Met de motor heb ik het verschil heel erg gemerkt en tank sinds dien altijd bp98. Loopt mooier en start beter. Is nog wel een carb fiets :D
De gti is ook afgesteld op 98 bij jd. |
Met de golf 4 variant meestal hier in het dorp Blue One, is weer een versie van euro 95
Over de grens tanken we ook vaak, scheelt al snel 15 euro op een tank, combineren we dan wel met boodschappen, dan tanken we euro100 |
Supremium diesel bij Maes (België). Toch iets zuiniger en ik heb het gevoel dat het ook iets vlotter loopt (maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten).
|
bijna altijd achter het huis.........zal wel 95 zijn ....met 1 op 5 ...is dat de bestte optie...gebruiktte benzine :) :) :) :)
|
Ik tank bij ons in Ermelo bij de Gulf gewoon 95 :thumbup:
|
Hier gaat ook 'gewoon' euro 95 in de R32, maar wel van de Shell. :D
|
.
|
Biogas (groengas) bij de Orangegas-locatie in A'foort. Voor 13euro de tank van de Up! weer helemaal vol. :)
De 1.8T en VR6 rijden beiden op reguliere 95. De VR6 tank ik eens in de zoveel tijd nog wel eens af met 98. |
zo min mogelijk en zo goedkoop mogelijk
Liefst in Duitsland de ron91 cheapaschips |
De Golf II TD was niet moeilijk, gewoon Diesel d'r in waar en wanneer het nodig was. Roken deed 't toch wel. De kübel lust euro 95, maar ik tank niet meer bij de witte pomp of Tinq/Tango. Heb ik uit het verleden slechte ervaringen mee. De Golf III 1.8 die ik gehad heb stotterde bij stationair draaien op gegeven moment zelfs. Paar keer bij een merk pomp tanken (in mijn geval de Shell) en het was weer opgelost.
De Jetta loopt in Nederland zo veel mogelijk op BP Ultimate 98 omdat V-power 95 octaan is. In Duitsland wordt dat ARAL Ultimate. |
Quote:
Quote:
De 'premium' brandstoffen in ons land; Shell V-power = RON 97 (in Duitsland: RON 100) Esso Energy Supreme = RON 95 Total Excellium = RON 95 BP Ultimate = RON 98 |
Even van een ander forum, en omdat ik niet met een smartfoon met internet aan de pomp sta...
Quote:
|
Ik tank nu BP Ultimate. Vroeger tankte ik Gulf Challenger, dat is idd RON 100, zit 5% bio ethanol doorheen, daarom ook de hogere RON waarde....
|
Heb zelf altijd de voorkeur aan BP, shell etc. gooi er gewoon euro 95 in.
Ik merk dat de shell/bp wat langer doet met een volle tank. In het buitenland gooi ik bij twijfel, met name dat E10 gebeuren, euro 98 in de tank. Heb eens gehad met sp95e10 in een 1.3 Carb dat de motor niet stationair bleef draaien, sta je dan met je nokkievolle tank in een file:rolleyes: |
Daar waar de diesel het goedkoopst is, en dat is vaak niet bij een 'officieel' tankstation :D
|
Quote:
Even uit interesse: waarom de overstap gemaakt naar BP Ultimate dan? |
Waarschijnlijk niet meer beschikbaar?
Toen ik nog diesel reed tankte ik altijd bij de goedkoopste onbemande pompen. Nu ik met een gechipte 1.8t rijd, probeer ik vaak wel 98 te tanken maar het is me opgevallen dat je daar nog wel even naar moet zoeken, dus vaak komt er gewoon de goedkoopste 95 in. |
Quote:
Staat nog wel aangeven op de website van Gulf, en schijnbaar ook bij diverse tankstations nog verkrijgbaar als je hun eigen website mag geloven! (ik kende deze brandstofsoort zelf nog niet, maar klinkt wel interessant!) Quote:
Als je een smartphone hebt kun je daar prima app'jes voor downloaden om tankstations in je omgeving met Super/98 te zoeken. |
Ik tank gewoon diesel bij mijn baas (texaco) krijg ik tenminste wat korting erop :tongue:
|
Gewoon over de grens in België. LPG voor 51,7ct/l. Scheelt me ongeveer 160km per tankbeurt. En als er een keer benzine in moet, dan waar die het goedkoopst is (in België net over de grens)
Voor onze cabrio (golf1), euro 95, waar het uitkomt. Voor die 2000km per jaar maakt dat niet zo heel veel meer uit. |
tip!
|
Quote:
Het Gulf tankstation hier in het dorp is een TinQ geworden. De BP ultimate vond ik het beste alternatief. Auto liep er overigens prima op... |
Quote:
Klopt, nu ik weet dat je eigenlijk alleen 98 bij de BP kan halen ga ik dat maar doen :) |
All times are GMT +1. The time now is 07:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.