Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   kvs meter doet niks meer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125374)

vwfiel 31-03-2014 22:03

kvs meter doet niks meer
 
Mijn kvs meter doet niks meer
Ook knippert hij niet als ik me sleutel omdraai
Kan het een zekering zijn ?
Nu las ik ergens dat je het draadje massa moet laten maken op je blok om te kijken of hij nog werkt
Maar welke is dat ?
Gaat om een JB blokje 1,5



Ironvw 02-04-2014 20:31

Quote:
Originally Posted by vwfiel
Mijn kvs meter doet niks meer
Ook knippert hij niet als ik me sleutel omdraai
Kan het een zekering zijn ?
Nu las ik ergens dat je het draadje massa moet laten maken op je blok om te kijken of hij nog werkt
Maar welke is dat ?
Gaat om een JB blokje 1,5





Ik heb dit ook ooit gehad en bij mij was de spannings regelaar kapot

Dit is een klein vierkant blokje met 3 pinnetjes er aan ,Deze zit achter op je tellerklok en zijn nog gewoon bij de dealer te krijgen




Hier zit ie rechts onder op de klok




En hier had ik m los gehaald




Dingen zijn niet zo heel duur geloof iets van 5 euro

vwfiel 02-04-2014 20:36

Kun je die dingen testen alvoren te monteren

Style 02-04-2014 20:38

1 is koelwater 2 is olie druk ,massa komt van je accu naar de versnellingsbak.
Dus het blok is geaard de flens is van ijzer dus ook geaard en daar zit de sensor in.
Maakt dus altijd massa zo lang de de kabel van je bak naar accu goed is.

Heb je geen andere sensor liggen om te testen

Erik Baas 02-04-2014 22:08

Quote:
Originally Posted by vwfiel
Kun je die dingen testen alvoren te monteren

Ja, met een voltmeter kun je checken of op een van de pennen een nette 10 volt staat (bij stilstaande of stationair draaiende motor kan dat iets minder zijn).

Zie ook http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99046

Joris_MK1 03-04-2014 09:26

Houd eerst stekkertje 1 op jouw foto eens direct tegen het blok, gaat de wijzer dan helemaal omhoog dan is je sensor stuk. Gaat hij dit niet, dan is er ofwel een probleem met je teller, of een probleem met de bedrading of stekkers. Hoe doet je benzinemeter het? Daar moet een verband tussen zijn namelijk, die worden beide gevoed door die spanningsregelaar.

Voor de doorgewinterde cheapskate:
Hier kan overigens, omdat een nieuwe duur is, gewoon een LM7810 voor genomen worden, deze doet hetzelfde. Controleer wel even hoe de pinnen aangesloten dienen te worden, er staat me iets van bij dat dit verschilt.

vwfiel 03-04-2014 12:19

Benzinne meter werkt gewoon

vwfiel 08-04-2014 21:08

dus waarschijnlijk de sensor dan die kapot is ?

Joris_MK1 08-04-2014 21:24

Stekker al tegen je blok gehouden?

vwfiel 09-04-2014 16:40

Ja er gebeurt niks als ik hem op het massa punt bevestigd
Ook geen knipperende lampje

Joris_MK1 09-04-2014 18:33

Dan zal er ofwel iets met de bedrading of iets met de tellerbak zijn.

vwfiel 10-04-2014 22:17

Kan nummer 2 Olie temperatuur zijn ?

Jeff 11-04-2014 06:20

Nummer 2 is je oliedrukschakelaar.
Nummer 1 is denk ik een sensor voor je carburateur.

vwfiel 11-04-2014 10:29

Wat doet hij dan precies voor de carb

vwfiel 12-04-2014 17:21

Vandaag nogmaals geprobeerd met geen resultaat
Wel zag ik dat er bij sensor nummer 2 olie uit komt bij het klipje
Ook zat m stekker vol met olie
Wat kan dat zijn ?

Erik Baas 12-04-2014 17:46

Dan is de sensor stuk, dat heb ik ook eens gehad. Kost 7 euro bij Brezan.

vwfiel 29-04-2014 19:09

Kan je het rode lampje vervangen of word het een hele andere unit voor de kvs meter want die kun je los halen ?

casss 29-04-2014 22:20

Persoonlijk zou ik eerst dat stekkertje 1 loshalen. Je ziet dat de stekker er een keer opnieuw op is geknepen. Mogelijk maakt hij daar al geen contact met de koperen kern zelf. Dit kun je heel makkelijk even checken.
Als stap 2 zou ik kijken op welk punt deze draad aankomt in de connector van de kmteller. Vervolgens doormeten van stekker bij de sensor naar stekker bij de connector van de tellerbak. Meten is weten, en als je het in 1x grondig nakijkt hoef je het nooit weer los te halen om dezelfde reden

vwfiel 01-06-2014 21:11

Wat is de orginele kleur van de draad die naar de KVS tempmeter loopt ?

Pewi Vwteam 01-06-2014 21:37

1 is koelvloeistof 100 procent. Als je hem tege de cilinderkop aan houd zal je wijzer direct na boven vliegen.

vwfiel 22-07-2014 14:24

Vandaag nummer 1 vervangen helaas heeft het niks geholpen ;-(
Na wat speur werk op het internet zag ik dat de orginele draad rood/geel moet zijn
Ik heb er wel 1 liggen in de buurt maar daar zit zo zwart plastic stekkerblokje aan
Kan het toch deze zijn ?
Niet dat ik een andere draad met de zelfde kleurcode pak en er iets kapot gaat
De groene draad is waarschijnlijk aan gelegd voor de VDO meter die in de tunnelbak zit

Erik Baas 22-07-2014 14:49

[QUOTE=vwfiel]Vandaag nummer 1 vervangen helaas heeft het niks geholpen ;-(/quote]Dat had je o p4 april al kunnen weten, zie http://www.volksforum.com/forum/sho...86&postcount=10

Quote:
Na wat speurwerk op het internet zag ik dat de orginele draad rood/geel moet zijn
Geel-rood, eigenlijk. Die loopt vanaf de sensor naar C1 op het relaispaneel, en dan van D8 naar T14/4 op de tellerunit. Als je T14/4 aan massa legt moet de meter uitslaan, anders is die stuk óf zit er een breuk in de printplaat. Check ook eens op losse draden en slechte contacten.

vwfiel 22-07-2014 15:34

Ik wil er maar mee zeggen als dat de enige draad is in die kleurcode in me motorruimte durf ik hem wel aan te sluiten maar mochten er meer dingen met die zelfde kleurcode gebruikt zijn dan ben ik bang dat ik meer kapot maak dan maak

Erik Baas 22-07-2014 16:31

Quote:
Originally Posted by vwfiel
als dat de enige draad is in die kleurcode in m'n motorruimte
Ja, volgens het schema is dat idd. zo.

vwfiel 22-07-2014 16:38

Dan ga ik straks kijken of me meter in het dashboard wel doet na aansluiten ervan
Ik hoop het wel eerlijk gezegt want de temp in me console hoef ik niet persee
Bij die rood/geel draad zit ook een geel/zwart weet jij toevallig waar die dan voor is ?

Style 22-07-2014 20:43

Geel/Zwart (13) loopt tussen je Aanjager schakelaar (contact 2) en de aanjager weerstand samen met wit. (contact 1)
Geel/Rood (12) komt maar 1x voor in je auto en is dus altijd voor de temperatuur sensor/meter en dan zo als Erik omschreef ;)

vwfiel 23-07-2014 11:21

Vandaag de kabel verbonden met de sensor geel/rood en hij doet het weer :-)
De groen draad was inderdaad voor de VDO meter in me console en niet orgineel

Thanks ERIK , STYLE :thumbup:


Ik sprak hier eerder over een zwart gele draad MAAR dat was niet goed
Heb hem een stukje schoongemaakt en is dus geheel geel
Ik heb nu nog een losse gele draad liggen
Deze komt uit de zelfde kabelboom als de rood/geel draad waar nu me kvs sensor op zit
Lengte en dikte is het zelfde als van R/G
Wederom weer zo n plastic blok klipje eraan net als de R/G draad
Wat kan dat nog zijn de gele draad ?



vwfiel 24-07-2014 13:04

Niemand een idee ?


All times are GMT +1. The time now is 09:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.