![]() |
Mooie K70 op marktplaats
|
echt een gaaf ding! jammer dat er zo weinig meer van te krijgen is
edit: hij wil er 1250 euro voor hebben op ori velgen |
Wat zou daar qua motoren een beetje inpassen ?
Ben bang helemaal niks. Maar zou zo leuk ding zijn met een felle 16v ofzo. |
Quote:
Voor onderdelen naar Udenhout. http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr |
Quote:
wahaha :lmao: das wel heel toevallig... maare ik weet waar die dan staat, en precies om die reden wil ik daar ook niets halen.. al die auto's staan daar al jaren weg te rotten. Er staat nog een sierra cosworth, audi 80 gt en nog meer achter het hek te veroesten :mad: |
heb nog wel wat adressen waar wat onderdelen voor een K70 te krijgen zijn, is wel bij de oosterburen.
|
![]() ![]() ![]() je zou ze haast smeken om ze weg te doen... :shake: foto 1 is een audi 80 sedan, niet echt iets speciaals maarja, en een ford sierra xr4i, een bmw 635csi, een e30 323i, een capri, een granada 2.0, een taunus, en binnen staan volgens mij nog een aantal golfjes 1 e.d.... echt jammer... maarja on topic! |
Quote:
De motor is afkomstig van NSU. De K70 was volledig ontwikkeld (de folders waren zelfs al klaar), toen NSU door Volkswagen werd overgenomen. Het enige wat Volkswagen deed was nieuwe logo's op de auto zetten en nieuwe folders laten drukken. |
Die sierra :(
|
Quote:
Das gewoon een oud, stukgetrapt, afgekloven hok.. niets meer en niets minder. |
Quote:
Vind jij.... een sierra xr4i is zeldzamer dan een golf of scirocco 1, maar die worden toch ook gerestaureerd? |
Maar zeldzaam wil toch niet automatisch zeggen gewild of extra kostbaar?
Over een jaar of 20 loopt de jeugd te soppen op een T4 2.5D terwijl dat nu ook gewoon een gebruiksartikel is, net zoals een XR4i dat in '87 was.. |
Hij heb wel mooie wieltjes...
|
Quote:
Zeldzaam gaat vaak gepaard met waarde, maar daar doel ik niet op. Vind de sierra gewoon t ruigste model wat ford de afgelopen 30 jaar gemaakt heeft,en zeker in zon uitvoering. |
jup... tis zonde van die auto´s... ik vind niet echt dat de waarde er toe doet, ik ben geen ford fanaat maar zo´n sierra xr4i kun je denk ik toch wel vergelijken met een g60... niet kwa waarde maar toch, zeldzaam is het zeker
het jammere is dat zover ik weet, dit allemaal van de autosloperij in Udenhout is. daar zetten ze alle auto´s neer die nog wel wat waard zijn. voor staan allemaal van die afgetrapte alfa´s en paar golfjes 3 etc. maar als je goed gaat kijken zie je de gekste dingen staan.. ik weet ook 90% zeker dat er binnen in het gebouw 2 bergcup golf 1´s staan... tis dat ik het geld er niet voor heb.. |
Nou, zo'n Sierra is echt geen partij voor een G60... die Keulen 2.8L V6 die erin hangt stamt nog uit de oorlog, die G60 motor waar VW mee op de proppen kwam was gewoon van een hele nieuwe generatie.
|
Quote:
die vergelijking bedoelde ik niet :tongue: ik bedoelde kwa zeldzaamheid, sneller zal ie idd niet zijn nee.. |
Quote:
Weet ik. Maar het was wel de eerste watergekoelde VW door die reden. Ik neem aan dat ze wel wat tips hebben gebruikt voor hun volgende generaties. Maw. Zou best kunnen dat de motorsteunen goed blijken te zitten |
Quote:
Audi komt het dichtst in de buurt, gezien de plaatsing in langsrichting, de motor zelf is anders van opbouw dan VW/Audi, zie de kleppendeksels en plaats van de ontsteking: ![]() |
Quote:
Sorry, maar dit kan ik niet volgen. Het is geen partij vanwege de leeftijd van het ontwerp? Beetje kort door de bocht, als je het mij vraagt. Een G60 is wel 0,1 seconde eerder op de 100 en heeft een 6 km/u hogere topsnelheid als een Siërra XR4i... Maar die Siërra heeft niet om de zoveel tijd een dure G-lader nodig. :D Oud ontwerp, maar wel beproefd. ;) (Bron: G60 en XR4i) On-topic: Mooie wagen, zo'n K70. :cool: Gr. Ed |
Lijkt op een K70 die jaren geleden bij mij in de buurt stond, als dat zo is, moet ie wel helemaal gerestaureerd zijn.
|
|
Ja met eenprijskaartje dat iets hoger is dan €1250
|
Quote:
Nee, das waar... zo'n Ford V6 heeft een kunstof (!) nokkenastandwiel die eens in de zoveel tijd al z'n tandjes eraf draait :tongue: Thrust me, als er iemand een Ford liefhebber is ben ik het wel, maar de XR4i is nooit het succes geworden waar Ford op gerekent had.. op dat moment waren er betere, zuinigere (zo'n Ford V6 loopt bij normaal gebruik ongeveer 1:7, beetje gasgeven en dan is het 1:5) en betaalbaardere alternatieven te koop. |
Kunststof?!? Dat wist ik dan weer niet... Mooi Capri, trouwens, leuke plannen ook. :cool: :thumbup:
Dat ze zuipen kon ik wel raden, maar zeg zelf, zo'n Ford V6... :rock: Maatje van me heeft een Taunus 2.3 V6 gehad. Zuipen als een tempelier, maar wat een auto, zeg. Een heerlijkheid om mee te rijden en "kraft ohne ende", ondanks het handje vol pk's en koppel. Nu ben ik niet direct een Ford liefhebber, maar ik draag de oudere Fords wel een warm hart toe. On-topic: Nu ik toch zo duidelijk ventileer dat ik van 6 cilinders houd, zou een VR6 wat zijn in zo'n K70? :D :screwy: Gr. Ed |
|
K70 LS uit 1974
|
All times are GMT +1. The time now is 04:04. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.