![]() |
Prijs Polo 1
Hey,
Wat ik mij afvroeg was het volgende: Wat betaal je zo ongeveer voor een Polo 1 in nette staat? BVD |
vèèl... :D
|
Ja wat is veel?
|
Vind er eerst maar eens eentje.... Staat een rode op mp voor 2.500, maar niet echt in nette staat.
|
voor een goeie betaal je toch echt wel 3-5K tenzij je er een met plastic bumpers hebt. maar dat is ook maar wat ik ervan gezien heb. en de kans dat je dan rotte plekken tegen komt is nog steeds aanwezig.
ik denk dat het belangrijkste gewoon is dat de auto compleet is, want onderdelen zijn schaars. |
www.polo86c.nl
Prijs? Wat de gek ervoor geeft. Prijzen gaan omhoog. Maar nog lang zo gek niet als het bij de Golf 1 geweest is.. Lekker duidelijk antwoord toch ;) |
Quote:
Maar zo langzamerhand komt men wel tot de ontdekking dat een Polo 1 bijzonderderderder/zeldzamer is dan een Golf 1... |
je mag de mijne overkopen voor de juiste prijs.
|
Quote:
Hm. Ben nog niet direct op zoek, wil me eerst oriënteren. Onderdelen zijn dus ook moeilijk... Jij heb geloof ik wel dezelfde hond als ik ;) als die op de foto van jou is? |
Quote:
Je moet de mensen kennen met onderdelen denk ik. Ze zijn vaak niet heel actief op markplaats oid. Er bestaat ook geen bedrijfje die in onderdelen doet zoals de Golf 1 wel verschillende handelaren heeft. Ik ken wel wat jongens met Polo 1 onderdelen. |
zijn nooit echt veel waard, omdat het geen golf is..... :(
heb zelf een mandarinoranje 78er (metalen bumpers dus) met slechts 30.800KM er op in zeer goede staat, maar wel matig overgespoten. zet hem binnenkort te koop maar ik verwacht er geen 2000 voor te krijgen helaas |
Ben wel benieuwd hoe die Polo van jou er uitziet..
|
Ik denk dat die van Feffe een unieke basis is om iets moois van te maken.
Een golf 1 in die staat met die kilometerstand enz zou 3 keer zoveel op moeten leveren |
Quote:
Foto's ben benieuwd |
@ Graz, clean_golf
![]() |
Hier roepen een aantal mensen "veeeel" en dat triggerde me om eens op mobile.de enzo te kijken voor de prijzen van polo 1/ audi 50.
Toen ik nog actief met mijn audi bezig was, stonden er (gerestaureerd en gemodificeerd) te koop voor 2500 tot 4500 en ik dachht toen, pfoe dat krijg je er nooit voor. Nu staan ze voor 8000 tot 12.5k te koop... :eek: |
De waarde in Duitsland is inderdaad heel anders.
In Nederland geven mensen dat er niet gauw voor. Heb 1,5 jaar geleden mijn Audi 3weken op marktplaats gehad en met 0 kijkers, alleen mailers die 1500 euro bieden met dan wel de originele stale velgen gestraald en gecoat, nieuwe Apk enz anders zou de koop niet door gaan. Een vergelijkbare Audi op mobile zonder laswerk en compleet vragen ze gauw 7000 voor. Om die rede vertrekken ook de meeste naar Duitsland omdat daar de waarde gewoon hoger is. Ik heb mijn Audi dus niet verkocht |
voor 10K stuur ik mijne met plezier naar duitsland.
|
.
|
Quote:
Ook in Duitsland geldt: wat je vraagt is nog niet wat je krijgt... Wel is daar de markt natuurlijk een flink stukje groter. Hier in NL heb je waarschijnlijk alleen maar knakenrijders gehad die hun >'75-er opeens belast zagen worden en toen dachten voor niets in iets anders te kunnen gaan rijden... @Feffe/Sjon: er is dan toch ook nog wel een verschil tussen Audi 50/Polo 1. |
Ik heb idd bij veel van deze auto's het idee dat kun je er wel voor vragen maar krijg je er nooit voor. Ik vind de golf GTI prijzen wel echt belachelijk gestegen, vroeger kocht je ze voor een kratje bier nu vragen mensen 5k+ voor een golf 2 gti... Behoorlijk rendement op die auto's.. Maar dit heeft alles met populariteit van het model te maken, zeldzaamheid zegt vrij weinig bij de verkoopwaarde van een auto.
|
zeldzaamheid zegt inderdaad helemaal niks. tenminste niet bij deze modellen.
Een originele Audi 50 is zeldzamer dan een golf gti of zelf een T1. Qua waarde doet het er niks aan. Hoewel ze langzaam stijgen. Het is net wat een gek er voor geeft. Met een echte audi50 heb je iets uniek/ vrij bijzonders maar geen goud in handen. Het is vooral een liefhebbers auto en geen auto om ooit rijk mee te worden als je hem een tijdje verstopt in een schuur. |
Toch is het waarschijnlijk een betere investering dan je geld op een bank zetten...
|
Quote:
Heeft ook met het verleden te maken vermoed ik zo, een T1 of een Golf 1 GTI zijn (VW) iconen, terwijl een Audi 50 in hun schaduw staat. Ze worden allemaal uiteindelijk grof geld waard, alleen duurt het voor de ene wat langer dan voor de ander. |
Quote:
Ja dat geloof ik ook zeker. De Audi is ook nooit een groot succes geweest waardoor de verkoop aantallen ook vele malen lager lagen |
Maar hij heeft wel gezorgd voor de redding van het Audi-concern, en die erkenning krijgt-ie ook wel zo langzamerhand...
|
Quote:
Hoezo dit? Tekst hierover? |
http://www.autobild.de/klassik/arti...50-4444665.html
Het hele VAG-concern eigenlijk, samen met Golf en Passat... |
All times are GMT +1. The time now is 07:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.