![]() |
Golf GTi 8V 1987
Hallo, ik ben al lang ingeschreven maar nooit voorgesteld.
Mijn naam is Jimmy, 27 jaar, uit Brussel, passie voor motoren, auto's, vrachtwagen's Scania. Heb 5 jaar een GTD als daily gehad, waaraan er veel aan veranderd is geweest, Recaro intérieur, zwart hemel, CV, elektrische vensters... echt een super auto. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zonder mistlichten ![]() Maar ik wou al lang een GTi, en 3 jaar geleden heb ik die gevonden: Het gaat over 87" model met een origineel PB motor, auto heeft gewoon geen enkel optie aan de Digifiz toe. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Der was wat werk aan zoals: bestuurder zetel is beschadigd gaten in het dashboard remmen na zien schakel mekanisme (staat spel op) kleppenstoters die lawaai maken; Plannen waren simpel, in ordre brengen, schroefkit en velgen... Na wat schroeven te demonteren hebben, zag ik meer en meer dingens die beter mochten uitzien of gefixt worden... En uitijndelijk heb ik de auto volledig uit elkaar gehaald om alles te vernieuwen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Motor is uit ! ![]() ![]() ![]() |
Welkom!
|
Welkom,
Mooie projecten alle 2. Dikke Streamline in je avatar ! Toevallig de oude van Verbeek ? |
Super die GTD
|
Het is idd de oude Streamline van Verbeek :thumbup:
Alles verder demonteren: ![]() Silents bloks eruit: ![]() ![]() And hop! ![]() Alles klaar voor de zandstraler ![]() Alles voorbereiden: ![]() Epoxy gespoten: ![]() Klaar voor een tweede laag: ![]() 16V/G60 hubs: ![]() ![]() ![]() Nieuw remleiding: ![]() 256mm remschijven ![]() ![]() Remklauwen gereviseerd: ![]() ![]() ![]() VW bestelling: ![]() ABS ring gehouden, we weten nooit voor in de toekomst ![]() Nieuw hoofremcylinder in 22mm ipv 20mm: ![]() |
Lekker bezig hier! Hoe is de carrosserie? Beetje hard?
|
Mooi project, je pakt het goed aan!
|
Auto is hard, alleen heb ik twee gaten in de achterste wielkasten, krik punten hebben niks, dit was voor mij zeer belangrijk dit ik niet te veel carrosserie werk had.
Over de remmen heb ik alles overwegen, van G60, Audi dubbel zuiger, Brembo Cupra, 996 remblauwen, en heb uitijndelijk gekozen voor 16V 256mm voor twee reden. Ten eerste wil ik flexibel zijn kwa velgen keuz, bvb met de ATS'en passen de G60 klauwen niet. Ten tweedde, remmen moeten zo licht mogelijk zijn ivm met het gewicht en het vermogen van de auto, het is dus niet nuttig om show remmen hier op te zetten, auto gaat toch geen 200pk worden. Achterste klauwen zijn ook gereviseerd ![]() Alles klaar: ![]() Voorste subframe is klaar met nieuw silents bloks ![]() Stabi stang en zwarte PowerFlex rubbers: ![]() Subframe terug in plaats, had geen kleiner krik :tongue: ![]() Achter frame rubbers: ![]() Terug in plaats: ![]() ![]() ![]() Voor, ophanging blijt totdat de auto word gekeurd: ![]() Hier, de twee laatste uitlaat collector's van G-Werks die nu niet meer bestaat. G-Werks maakte toen ook Syncro collectors. Collector buizen zijn 4mm dikker dan op een Supersprint collector (of welk ander merk dat op het markt bestaat) ![]() Algemeen view: ![]() |
Mooi projectje om te volgen.
|
Welkom, mooi project! erg benieuwd naar de vorderingen
de oude was ook erg netjes zo met de bumpers mee in kleur enzo :thumbup: |
Bedankt mannen !
Nu dat de remmen en de subframe in orde zijn, kun ik aan de motor beginnen Motorblok kuisen, wat een sukkel werk ! : Twee lagen van de Mathys motor verf: Schakelbediening gereviseerd, oranje PU bus is van bij ClausVonEssen, de rest van VW: Uitlaat lijn, we zullen wel zien welk geluid dit maakt: Performance parts, waarin een 276° nokkenas: ![]() En heb onverwacht twee Recaro's XR kunnen kopen! ![]() |
Mooi project! Je pakt het goed aan
Ik heb ook een tijdje met enkel een einddemper gereden icm een abf motor.. Werd helemaal gek van het lawaai! Nu met 2 open dempers is het wel te doen maar nog steeds luid. |
Mooie auto en mooie werkzaamheden :thumbup:
Vind die GTD ook machtig op die ATS cup velgen :cool: |
Tjonge dit is goed werk en ja de GTD was ook erg mooi met die ats velgen maar dit word ook een mooi project veel succes verder :thumbup:
|
Quote:
VW & Scania... uit beide werelden de beste keuze als je 't mij vraagt ;) :thumbup: Mooi werk ! Even off-topic : voorkeur voor bepaalde Scania's ? Bij mezelf vooral 3 serie Streamline & R-serie :cool: |
Quote:
:thumbup: |
mooi project! en welke uitlaat is dit? zoek er ook zo een voor op men golf
|
Der gaat niets boven de Streamline 143 hé, t'is in mijn ogen de mooiste Scania ooit gemaakt, beest van een auto, tijdloze lijnen, kan niet geloven dat die machienen 20j oud zijn !
Uiltaat komt van PowerSprint in 55mm, goed kwaliteit, maar slecht pasvorm. Project blijft verder gaan: Magazijnier ziet mij niet graag, altans kom ik met de referencies :D : ![]() Gepoedercoat: ![]() Rem verdeler: Motor bay respray: VW protection wax: Mijn vernselingsbak is terug, syncro's, lagers, bak is geparelstraald en met hittebestendig vernis gespoten ![]() ![]() ![]() Volgende stap, de motor :wuv: |
Top hoor!
En ik hoopte al dat je ging zeggen dat de 143 de mooiste scania is. Wat een prachtig ding! |
Prachtig, zo'n lijst aan nieuwe schroeven, bouten en andere onderdelen :)
'n deftige aanpak :thumbup: Blijkbaar ook nogal wat Scania liefhebbers op VF :D |
Ik ben zelf gek van een benz maar dit even off topic :thumbup:
|
"Slecht" nieuws voor motorblok, zuigers zijn licht ovaal...
Blok word dus geboord in +50 en er komt nieuw zuigers in, alles word vernieuwd. De kop is afkomstig uit een G60, model "P" : ![]() ![]() ![]() ![]() Jullie kunnen merken dat ze plat zijn, dit komt omdat deze hoge druk zuigers van Wiseco zijn 288gr/stuk, RV van 12,3:1: Nieuw oliepomp: Alsook waterpomp: Blok is dus volledig gereviseerd, In en Uitlaat ports matched hun collector. 276° is afgesteld op 110° graden, I am happy :D |
Mooi hoor wat je allemaal aan het maken bent :thumbup:
|
Zit aardig gang in. Top!
|
Versnellingsbak op motor gekoppeld, nieuw koppeling van Sachs en lichter vliegwiel van 3,7kg:
Nieuw verdeler en starter: Heb in een brug geinvesteerd, nu begint het een echt garage te worden: |
Mooie werken !
|
Prachtige restauratie met een deftige aanpak!!! :thumbup: Hoeveel pk's zou je willen halen met de andere nokkenas,.. enz ?
|
Past de powersprint 55mm met wat paswerk op een golf 2 1.6c?
|
Mooi je brug daar ben ik wel jaloers op ;) :thumbup:
|
Bedankt mannen !
Fabio, uitlaat past, maar zal niet netjes hangen. Quartz, heb niet direct een doel kwa pk's, maar wil eigelijk en max halen met even veel koppel. De 8V is zo plezant om mee te rijden dankzij dat koppel, met de 276° nokkenas is dat nog net goed (in vergelijking met een 280 of meer, dat alleen in hoge toeren hun pk's leveren en geen enkel koppel meer) Throttle bodie : Voor: Tijdens: Na: Draad hermaken: Dichting: Master vac is ook vernieuwd : Nieuw geleiders: Op hun plaats: Heatschield: Fan op zijn plaats: Nieuw benzine darmen met het juiste tang en spanband: Pingel sensor vast met 20nm: Nieuw draad en rubber voor kleppendeksel: Rubbers geplaatst met zelfde gemaakt tool :D : Tadaaa: En de motor terug op zijn plaats ! Heb voor een ander kleppendeksel gekozen. Nu nog de kabelboom aansluiten en starten ! :rock: |
Wat een tempo hier!!
|
Prachtig en wat weer netjes :cool: :thumbup:
|
Mooi hoor! Wordt goed aangepakt :thumbup:
Mooi kleppendeksel ook! |
Komt helemaal goed. :thumbup:
Als de hele wagen zo aangepakt wordt... :eek: |
Dank U !
Motor gaat binnenkort gestart worden maar eerste nog wat verder doen: Remmen: Remmen zijn gedaan, alles is aangesloten, handremkabels ook. Alles remonteerd en afgesteld: Uitlaat lijn staat er ook onder, er moest een stuk afgezaagd worden omdat hij ietske te lang was. Volgende stap is dan de windage tray eruit halen voor dat we de motor starten. Waarom: wel, twee personen van een ander forum na het reviseren van hun motoren hadden ook een windage tray en alle twee hebben een smering probleem gehad waardoor de motor geblokkeerd geraakt. We gaan dus geen risico's nemen. |
Prachtig werk!
Hier kunnen veel nog een puntje aan zuigen. Motor en subframe e.d keurig verzonken en netjes in de kleur. |
Bedankt !
Windage tray eruit: ![]() Ook een leuk jobke om de carterpan terug op te krijgen... als de koppeling erop staat is het zeer moeilijk om aan twee vijskes te geraken. Benzine filter: ![]() K&N filter: ![]() Cardanassen vijskes: ![]() Versnellingsbak is gevuld Rem olie: It's alive !! Ik heb het op de oude manier gedaan, dus starten zonder dat de bobine aangesloten was en dan alles aangesloten en starten, motor draaidt maar op 3 cilinders... Probleem ook direct gevonden: ![]() Een injector die het niet deed, deze terug aan de praat gekregen, en broooaaaaaaaaappppppp !!! Timing setup ![]() Ook wat water binnen gehad... corniche was verstopt. Remmen nog is goed ontluchten, een en lek op de uitlaat fixen ! (Stront pasvorm van die powersprint demper) Bon, is bijna klaar voor de keuring, nog mijn handrem checken omdat het niet werkt, alsof mijn kabels te kort zijn... |
Respect!! prachtig project !! :thumbup:
|
Wat een vakwerk!!!
|
Mooi hoor hij ziet er super mooi uit :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 07:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.