![]() |
Waar komt deze kvs expansietank van af?
Zoals de titel al een klein beetje doet vermoeden :D ben ik benieuwd van welke auto uit de VAG groep dit expansievaatje komt:
[IMG] ![]() [/IMG] |
polo 6r
|
Hmm, weet je dat zeker? Als ik zoek naar Polo 6R via google kom ik heel veel expansietankjes tegen, maar die zijn allemaal groter dan deze. Dit is echt een klein vaatje vergeleken met de normale, bekende, ronde tankjes..
|
Volgens mij uit een VW Up.
![]() |
|
Quote:
Deze heeft ook het bekende formaat zoals veel uit de VAG... |
Zou ook wel zo'n kleintje kunnen gebruiken :D
|
|
Audi A2 is trouwens ook zo klein...en VW Touareg ook!
Onderdeelnummer: 8Z0121407A http://www.ebay.de/itm/VW-TOUAREG-7...B-/321136217958 http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A2-8...=item2c7d9b32de |
Dat maakt het gemakkelijker Rene :thumbup: need one ;)
|
:thumbup:
Audi A2: |
|
Zal eens kijken wat ie kost bij de dealer, nieuw.
En anders ff een keertje een bezoekje brengen @ autosloop :) |
Dat is ook een idee maar waar ik meestal kom liggen nog geen A2's of Touaregs en hij moet wel een beetje toonbaar zijn :D
|
VW Up heeft ook een klein vaatje, kost rond de 35,-.
|
Bij VAS komt nog wel eens een a2 of touareg voorbij.
|
Lijkt me echt een ideaal expansievaatje!
Hier staat nog eentje te koop @ Ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A2-8...#ht_1139wt_1131 Maar volgens mijn oude ETKA kost ie 31,40 bij de dealer...nieuw....dus het zal nu wel rond de prijs liggen die Erdem al aan geeft...35eu ofzo. |
Ik ga morgen de dealer bellen heb nog wat andere spullen nodig.
Zou deze ook in me waterbak passen is tie mooi uit het zicht. |
Quote:
klopt! 1s0121407e http://www.ebay.de/itm/VW-UP-Ausgle...2#ht_2584wt_986 |
Mooi he, toch goed onthouden heb m ook op de vr6 namelijk.
|
Ghehe, okee! :D
|
Vanmorgen even onder de kap gekeken van de Up van een collega van me...nu viel het me op dat je het expansievaatje van een Up niet vast kan zetten met boutjes, maar dat deze met een soort nokjes in een uitsparing schuift....en dus anders is als die van de foto in de eerste post.
Het lijkt erop dat die van de Audi A2 er meer op lijkt....en die van de Porsche Cayenne dus ook :D Hoe is jouw expansievaatje bevestigd, Erdem? |
Rene, stuur mij even een bericht via whatsup vanavond rond 20.00 dan duik ik even de garage in en stuur je een fototje 06-41843898
|
Mag je ook wel hier plaatsten ik heb zo net er 1 van een UP gekocht ;)
|
|
Ja wat een verschil hè! Ik denk dat ik me ook maar zo`n vaatje bestel!
|
Vandaag ook maar besteld :D
|
|
Toppie!! Hoe ziet het er nou uit onder dat zwarte plastic kapje?
|
Jammer genoeg geen foto van ,maar ik heb de originele beugel waar het grootte bol reservoir van een MK3 mee vast zit aan gepast.
Het haakse gedeelte aan de onderkant afgezaagd zo dat er als waren een L over blijft. Dan de twee bevestigings lipjes waar de boutjes door heen kaan om het reservoir aan de beugel te bevestigen iets in een hoek gebogen om dat ik heb aan de binnen zijde van de waterbak heb geschroefd en deze staat schuin voor uit. Dan aan de onderzijde van het reservoir de rechtopstaande kunststof pin afgezaagd. En zo kon ik het UP reservoir op de bestaande beugel schroeven met de bestaand schroefjes en kapje. |
|
Duidelijk!
Jij hebt net als BlackDevil ook gewoon een boutje door de nokjes van het vaatje gedrukt? Ik heb er een tijdje naar gekeken, wat geprobeerd en gemeten, maar het zat mij niet helemaal lekker. Op zich werkt het door er een boutje doorheen te drukken, maar toen ik dit topic daarna weer doornam, viel mij op dat het reservoir van de Audi A2 normale bevestigingsogen heeft waar een rubber in zit en zo met een boutje en moertje vast gemaakt kan worden. Ik heb daarom het kvs vaatje van een A2 besteld bij de dealer en mijn Up! vaatje weer teruggebracht. Of ze hem terugnemen wordt nog bekeken...speciaal bestelde onderdelen gaan pas retour na goedkeuring PON, dus dat wacht ik wel af. Mocht hij niet retour kunnen, dan komt ie hier op het forum/marktplaats wel te koop tegen een lagere prijs. |
Up! vaatje (1s0121407e):
Audi A2 vaatje (8z0121407a): ![]() |
Idd zo heb ik het gedaan door de 2 groote vierkanten gaten.
Daar onder het plastic recht af gesneden zo dat hij vlak op de beugel kwam te zitten. |
De oude mocht retour naar het magazijn en ik kon vandaag mijn Audi A2/Porsche Cayenne/Panamera (:D) vaatje ophalen:
![]() |
Nice !!!! ga hem Zaterdag vullen als we alles aangesloten hebben
|
Quote:
Waar wijst de wateraansluiting aan de onderkant naar toe René? Heb je daar misschien een plaatje van? |
|
Klopt...loopt net als die van een Up!
|
Ok bedankt :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 05:35. |