![]() |
Golf rallye
http://link.marktplaats.nl/m909177123
Pure purno! Mocht ik nog eens een prijs in de loterij winnen, komt er zo'n apparaat |
Vind hem aardig aan de prijs, net als de RS4 die hij te koop aanbied.
Ook al zit er Air en Vossen onder, dan istie niet 10K meer waard geworden. :D |
Mag jij vinden. Rallye's worden elk jaar meer waard. Zit erg veel geld in deze Rallye.
|
Hij heeft al een bod van 20k
|
Een bod op MP heeft net zoveel waarde als een spam mail in de ongewenst box.
|
Veel geld ja, maar ik snap de vraagprijs wel... Wat een kanon, is hier al vaker voorbij gekomen.
Er komen hier met enige regelmaat mk2's voorbij met vraagprijzen rond de 10k welke VEEL minder zeldzaam zijn en met minder spannende techniek, details en/of afwerking zijn gebouwd. Een 8v G60 met bijna 300pk.. bouw dat maar eens :thumbup: |
Bedankt voor jullie reacties.
|
Zal even terugkomen op jullie reacties. De Rallye heb ik een serieuze vw liefhebber uit de scene voor, met serieus geld. En de RS4 zit niet alleen air en vossen onder.
|
Vind het wel wat weinig info voor een 8v g60 met bijna 300pk!
Wel een hele mooie auto en hoeveel hij waard is blijft altijd een discussie. |
Waarom verkoop je beide auto's?Nieuwe projecten op t oog?
|
Quote:
Een echte kenner heeft alleen al aan de fotos genoeg en zal het weinig boeien wat er dan nog meer wordt vermeld in een advertentie,die zal eerder een belletje plegen om hem eerst in het echt te zien Wat betreft de waarde informeer eerst eens wat het je zou kosten om uberhaupt 300pk uit een g60 te halen,en dan heb ik het nog niet eens over hoe de auto verder is opgebouwd,dan is dit maar een fractie van de werkelijke kosten |
Ik heb het forum met dutchbuild en zijn golf gevolgd
Daarin grote discussies over de waarde van een golf ,en sportwagens in het algemeen nu de vraag Waarom is deze auto zoveel geld waard in liefhebbers ogen ,terwijl hij in de rallye sport niet eens de top twintig haalde op het WRC ,en wil men voor de Polo WRC die er nu uitgekomen is geen 30K betalen terwijl die wagen een wereldtitel achter zijn naam heeft staan ,de eerste volkswagen met echte uitslagen is en nog beter rijdt dan dit ding ook ! Kijken we niet vaak teveel achterom..... doet er niks aan af dat deze wagen er beter bij staat dan toen ie de fabriek verliet en zeker bij een liefhebber terecht komt!! |
Als die polo straks 25 jaar oud is en er bij staat met 2x zijn originele vermogen in een "mooier dan nieuwstaat" zal er vast anderhalve koper voor zijn ;)
Er zijn ook minder polo liefhebbers dan golf freaks denk ik zo. |
Een Golf van 25 jaar oud valt niet te vergelijken met een nieuwe Polo...
|
liefhebbers hechten ook niet echt waarde aan wereldtitels,records enz. als het zeldzaam is, is het al reden genoeg om hem te willen hebben.
en of dat die polo beter rijd dan ´dit ding´ kun je eigenlijk niet weten tenzij je in beide auto´s hebt gereden en dat lijkt me stug aangezien er niet heel veel polo wrc´s verkocht zijn in Nederland. en rally´s zijn er ook bijna geen meer. en achterom kijken is juist goed, zo kunnen we zien hoe goed auto´s vroeger waren in vergelijking met nu, ik zou in welke omstandigheden dan ook elke keer weer de golf rally kiezen. |
Quote:
Jawel... Alleen niet op basis van de kenmerken waar jij waarschijnlijk op doelt. Nieuwe polo's groeien zo'n beetje aan de boom. Ze zakken zo'n beetje direct na de aanschaf en blijven dat waarschijnlijk nog tenminste 10 jaar doen. Ze bieden praktisch geen emotie en er zijn weinig mensen van 40+ die dit rond hun 18e als droom auto zagen. |
[discussie]Zo'n vergelijk kan je nu nog niet trekken. Toen een Rallye nieuw was waren er ook nog niet Ã* la minute liefhebbers voor. Dat moet toch echt ontwikkelen, net als emotie (eventuele prestaties in de racerij helpen daar wellicht wat bij). Tot voor een jaar of 8 geleden zat geen hond te wachten op een Rallye. Zo'n Polo zal over een 25 jaar ook best wel wat knaken waard zijn, gelimiteerde modellen worden vroeg of laat toch meer waard omdat ze gewoon schaars zijn, zie nu bijvoorbeeld de Beetle RSI of de Mk4 R32. Vooral de 'survivors' met weinig kilometers en volledige historie etc.
Een Rallye voor dit geld behoeft een zelfde slag liefhebber als een 'gewone' Mk2 voor 10k, of een Polo voor 30k. Niet iedereen zit te wachten op de gevoelige techniek van een g60, laat staan een met 300pk. Als je er zelf weinig kaas van hebt gegeten dan is dat vragen om problemen. Daarbij is 10k of 25k ook nogal een verschil, 10k voor een Golf Mk2 is niet echt aan iedereen besteed, laat staan een kwart ton, voor 25k kun je heel wat Golf (laten) bouwen of kopen. Laten we realistisch zijn.. de meeste mensen kopen voor dat geld toch liever een recentere auto (voor dagelijks gebruik). Ik denk dat 'm daar het probleem meer in zit. De doelgroep voor zulke auto's is gewoon ontzettend klein, zeker naarmate die bedragen hoger worden. Zelfs de selecte groep die binnen de doelgroep valt heeft natuurlijk keus te over voor zulke bedragen, als ik naar mezelf kijk zou ik bijvoorbeeld eerder uitkijken voor een mooie 964 om maar eens wat te noemen.[/discussie] [emotie]Gruwelijk apparaat Jan![/emotie] |
Quote:
Jonguh dikker dan een Golf Rallye wordt het niet meer :D. Laten we hopen dat deze Rallye wel in Nederland blijft, het dikke spul gaat al vaker naar het buitenland. |
+1 wat betreft discussie
+2 wat betreft emotie |
Wou ook graag dat hij in Nederland bleef, maar zoals het er nu uit zie gaat hij naar Engeland. Een serieuze koper uit de vw scene. En ja, beide auto 's eruit voor mijn nieuwe project....
|
Mijn glazen bol zegt mij dat ze over 10 jaar nog veel duurder zijn dan dit.
Prachtige auto, helaas alleen weggelegd voor de dikkere portemonee. Als hij maar goed terecht komt, dan boeit het niet in welk land vind ik. |
Rallyegolf
Quote:
De looks uit die jaren vind je nu niet meer op dure en sportieve auto's ! Neem bv de lancia delta hf integrale of de bmw m3 ( e30 ) of de audi oerquatro en natuurlijk de rallyegolf !! Iedereen kijkt je na met zo'n auto en dat bestaat bijna niet meer ! |
@Misha,voor 25.000 kun je bar weinig laten bouwen,ik ben dit al bijna kwijt aan het laswerk/dompelen en spuiten en dan heb ik het nog niet eens over de motor en bak
Ik ben bang dat als ik straks klaar ben rond de 55 a 60K kwijt ben Ik denk dan een g60 blok met 300 pk daar ben je alleen al tegen de 10k aan kwijt En een 964 voor 25k ik ben bang dat je die niet meer gaat vinden,of het moet een hok zijn waar je alsnog een kapitaal tegenaan moet gooien om hem netjes te krijgen |
Quote:
Looks is ook een kwestie van periodes. Het is logisch dat auto's er in 2015 anders uitzien dan in 1990, dat is trendgevoelig. Al die auto's die je opnoemt hebben boxed fenders, iets uit die tijd. Tegenwoordig is het weer wat anders wat herkenbaar is, overigens zie je de boxed fenders bij de hedendaagse top-Audi's ook weer terugkeren. Heeft alles met voorkeur te maken, jij wordt wappie van een Rallye, Pietje van een Veyron, Klaasje van een Impreza en Hansje geeft nergens niks om want die rijdt een Dacia. |
Quote:
|
De meeste mensen die ik spreek verklaren mij überhaupt voor gek wat ik allemaal met "mijn" golfje doe,voor ons is het een bepaald gevoel wat wij erbij hebben
Of ik moet het mis hebben? Hahaha als ik de reactie van Misha lees dan denk ik dat de meeste mij hier dus ook wel voor gek verklaren :D |
Quote:
En wat wordt je nieuwe project, weer een Porsche? |
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen de auto's die gezocht worden voor in een verzameling of een liefhebbers-auto zoals deze.
Voor in een verzameling is deze te ver bij het origineel vandaan, maar een liefhebber van een bijzondere Rallye kan hem voor dit geld bij lange na niet bouwen, en zal hier waarschijnlijk een goede auto aan hebben. Het is met dergelijke auto's vaak lastig om iemand te vinden met de zelfde smaak wat erg persoonlijk is en dan ook nog eens dit geld te besteden heeft en het er ook daadwerkelijk voor over heeft. |
Quote:
Niet iedereen wil een auto om te worden nagekeken ;) Ik heb een Ferrari waar ik niet echt naar omkijk en steek toch meer geld en tijd in mijn mk2 dan hier boven genoemd. Hier voor zou ik nog een Ferrari kunnen kopen, maar die auto staat mij prima in de schuur en kan mij niet echt bekoren en om aandacht zit ik ook al niet verlegen. De Golf word ik gelukkig van, onverklaarbaar waar :D |
Quote:
Vele gekken met met jouw :screwy: :D Wat veel mensen niet zien is dat er meer is dan alleen de auto. Het is ook een soort van sub-cultuur die aan dit merk vast zit. Zo heb ik veel vrienden met een oude VW zodat we hier over kunnen ouwehoeren, met zijn allen op zoek gaan voor de juiste onderdelen, elkaar bellen voor als we wat moois hebben gezien/gevonden of omdat we weer iets hebben bedacht waardoor de auto beter zal presteren enz enz. Onbetaalbaar :D |
Waarschijnlijk omdat je hem aan het bouwen bent en je kindje is geworden ;)
Ferrari is gebouwd (door een pastani) en niet door jou, zit je ziel dan ook niet in :) Herken hetzelfde in mijn bus ... Pa en vrienden lopen schuren, meegeholpen met vanalles en nog wat, vrouw wat interieur spullen gedaan, gordijnen ed.. Kids hebben met verf hun handjes vereeuwigd op de airbox.. Priceless.. :cool: |
Heb zelf aan paar golfjes 1 gti en de mensen die met me meerijden en die vroeger ook golf 1 gti hebben gereden of hebben meegereden zeggen allemaal het zelfde: die geur van het interieur van de auto die herken je na 10 of 20 jaar nog steeds en brengt veel herinneringen boven.
|
Quote:
Dit is wat ik bedoel idd :thumbup: |
@misha
met alle respect, in een golf rallye, of bijv. een verlaagd kevertje of weet ik veel wat (dan heb ik het niet over bijv. een golfje mk2 1.3) word je toch zeker wel net zo nagekeken als in een lamborghini. er zijn zelfs best wel wat mensen bij die de verlaagde kever liever zien dan een lamborghini. dus minder aandacht dan in een lambo krijg je sowieso niet. :D |
Quote:
Ik heb momenteel ook weer veel werk uit Engeland door de stand van de Pond tegenover de lage Euro. 25000 Euro = 17959 GBP waardoor ik goed kan begrijpen dat deze Rallye naar Engeland zal gaan. Ik begrijp dat het af hebben van de auto tevens het einde van de hobby is :) Mooie auto trouwens :thumbup: |
Quote:
@Wessel, ik heb van alles gehad.. simpel spul, mk2/mk1 1.3/1.6, maar ook patina kevertjes en bijvoorbeeld ook 'n Rallye.. maar mijn ervaring met al die auto's is echt niet dat ik nou in nekkendraaiers rondrij vergelijkbaar met Lambo's, Ferrari's of Pagani's en al dat spul. Als er zo'n extreem ding voorbij komt dan springt iedereen op, toen ik met die Rallye rondreed waren er maar weinig mensen die 2 keer keken bij zo'n auto. Kevers is dat wat extremer maar dit is ook wel een veel opvallendere verschijning, wijkt veel meer af van het standaard straatbeeld zoals een super-exoot dat ook doet. Een Rallye is daarentegen voor het ongetrainde oog gewoon een oude Golf waarvan ze 't vreemder vinden dat hij überhaupt nog rijdt ipv dat hij op de sloop staat. Quote:
|
Je bent snel op je pik getrapt kerel,hoor jij mij zeggen dat niemand hier op het forum niets fatsoenlijks rijdt?
Ik refereer op de Rallye van Jan die kun je nooit voor dat bedrag kan klaarmaken,dat bedoelde ik,per slot van rekening ging de discussie in eerste instantie daarover En wat betreft de uitspraak dat je voor 25k weinig kunt bouwen daar blijf ik inderdaad bij,natuurlijk kun je voor minder een mooie auto bouwen,maar dan praat je niet over motorsport gerelateerd ga jij maar eens informeren bij Emming of Hurricane om een serieus blokje te laten bouwen,dan praten we verder |
Misha kan z'n kinderbijslag wel vergeten, door al dat getrappel op z'n pik....
|
Waarom zou ik op mijn pik getrapt zijn? Ik reageer inhoudelijk als zijnde een van de vele die geen tientallen duizenden euro's in een auto pompt, niet veel meer. Zo'n aangebrande reactie doet mij eerder het omgekeerde vermoeden. Er zijn maar weinig mensen die zo'n motor laten bouwen, het gaat hier nergens over specifiek motorsport gerelateerde auto's of projecten dus (nogmaals) die uitspraak van 25k vind ik gewoon zwaar misplaatst. Denk dat de meeste een gat in de lucht springen als ze zo'n budget zouden hebben, en die rijden nu ook gewoon toffe en fatsoenlijke auto's.
Zoals ik al zei, iedereen heeft zijn eigen invulling aan de hobby. Voor de een is een ton nog niet voldoende om een leuke Mk2 te bouwen en de andere is zo gelukkig als een kind met een Golfje van 1500 euro. Prima toch? |
Quote:
Ik heb Skywalker aan de telefoon gehad en dit is echt anders bedoeld dan word opgevat. Hij doelde op de Golf Rallye waar dit topic eigenlijk ook nog steeds over gaat. Een auto als deze bouw je niet voor 25 waardoor deze vast wel interessant kan zijn voor iemand die dan waar heeft voor zijn geld ondanks dat dit veel geld is. De motor van deze Rallye is serious klaar gemaakt wat al een grote kostepost is waar Michel op doelde als zijnde motorsport omdat 300pk uit een 8V G60 een serious goede prestatie is met de daarbij behorende kosten. Er zit heel veel verschil in hoe mensen een auto klaar maken, maar de top betaald tegenwoordig erg veel geld voor een goede restauratie en spuitbeurt, maar reken ook eens alle delen bij elkaar op zoals een goede schroefset ipv een Sjaakie, een set dikke remmen en een motor met bewerkte cilinderkop, andere nokkenassen, zuigers, drijfstangen en een versterkte koppeling van een goed merk enz enz en dat bij elkaar opgeteld is het ineens heel ander geld wat er onder de streep staat. De motorsteunen zie ik er van Vibra Technics op zitten en kosten alleen al rond 400 Euro om maar een voorbeeld te noemen, waar een ander 2 schroefsetjes voor kan kopen. Er zit gewoon heel veel verschil ik kosten tussen een auto zoals hier te koop staat en een redelijke auto op een sjaakie set met een paar dikke wielen die er allicht mooi uit ziet op de foto's. Budget maakt niet uit voor wat het gelukkig zijn betreft en daar gaat het nu helemaal niet over. Het verhaal gaat over deze Rallye waarvan duidelijk is dat dit er 1 is waar boven gemiddeld veel tijd en geld in is gestoken en het verschil maakt met de doorsnee auto's waardoor deze vraagprijs wel te verklaren is en je zo'n zelfde auto nooit kan bouwen voor deze vraagprijs :) |
All times are GMT +1. The time now is 10:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.