![]() |
Auto in de afbijt
Vergeet het (zand)stralen maar, dit lijkt me een mooi alternatief !!
http://autobeitserij.nl/ werkt het zelfde als afbijt, maar dan anders :D |
ziet er op zich goed uit, maar dan moet je hem toch in de verf/primer gaan dompelen want met spuiten kom je volgens mij nooit meer overal bij.
|
Heel mooi systeem als je dat zo mag geloven, maar volgens mij heeft Ploon daar wel een punt! Ookal neutraliseren ze het beitsproces, dan nog blijft het onbehandeld metaal nadien! Kunnen we hier ook een topic voor maken met antwoorden? Misschien dat het interessant is voor iedereen als iemand contact met ze opneemt? Alleen al om de mensen te behoeden voor een waterval aan mailtjes!
|
ik begrijp van hun site dat ze hem ook in de primer of verzinkt kunnen afleveren. bij verzinken wordt hij volgens mij in zijn geheel gedipt in een bad warme zink. of ze hem in een bad met primer dippen werd me niet duidelijk
|
Precies, als dat in een spuitcabine gebeurd lijkt me dat idd ook niet afdoende.
|
dat bedrijf zit hier in de buurt werkt wel maar niet ideaal.
want bijvoorbeeld in ruimtes waar de beits niet weg kan blijft het achter. dan dompelen ze hem in een bad en stroomt alles idd weer vol maar onder die zink zit dan nog die oude beits .... dus da weet je wel wat er gebeurd |
Ja, maar dat is dan ook het enge nadeel....,heb laatst een bromfietsframe laten logen, gewoon wat langer laten liggen voor verdere bewerking....verderssssss ssssuper!
|
Quote:
die beits is toch vloeibaar? als het een ruimte in kan, komt het er volgens mij ook weer uit. als ze hem in een (heet) zink bad gooien zullen de resten v/d beits toch wel verdampen? |
Quote:
Ook zonder dat zinkbad verdampt het wel, alleen duurt het wel even, en af en toe met de compressor erdoor jakkeren. :) |
Voor zover ik weet gebeurd thermisch verzinken op een dusdanige temperatuur dat dat tamelijk riskant is voor de vlakke delen van je koets. Maar datzelfde wordt ook van stralen gezegd terwijl ik al enige zeer strakke koetsjes uit de straalcabine heb zien komen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar toch iets om te overwegen.
Na het beitsbad zal de wagen eerst volledig moeten drogen en ook in de primer gedompeld worden (met spuiten bereik je geen lasnaden etc) Ook wordt lassen aan een verzinkte koets iets moeilijker aangezien de zinklaag eerst moet woden afgeslepen. Plus het feit dat dergelijke bedrijven niet zitten te wachten op een verontreinigd loogbad, dus je koets zal roestvrij moeten zijn. |
ff de link aan klikken en lezen.... :wink:
Zijn gespecialiseerd in dun metaal, dus erg interessant voor oldtimers Ze zeggen zelf al; voor het verwijderen van oude laklagen, tectyl en roest.. Dus ik denk niet dat ze bang zijn voor vieze baden |
My bad.....
Als ik dit zo lees wordt ik toch erg benieuwd, vooral door het totaalpakketje (afbeiten, ontroesten, fosfateren/verzinken, primeren en eventueel laswerkzaamheden) Klinkt veel belovend alleen hoor ik zoveel verschillende verhalen over dergelijke werkzaamheden dat ik niet meer weet welke de indianen-verhalen zijn. Dat geldt overigens ook voor stralen etc. Ik heb er iig een mailtje aangewaagd om een offerte.. |
Smijt de reply ff op het forum (als je wilt), altijd interessant
|
Doet ik....
|
ik heb al is een keverke in de afbeit gezet. Met diverse produkten.
werkt slecht |
As promised:
Hallo, Goedkoop zijn wij niet wel kwalitatief het besteU krijgt hiervoor totaalreiniging tot in alle porien zonder warmteinbreng en zonder krabben vooraf Reiniging van de onderdelen zoals een koets kost 1250 euro ex plus losse delen zoals een deur a 90 euro ex Epoxy gehele auto kost 800 euro Reiniging,zinkfosfateren en ktl /dompellakken dus ook in holle ruimten en naden is mogelijk Prijsindicatie totaal circa 4000 euroDe gehel auto is dan in een moderne lakstraat behandeld ,echter dient dan vervolgens gespoten te worden in gewenste kleur Eventueel kunnen wij dit verzorgen richtprijs 2500 euro Voor de duidelijkheid U kunt bovenstaande behandelingen alleen in Zwitserland en Zuid Duitsland laten verrichten bij een alternatief adres voor 10000 euro Met vriendelijke groet Wouter Broers-Autobeitserij Holland Wat mij betreft is het afbijten en ontroesten niet echt duur, alleen kun je weer niet zonder de dompel behandeling met epoxy. Op de vraag of dat daadwerkelijk via de dompelmethode gaat is mij niet verteld helaas (wel naar gevraagd). |
Toevallig was er gisteren een programma op Discovery Channel, gang over de restauratie van een witte 1303 Cabrio, precies zoals het hier wordt beschreven, moet zeggen ziet er errug goed uit allemaal!
|
Das idd niet duur als je ziet wat je ervoor terugkrijgt qua qualiteit
|
als je bijv. een zeldzame oude bril ofzo aan het restoën bent... Maar ik snap eerlijk gezegd nog niet zo heel veel van die prijsopbouw..
|
Quote:
Valt mee toch ?? ff int geval van jouw bonkie roest gerekend: body 1250, barndoorklep 90, 2x voordeur á 90 en 2x laaddeur á 90 = totaal 1700 euro Alles in de epoxy spuiten (epoxy valt volgens mij niet te dompelen) 800 euro maakt dus totaal 2500 euro Wil je echter ook nog zinkfosfateren en dompellakken daarbij hebben, dan betaal je -volgens mij- totaal 4000 euro in iedere gewenste kleur spuiten komt op 2500 euro, maar ik weet niet of strakmaken daarbij inbegrepen is. Ik ga het ook eens vragen bij Vecom, in Maassluis ... heb daar ooit de losse delen van de variant laten doen, en hun vertelden me dat ze ook wel eens komplete bodies deden. |
aha ik snap het nu idd, goed lezen is ook een vak ! thanks kruk..
Quote:
|
ik heb slechte ervaring met logen.
Ik heb een motorkap van een golf 2 laten logen heel mooi,netjes schoon alleen de kit die aan de binnenkant zit gaat los laten en krijg je een golf bad als je over je kap heen kijkt. Dat was dan weer klote om het zo maar te zeggen |
Op mijn vraag hoe de holle ruimten ed. werden bereikt met spuiten kreeg ik dit als antwoord:
'Wij proberen een totaalpakket aan te bieden met als begin en hoofdzaak het absoluut reinigen en ook KTL/dompellakken is mogelijk waarbij meteen uw vraag beantwoord is over de epoxybehandeling. De naden worden met eencomponentepoxy behandeld alsmede de holle ruimten indien de klant niet wil ovrergaan tot de prijzige KTL/dompellakmethodiek. Voor de duidelijkheid zinkfosfateren is een voorbehandeling tijdens het dompellakken en vindt niet plaats bij epoxybehandeling. Verdere info graag per telefoon-groet Autobeitserij Holland-Wouter Broers' |
afbijt werkt niet op de auto kijk maar
|
kzie eigenlijk alleen maar een kruisje
|
Afbijt werkt best goed, ligt alleen wat voor afbijt je gebruikt. Heb laatst bij de kever van wim oude tapijtresten enz verwijderd mbv afbijt... lak laat ook zo los enz enz. Alleen je moet het niet op je kleren krijgen, als ze daarna in de was gaan krijg je ze met gatenkaas terug.
|
eh ik zou trouwens wel voor eigen merk gaan want volgens mij werkt dat beter dan dat spul van alabastine gr leo
|
Dat is ook niet het soort afbijt dat in dit topic bedoeld wordt :)
Gaat meer over afbijtbaden waarin een kale carosserie in 24uur of langer ontlakt wordt. |
voor Gert
Als alternatief voor het dure (+/- 3500 euro voor een spijlbus) logen kun je in Belgie
(een km of 15 over de grens bij Weert) zelf je auto zandstralen. Hoef je ook niet meer te 'zeiken' dat de straler je body heeft vern**kt door te hard te stralen ;) http://www.kathagen.be/producten/za...grp=31&prod=216 (met dank aan the bus driver van het spijlbusforum voor deze link) |
nou als je hem meteen in epoxy laat zetten ben je er nog niet, want daar gaat vocht doorheen als ik me goed heb laten inlichten.
verder als je de boel laat verzinken: laat hem maar lekker uitdampen minimaal een jaar in de tuin, als je tenminste wilt dat je lak houdt als je gaat spuiten... duurt lang voordat alle zuren uitgedampt zijn. |
Quote:
en wat zijn de kosten hiervan? want dit is wel interresant. |
Ik geloof dat een dagje zelf stralen inc instructie en materiaal op zo'n 400 á 450 euro komt.
(gerekend voor een spijlbus) |
ik denk dat het niet zo verkeerd is wat ze bij "autobeitserij holland" doen.
je leverd de auto aan zij maken hem schoon door middel van een dompel bad, daarna las je zelf de gaten dicht binnen een week ivm gevoeligheid van weers invloeden, daarna doen zij de auto een KTL behandeling geven(in een electrostatisch geladen bad) zodat ook de holle ruimten voorzien zijn van een bescherm laag, daarna ga je zelf alle naden kitten en dan kan de auto naar de spuiter. Vwbullit had een heel goed argument nl. door dat alle kit resten opgelost worden en een motor kap word daardoor een golf bad. ze hadden ook nog een aan bieding op hun site staan nl. Najaars aanbieding I: Vier deuren reinigen en kataforese behandeling voor € 975,--. Najaars aanbieding II: Auto reinigen en kataforese behandeling voor € 3300,- Najaars aanbieding III: Benzinetank reinigen + in en uitwendige coating voor € 200,- (prijzen inclusief 19% BTW, geldigheid onder voorbehoud 01-09-2006 t/m 31-10-2006) het kost een paar centen maar dan heb je wel wat. ik weet trouwens niet wat kompleet laten stralen van een auto kost. ik weet wel dat er niet te hard gestraalt moet worden zodat je carrosserie naar de kl**te gaat. en met stralen gaat er overal in de holle ruimten stof zitten die je er uit moet halen en ook weer moet behandelen. ik hou dit topic in de gaten om te kijken of er mensen zijn die een goed argument hebben om het wel of niet te doen mzzl |
Quote:
Klinkt haast te mooi om waar te zijn :rolleyes: |
Quote:
Kost 35 euri per uur en 8 euri per zak grid van 25 kg! Dit kreeg ik als reactie op mijn vraag. |
All times are GMT +1. The time now is 12:09. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.