Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   1984 Golf 2 GTI Lhasa Green (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=134823)

FlorisH 20-08-2015 23:42

1984 Golf 2 GTI - Lhasa Green --> Hij loopt!

Auto is er niet meer en photobucket laad de fotos niet meer ...

FlorisH 20-08-2015 23:43

Photobucket werkt niet meer

Tjaap 21-08-2015 01:13

super mooi, en die bus heb ik volgens mij 3 jaar terug ook op Wörthersee gezien?

kroeps 21-08-2015 07:31

Wow wat en heerlijk project! Ga ik zeker volgen

VAGKonzept 21-08-2015 07:45

Ik volg :thumbup:

Golf_1GTI_Freak 21-08-2015 08:08

Echt supermooi als je zo de oude auto van je vader kan terug kopen!

Van Limburg 21-08-2015 08:39

Echt heel mooi werk hier! Je vader, en jijzelf kunnen trots zijn. Die bus is ook een pareltje! Mooie foto's!

v6freak 21-08-2015 08:57

Goed bezig hoor. :thumbup:

Die bus heb ik ook nog op Worthersee gespot ;)

FlorisH 21-08-2015 09:18

Bedankt allemaal ! :D :thumbup:

@Tjaap & V6freak: Klopt ! 2012 was ik met de t2 naar Oostenrijk afgereisd, klim naar de Pyramidekögel was een spannende, maar we zijn boven gekomen :cool:

Thanks voor de foto's trouwens!

NielsDub 21-08-2015 09:32

Volg deze resto al vanaf het begin in het NL '84 GTI topic. Leuk dat je nu een eigen topic hebt aangemaakt! Blijft een geweldig verhaal natuurlijk hoe je er in bent geslaagd om de auto terug te krijgen, da's echt een kwestie van 'right time, right place'! En super hoe je hem nu aanpakt en terug in nieuwstaat brengt. Gelukkig is ie door de jaren heen niet verklooit met allerhande tuning... Ik blijf volgen!

Hight 21-08-2015 17:11

mooie kleur! echt goed werk :thumbup:

furb 21-08-2015 21:15

Prachtig mooi aangepakt!

Roy16VG60 22-08-2015 07:02

Mooi project, complimenten voor de grondige aanpak! Daar hou ik ook van! :thumbup:

Pedaalemmer 22-08-2015 07:52

Gaaf die historie achter de GTI, die wielkasten die zo rot zijn heb ik ook meegemaakt met mijn GTI toentertijd.

kwaroks 22-08-2015 15:04

Tjoener!
EIN-DE-LIJK een projecttopic! Hoef ik niet steeds te appen hoe het er voor staat :D

Billy-574 23-08-2015 09:35

ziet er al goed uit
je hebt er een fan bij ;-)

grtz

T!m 23-08-2015 10:23

Schitterend project!

vdWal. 23-08-2015 11:45

heeel erg mooi project
word weer als nieuw dit :thumbup:

Scully 23-08-2015 11:45

Mooi dat je de auto van je pa hebt kunnen kopen, bijzonder.

SelimGTI 23-08-2015 15:40

Eindelijk een eigen topic! Veel beter te volgen zo haha :p
Succes man, maar je bent al bijna klaar zo te zien!
Ik hoop dat deze nog beter wordt dan toen die de fabriek verliet :p

jasonnl 23-08-2015 16:51

Kijk weer eentje die netjes en goed aangepakt word
heerlijk :thumbup:

FlorisH 06-09-2015 21:00

bedankt allemaal ! :thumbup:

ondertussen weer iets verder:

Afgelopen week weer wat spulletjes binnengekregen:

o.a. motorsteunen, spaghetti spruitstuk, hitteband, 60mm brandstofpomp, weer een aantal bouten en moeren van de VW en wat losse dingetjes.

spruitstuk meteen maar in gewikkeld met het hitteband en op het blok gemonteerd (de tywraps moet ik nog inkorten ;) ):

Motorsteun (don't mind de stoffige vooras/draagarm )

en de motorruimte op dit moment:

reflection ;)

klein fototje van de achteras :) :

Dat was het weer voor nu! na deze week heb ik 2 weken vakantie, hoop ergens in die 2 weken het blok er in te hangen. even kijken of dat gaat lukken :) :confused: :rolleyes:

SelimGTI 07-09-2015 16:02

Wauw wat een prachtwagen! Ik zou hem wel heel graag in het echt zien!

Hight 07-09-2015 16:31

:eek: :thumbup:

Berrychello 10-09-2015 18:54

Gaaf man! Topkleur ook!
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je 'm niet 100% origineel houdt, maar ieder z'n ding!

Geniet je vader ook een beetje van jouw werk aan deze GTI?

Clean_golf_3 10-09-2015 20:52

Top project !

FlorisH 27-09-2015 21:20

ff een update:

net 2 weken vakantie gehad en naast het niks doen, ook nog wat aan de auto gedaan ;) Kort samengevat: het brandstofpomp gebeuren is helemaal vernieuwd en hangt weer onder de auto (nieuwe pomp/leidingen) en is aangesloten, en de motor hangt er in :D :D :D :thumbup: . Ook al wat gedaan aan de bedrading in de vorm van netjes maken etc. :thumbup: :thumbup:

Hierbij foto's:

Uiteraard moest ook de voorbalk er op, dus de powerflex rubbers erin geperst:

Vlak voor dat de bak het blok weer ging ontmoeten ;):

En gemonteerd:

er in hangen:

en het past nog ook ;)

ondertussen ben ik dus al wat verder met de bedrading etc en heb toevallig dit weekend de spinnenkop een opknapbeurt gegeven zodat die er volgende week op kan, samen met de nieuwe injectieleidingen die ik binnen heb gekregen.

Heeft iemand trouwens enig idee of je het rubber tussen het gasklephuis en de kunstofslang naar de spinnen kop toe (ribbelslangetje) en het grote ronde rubber op de spinnenkop, nieuw kunt krijgen ergens ? ik kon ze zo niet vinden maar heb ze wel nodig... :rolleyes: :)

Dit was het weer voor nu!

kroeps 28-09-2015 08:16

Heel mooi project keep it up!!

swinz 06-10-2015 20:57

mooi project man! mijn vorige golf 1 Pirelli had de zelfde kleur, blijft mooi! :)

g-loudertje 07-10-2015 08:05

Heel mooi!

piens1 08-10-2015 11:58

knap bezig floris maar dat heb ik je al gezegt :)
ik ben nog belange niet aan toe waar jij nu al staat :)
respect! :thumbup:

Audilimburg 08-10-2015 13:45

Super project dit. Respect voor hoe je het aanpakt.
Wordt echt heel netjes zo te zien.

FlorisH 13-10-2015 11:41

Bedankt allemaal ! :thumbup:

Afgelopen weekend weer een heel aantal onderdelen besteld zodat ik weer verder kan met de motor. Daarnaast heb ik een 2 weken terug een fles AutoFinesse Total Interieur Cleaner gekocht om te testen op mijn deurpanelen en stoelen/bank.

Het resultaat is geweldig, alles is weer mooi zwart en vooral, schoon! :cool: :eek:

Hieronder een voorbeeld van een voordeurpaneel, en het resultaat van een schone achterbank.

Voor het schoonmaken:

En na :

En de achterbank:

FlorisH 15-12-2015 09:10

Zo dat was even geleden! :D

maar we zijn een stuk verder!

De afgelopen tijd hebben we de auto sturend/schakelend en remmend gemaakt (de remmen dus ontlucht) en hebben we alles op de motor aangesloten en de uitlaat eronder gehangen zodat de auto hopelijk aankomend weekend gestart kan worden! :thumbup:

Het hele schakel mechaniek is gereviseerd en gespoten:

En de uitlaat, bestaat uit een katvervanger (want een EV heeft geen Kat, gelukkig ;) ) , tussendemper vervanger, middendemper en dan de einddemper (S-Rohr) :

(einddemper komt nog iets hoger te hangen dmv powerflex uitlaatrubbers en wellicht de demper iets bijstellen)

En dan de motor zoals hij er nu bijligt ;)

T ziet er rommelig uit maar het meeste qua bedrading enzo zit gewoon enkel aangesloten zonder alles netjes weg te werken/leggen. Als de motor het doet etc. en ik zeker weet dat alles werkt, ga ik beginnen met het netjes maken van de motorruimte, uiteraard! :cool: :D

Motor gaat trouwens al rond dus we hebben stroom! tis een kwestie van oliedruk opbouwen en dan de bougiekabels erop en starten maar :rolleyes: ;)

Enige is dat ik mn lambda sensor draad nergens meer kan vinden :D :D :D , zie: http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=136187

Dat was het weer voor nu! :cool:

yal 15-12-2015 09:59

Mooi project :thumbup:

Zou wel oliedruk opbouwen zonder de bougies i.v.m. compressie.

Grt Yal

Extremy 16-12-2015 15:25

Super netjes man!

martinus83 18-12-2015 12:33

Prachtig!
Heb je dat rubber nog kunnen scoren?

FlorisH 21-12-2015 09:03

Thanks!

En @ martinus: Yep heb viavia het goede rubber gevonden! :thumbup:

En de auto loopt! :D :D :D :cool:

!! FILMPJE !!

Auto heeft nu 20 minuten gedraaid op goedkope olie zodat alle kleine beetjes slijpsel eruit zijn en nu zit er goede Castrol olie in voor de 1e 1000km.

Motor moet nog helemaal afgesteld worden , hebben nu de ontsteking op gevoel een beetje verdraaid zodat hij in ieder geval goed liep stationair. Nu kan ik de rest van de winter zorgen dat alles er netjes uitziet onder de motorkap en de laatste dingetjes monteren en het interieur afmaken (dashboard etc.) , zodat we van het voorjaar hopelijk de eerste meters kunnen gaan maken met de auto! (en hij goed afgesteld kan worden :rolleyes: )

Mad_Uwe 24-12-2015 21:15

Super gaaf :thumbup:

FlorisH 19-09-2016 09:31

Het is even heel stil geweest hier, maar ondertussen ben ik weer op weg!

Afgelopen week weer een stapel onderdelen besteld waaronder 4 nieuwe homokineten, als die erop zitten dan zou de auto in theorie moeten kunnen rijden.... :rolleyes: :eek:

Voor de rest een heel aantal losse onderdelen, clipjes etc., koplampen etc.

als dat er allemaal op zit is de auto voor 90% af en is het nog een kwestie van allemaal kleine puntjes op de "i" zetten, de auto goed wassen.... :rolleyes: , kijken of hij niet lekt, zo niet dan kunnen het tapijt en de deurpanelen erin, striping op de auto laten plakken, motor af laten stellen, apk erop, dashboard afbouwen.

Oja en een schroefset en wielen moet er nog op... hopelijk van het voorjaar (bezig een huis te kopen dus even kijken hoe dat uitpakt :D )

De kofferklep is in ieder geval zo goed als af : :rolleyes:

Binnenkort dus hopelijk meer foto's !

All times are GMT +1. The time now is 08:19.