![]() |
Golf c(risis)...
Zoals te lezen in de voorstelronde heb ik sinds 2 dagen een golf c gekocht.
Een 1.6 automaatje, met keuring tot september 2018. 1986, dus 31 jaren oud momenteel. Er zitten een paar puntjes aan die ik graag op zou willen lossen en of verbeteren. Planning: - Koplampen, momenteel zitten er enkele koplampen in, en alhoewel deze op een golf c horen heb ik liever de dubbele. - Verlagen, de auto staat hoog op de poten, en moet een beetje verlaagd worden. Niet teveel, de drempels in de woonwijk moeten nog te nemen zijn en ik wil niet mijn vullingen kwijtraken door het gerammel. - Portieren hebben was roest, een portier is behoorlijk roestig en heeft zelfs een gat. Deze moet ik wegschuren, inspuiten met zinkspray en plamuren. - De auto gaat weer strakgemaakt worden. - golf c heeft geen deurbakken en geen speakers in de deuren. Alhoewel het vloeken in de kerk is, als sinterklaas in Amsterdam zuidoost, ik wil toch een paar speakertjes in de deuren. Geen rijdende disco, geen no fear sticker op de ramen, en geen petjes, maar wel een beetje geluid. - Interieur, momenteel heb ik een kaal interieur wat nogal kraakt en rammelt. Wellicht een gti, of zelfs recaro interieur erin zetten. - laatste punt, de schotel van de schokbrekers is er erg aan toe, zo erg, dat ik hè niet meer kan herstellen. Er zal een stukje ingelast moeten worden en dat is het enige dat ik niet zelf kan. Dit zal ik moeten laten doen vrees ik. Dag 1: Overijverig begonnen, meteen de sloperij afgegaan en ja hoor, voor 20 euro de eigenaar van een heuse GTI grille. ![]() Deze meteen vandaag gemonteerd, bij het eraf halen viel het meteen op dat er behoorlijk wat vliegroest op het front zat. Schuren, dremelen, en schuren dan maar: ![]() Na geschuur is het tijd voor hammerite: ![]() Daarna moet de grille erop, en dan wordt het spannend, ik heb geen bedrading voor de mistlampen. Op de sloop zat er 1 doorluskabel bij, dus de ene kant was zo gepiept. De andere kant was lastig. Soldeerbout, kniptang, en wat isolatie tape later: ![]() |
De velgen:
Zoals gezegd zaten er goede 13 originele velgen onder, fraai, maar niet mijn ding. Te klein, te smal, kortom tijd voor andere velgen. Ik ben nog in een oriënterende fase, OZ superturismo, G60 sebring, ats cupjes, allemaal mooi. Tot die tijd even mijn oude velgen eronder gezet welke ik bewaard had, ook opknappers, maar staan beter dan de originele fietswielen :) Naafkapjes zijn besteld en worden nog vervangen. Oud: ![]() En nu: ![]() |
leuk kleurtje rood, geen brandweer gelukkig...
zie hier dat je idd al geslaagd bent voor een dubbele grille, had in jouw 86-er wel een grille met 7 lamellen verwacht, anyways, jij bent voorzien een klein klusje met veel impact is de bumpers en lijsten weer mooi zwart maken, kan heel goed met silicone of wat ik zelf gebruikt heb.... pindakaas :eek: ![]() ![]() |
Ik moet je zeggen dat ik verwachtte dat je een grapje maakte met de pindakaas.
Even googelen leert me dat je inderdaad pindakaas kan gebruiken om de bumpers weer zwart te krijgen. Ik had een hoop verwacht, maar deze niet, dank voor je advies 👍 Ik denk dat ik volgende week in de supermarkt met een kar vol pindakaas sta ;) |
Quote:
gewoon een kilopot Calvé :thumbup: ![]() |
Ff het onderste latje van de grill overzetten is die ook weer in kleur van de auto,
|
Dank je Johnny, helaas is deze ook flink geroest, dus die moet nog even aangepakt worden. Origineel was deze strip groen, heb hem al netjes geschuurd en zwart gespoten.
|
Leuke Golf, en leuke plannen. :thumbup:
|
Ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje had gezien .. pindakaas om de sierlijsten zwart te maken wtf :D
Nu likken honden je bumpers schoon? |
Quote:
Niet alleen honden hoor :eek: ![]() |
Dit is weer zo'n typisch wist u dat(je).......
Ik wist het iig niet ;) |
Je vraagt je af hoe mensen op het idee komen...of hebben ze per ongeluk tijdens het boodschappen doen een potje pindakaas op de bumper laten vallen en toen gedacht van ' hey daar worden mijn bumpers mooi zwart van' :D
|
Quote:
Zelfde als met lijnzaadolie(?) oid, verzin het maar... |
Ik heb het zo gedaan :D
|
Quote:
Die waren wel heel grijs Rene :eek: |
Langzaam gaan we verder, eerder deze week een fraai houten stuur gekocht voor een golf 1/2, deze wilde ik even monteren.
![]() Dop 24 erop, stuur eraf, 2 minuten werk, even op stuurslot gezet om draaien te voorkomen. Toen kwam de uitdaging, de naaf van het houten stuur is anders dan die van mijn golf 2. Ik heb een dunne naaf, en de opening aan de onderzijde van het stuur is veel te dik: ![]() Wat nu, ik heb al eens gelezen dat de naaf overgezet kan worden van het huidige stuur, maar in mijn geval lukt dit niet, mijn originele stuur is een geheel, het binnenwerk is een geheel. Ik zie geen verloop. zijn deze adapters ook los te koop? Of is er iemand handig genoeg om mij even te helpen hiermee? Regio noord Holland, maar de auto rijdt, dus ik kan me verplaatsen ;) Daarna de auto de brug opgegaan, en daar merkte ik een hevig zwetende Carter, waarschijnlijk carterpakking lek: ![]() Gelukkig is dit nog wel te doen, de rest van de pakkingen is wel droog en keurig, dus als dit de enige is valt het mee. Schokbrekers zijn nog heel, maar een al roest, ik wil er graag een schroefset onder hebben zodat deze iets lager ligt. Verlagingsveren kunne ook, maar dan alleen als de schokbrekers in goede staat zijn, en niet 1 klomp roest zoals bij mij ;) Toch maar eens gaan kijken naar een schroefset, ik wil niet heel erg laag, maar iets lager mag ie wel. |
Quote:
Wat de naaf betreft: er bestaan adapters voor, ik zie ze zo af en toe op Marktplaats staan. |
Het was lekker weer, dus lekker wezen klussen aan de golf.
Onderaan het portier had ik flinke roestgaten en omdat ik in een creatieve bui was, ben ik hiermee aan de gang gegaan. Voor: ![]() Als eerste alle roest uitgeschuurd, weggedremeld om te zien hoe erg het nu eigenlijk is. Halverwege zien we al een flink gat zitten: ![]() Halverwege het portier nog een flinke plek, niet door, maar gelijk ook mee meepakken: ![]() Alles weggedremeld, tot ik op het kale staal zit, daarna zinkspray eroverheen om verder roesten te voorkomen. ![]() Plamuur, ik heb nog nooit echt een gat in een auto dichtgeplamuurd, maar als een gaatje in de muur kan, lukt de auto ook wel: ![]() ![]() Als de plamuur hard is, schuren met fijn schuurpapier. Net zo lang tot het niveau hetzelfde is als op de auto zelf. De tools, die action is toch wel makkelijk hoor ;) ![]() Na het schuren de primer erop, grijze primer, want wit blijf je zien onder rood. Na de 2e laag: ![]() De derde en of vierde laag komt er morgen nog op en dan 2 lagen blanke lak. Het wordt te fris om fatsoenlijk te kunnen drogen. Hij mag ene nachtje in de garage slapen en we gaan morgen verder met de 3e en mogelijk 4e laag en twee lagen blanke lak. Voor nu, ben ik best tevreden als ik eerlijk ben. Ik besef dat het mooier en beter kan, maar op dit moment heeft het me nog geen 30,- euro gekost inclusief de kleurlak. De auto zit vol kleine plekjes, dus langzaam maken we deze weer helemaal strak. :D |
Vanmiddag weer een mooie dag, eerst even naar de arosa club dag geweest in Nieuwegein, en toen ik thuis kwam, irriteerde de dorpel me.
De oplettende kijker had gisteren al gezien dat de dorpel ook wat aandacht behoefte. Kleine roestplekjes, in totaal 10 stuks, de drempel erlangs, zinkspray, primer en 2 lagen kleurlak. Resultaat is niet iets waar de gemiddelde schade hersteller jaloers van wordt, maar ik ben er tevreden mee: ![]() Meteen de binnenzijde van de motorkap gereinigd. Zodat volgende keer de isolatie ertegenaan kan. Ik merk trouwens dat de auto een beetje koelvloeistof verbruikt. Kop is heel, en lijkt het niet te zijn. Ook de radiator lijkt niet te lekken. Iemand enig idee wat dit kan zijn? |
Ik begrijp dat het geen VR6 of een knappe rebuild is van een door roest getergde golf naar een trackday klare g60 compleet met turbo erop.
Als ik mijn vorderingen zo terugzie, schaam ik me zelfs een beetje tussen al het mooie werk van jullie. Immers, ik zie in andere topics een hele golf opnieuw opgebouwd worden, verstevigd, motoren eruit, erin en afgesteld en ik ben al blij dat ik weet waar het luchtfilter zit. (Ter vergelijking, twee jaar geleden kon ik nog geen spijker recht in de muur slaan en mijn poging om met de dremel ons audiomeubel aan te passen viel niet in goede aarde bij mijn vrouw. Zij rijdt een zilvergrijze volvo s40 en om deze te ontroesten dacht ik slim te zijn, en hammerite erop te smeren. Is ook zilvergrijs dus daar zie je niets van. Tenminste, dat vertelde ik haar vlak voordat ik de eerste laag erop smeerde. Inmiddels is het ding 50 tinten grijs en heb ik door schade en schande moeten leren dat je dit niet buiten moet doen op een mooie dag. Haren van de kwast, stof, blaadjes, vingerafdrukken en als je goed kijkt, zie je zelfs een zilvergrijze vlieg zitten. Als iemand nog wil weten hoe een zilvergrijze vlieg eruit ziet, kom gerust langs. Hoongelach van de buren toen ik een radio in wilde bouwen, steekvlammen uit de zekeringkast en bijna mijn huwelijk ten einde voordat de radio werkte. Op internet kan ik een hoop vinden en inmiddels kan ik solderen. Brandwonden en littekens staan nog in mijn poezelige vingers, maar al doende leert men. Mijn opleiding heb ik ook al niet mee, economisch juridisch openbaar bestuur klinkt geweldig, maar betekent in de praktijk dat ik weet hoe een rechthoek werkt. Niet hoe een lasapparaat aangaat, of hoe een carburateur open moet. Mijn tekeningen zien eruit alsof ze gemaakt zijn door een kleuter van drie en nog steeds dremel ik eers in mijn vingers voordat ik de auto raak. Mijn lieftallige echtgenote heeft zich er bij neergelegd en naast een kilopak pleisters en een abbonement op de eerste hulp zit ze klaar als het weer zover is. De aanhouder wint, ik heb via via een boeken set gevonden van de opleiding tot automonteur en omdat ik het leuk vind, lijk ik het beter te onthouden. Het is nog niet zover dat ik zelf een motorswap kan uitvoeren, maar heel langzaam merk ik dat ik meer dingen aandurf. Nu ben ik op een punt beland dat ik hulp nodig heb, serieuze hulp, want ik moet lassen aan mijn karretje. Zonder lasapparaat, kennis, ervaring en met alleen theoretische kennis (ik ken het verschil tussen Mig en tig lassen op papier), bereik ik niets. Zijn er forumleden die hier wel handig in zijn en die me zouden willen helpen met het aanbrengen van een schroefset en een beetje de beginselen van het lassen? een grote geldelijke beloning zit er ook niet in, want ik heb mijn opleiding niet afgemaakt, wederom het schoolvoorbeeld hoe het niet moet.... Daarom ben ik fotograaf geworden, en schrijver, toen dat ophield, rolde ik de ict in en daar ben ik blijven hangen. Een pen, een sticker en een krat bier met een warme hand wil ik je graag overhandigen. Mogelijk een leuke foto (niet naakt van mij), maar van je bolide is altijd mogelijk. Wie o wie kan me helpen een schroefset te monteren? En welke moet ik hebben? De wens is dat de wagen iets lager komt te liggen, maar wel zo hoog dat de talrijke drempels in mijn woonwijk te nemen zijn. Ook wil ik graag mijn vullingen behouden en mijn ruggengraat heelhouden. Google geeft aan dat sjaak schroefset redelijk is, zeker voor het geld. En een AP set is 450 euro, maar wel beter. Ik hoef de auto niet op het laagste punt, een centimeter of 4 a 5 verlaagd vind ik al prima. Bij nader inzien kan ik het lassen beter uitbesteden. Als ik de auto onder handen neem trekt de RDW meteen de APK weer in vrees ik. :D :thumbup: |
waar kom je vandaan? misschien handig om te weten voor mensen die hulp aan willen bieden. lassen kan ik niet maar schoefsetje monteren wel, ik kom uit de regio Roosendaal.
|
ik heb deze via Ben Geerenstein in Ede (http://www.bandenservice-ede.nl/), TA technics, net iets beter dan een Sjaak set maar in de prijsklasse van rond de 200 euro
Mijn set is gemonteerd door een maatje van me in Bemmel, Ben kan het trouwens ook voor je regelen maar die zal het niet doen voor een biertje en een ferme handdruk ben ik bang :eek: En ehh, mijn project mist ook de ombouw met volledig leegtrekken van de motorruimte maar is er voor mij niet minder leuk door :thumbup: |
Zelf ben ik woonachtig in het mooie Purmerend, nu hoor ik u denken, Purmerend, hmm..
Dat klopt, we zijn het anusje van Amsterdam, het gros rijdt in een station Astra en drinkt schultenbrau bier van de Aldi. Behalve ik, ik rijd in een golf en lust geen bier :D Dank voor de reacties mannen, de afstand hoeft geen probleem te zijn hoor, ik kan rijden (althans, dat denk ik zelf). Ik heb een afspraak staan voor aanstaande maandag voor het laswerk, en de zakkende koelvloeistof, ik vrees toch een beetje voor de koppakking. Misschien zit ik me bang te maken voor niets, maar als ik Google kom ik verhalen tegen die ik herken. (Wijze les, Google nooit je ziekte symptomen, anders denk je dat je morgen de pijp aan Maarten gaat geven ;) Maar ik las wel dat soms met een hele koude start, de motor op drie cilinders lijkt te lopen, herken ik wel. Voor even en dan is het weer goed overigens. Er verdwijnt koelvloeistof en ik zie witte rook uit de auto komen bij een koude motor, flink wat ook. Mijn medeweggebruikers denken dat er een nieuwe paus gekozen is. Bij een warme motor zie ik het niet meer, maar ik zie ook geen lekkage van koelvloeistof. Geen motor die tijdens het rijden inhoud, geen olie in het kvs reservoir maar toch verbruik van kvs. Ra ra. Nou ja, maandag gaat ie naar een vw garage die gespecialiseerd is in oude vw modellen. We wachten het af. Mocht het de kop wel zijn, ben ik de sjaak, die is prijzig en ben ik bang dat ik meteen mijn Duitse lieveling in onderdelen kan aanbieden hier 😉 Ik zal eens even zoeken voor de schroefset die je noemde mk1-addict en Japie, mijn dank voor het aanbod, top 👍 |
En hij is weer terug, laswerk is gedaan. De rotte veerschotel is helemaal doorgelast en ziet er weer uit als nieuw
![]() De lekkage, niet lachen nu, bleek de dop van het KVS vat te zijn. Het overdruk ventiel was defect, dus kon hij de druk niet kwijt, waardoor hij het KVS eruit gooide. Gelukkig mag de crisis blijven en gaat mijn volgende topic niet: "sloop de crisis" worden....😉 Nu een baar deurbakken scoren, speakers erin, en verlagen die hap 👍 |
Hij kon z`n druk wel kwijt dus....normaal houdt hij het systeem op druk, waardoor het kookpunt verhoogd wordt....op het moment dat hij kapot is en z`n druk verliest, zal het kvs gaan koken en naar buiten komen.
Verder zou ik die kitrand even wegkrabben, want zo te zien zit hier ook roest/ellende onder |
Dank voor de verbetering René :thumbup:
Ik zal volgend weekend beginnen met de kitlaag wegkrabben, ik zie inderdaad wat je bedoelt, hopelijk valt het daaronder mee. Dit weekend voornamelijk regen, ik was vol enthousiasme bij de auto bezig om wat speakers te vervangen. De 8,8 cm speakers bij mij doen het niet. Of beter gezegd, een is er gedemonteerd, en de ander is gemaakt van karton uit Poolse pornoblaadjes, dus deze kraakt, steunt en piept dat het een lieve lust is. Ik las al dat je er met enige aanpassing een 10cm speaker in krijgt, zolang deze maar low profile is, zodat je niet in de knel komt met je verwarmings buis. Twijfel slaat toch weer toe, ik had al min of meer besloten dat er voorin een setje JBL GTO-329 speakers moet komen. En in de deurbakken 2x 13cm speakers. Maar nu twijfel ik toch weer. Die jbl zijn 69,- euro, de helix blauw low profile waar ik over gelezen heb, zijn 55,- euro, maar wel 10cm ipv 8,8. Achterin kan ik nog ovalen speakers plaatsen en dan kiezen om de voorspeakers te versterken. Iemand daar een idee over? Of ervaring mee, 8,8 vs 10cm in het dashboard? Deurkaarten met bakken gevonden, die ga ik naar planning volgende week ook monteren, maar gezien de winter eraan komt, en de garage niet van mij is. Zal het op straat moeten gebeuren. |
Vanaf vrijdag wilde de auto maar niet starten, lampen, radio en blower ok, maar starten ho maar.
Startkabels en meteen starten. Stukje gereden, accu weer netjes vol. 2 dagen later hetzelfde probleem. Googlen op het probleem, mogelijk defecte accu. Of iets wat de auto leegtrekt. De accu is een 44ah, en pas 3 jaar oud, die zou toch nog niet af mogen zijn. Lekstroom gemeten en daar kwam uit naar voren dat de radio zelfs in "uit" modus een flinke hap stroom pakte, zoveel dat de auto niet meer voldoende overhad om te kunne starten. Radio eruit, was een krijgertje. Sinds gisteren probleem niet meer voorgekomen. Ik heb goede hoop, maar wacht het toch nog even af. Overigens besloten om de dubbele koplampen toch weer te verwijderen. Ik heb een originele 7 lamellen grill gevonden en twee nieuwe koplampen gescoord. Volgend weekend maar even inbouwen. Mocht er animo zijn voor de gti grill met hella verstralers, hoor ik het graag. Zal deze ook te koop zetten zodra mijn grill erin zit. In een opwelling uit een mk1 cabrio de middenconsole met meters gehaal, maar hier ga ik ook niets mee doen. Ook deze zal ik te koop zetten. Neig overigens wel meer en meer naar een motorswap. Een gti motor (kr) met een handbal zou ideaal zijn. 1.8 20v of vr6 nog mooier, maar veruit boven budget. (De garagist rekent hier circa 3000-3500 euro voor, omdat het hele onderstel vervangen moeten worden). Een gti inbouw is makkelijker en bovendien ben ik dan van die automaatbak af. Die zuipt harder dan een havenarbeider op vrijdagmiddag. Toch maar eens goed overdenken. Met een gti motor blijf ik binnen de 40% vermogenstoename dus herkeuring hoeft niet. Ook het aantal cilinders blijft gelijk. jullie enig idee wat dit zou moeten kosten? |
Toch maar eens goed overdenken. Met een gti motor blijf ik binnen de 40% vermogenstoename dus herkeuring hoeft niet. Ook het aantal cilinders blijft gelijk.
ik denk dat je een rekenfoutje maakt, van je huidige 75 naar 139 van de KR is toch echt meer dan 40% toename Voor inbouw zou ik Bolku aanraden in Angeren, gast met verstand van zaken |
Je hebt gelijk Huibert, ik ging ervan uit dat deze 109 pk had.
In dat geval nog geen man overboord, met de donor gegevens en het feit dat de kr in een golf 2 geleverd is, kan ik deze zonder te veel administratieve rompslomp hanteren. Eerst maar eens opvragen wat dit moet kosten, een hobby is leuk, en mag best wat kosten, maar als het om 2500,- euro gaat is de lol er wel af 😉 Overigens, ik heb een TA technics schroefset besteld, deze komt er binnenkort ook onder. Heb nog zitten twijfelen tussen verlagingsveren en een schroefset, maar de schroefset wint het. We leren nog steeds bij 👍 |
Bolku gemailed, maar deze doet geen hele swaps meer helaas.
Zijn er nog meer bekende adressen die een motorswap kunnen uitvoeren voor een schappelijke prijs? Hebben jullie wellicht een ander adres/suggestie? |
Quote:
als je wat lager gaat dan adviseer ik je om de bumpstops in het schroefset in te korten, ik heb ze er zo onder gezet en het ding stuitert als een mallen :eek: in het kader van "we leren nog steeds bij" |
Quote:
Jammer dat Jeroen dat niet meer doet, hij is echt een vakman Ben ik even uitgedacht helaas |
Ik zou zelf niet zo snel bakken met geld in een motorswap steken voor deze golf. Voor dat geld kun je beter in deze golf blijven rijden, en zoeken naar een nette 1.8 met handbak of iets dergelijks. Heb je doe gevonden, dan zet je de huidige weer te koop.
In ieder geval de auto goed inspecteren op roest en zwakke punten, voordat je er duizenden euro's in stopt. |
Heb je gelijk in Martie, en hij rijdt ook prima. Roesttechnisch gezien is ie lekker bij. En deze wordt steeds beter.
Misschien toch maar op zoek naar een 2e erbij. Voor nu gaan we even lekker verder, ik kon gebruik maken van de garage van mijn lieve schoonouders en dat is wel lekker in dit weer. De oplettende lezer had al gelezen dat ik een originele 7 lamellen grill gescoord had. Deze moest er natuurlijk in. Ook de lampen werden erg slecht, bij een stond het water in de lamp, heb nog overwogen om er een goudvis in te stoppen, maar dat leek me geen goed idee. De enige andere lampen die ik had, waren heldere smoke lampen. Niet bepaald mijn keuze, maar goed, het is beter dan de goudvis. Het werk begint, grille eraf: ![]() Lampen vervangen en 7 lamellen grille erop, zoals ie hoort: ![]() Nu nog 2 originele lampen vinden, goed en compleet. De sloperijen hier in de buurt zijn een beetje uitgeput vrees ik. |
wil ze eventueel wel ruilen .
Heb er 2 goeden in maar wil over op xenon dat schijnt niet tegaan met originelen. Vanwege vele km en nachtblind |
Klinkt goed, ik heb je een private Message verzonden.
|
geen pb gevonden maar 1 terug
|
Vandaag een productieve dag gehad, veel gereden met de golf die het nog prima uithoudt.
Ik had namelijk afgesproken met Hermano, om van lampen te ruilen, hij mijn smoked lampen en ik zijn originele lampen. Gezien hij een pittig stuk rijden van mij vandaan woont, hebben we allebei de helft gereden en elkaar ontmoet in den oever. Het robbenoordbos om precies te zijn, en dat maakt me een beetje zenuwachtig, de eerste drie hits van robbenoordbos leverde resultaten op van homolove, eroman, en nog een andere vage datingsite voor heren onderling die elkaar hier treffen. Nu ben ik niet bang dat ik opgewacht wordt door een stel roma-families die er dan luid lachend met mij auto vandoor gaan, want zo gewild is deze nu net ook weer niet.... Maar toch, hoe ga je uitleggen aan bekenden of aan oom agent dat je bij het robbenoordbos samen met een andere kerel staat te sleutelen aan je auto. Het kan erger, als je een lekke band krijgt en iemand biedt aan om je te helpen "krikken" wordt het pas echt spannend. Dit viel mee, en na een ontspannen rit over de A7 naar het noorden kwam ik heelhuids aan op de plek van bestemming. Onderweg nog een leuke mark 2 gti tegengekomen in dezelfde kleur, fraaie wagen overigens. Uiteindelijk, en eigenlijk zoals altijd ben ik bang om te laat te komen en ben ik veel te vroeg. Ik kom aan, en ja hoor, drie auto's met beslagen ramen met in iedere auto een wulps kijkende heer. Twee met Tsjechisch kenteken. Vertwijfeld vroeg ik me af of ik op de goed plek ben, ben ik per abuis terecht gekomen op de set van "saunaboys from prague"? Of nog leuker, interrumpeer ik hier een drugsdeal? Moet ik uitstappen, nors kijken en vragen: "did you bring the money from Vinnie?" Zo gauw als dat ze er zijn, rijden de heren weer weg, een auto achterlatend. Stiekempjes een beetje opgelucht wacht ik netjes tot Hermano op komt draven. Een tijdje later, komt er een rode golf 2 diesel aangereden en kunnen we kennis maken. Twee golfjes, achter elkaar, naast een zonnig IJsselmeer. Een leuk tafereeltje. Lampjes zijn snel gewisseld, en even laten staan we tevreden te kijken naar de auto's van elkaar. ![]() Daarna tevreden naar huisgereden, onderweg nog even gestopt bij Erik om ook daar wat op te pikken. Nu zit ik thuis en ben ik twee kennismakingen rijker, beide vriendelijke mensen. Wie weet tot een volgende keer, of op een meeting.👍 Het werd wel weer pijnlijk duidelijk dat de auto omlaag moet hoor, als ik hem zo zie staan naast de golf van Hermano, krijg ik hoogtevrees. Terugweg heeft de golf zich ook voorbeeldig gedragen, even de 150 aangetikt op de teller, en ook dat lukt nog prima. Op de teller dan, dus ik vermoed dat de afwijking erg fors is 😉 Waar ik eerst niet veel harder dorst te rijden dan 110 km/h, komt de wagen wat meer los. |
Quote:
Hij spreekt de waarheid, kijk maar: ;-) |
Quote:
Hahaha! :D Zo heeft het 'laag' rijden mij ook in een situatie gebracht waar ik even gek van opkeek. Ik was een paar jaar geleden terug richting Almere gereden om wat interieur delen op te halen. Bij het wegrijden uit de parkeerhaven die, zeker een cm of 25 hoger lag dan de straat (Ja geen grap) bonkte er iets verschrikkelijk hard tegen de onderkant van mijn auto aan. Onderweg had ik even stress door de bonk want als het de carter was.. nouja je snapt het wel. Dus was ik even gestopt bij het eerste de beste tankstation aan de A27. Terwijl ik het subframe en carter bekijk zie ik in mn linker ooghoek een gozer aan z'n kruis cuppen en wat lokroepjes te doen vanuit de bosjes. Fok die carter maar dacht ik want ik ben bijna thuis.. ;) |
All times are GMT +1. The time now is 16:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.