![]() |
He dat is een bekende Golf......bruut project!
|
mooi om te zien dat dit projekt afgemaakt wordt
|
zat me laatst al af te vragen hoe het met deze auto was, project ging voortvarend van start.
|
Kijk een topic jij bouwt hem vast wel goed af☺ met nieuwe ecu ondertussen dus moet goed komen.
|
Gaat toch geen 10 jaar duren? Enjoy!
Tof die zilveren type I met die gesmeden A8 wielen! Zonde dat die in brand gevlogen is. |
Leuk om te lezen dat hij goed terecht is gekomen en lijkt mij een hgele goede basis :thumbup:
En al zou je er 10 jaar over doen, heb je toch 10 jaar hobby aan het bouwen. Ik hoop vooral dat je er plezier aan zal beleven en af zal maken, maar dat zie ik wel goedkomen :) Ga je hem ook nog verstevigen ivm de zware motor die er nu zit ? Ik persoonlijk vind de neus van de mk1 erg fragiel en vraag mij wel eens af hoe bv een r32 hier in kan, zonder problemen te krijgen/hebben op den duur. Dit is niet om iets af te kraken etc, maar puur uit interesse omdat ik nu bezig ben met een zware motor en bak in de mk1 en veel aan het verstevigen ben hier voor. |
@ René: Klopt en dankjewel! Lees altijd met veel plezier jouw projecten :)
@Jones: Dat ging het zeker, de vorige eigenaar heeft een mooie basis gelegd om vanuit verder te werken. De snelle start die gemaakt is, heeft alleen wel het gevolg dat er qua afwerking nog een hoop te doen is. Ook kwamen er nog een aantal dingen naar boven wat je altijd krijgt als je een onafgemaakt project van iemand overneemt. Dus dat zal nog wat tijd voor mij in beslag nemen. :tongue: @Tommy: Bedankt! Het is zonde maar hij had ook al genoeg laswerk dus qua basis is dit stukken beter! @Pewi Vwteam: Hey Stefan! Nogmaals bedankt voor je hulp met het zoeken naar een nieuwe ecu, je hebt me daar onwijs mee geholpen. Heb alleen nog wel wat problemen met de BUB ecu en de nokkenassensoren van de BFH dus mocht je een nog een BFH ecu tegenkomen dan hoor ik het graag! :thumbup: @ DutchBuild: Bedankt! Het is een heel ander kaliber dan hetgene wat jij allemaal doet, dat is een ding dat zeker is haha. Heel veel respect voor wat je doet! Voor mij persoonlijk is het ook bezigheidstherapie, het is gewoon heerlijk om lekker te klooien na studie/werk in de avonduren dus dan maakt het niet heel veel uit hoelang het duurt. Heb laatst een halve dag gedaan om 2 kabels te trekken, maar dan zit het tenminste wel precies zoals ik het voor ogen heb :screwy: Natuurlijk zie ik het niet als afkraken! Verstevigingen is een goed punt en op dit moment heb ik het volgende (in de planning): * Alle lasnaden doorlassen, behalve op de veerpoot vanwege RDW (Gedaan) * Veerpootbrug voor en achter * Brug tussen de onderste draagarmen Als dat gedaan is wil ik kijken hoe het zich allemaal gaat houden. Mijn doel is namelijk om van de buitenkant zo min mogelijk aanpassingen te zien anders dan wielen en rijhoogte. (Beetje zoals de klant van jou?) Mocht het allemaal toch nog veel torderen ga ik kijken naar een rolkooi/buizen doorlassen vanaf het schutbord. Maar inderdaad, het wordt een zware motor en bak in een hele lichte auto. Daarom wil ik ook proberen zoveel mogelijk gewicht naar achteren te krijgen en komt de accu hier ook. Als mensen hier nog tips of ideeën over hebben dan hoor ik het natuurlijk graag! :thumbup: Gijs |
Mooi dat deze afgebouwd gaat worden, succes er mee :thumbup:
|
Leuke golf Gijs! Ik zag enige tijd geleden iemand die een behoorlijk zware motor, dacht een TT rs motor in een Golf 2 had gebouwd. Om dus torderen te voorkomen waren er buizen in en om de motorruimte gelast om het geheel stevigheid te bieden. Als het ware een kleine kooi constructie.
|
Een kleine bestelling gedaan bij onze sponsor www.vw-wobshop.nl waarvooor alle complimenten! Onderdelen zijn van goede kwaliteit, was snel binnen en contact met Theo verliep soepel. Bedankt daarvoor en de volgende bestelling is alweer onderweg. :thumbup:
![]() *Setje nieuwe koplampen (weet nog niet of ik toch nog voor origineel Hella ga) * Kapjes voor op de stoelen * Knipperlichten * Chromen boutjes voor in de bumpers * Stickers voor op de bumpers * Chromen lijst achterop de achterklep (weet nog niet zeker of deze er op komt) * Steenslagbeschermerkapjes op de achterschermen * Nieuwe origineel VW grille :D Een tijdje terug kwam ik een setje chromen bumpers tegen op marktplaats welke geadverteerd stonden als origineel tegen een hele mooie prijs in en ook nog vlakbij! Bleken ter plekke geen originele te zijn maar het was een prijs waar ik geen nee tegen kon zeggen. Ze waren alleen niet helemaal mooi meer dus heb ze even gepolijst, voorzien van nieuwe knipperlichten, chromen boutjes, stickers en de steunen gezandstraald om ze daarna weer in de lak te zetten. De puristen zullen het misschien niet helemaal kunnen waarderen, maar ik vind het persoonlijk gewoon wat karakter toevoegen ten opzichte van de kunststoffen. Maargoed, wisselen kan altijd nog. :D ![]() ![]() En even voor het smoelen en de motivatie de grill en koplampen er in gehangen. ![]() En een R32 logo in de grille op de plek van waar normaal het GTI embleem zit als enige weggever wat er onder de kap zit van buiten. ![]() Dit was super voor de motivatie, jammer genoeg was dit ook wel een beetje nodig omdat een aantal weken geleden de hefbrug waar hij op stond KRAKAKA zei terwijl hij op schouderhoogte stond. :shake: Gelukkig waren mijn vader en een werknemer in de loods aan het werk om mijn hulpkreten te horen toen het gebeurde en konden bijspringen terwijl ik de Golf probeerde te tillen terwijl de brug langzaam aan 1 kant door de spindel zakte.... :rolleyes: Was toch wel een paniekmomomentje, maargoed zoiets kan gebeuren en de brug had ook geen schuld gezien hij uit 1978 kwam. Ben allang blij dat ik er niet onder lag en dat de schade erg beperkt bleef aan een klein deukje in de dorpel en een scherm dat gekrenkt is wat toch al vervangen moest worden. Nu met mijn studentenbudget sparen voor een nieuwe hefbrug die er komt als mijn vader naar de nieuwe loods overgaat. De oude heeft een andere hobby'er overgenomen die hem heeft gerepareerd en er erg blij mee is. Zelf was ik het vertrouwen er in kwijt. De schade: ![]() Wat er na een uurtje timmeren er weer zo bij hing: (ook gelijk een fotootje van de aangepakte originele remmen en de roest die van het scherm kwam) ![]() Ik denk dat volgend jaar de 2 voorschermen er nieuw aankomen, dan is het weer een 100% harde Golf :icon_spin Ook vind ik de historie erg leuk van de Golf en heb het instructieboekje, mapje, serviceplan en de folder uit de bouwmaand en het bouwjaar van de Golf gevonden op marktplaats. Beetje opgepoetst: ![]() En nu weer verder met de bedrading! :D |
gaaf project!
|
Die Challenger... :cool:
Heerlijk zo'n 8 cilinder. Maar een 6 cilinder is ook wel goed. :D |
Schitterende understated kleur voor een Golf 1 met een R32 blok, te gekke sleeper!
|
Quote:
+1 :D |
Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :thumbup:
Een kleine update: Bezig geweest met bedrading van de kachelmotor en het kachelhuis opgeknapt ![]() ![]() ![]() De fans op de radiateur gezet, thermoschakelaar van een mk1 2 polig gemonteerd en start gemaakt met de bedrading (moet nog een stekker bestellen) ![]() ![]() Ook nette een middenconsole van een 78'er GTI op de kop kunnen tikken :D ![]() Alleen zoals op de foto te zien waren de lensjes een beetje dof, en de sier-ringen van de metertjes niet meer mooi. ![]() En even opgepoetst: ![]() Na het zandstralen, spuiten en weer in elkaar zetten zien ze er weer zo uit: ![]() Blij met het resultaat! Dan had ik al een tijdje een probleem waar ik slecht uit kwam, de achteruitrijschakelaar voor elkaar krijgen... De steun van de 02J versnellingsbak in een MK1 zit namelijk best dicht op de schakeltoren, precies waar de schakelaar zit. Ik wilde de steun niet uitslijpen/verzwakken. Na veel vergelijk van sensoren ben ik uitgekomen op een schakelaar van een Golf 2. Deze schakelaar is mooi kort en had een simpele aansluiting die je kunt afknippen. Na het afknippen van de aansluiting, hier 2 draadjes op gesoldeerd, weer volgegoten met lijm en beschermd met 3 lagen krimpkous. En toen passen..... ![]() Krap maar hij past! En hij doet het ook nog! Wat wil de mens nog meer? :rolleyes: Mocht er iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen, stuur maar een berichtje. :thumbup: Volgende punt: Remmerij Ook al is alles nieuw van de standaard remmen, dit stond me toch nog niet aan en denk dat de RDW dit ook niet graag ziet. Zeker met zo'n logge motor wilde ik iets beters. De Porsche Boxter upgrade ziet er fantastisch uit, maar ik wil toch wel laag rijden en dan moest je je wielen naar buiten spacen... Geen optie dus jammer genoeg. Ik had uit mijn Arosa/Lupo tijd nog een setje G60 remmen liggen, en dit is ook een redelijk makkelijke/goedkope swap. Dus: *Klauwen gezandstraald, gereviseerd met nieuwe cupjes, keerringen, ontluchtingsnippels enz. enz. *Setje adapters van Epytec besteld *Brembo remblokken besteld *Setje schijven van een Golf 2 280mm G60 slotted en drilled uit Engeland besteld Schijven worden nog in de zinkspray gezet en moet nog een mooie kleur voor de klauwen verzinnen. Denk nu aan gewoon zilver... Iemand nog leuke ideeën? :) ![]() Ik twijfel nog over of ik achter op schijven zal overstappen... Zie namelijk met alle opties door de bomen het bos niet meer :confused: en of het het waard is qua remprestaties... Iemand die ervaringen wil delen misschien? :thumbup: Dat was hem weer voor nu! |
Schijven achter zijn niet per se beter. Ik heb ze ook, maar vergeleken met mijn oude trommels voel ik niet veel verschil eerlijk gezegd.
Welke kleurcode heeft de golf? Mijne is ook geel en lijkt er verdomd veel op :D |
Ik rijd ook gewoon met g60 remmen voor en achter met trommels. Vind ik prima.
Schijven achter kan altijd nog, is niet heel veel werk |
Quote:
Quote:
Hmm dan laat ik het nog wel even voor nu, even kijken wat hij in de rembank gaat doen... Rijden jullie met de mk2 of mk4 klauwen achter? Heb gelezen dat de mk2's snel vast gaan zitten namelijk. Kleurcode is LA1D met de naam Lemonbelb :D Ze lijken idd verdacht veel op elkaar :cheers: |
Ik sluit me aan bij de ervaringen Mark en Putje. Ik heb ook schijven achter geplaatst met G60 remmen. Je bent al snel 1000 Euro lichter (als je alles opteld wanneer je het nieuw en gepoedercoat wil) en je krijgt er weinig voor terug.
|
Wil je het makkelijk en goed doen. Tik een setje van ibiza cupra 20vt op de kop. Mooie vaste lagers allu remklauwen (ook al willen die ook echt wel vast gaan zitten.
|
Schijven staan wel wat professioneler. Als je een open wiel pakt staat het in mijn ogen wat suf. :)
|
Netjes met die bedrading zo :thumbup:
|
Quote:
Zelfde kleurcode :thumbup: , helaas staat die van mij niet zo mooi in de lak :redface: Ik heb ook nog nooit een andere golf gezien met deze kleur behalve die van mij. Ik heb idd mk4 klauwen met rvs gevlochten remleidingen. |
Jaaaaren geleden had Hajee hier op het forum ook zo eentje in die kleur:
|
Quote:
mooi ding, ik wil ook ooit eens smalle bumpers er op :rolleyes: |
Leuk!
Het valt me op dat het een lastige kleur is om op de foto te zetten, de ene keer is het vaal geel, en en de andere keer staat hij er als Caterpiller geel op :rolleyes: En bedankt voor de input qua schijfremmen achter :thumbup: |
Oke vraagje,
Het koelvloeistofreservoir is me echt een doorn in het oog na veel moeite om alle draden, accu enz. uit de motorruimte te halen. Hij kost namelijk veel ruimte en het is gewoon geen mooi ding. :rolleyes: Nu heb ik na enig speurwerk een heel aantal swaps gezien die gebruik maken van een "Radiator hose filler"... https://www.google.nl/search?q=radi...f86Aj0Q_AUIBygC https://www.google.nl/search?q=radi...vedIuFvT0HxM%3A Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Lijkt me namelijk dat als je koelvloeistof warm wordt en op druk komt, er geen ruimte is voor het uitzetten hiervan? Het lijkt me in ieder geval voor het aanzicht een mooie oplossing maar het moet natuurlijk wel werken en niet de koppakking eruit persen |
Koppakking er uit persen gaat niet, want die " hose filler" heeft net zo goed een dop, die bij 1 bar of wat dan ook opengaat. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)
Heb je al eens gekeken naar radiateurs met aangebouwde expansietank? ![]() |
Quote:
Heb je gelijk in inderdaad! Radiateur met expansietank is de zeker een optie, maar de huidige rad past precies in het front op dit moment dus dat is een beetje de last resort... :thumbup: |
Te lang geen update gedaan, maar niet stilgezeten. Realiseer me elke keer als ik dit wil updaten dat er toch echt te weinig foto's gemaakt worden. :screwy:
Wat onderdeeltjes gekocht, Bedankt VW-Wobshop :thumbup: :) ![]() Waaronder een originele volkswagen sleutel met bijpassende sleutelhanger (foto in de Jumbo) ![]() Andere versnellingsbaksteun aan de onderzijde, de oude stond me niet aan en kwam erg laag uit. ![]() En gemonteerd, moet nog even kijken hoe dit rubber het vol gaat houden. Misschien overstappen op een PU als de motor toch teveel beweegt. ![]() Oliekoeler helemaal uit elkaar gehaald, opgefrist, boutjes gepolijst enz. ![]() Ruitenwissermechaniek ook aangepakt, maar daar ben ik de foto van kwijt. ![]() Dynamat geïnstalleerd als isolatie op de vloer, tapijt gereinigd en er weer in gelegd. Toch wel lekker als zoiets er weer in kan :D ![]() Let niet op de losse draadjes en de losse centerconsole. Toen was het tijd om te gaan verhuizen, het bedrijf van mijn vader wordt verkocht en hij gaat verhuizen naar een nieuwe plek. Heb hier mijn hele leven doorgebracht, dus was toch wel even raar om alles te verhuizen. Het is echter wel hoog tijd want de loods is erg vochtig, en heeft de temperatuur die het buiten ook is. (Wat in de winter toch wel erg koud is). De nieuwe locatie wordt echter erg mooi, het is voor mij 20 minuten minder reizen vanuit huis en het is goed verlicht, verwarmd en droog. Big thanks naar mijn vader dat ik ook in de nieuwe loods een stukje mag gebruiken! De Golf was jammer genoeg nog niet waardig voor de weg dus met een transporteur de Golf die kant op gebracht. ![]() ![]() En nu staat hij in zijn nieuwe onderkomen, waar alle kratten nog uitgepakt moeten worden. Ga dat morgen even doen. :) ![]() Bedankt, Gijs |
Dan heb ik nog wel een probleem wat nog niet wil lukken om op te lossen jammer genoeg. :rolleyes:
Al direct na de aankoop kwam naar voren dat er een aantal hardnekkige storingen in zitten waardoor de motor niet goed loopt. Het gaat namelijk om een BFH motor (Porsche Cayenne en Golf mk4) en schijnbaar een BUB kabelboom die aangepast is. (Audi, Golf mk5 enz.) De volgende dingen heb ik toen geprobeerd: - Eerst kreeg ik het advies om te beginnen met een nieuwe ECU omdat deze kapot scheen te zijn vanwege een foutcode: 18018 - Internal Control Module P1610 - 008 - Memory Check Sum Error. Dit kon ik me voorstellen en via iemand op het forum een BUB ECU krijgen voor een mooie prijs, werkte echter niet en bleven dezelfde storingen er in zitten. - Toen kon ik me voorstellen dat een BFH motor en een BUB ecu niet met elkaar kunnen werken, er zit namelijk 9PK en 5 jaar verschil tussen de beide motoren. Via de VAG groep kostte een nieuwe ECU ongeveer 1200 euro. Dat was een beetje een dure gok, dus via Ebay in Amerika een ecu gevonden met precies dezelfde code als dat ik heb (YESS!!!). Verkoper in Amerika was top, en heeft het dezelfde dag nog verstuurd locally. Nu nooit problemen gehad met PostNL maar ze waren mijn pakketje met de ECU kwijtgeraakt wat toch wel vervelend was... Gelukkig kwam 2 weken later toch het pakketje boven water bij de lokale Jumbo waar hij onder een ander Track&Trace nummer lag. Dus heel blij dat hij toch nog binnen is gekomen! :D Immo uitgeprogrammeerd, maar jammer genoeg toch weer dezelfde storingen. En loopt even slecht. - Verder zoeken dus! :rolleyes: Als ik hem uitlees met VCDS dan komen de volgende storingen naar voren: - 16420 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit P0036 - 004 - Malfunction / Open Circuit - Verklaring: deze zit er niet meer in, gebruik alleen de voorste 2 lambda's - 16831 - Control Circuit for EVAP Vent Control P0447 - 004 - Open Circuit - 18022 - MIL Control Circuit P1614 - 008 - Implausible Signal - 18018 - Internal Control Module P1610 - 008 - Memory Check Sum Error Zat dus ook in de 1e BFH ECU - 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317) P1601 - 004 - Implausible Signal - 17070 - ECM Power Relay Control Circuit P0686 - 002 - Short to GND - Intermittent - 17069 - ECM Power Relay Control Circuit P0685 - 004 - Open Circuit - Intermittent - 17933 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205) P1525 - 004 - Electrical Malfunction Normaal komt de Exhaust cam er ook in - 17044 - Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit (Bank 1) P0660 - 004 - Elect. Malfunction - 18832 - EVAP Leak Detection Pump Control Circuit P2400 - 004 - Malfunction - 16797 - Secondary Air Injection System Valve (N112) P0413 - 004 - Open Circuit - 18325 - Relay for Coolant After-Run (J151) P1917 - 004 - Open Circuit En er zijn ook nog een paar storingen van componenten die er niet meer in zitten, maar dat spreekt wel voor zich. Dit zijn allemaal storingen waar ik me van kan voorstellen dat hij er niet lekker van gaat lopen, nu heb ik de bedradingsschema's van de BFH en de BUB naast elkaar gelegd (Het was zaterdagavond en de vriendin was ziek) en ga ik de volgende bedrading eerst controleren: Dit wat betreft de positionering van de nokkenassen. (De 2 hallgevers en de verstellers zelf.) • BFH (Motor) o N205 (Inlet camshaft control valve 1) Pin 1: Zwart/Paars, massa Pin 2: Blauw/Bruin, T121/115 o N318 (Exhaust camshaft control valve 1) Pin 1: Zwart/Paars, massa Pin 2: Grijs/Blauw, T121/120 o G40 (Hall sensor 1 Links op motor) Pin 1: Paars/Rood, T121/98 Pin 2: Paars/Bruin, T121/86 Pin 3: Bruin/Blauw, Massa 220 o G163 (Hall sensor 2 Rechts op motor) Pin 1: Paars/Rood, T121/98 Pin 2: Blauw/Rood, T121/87 Pin 3: Bruin/Rood, Massa 220 • BUB (Kabelboom) o N205 (Inlet camshaft control valve 1) Pin 1: Blauw/Rood, D181 massa (?) Pin 2: Paars/Wit, T121/115 o N318 (Exhaust camshaft control valve 1) Pin 1: Blauw/Rood, D181 Massa (?) Pin 2: Paars/Blauw, T121/120 o G40 (Hall Sensor 1 Links op motor) Pin 1: Zwart via con. Naar paars/rood T121/98 Pin 2: Wit/paars, T121/86 Pin 3: Bruin/Blauw, 220 massa (?) o G163 (Hall sensor 2 rechts op motor) Pin 1: Zwart via con. Naar paars/rood T121/98 Pin 2: Groen/paars, T121/87 Pin 3: Bruin/Blauw, 220 massa (?) Dan voor de EVAP Purge Control Valve (N80) - BFH Motor Pin 1: Blauw/Geel, Massa Pin 2: Paars/Rood, T121/64 - BUB motor Pin 1: Blauw/Rood, D181 massa (?) Pin 2: Paars/Rood, T121/64 Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit - BFH Bij BFH niet gevonden - BUB Pin 1: Blauw/Rood, D181 Massa (?) Pin 2: Paars/Rood, T121/64 Secondary Air Injection System Valve (N112) - BFH motor Pin 1: Blauw/Geel, Massa Pin 2: Bruin/Geel, T121/44 - BUB Niet gebruikt in BUB boom (?) Nu kwam ik het volgende tegen in het BUB schema: ![]() In rood omcirkeld zijn het grootste aantal storingen die ik heb en in blauw omcirkeld zijn de punten waar ze naar toe gaan. Ik heb dus het gevoel dat er iets mis gaat bij dat punt D181. Nu ben ik niet helemaal thuis in de VAG schema's, dus haak hier een beetje af, maar volgens mij zou die 87a een pootje moeten zijn van een relais? Dat zou namelijk ook kunnen ivm de foutcode op het relais J271. Sorry voor het lange bericht maar misschien heeft iemand iets aan de verschillende pinnetjes en mocht iemand nog een idee hebben dan is echt alle hulp welkom! :thumbup: :thumbup: Bedankt! Gijs |
Als ik een gok moest doen, zou ik zeggen dat je ECU te weinig stroom krijgt/kabels van het relay niet correct aangesloten zijn.
Vooral ook omdat deze fouten getoond wordt. - 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317) P1601 - 004 - Implausible Signal - 17070 - ECM Power Relay Control Circuit P0686 - 002 - Short to GND - Intermittent - 17069 - ECM Power Relay Control Circuit P0685 - 004 - Open Circuit - Intermittent Ik mag aannemen dat de accu wel genoeg stroom uitgeeft? :) Zo ja, even meten wat je als qua voltage meet op de pinnen van het relay en waar ze precies naartoe gaan. Om de ECU uit te sluiten zou je natuurlijk ook hem even in een test opstelling uit kunnen lezen. ![]() |
Die baksteunrubber had ik met mijn G60 destijds in 3 weken veranderd in kauwgom.
Ook die van een Nissan Patrol past maar is niet veel beter. Pas het maar aan, anders scheurt je uitlaat om de haverklap. Misschien dat er iets van clausvonessen voor te krijgen is? |
@ Bartaggio Bedankt voor de hulp en goed punt, ben nog even verder gegaan in het schema en vooral die code's komen van zekering F38 op Fuse panel B met pin 87A... Wat zoals je zegt voeding van de ecu is. Accu is inderdaad gewoon op spanning
De testopstelling ziet er goed uit! Eerst maar eens meer in verdiepen. :thumbup: @Rallye-VR6t Dan zal deze dat ook wel gaan doen... Thanks voor de waarschuwing :cheers: Vandaag jammer genoeg geen tijd gehad om alles door te meten, maar wel het meeste ingericht op de nieuwe plek. :D ![]() ![]() Moet alleen nog wat electra bij de werkbank aanleggen, wielsets opbergen en een goede plek vinden voor het lasapparaat en de krik. Het was nu al een genot om niet in -5 te hoeven werken :D |
Jammer genoeg is er wat mis gegaan bij de hostingsite en werken de meeste van de foto's niet meer en heb daardoor originelen ook niet meer. Ik zal nog proberen meer linkjes te herstellen de komende tijd..
Het project heeft een tijdje stil gestaan omdat ik graag eerst de storingen er uit wil hebben voordat ik verder ga. Na dagenlang en een hele hoop avonden te meten zonder een stapje verder te komen moest ik toch maar accepteren dat ik hier zelf niet uit ga komen... :dunno: Toch maar de trots op zij zetten.... Vandaag hulp gezocht bij een bekend bedrijf hier op het forum met een aantal fantastische projecten. (Mocht mijn Golf half zo mooi worden als zijn projecten dan zou ik er al voor tekenen) Super ontvangen, binnen de eerste minuut waren al mijn twijfels weg en kom me wel voor mijn hoofd slaan waarom ik dit niet eerder had gedaan. :rolleyes: Na een leuk gesprek afgesproken dat de Golf de 24e daarheen gaat voor storingsdiagnose. Ik zal tzt nog een complete update schrijven met foto's en het hele verhaal, we hebben er weer zin in! |
zonde van de fotos ja, misschien beter hier uploaden.
|
Update!
Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, naar Dutchbuild! Donderdagavond een autoambulance gehuurd, Golf opgeladen en vastgezet. ![]() Vrijdag om 6:30 met mijn vader verzameld bij de zaak en samen richting Lunteren. Na een soepele reis zonder file rond half 9 aangekomen bij een hele hoop weilanden en bij de mooie werkplaats van Wilco. Super hartelijk ontvangen en het vertrouwen was er meteen! ![]() (Heb verder geen foto's gemaakt van binnen omdat ik me kan voorstellen dat eigenaren van auto's die daar staan dat liever niet op de achtergrond hebben) Maar wat een projecten staan daar zeg, je kunt er wel de hele dag spenderen en kwijlen. Op foto's zijn ze mooi, maar in persoon komt het vakmanschap pas echt tot zijn recht. Maargoed, mijn (heel erg bescheiden in vergeleken met de andere auto's die daar staan) projectje stond er ook nog. De heren zijn er meteen in gedoken en er zijn een aantal dingen aan het licht gekomen die met een grote kans de oorzaak zijn van mijn problemen. Problemen met 2 van de 3 ecu's, kabelboom en jammer genoeg ook de motor. Was even slikken om de problemen aan te horen, maar de basis is gelukkig goed en ben erg blij dat er überhaupt dingen naar voren zijn gekomen, en niet dat het hele project F.U.B.A.R. is. :tongue: Maargoed, problemen zijn er om opgelost te worden en het plan van aanpak is er. De eerste stap: De kans is groot dat de motor niet (meer) op tijd staat. Dit zou verklaren dat er steeds nokkenasstoringen in komen na een tijdje en hij beroerd begint te lopen. Ook is de kans groot dat de geleiders niet van originele kwaliteit zijn. Dus de beslissing gemaakt om de motor er uit te halen en de ketting te gaan vervangen door 1 van originele kwaliteit. Komende dinsdag heb ik een dagje vrij van school en gaat de motor er uit om dan tzt de ketting bij Dutchbuild te laten vervangen. Zou het zelf wel kunnen proberen maar dan weet ik nog niet of het goed is. Geluk bij een ongeluk, nu kan ik ook meteen de afwerking van de motor aanpakken. :) Nu nog eens nadenken over een mooie kleurencombinatie van motor en bak... Zit te twijfelen over matzwart met gepolijste/nieuwe boutjes of zilvergrijs. Heren bij Dutchbuild, alvast heel erg bedankt voor het meedenken, de leuke dag en de super service. :thumbup: :thumbup: Ohja en bonusfoto van het varkentje bij de buren :D ![]() |
Dit gaat zeker goed komen,dat is ook de reden dat mijn auto bij hem staat
|
Mooi dat je er al wijzer bent geworden.
|
All times are GMT +1. The time now is 02:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.