Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf g60 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=139254)

berkhout 26-11-2016 22:05

golf g60 project
 
eind vorige week hadden we eindelijk tijd om ons nieuwe golf g60 project op te halen :D na deze via marktplaats gevonden te hebben.

we hebben voor deze auto als basis gekozen, omdat alle g60 specifieke onderdelen er gelukkig bij zitten. ook is de carrosserie nog erg netjes en kan erg snel naar de spuiter.
wat ook een bepalende factor was, is dat de motor al loopt en we dus een stuk zekerder zijn dat hier geen grote problemen mee zijn.

bij deze even wat snelle foto's. ik zag later pas dat ze helaas wat donker zijn....










we staan alleen voor een erg lastig dilemma... wij vinden dat een originele g60 ook een g60 moet blijven, echter zijn wij bevoorrecht om in het bezit te zijn van alle benodigde onderdelen om een 16vg60 te bouwen volgens "de regels", dus met audi s2 zuigers etc.
dus onze vraag is, welke motor zouden jullie gebruiken? de originele motor of de 16vg60? het gaat in beiden gevallen niet om het aantal pk's wat de motoren gaan draaien, maar om de bijzonderheid.
even een foto van de motor toen we hem handvast in elkaar hadden gezet :thumbup:




even kort wat onze plannen zijn:
-als eerste de golf laten spuiten in de originele kleur. (LA9V)
-recaro interieur monteren.
-carrosserie origineel houden, enkel schroefset en velgen.
-setje Brembo's

dit is het lijstje voorlopig. de einddatum is namelijk worthersee 2017 te halen en dit komt erg snel dichtbij.

Pewi Vwteam 26-11-2016 23:22

16v g60 uiteraard 😊

GEENGTI 26-11-2016 23:43

De 16V G60 natuurlijk, dat je uberhaupt twijfelt ;-)

Ps die sleuven in het voorscherm worden wel verwijderd toch?

berkhout 26-11-2016 23:51

16vg60 is inderdaad erg dik, maar die was eigenlijk voor een andere auto gereserveerd...

Die sleuven gaan er als eerste af. Er komen ook weer originele g60 schermen op en niet normale schermen welke met een kniptang bewerkt zijn :screwy:

GEENGTI 26-11-2016 23:57

Nou ben ik wel benieuwd wat die andere auto dan is.

EnVeeZee 27-11-2016 00:51

16vg60 plaatsen en genieten :thumbup:

berkhout 27-11-2016 10:06

Andere auto is een 89'er 16v ori nl

obimaster 27-11-2016 10:27

8v g60 kietelen, heb je echte oem look en origineel g60 blijft uniek

Scully 27-11-2016 11:26

Ik zou de G60 zo origineel mogelijk houden ivm zijn waarde in de toekomst. De 16v G60 kan je in elke Golf 2 leggen.

berkhout 27-11-2016 18:10

Jongens, bedankt voor het meedenken. Aan de ene kant vinden wij ook dat de g60 origineel moet blijven, maar wij bouwen de auto ook voor ons eigen plezier dus de 16vg60 is ook super. In ieder geval kunnen wij melden dat alles van de g60 wat nu niet gebruikt wordt inclusief motor(eventueel) blijft wel bewaard en bij de auto. Tot de volgende update.

vdWal. 27-11-2016 19:59

16vG60 zowieso :tongue: als ik iets ga missen van m'n golfje is het vooral de sound :thumbup:

René 27-11-2016 20:05

Tof project! Als je alle middelen hebt liggen, zou ik sowieso voor de 16VG60 gaan :thumbup:

The Skinnmeister 29-11-2016 12:51

Vind een 16VG60 heel erg gaaf, maar ik zou de wagen toch origineel laten, verder succes met het opknappen etc. Blijf deze volgen :thumbup:

Theowob 29-11-2016 14:52

Ik zou de Golf origineel houden en dan de 16Vg60 in de andere Golf bouwen.

arjan v 30-11-2016 08:25

16v g60 is super maar gezien de waarde van een orginele g60 zou ik hem ook orgineel houden.
hoe lastige de keuze ook is vooral als je zo.n dik blok hebt liggen

berkhout 03-12-2016 23:29

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en het meedenken. De motorkeuze blijft erg lastig. Het plan is om beide motoren klaar te maken. De g60 heeft een lange tijd stilgestaan en heeft dus groot onderhoud nodig, zoals distributieriem, waterpomp en ga zo maar door. Dit onderhoud gaan we allemaal uitvoeren en we gaan de g60 ook voorzien van een andere nokkenas etc.

De 16vg60 gaan we ook helemaal opbouwen, zodat deze eventueel klaar staat om erin te hangen.
De uiteindelijke keuze hangt af van hoeveel tijd we nog hebben tot worthersee.

Vandaag hebben we de g60 naar buiten gerold om eindelijk eens goede foto's te maken :thumbup: dus bij deze:
















Gisteren ook een afspraak gemaakt met de spuiter. De golf gaat begin volgende week er heen en is voor kerst gespoten. Vandaag daarom de golf spuitklaar gemaakt en alles gedemonteerd.






Clean_golf_3 04-12-2016 06:25

Dit komt goed , deze blijf ik volgen

Dokter D 04-12-2016 19:19

Origineel houden!!

berkhout 06-12-2016 19:30

Vandaag het eerste pakketje binnengekomen, 2 originele vw sleutels ongeslepen. :D



Edition-Blue 06-12-2016 19:46

Mooi project! Sleutels nog gewoon bij de dealer leverbaar?

berkhout 06-12-2016 20:21

Ik geloof dat ze al een paar jaar uit productie zijn. Maar er zijn destijds veel van gemaakt, dus kan je ze nog wel redelijk snel vinden.

EnVeeZee 06-12-2016 20:56

Vwheritage heeft ze in oem kwaliteit geloof ik.

berkhout 17-12-2016 19:55

Ik denk inderdaad dat we de sleutels hebben welke vwheritage produceerd.

Nu de g60 bij de spuiter staat is het even weer rustig. We zijn nu bezig met het voorbereiden van de opbouw.
Zo hebben we vandaag een beetje opgeruimd, en ook het interieur stofvrij gemaakt met de stofzuiger.




Als de auto klaar is zetten we hem bij een schoonmaakbedrijf neer welke het interieur weer helemaal mooi schoon maakt.

Van de week hebben we ook nog een setje porsche handgrepen opgehaald.




We hopen van de week de schroefset en nog wat klein spul te bestellen. Ook zijn we druk bezig met de velgen. We zijn nog aan het verzinnen wat er haalbaar is met het budget, maar het word hoe dan ook een dikke set :D.

heinz74 17-12-2016 22:19

hahaha grappig dit..hoeveel 4m2 heb jij staan?
vind het altijd grappig zulke projecten..mooi om zulke mensen bezig te zien..
hahaha

berkhout 18-12-2016 13:23

We huren een loodje van 90m2 welke helemaal vol staat met onderdelen en auto's. En bij ons thuis hebben we nog een schuur waar we motoren bouwen en interieurs bewaren etc.

Een beetje een uit de hand gelopen hobby dus😂

Richard 19-12-2016 17:00

Sleutels vind je op alibaba. Kosten rond de 11 euro.

zijn genoeg die ze aanbieden voor rond de 100-200 euro. Krijg je ze binnen zijn het de alibaba varianten.

berkhout 19-12-2016 19:41

Klopt, deze heb ik ook liggen. Degene die ik nu heb zijn duidelijk van betere kwaliteit dan de namaak dingen.

berkhout 26-12-2016 13:17

Een kleine vooruitblik :D :D :D :




Iedereen fijne feestdagen!

vdWal. 26-12-2016 13:27

:thumbup: benieuwd naar de resultaten, ombouwen naar 16 of 17''?

berkhout 26-12-2016 16:36

Ze gaan 17" worden.

martinus83 02-01-2017 17:23

Tof, weer zon leuk project met veel potentie. Motorkeuze? gezien ze allebei een Glader hebben zou ik zeker voor orginaliteit gaan en de G60 monteren. Klinkt ook lekker, en rijd zo fijn met dat geblazen 8v koppel.

berkhout 02-01-2017 19:37

Bedankt! Wij neigen ook steeds meer naar de 8v kant. Dit is de simpelste optie. Een 16vg60 is natuurlijk geweldig, maar we denken dat deze in een andere auto meer tot zijn recht komt.
Voor de 8v hebben we ook al veel mooie delen liggen om er aardig wat vermogen uit te halen. Oa een schrick nokkenas en getande riemset.

Weet iemand nog een goed adres om een cilinderkop te laten bewerken?
Ook heb ik contact gezocht met jd engeneering over een chip op maat, ik kreeg alleen de melding dat zij deze motoren niet meer chippen..... hier zoek ik dus ook een goed adres voor.

Quattro_38 03-01-2017 10:26

Moet je even contact opnemen met Arno Lader over een chip op maat, die weet wel een adres in de buurt van Oss met veel kennis.

Emile.

berkhout 03-01-2017 20:49

Oke, zal ik hem eens een bericht sturen.

We zijn nog steeds niet helemaal erover uit welke velgen we nemen. De 3 delige sebring zijn eigenlijk net te breed om te monteren. We hebben nog een set 17'' wrd mesh met de perfecte maten voor een golf 2. De wrd's worden dan met zilver hart.




Of er moet nog iemand een setje eta beta turbo'/s hebben liggen???

jwst 04-01-2017 10:54

Denk dat JD dan heimwee krijgt naar vroeger

jwst 04-01-2017 11:32

Mooi project
16v met getande riem :thumbup:

ronnieg60 12-01-2017 01:34

Zou de 16v g60 eerder in de g60 hangen dan in de originele 16v. Dat wijkt nog verder af. Bij de 16v moet veel meer veranderd worden wat de originaliteit aantast. (bouwjaar en aanpassingen van kabelboom, de andere hoogte van de middenconsole, remmen etc.)

martinus83 12-01-2017 08:28

Quote:
Originally Posted by ronnieg60
Zou de 16v g60 eerder in de g60 hangen dan in de originele 16v. Dat wijkt nog verder af. Bij de 16v moet veel meer veranderd worden wat de originaliteit aantast. (bouwjaar en aanpassingen van kabelboom, de andere hoogte van de middenconsole, remmen etc.)


Het is maar net hoe je het bekijkt. Een 16v uitbouwen naar 16vg60 is misschien niet minder ingrijpend voor de ombouw maar het 'klopt' nog steeds.

Een g60 heeft origineel een hogere waarde dan een 16v. Als je het over 'orginaliteit' aantasten hebt kun je beter de G60 onaangeroerd raken.

Mijn 16v is origineel geleverd met een PL motor. Hier hangt nu nog steeds een PL motor in maar dan met andere kop, bak, net even andere inlaat, en een g-lader. 'matching numbers' maar dan met wat extra lucht in de motor ;)

Rallye-VR6t 12-01-2017 17:37

Quote:
Originally Posted by berkhout
Bedankt! Wij neigen ook steeds meer naar de 8v kant. Dit is de simpelste optie. Een 16vg60 is natuurlijk geweldig, maar we denken dat deze in een andere auto meer tot zijn recht komt.
Voor de 8v hebben we ook al veel mooie delen liggen om er aardig wat vermogen uit te halen. Oa een schrick nokkenas en getande riemset.

Weet iemand nog een goed adres om een cilinderkop te laten bewerken?
Ook heb ik contact gezocht met jd engeneering over een chip op maat, ik kreeg alleen de melding dat zij deze motoren niet meer chippen..... hier zoek ik dus ook een goed adres voor.


Kopbewerking www.freddycane.com heeft destijds mijn 8V kop ook bewerkt.
Haalde uit de motor op normale benzine 296pk/331nm.

berkhout 13-01-2017 18:00

Vandaag weer een bezoekje aan de spuiter gebracht. De eerste delen zijn al gespoten! Ergens volgende week wordt de rest gespoten.

Even wat foto's:
















@vdwal herken je je spatbord nog terug? :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 00:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.