![]() |
Omkatten, wel of niet doen?
Ik zoek een pickup met kenteken.
Het mag een zeer slechte bus zijn, zolang het kenteken maar klopt. Alles aanbieden aub. 06-21835518 |
Sow, wat denk je .. ik gooi er maar een derde topic tegenaan ??
eerste topic je tweede topic en tenslotte je derde topic Wake up and smell the coffee !! Nederlandse pick ups met kenteken worden allang niet meer gesloopt, voor zover ze nog bestaan :D |
ja idd.
ik kreeg hem met de search niet meer gevonden. Het leek me al sterk dat ik hier geen topic had gemaakt. Ik hoef niet perse een sloop T1. Het gaat mij alleen om het kenteken :D |
Quote:
Dat word een hele lange droom denk ik.Bussen van voor 1960 zijn best schaars en een pick-up al helemaal dan nog niet te vergeten dat jij een originele Nederlander wilt. Veel succes. |
ik heb een tijdje terug een aanbieding gehad, maar wil er nu ineens over nadenken.
Maar ik blijf zoeken :D |
Vertel eens wat je er mee wilt? heb je een pickup waar een NL kenteken in moet ofzo?
|
als je er 1 vind, verkoop je mij de rest maar.. ;)
|
Kan je aan het chassis nummer zien wat voor type het is ?
|
niet bij een oud type spijl. Vanaf modeljaar 65 zijn de eerste 2 karakters het type... 21 bestel 24 deluxe etc.
|
idd. en als ik dan toch bezig ben, dan maar gelijk van voor 1960 ivm de apk fantasieverhalen. Maar ik geloof niet dat het door gaat. (auto's van voor 1960 geen apk meer)
|
een kenteken krijg je altijd wel bij je auto hoor, RDW doet niet zo moeilijk..
waaom zo'n stukje autohistorie vervalsen door om te katten? APK stelt bij een goede auto echt niks voor... Jens |
Heb nog een 55 er kenteken voor een bus liggen .. ;)
|
omdat er nu een slapend kenteken op zit.
De bus moet dan naar de RDW voor een nieuwe keuring. De bus is niet echt in APK waardige staat, laat staan RDW staat. Door de APK kan ik hem wel heen krijgen, ik zoek het alleen niet om voor de uitgebreide keuring van de RDW te gaan als het niet hoeft. Gert, is het serieus ? |
Yep
PM maar Het is geen koopje iig Iemand hier op het forum verkocht ooit een 55 er met kenteken : bus was oud ijzer en ging weg voor 1500 ouderwetse florijnen Nee zoveel vraag ik er niet voor ;) Kenteken is net 2 maanden van na de laatste Barndoors |
Quote:
RDW stelt geen ruk voor. Als je bus door de APK komt is RDW zeker geen probleem. Ze checken daar exact dezelfde punten als bij een APK. Mischien zelfs nog wat minder. Een APK station raakt zijn vergunning kwijt als ze te vaak dingen over het hoofd zien (steekproeven van de RDW). Een RDW controleerd zich zelf! Kortom: Als je dus de APK aandurft kun je er net zo goed mee naar de RDW gaan. |
Daar ben ik het niet mee eens, en wel om de volgende nuance:
Hij vraagt om een onderdeel van een auto, wat hij daarmee doet hijzelf weten. Dat is zijn eigen verantwoordelijkheid. Als iemand een link post hoe illegale software te downloaden, moedigt diegene anderen aan tot illegaal gedrag, en dat mag hier juist niet. Voorbeeld: Iedereen mag wat mij betreft illegale software downloaden en installeren, moeten ze zelf weten (ik raad het alleen af). Maar illegale software via het forum verspreiden mag niet. |
Quote:
Man, dat is fantastisch! ALs je dan naar de RDW gaat (en die stelt inderdaad bijzonder weinig voor: ze laten veel toe met het ide: 'dat fix je thuis nog even') dan heb je een bus met het originele oud-nederlandse kenteken erbij. Dat is super, en waardeverhogend voor je bus (want omkatterij zal iedere liefhebber snel in de gaten hebben; dat vermindert de waarde juist) Ik zou zeggen Gaan naar de RDW met die banaan! Jens |
Helemaal met Skywalker eens... omdat het illegaal en niet noodzakelijk is.
(ik kan me voorstellen dat er gevallen zijn waarbij het echt niet anders kan.. als je een voertuig zonder chassisnummer hebt bv) Je kunt er legaal een kenteken bijkrijgen, en bij deze bus blijkbaar ook nog het originele NL-kenteken. Maar ik vind het omkatten van een klassieker vooral verminking van een historisch voertuig... Jens |
Quote:
De volledige versie van Photoshop is niet legaal te downloaden, de "vrager" had PS Album zelf al ;) Maar goed, back on topic btw, ik ben ook geen voorstander van omkatten, hoor, laat dat voorop staan ;) |
dat illegale klopt inderdaad als je dit doet om de meerwaarde te verhogen.
Ik zoek echter gewoon een T1 met kenteken. Liefst van voor 1960. Hoeveel plaatmateriaal om de body zit kan me geen ruk schelen. Dus ik vraag niets illegaals. !!! BTW APK heeft geen ruk met veiligheid te maken. Je wilt niet wetewn hoeveel mensen bij ons in de garage komen zonder remmen. "maar hij heeft net apk gekregen ?? Hoe kan dat nou ???" Ik vraag het gewoon omdat het voor mij makkelijker is om van 2 bussen 1 te maken. APK is makkerlijker dan RDW. Zeker als je dicht bij het vuur zit :) Dan kom je er ook pas achter hoe waardeloos een apk is ! VEILIGHEID HANGT AF VAN DE CHAUFFEUR, NIET ZOZEER VAN DE APK !!!!!! |
Misschien omdat de boetes voor het illegaal downloaden van bestanden waar normaal gesproken geld voor moet worden betaald en menig manuur inzit ( lees : gederfde inkomsten ) veel lager ligt dan het rijdend houden van een klassieke doorsnee wagen ?
;) |
Tsjongejonge wat een panische angst voor de RDW zeg. Mijn ervaring is dat de RDW niet zo heel veel voorstelt, Beetlefreak was er ook angstig voor..viel hem ook 100% mee. Zo'n onnodige omkatactie, want er zijn idd gevalletjes dat het niet anders kan, is een wel erg jammerlijke manier om je wagen te verneuken. Als je al niet die 50 euro keuring er voor over hebt, stel je dan de vraag of je überhaupt wel een spijl wilt/kunt rijden!!! Beetje jammer ook dat je je, blijk baar ten koste van veel (je veiligheid, certificering van je garage etc) op de weg gaat storten met een dumdumbus...
S6 en veel plezier .... |
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar zo ben ik nog nooit behandeld !
Ik zit dicht bij het vuur, ik werk namelijk bij een garage. Een heuse VW dealer wel te verstaan. Ervaring met APK én RDW heb ik zeer zeker wel ! Een APK is en blijft makkelijker dan een RDW keuring PUNT Echter werken bij een garage wil niet zeggen dat je de regels omzeilt, waarom zou ik ? Er wordt bij ons gewoon gekeurd zoals bij iedere andere auto en garage. En ook wij krijgen gewoon af en toe een steekproef waar wij niet bang voor zijn ! Een auto met met kenteken is eenvoudig APK te keuren. Een auto met een slapend kenteken is wat lastiger. Je moet dan eerst het originele kenteken opvragen en vervolgens het voertuig laten keuren bij RDW. Vervolgens platen aanvragen en dan eindelijk rijden. Dit alles zonder papieren is heel lastig of het moet zijn dat jij het ei van Columbus weet en voor mij de papieren hebt liggen ;) Nogmaals vertel ik je wel dat APK NIETS met veiligheid te maken heeft. Je geeft zelf al aan dat het een momentopname is. Er wordt bijv. gekeken of de auto remt (of ie dat volgende week nog doet maakt niet uit). Er wordt gekeken of de banden binnen de toleranties zijn (of dat voldoende is in de herfst met regen maakt niets uit) Oftewel een auto met APK hoeft niet veilig zijn. Ik heb ook niets gezegd over het rijden zonder APK ! Ik rijd op dit moment niet met de bus, waarom zou ik ? Dus ik snap niet waar ik jou negatieve reactie aan verdient heb ? Ik vraag alleen om een T1 pickup met kenteken. Niet meer niet minder. BTW Omkatten doe je om een gestolen auto legaal te maken of om een versie op papier te hebben (GTI ipv 1.3) Dit alles is hier niet te sprake. Ik wil geen vreemde dingen doen en al helemaal niets verduisteren of verloochen. De mensen die mij kennen weten beter. Ik zou het dus op prijs stellen dat je dit soort opmerkingen dan ook eerst leest voor je ze plaatst. Quote:
Ik hoop alleen dat je mij niet in de lucht tegenkomt :D |
Maar wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
Ik heb mijn kenteken gevonden dus ik kan aan de gang. Dan kan deze moddergooierij tenminste verwijdert worden. |
Quote:
Hier stel je het toch zelf.... Je zoekt een bus voor het kenteken om die met het slapende van een actiefkenteken te kunnen voorzien! RDW = APK !!!! RDW... Ga gewoon eens een telefoontje wagen aan de rdw met het chassisnummer van de bus..wedden dat het er een hele wereld voor je open gaat! ;) |
Quote:
Nou ,en ik ken hem beter!!!!!!Btw ik heb nog wel een kenteken van een 21 raams samba liggen,is het iets voor je? Je krijgt er de koets bij!!!!!!!!! En inderdaad ge kunt hem maar beter niet in de lucht tegenkomen ,die ouwe vliegreus |
Mmm, moet ik nog 21 ramen in het cabine maken ook hahaha.
|
Quote:
Er hoeft niets verwijdert te worden. Mijn doel is bereikt. Ik heb mijn kenteken en ben dus tevreden. Bij deze mag dan het topic gesloten worden want verdere reacties hebben geen toegevoegde waarde. Dat is nog altijd iets anders dan posts verwijderen. En van mij mag ie ook blijven staan, want ik heb niets te verbergen. BTW ik ben al vaker bij RDW geweest dus weet echt wel hoe het gaat en hoe het moet. Maar bedankt voor je uitleg. Nu maar wachten op mijn steekproef. |
Quote:
kheb niet die behoefte om alles en iedereen overal op te wijzen... ik laat ze lekker hun gang gaan en bemoei me er niet mee ;):D:p |
Quote:
Quote:
:D |
Quote:
jaa maar da's niet helemaal eerlijk! jij kwam met een leuke oranje type 3.. en die krijgen natuurlijk een voorkeursbehandeling!! ;) :D |
Quote:
nou ja even reageren dan maar, je zocht dus een "restauratieprojectje" dan heb je veel werk met het opknappen.. :) je kunt eventueel een origineel nederlandse bus opzoeken welke niet zo slecht is. ook zonder kenteken, want dan kun je zo een "" ongeldig/vervallen"keuring aanvragen, kost volgens mij 52,50.. dan keuren ze de bus bij de rdw, en die is precies exact hetzelde als de keuring bij de dealer,( namelijk een toetsing aan de permanente eisen), tenzij de dealer misschien wat coulanter is, maar ervan uitgaande dat de keurmeesters hun vak serieus uitvoeren , gaan we daar maar niet van uit. er wordt ook getoetst op veiligheid zoals de remvertraging, spelingen etc. het is echter geen aankoopkeuring, dwz, het is mogelijk, indien een auto een nieuwe keuring heeft, er binnen afzienbare tijd wel gebreken optreden. want het is, ook net als de apk keuring bij de VW dealer, een momentopname. voor transport naar het rdw station zou je misschien de handelaarsplaten van de dealer kunnen gebruiken waar je werkt. bij de keuring zoeken ze je oude nummer op, en die krijg je dan ook netjes tenaamgesteld, mét een nieuwe apk in de bus, als alles klopt. tattaa...en klaar is Kees... óf cabby TDI ;) :D maar ja, je was al voorzien las ik. succes dan maar. |
Quote:
Toch wel interessant, dat ongeldig/vervallen kenteken kun je dat altijd aanvragen? Ook als je een klasskieker importeerd? |
Omdat er toch een hoop nuttige info in dit topic staat, zal ik hem niet verwijderen, maar heb ik hem verplaatst, en de titel veranderd
|
All times are GMT +1. The time now is 11:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.