Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Vsnaar schijf loshalen... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14647)

Gijs 23-10-2005 18:40

Vsnaar schijf loshalen...
 
Hello,

Ben bezig met de motor van de Jetta netjes te maken, en wil dus ook de distributieriem vervangen.

Daarom moet de vsnaar schijf onderaan los, imbus boutjes zijn los, maar nu de middelste bout nog. Als eerste; is dit linkse draad of gewoon rechts?



De onderste dus :)

Verder heb ik nog geen vragen :)

Alvast bedankt!
Gijs

Golfzilla 23-10-2005 18:55

als de 4 inbussen los zijn kan de schijf er toch gewoon af ????? tenminste bij mij wel (1.3 NZ blok) de schijf zit misschien goed vast maar ff wrikken en hij is los hoor

Isard 23-10-2005 19:11

Die bout is gewoon rechtse draad. Je moet de v-snaar op spanning houden, anders krijg je die bout er alleen af met een slagtol. Als die bout eraf is kun je wrikken om 'm eraf te krijgen.

Dennis@polo86c.nl 23-10-2005 19:13

Quote:
Originally Posted by Golfzilla
als de 4 inbussen los zijn kan de schijf er toch gewoon af ????? tenminste bij mij wel (1.3 NZ blok) de schijf zit misschien goed vast maar ff wrikken en hij is los hoor


:iamwithst

Gijs 23-10-2005 19:21

Oke bedankt Isard. Ik ff beunen :tongue:

fre-golf1-16v 23-10-2005 19:23

die bout hoeft niet los volgens mij die poelie kan er zo af als die inbus bouten los zijn

Larsv5 23-10-2005 19:25

Als het niet gaat gewoon ff inspuiten met wd40 en ff laten intrekken. En het is inderdaad rechts draad. Maar het best gaat het nog altijd met een luchtsleutel.

Suc6 Lars

Golfzilla 23-10-2005 19:26

Quote:
Originally Posted by fre-golf1-16v
die bout hoeft niet los volgens mij die poelie kan er zo af als die inbus bouten los zijn


idd dat zeg ik :woowoo:

Clifton 23-10-2005 21:36

De middelste bout moet niet los. daarmee zit je distributiepoelie op de krukas. alleen de 4 boutje van je v snaarpoelie en het kapje eraf halen.

Gijs 23-10-2005 22:40

Hallee, ben er uit.

Bout moet WEL los :) We hebben een plaatje aan de koppeling en het blok gemaakt, en met een hefboom kregen we hem los.
Om de gare motorsteun los te maken hebben we heel de distributie zijde moeten strippen, dus ook de brandstofpomp. Kon ik gelijk alles goed schoonmaken ;)

Alles maar meteen netjes maken, motorsteunen en nog diverse dingen spuiten. Morgen even onderdelen bestellen, en de planning is om de motor vrijdag weer terug te lepelen in de Jetta.

Iig bedankt voor jullie hulp :cool:

Isard 24-10-2005 09:46

Jullie hoeven mij niet te geloven hoor... :D

Golfzilla 24-10-2005 09:49

dan zit daar blijkbaar verschil in per blok..................want heb bij m'n Golf en de Derby alleen de inbusboutjes losgehaald om de poulie eraf te halen. :D:D

fre-golf1-16v 24-10-2005 10:20

je hebt gelijk golfzilla die hoeft niet los hoeft nooit niet bij een 1800 16v niet bij een 1300 niet bij een gewoone 1800 en ook bij een golf4 2.0 niet

Golfzilla 24-10-2005 18:55

Quote:
Originally Posted by fre-golf1-16v
je hebt gelijk golfzilla die hoeft niet los hoeft nooit niet bij een 1800 16v niet bij een 1300 niet bij een gewoone 1800 en ook bij een golf4 2.0 niet


dankje dankje, gelukkig hulp bij deze zaak, ik praat geen onzin :cool: :D

mark_84 24-10-2005 18:57

maar was dan het nut van die 4 imbussen als ze niet los hoeven voor de distrubtie :confused:

Isard 24-10-2005 18:57

Kan best wezen, maar je ziet op de foto ook duidelijk dat die bout eraf moet. En bij mijn KR moest volgens mij wel die bout eraf.

Golfzilla 24-10-2005 19:05

Quote:
Originally Posted by mark_84
maar was dan het nut van die 4 imbussen als ze niet los hoeven voor de distrubtie :confused:


die 4 inbussen moeten wel los, maar die centrale moer niet, daar gaat het om

(maarja de meningen verschillen nog daarover) ;)

Gijs 24-10-2005 19:15

Naja, mening.. ;) tis gewoon een feit dat ze er hier wel af moeten :D

fre-golf1-16v 24-10-2005 20:02

hoeft bij een kr ook niet net mijn eigen riem vv altijd alleen de imbusjes eruit
en de poelie eraf halen

Dennis@polo86c.nl 24-10-2005 20:55

V-snaarpoelie kan redelijk vastgekoekt zitten, vandaar misschien het idee dat de bout ook losmoet, niet dus! :)

Gijs 24-10-2005 21:32

Jawel, hij moest wel los :tongue: toen de moer er nog op zat, zat er geen speling op, daarna wel. Sterker nog; hij kon er toen ook af ;)

Marco 24-10-2005 21:45

Ja en nu heb je em al 30x los gehaald, ga maar es verder met dat blok :)

Gijs 24-10-2005 22:29

Hahahah, ja moet wachten op onderdelen ;) De planning is om vrijdag de motor terug te lepelen. Komt allemaal goed uit, want moet nog redelijk wat werk verzetten voor school... :/

Flat 4 26-10-2005 11:28

als ik dit eerder had gelezen had ik afgelopen maandag niet zitten twijfelen of die wel of niet los moest om de riem te vv.. ik heb hem uiteindelijk wel los gehaald. ( moest ook ) maar ja.. zo leer je nog eens wat.

golf mkII 16v 29-10-2005 07:55

heb ook enige ervaring met golf blokjes en ik geef golfzilla helemaal gelijk
hoeft er dus niet af !!!

Gijs 29-10-2005 18:42

Mja, klopt... hier hoeft ie ook niet los... weet niet waar ik met m'n kop was, maar goed. Heb nu het volgende probleem, en dat is dat ik de nieuwe motorsteun niet terug krijg :mad: Zal waarschijnlijk geperst moeten worden, dus dat betekend dat morgen de motor NOG niet terug kan, en dat ik dus ook nog steeds niet verder kan met de kever. :(

Verder ben ik nu niet erg mobiel, vandaag van de laatste fiets hier de band van lek gestoken... dus ga morgen maar fietsen maken... :chair:


All times are GMT +1. The time now is 07:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.