Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   wat is de oudste golf 1 in nederland (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16418)

74mk1 02-01-2006 00:24

wat is de oudste golf 1 in nederland
 
check 07-du-42

komt deze zomer naar meeting bij JOU in de buurt

ps chassis nr is ouder

Pedaalemmer 02-01-2006 00:26

ben jij wie ik denk dat jij bent?

René 02-01-2006 00:27

nope.. dit is jelle niet ;)

René 02-01-2006 00:27

ben trouwens wel benieuwd naar die golf van je!
was die gele toch?

DeNB3rt 02-01-2006 00:30

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
ben jij wie ik denk dat jij bent?

haha,iedereen is op zijn hoede voor die beruchte kerel :woowoo:

ontopic, pics!

chrisjuh 02-01-2006 00:33

Foto's!!!!!!! :)

74mk1 02-01-2006 00:34

dat WAS idd die gele

ga morgen de zenders van jetta 1 ophalen.
Velgen zijn bedoeld voor 1 seizoen, de velgen die ik wil hebben zijn
me nu net wat te duur dus die komen volgend jaar anders krijg ik hem niet op tijd af.

74mk1 02-01-2006 00:35

en neen ik ben geen jelle

René 02-01-2006 00:38

Quote:
Originally Posted by 74mk1
dat WAS idd die gele

ga morgen de zenders van jetta 1 ophalen.
Velgen zijn bedoeld voor 1 seizoen, de velgen die ik wil hebben zijn
me nu net wat te duur dus die komen volgend jaar anders krijg ik hem niet op tijd af.


kan je ons niet ff een sneak pic doen dan?

:hug:

74mk1 02-01-2006 00:53

er staat wel ergens een foto in het album onder de naam "hoezo oud"

Marco 02-01-2006 01:01

Quote:
Originally Posted by René
nope.. dit is jelle niet ;)


Komt niet vaak voor, eigenlijk nooit, maar ik geef je bij deze gelijk.
het is niet onze gevreesde man :)

back on topic

Beetlefreak 02-01-2006 01:27

Quote:
Originally Posted by 74mk1
check 07-du-42

Kenteken 07-DU-42

Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming 171110 GOLF L
Kleur(en) Geel
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3

Datum eerste afgifte Nederland 20 september 1974
Datum eerste toelating 20 september 1974
Datum aanvang tenaamstelling 1 mei 2004

Vervaldatum APK 29 april 2005

Klaas16v 02-01-2006 02:48



Der Typ Siebzehn 02-01-2006 17:21

wees hier voorzichtig met het kiezen van een bepaalde nickname ;)

vwleusden 02-01-2006 17:29

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Kenteken 07-DU-42

Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming 171110 GOLF L
Kleur(en) Geel
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3

Datum eerste afgifte Nederland 20 september 1974
Datum eerste toelating 20 september 1974
Datum aanvang tenaamstelling 1 mei 2004

Vervaldatum APK 29 april 2005


6 jaar te vroeg op kenteken gezet :chair:

Der Typ Siebzehn 02-01-2006 17:37

Quote:
Originally Posted by vwleusden
6 jaar te vroeg op kenteken gezet :chair:


zo staat het wel precies op de site van de RDW.

ingrob 02-01-2006 17:39

Quote:
Originally Posted by vwleusden
6 jaar te vroeg op kenteken gezet :chair:


hoe bedoel je 6jaar te vroeg??

vwleusden 02-01-2006 17:52

ik ben van 20-9-1980 ;)

Sponze® 02-01-2006 17:54

Quote:
Originally Posted by vwleusden
ik ben van 20-9-1980 ;)



Je bent dus 6 jaar te laat geboren ;)

ingrob 02-01-2006 18:03

Quote:
Originally Posted by vwleusden
ik ben van 20-9-1980 ;)


ooh ik dacht weer iets vaags ofzo

Pedaalemmer 02-01-2006 18:07

Wat ligt er voor motertje in?

Der Typ Siebzehn 02-01-2006 18:21

Het is een Golf L dus 1100, 1500 zou LS zijn geweest, de "S" staat dan voor de grotere motor.

René 02-01-2006 18:23

zou er nu nog steeds een 1100 in liggen?

en,.... had er geen 1300 in kunnen liggen?

Der Typ Siebzehn 02-01-2006 18:25

Ja, dat is dus idd een vraag, maar als er nog het originele motortje in zit, dan is het altijd een 1100cc´tje met 50 PK.

Der Typ Siebzehn 02-01-2006 18:49

Quote:
Originally Posted by Rene´
Ja, dat is dus idd een vraag, maar als er nog het originele motortje in zit, dan is het altijd een 1100cc´tje met 50 PK.


in dit geval dan.

steven16v 02-01-2006 18:50

Quote:
zou er nu nog steeds een 1100 in liggen?


Ik hoop het, een '74 er moet je origineel laten na mijn mening.

Der Typ Siebzehn 02-01-2006 18:56

Quote:
Originally Posted by steven16v
Ik hoop het, een '74 er moet je origineel laten na mijn mening.


ja, en dan niet alleen de motor, een 1100 cc uit `74 en tot zomer `75 hadden altijd trommelremmen rondom, dus ook voor, en als dit niet het geval is bij deze, dan is dat naderhand veranderd(wat voor de remprestaties niet van nadeel is). De 1500 cc Golfjes uit dezelfde periode hadden wel altijd, vanaf het begin dus, standaard schijven voor.

heineken787 02-01-2006 19:55

Quote:
Originally Posted by Rene´
wees hier voorzichtig met het kiezen van een bepaalde nickname ;)



hij had zich hier al in mei aangemeld dus was al voor jelle in het zicht was.

benieuwd hoe het golfje er nu bij staat.

classic-edition 02-01-2006 20:07

q
 
Quote:
Originally Posted by heineken787
hij had zich hier al in mei aangemeld dus was al voor jelle in het zicht was.

benieuwd hoe het golfje er nu bij staat.


Ik ben ook benieuwd.Ik zal het hem zo vragen hij is naar me onderweg om de zender turbo's op te komen halen.
Ik denk (hoop) dat deze man wel een echte liefhebber is, net als zovelen hier.

En ik denk dat onze andere vriend nu al veel te veel reacties heeft gehad op diverse topics.Veel meer dan hij in ieder heeft geval verdiend.

Dus on topic maar weer !

classic-edition 03-01-2006 18:59

Quote:
Originally Posted by MarcoPolo
Ik ben ook benieuwd.Ik zal het hem zo vragen hij is naar me onderweg om de zender turbo's op te komen halen.
Ik denk (hoop) dat deze man wel een echte liefhebber is, net als zovelen hier.

En ik denk dat onze andere vriend nu al veel te veel reacties heeft gehad op diverse topics.Veel meer dan hij in ieder heeft geval verdiend.

Dus on topic maar weer !


Ik weet het nu zeker,deze jongen is ook een echte liefhebber.
Ik heb hem gisteren gezien,gesproken en het wordt een mooi project,verder zal ik er niks over zeggen dat laat ik aan de eigenaar zelf over als hij het tijd vind om wat meer prijs te geven.
Dat mijn oude zender turbo's eronder komen is natuurlijk nu geen geheim meer

Cedric suc6 met je project en zie je van de zomer wel op een meeting als ie klaar is !

Vw-Fryslán 03-01-2006 20:12

Zeker de enigste nog in Nederland uit April? De Apk is vervallen :(

chrisjuh 03-01-2006 20:49

Quote:
Originally Posted by Vw-Fryslán
Zeker de enigste nog in Nederland uit April? De Apk is vervallen :(


Hij is van september 1974...
En dus nog net iets ouder als de mijne..... :)

Vw-Fryslán 03-01-2006 20:55

oow ja nu ik het zie 20 September 1974 :D Maar beginnen alle 1974er met DU?

74mk1 04-01-2006 23:37

misschien geef ik jullie nog wel ff een sneak previeuw.
als ik daar zin in heb.

chrisjuh 04-01-2006 23:48

Quote:
Originally Posted by 74mk1
misschien geef ik jullie nog wel ff een sneak previeuw.
als ik daar zin in heb.

:confused:

LRR 04-01-2006 23:54

Quote:
Originally Posted by 74mk1
als ik daar zin in heb.


Als jij daar zin in hebt ????? JE MAAKT MAAR ZIN !!!!!!!!!

Goldfinger 05-01-2006 12:16

Quote:
Originally Posted by Rene´
ja, en dan niet alleen de motor, een 1100 cc uit `74 en tot zomer `75 hadden altijd trommelremmen rondom, dus ook voor, en als dit niet het geval is bij deze, dan is dat naderhand veranderd(wat voor de remprestaties niet van nadeel is). De 1500 cc Golfjes uit dezelfde periode hadden wel altijd, vanaf het begin dus, standaard schijven voor.


ik heb een golf van '74 gehad met een 1500 motor en er zaten wel trommels voor :)

Der Typ Siebzehn 05-01-2006 16:43

Quote:
Originally Posted by Goldfinger
ik heb een golf van '74 gehad met een 1500 motor en er zaten wel trommels voor :)


Sorry, ik wil geen betweter zijn, maar dat klopt echt niet, dan is die 1500 motor naderhand door iemand in die 1100 karosserie gebouwd zonder de voorremmen aan te passen.

Heeswijk 05-01-2006 16:49

hahahah iedereen die over een golf 1 uit 1974 begint wordt ervan verdacht dat hij die beruchte forumbezoeker is golf-1974, vw-fryslán, golf_1 en weet ik veel welke namen hij nog meer heeft gebruikt en momenteel gebruikt!

Der Typ Siebzehn 05-01-2006 16:57

ik heb nog even als bewijs de vraagbaak "VW Golf Benzinemodellen 1974-1979" auteur: P. Olyslager erbijgehaald, in dat boek gaat het om de 1500 (FH + JB) en 1600 (FP) Golfjes met benzinemotor, dus geen 1100 voor alle duidelijkheid, daarin staat letterlijk onder "algemene gegevens": "hydraulisch tweekrings diagonaal gescheiden remsysteem met schijfremmen voor, trommelremmen achter en remservo, bij automaat remdrukregelaar op de achterwielen".


All times are GMT +1. The time now is 02:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.