![]() |
Mk1 voor circuit
Auto wordt hoofdzakelijk voor circuit gebouwd, maar wel zodanig dat hij ook door de APK komt en er dus ook op de openbare weg mee mag worden gereden. Auto is nu helemaal kaal en momenteel wordt de kooi er in gemaakt. Motor wordt 2.0 16V.
Wordt vervolgd. |
wat een ziekelijk kooi!...ben benieuwd succes..!!
|
Deze ga ik volgen
|
is dit robert?
heel mooi en heel nette verlenging ook |
boel laswerk!!!
|
Quote:
Nee, die andere, Marco :D |
een nordschleiffe golf?? ziet er sweet uit ben benieuwd
|
hee marco.. nette auto jongen..weer voor de schleiffe? wij gaan volgend jaar ook weer eentje klaar maken voor de ring.. wat weten we nog niet..maar sneller dan de oettinger iig..
|
Quote:
Niet echt Marco, die werkt beter met zijn handen aan auto's dan aan computers. Maar het is wel zijn auto, en inderdaad voor de Nordschleife. Ik (Patrick) mag zijn PR een beetje doen :D Leuk dat jullie ook weer een Ring auto gaan bouwen, wil graag het resultaat straks zien. |
Ziet er stevig uit :cool:
Ik zie dat de carosserie doorgelast is, wat zijn daar de richtlijnen/vuistregels voor? Zit er ook aan te denken om dat te doen bij mijn Polo 1. |
sow!
mooi hoor! moet hem binnenkort maar ff live komen aanschouwen, trouwens zal wel lastig zijn om de richtingaanwijzer te bedienen als ie een halve meter achter je stuur zit! hehe!! ;) :D groeten aan Marco.. |
Quote:
Is nog niet zeker of de hendels er wel weer inkomen, kunnen ook schakelaars op een paneeltje naast de pook worden. En kom weer eens langs, koffie is (bijna) altijd wel klaar ;) |
doe ik! altijd gezellig, even tjekken hoe de stand van zaken is...
|
holy shit!! dat ziet er bruut uit!
dikke kooi erin en wat een stuurkolom!!! sweet! veel succes er nog mee! |
Ziet er heftig uit, ben benieuwd naar het eindresultaat
|
indd mooi project en kooi laten lassen (zoja waar?) of zelf gedaan??
|
Dat ziet er wel erg goed uit :cool:
Dat doorlassen van de carrosserie. Zie dat jullie het niet compleet doorlassen, maar steeds een paar cm wel en dan weer niet. Is dit beter ofzo ? Vertel er eens wat meer over (interessante shizzle :tongue: ) |
Quote:
dat is omdatt anders te zwaar word en echt niet meer nodig is, is wat ik begrepen heb... maar indd leg de theorie hierover eens uit... |
Quote:
Ik heb daar niets aan toe te voegen, je hebt het antwoord al gegeven :D Marco is momenteel zelf bezig om de kooi te bouwen, als je goed kijkt zie je dat hij overal alleen nog maar met een laspunt is vastgezet, het aflassen moet allemaal nog gebeuren (is nog een hele klus :( ) |
word de motor toevallig koen zijn blok?
|
Nee, is een nieuw gebouwde motor, door Marco zelf gebouwd.
|
Ziet er netjes uit. Het feit dat ze de lassen niet volledig doorlassen is omdat het anders minder sterk zou zijn. Een autocarosserie moet kunnen "leven"/torsen en wringen enzo. Moest je alles aflassen zou dit niet meer mogelijk zijn, en zo verlies je dan sterkte.
Even ivm die kooi, moeten jullie deze in Nederland niet laten keuren ofzo? Als je in Belgie op het circuit of ralley wilt rijden moet je een gekeurde kooi kopen, waaraan je dan NIET meer mag lassen. |
niet als je op de Groene hel gaat rijden:D (nordschleiffe)
|
wowie wat stoer! Ik vraag me alleen af waarom er zo'n lange stuurkolom in zit, waar is dat goed voor, gewichtsverdeling?!
|
je zegt het zelf al ;)
|
dan ga ik ook maar eens in mijn pickup bak zitten... alhoewel, motor is al achterin! Ik heb m'n stuurkolom verlaagt!
|
Quote:
Je mag gerust je eigen kooi lassen of aan je eigen kooi lassen, als je het maar doet volgens de FIA specificatie's (materiaal en voorschriften) en indien je goedkeur nodig hebt zul je nadien je kooi moeten laten keuren. |
Quote:
volledig mee eens.. dtm pakt ook niet een standaard fia wiecherskooi uit de schappen.. om mee te doen heb je gewoon bepaalde eisen nodig.. voldoe je daaraan dan heb je open spel |
Quote:
Klopt. Is dit chroommolybdeen kooi-tje? Indien het ingelast is door een gecertificeerd kooien-bouwer (dus door FIA goedgekeurde kooien-lasser) dan is er niks aan het handje. Indien niet (ik heb ook mijn eigen kooi gelast) wordt deze naderhand gecheckt (en maybe goedgekeurd). Wat voor diameter hoofdbeugel heb je.. dus degene vanaf onderzijde B-pilaar langs het dak naar de andere zijde van de B-pilaar.?? Wiebrand |
Het ziet er iig erg racy en mooi uit zo met die kooi!
|
Quote:
Dacht ik ook, als het door een "gespecialiseerde" kooienlasser word gedaan, krijg je goedkeuring. De man waarbij ik in mijn vrije tijd een handje help heeft een MG B V6 met rolkooi enzo. Maar die mag er zelfs niet aan lassen, en die man doet niks anders dan oldtimer restaureren en circuit wagens bouwen. Als ik je een tip mag geven (als je het nog niet wist tenmiste). Op de punten waar je de kooi vastlast op de carrosserie kan je best eerst een plaatje lassen dat dat 3 X de opp. heeft de kooisteunen en +-3mm dik is. Zodat de kooi niet gewoon dwars door je plaatwerk gaat ;) |
wat een werk die kooi ,maar ben benieuwd
|
gewoon VET vind het verschrikkelijk koel zo,n type 1 ga zo door
|
Circuit Mk1 update april 2006
Update.
Kooi is nu gereed, spatborden aangepast, stuurhuis, pedalbox (uit 1 massief blok alluminium :eek: ), stuurnaaf, etc door Marco zelf gemaakt. Proflexen liggen klaar. Auto is gisteren door Marco zelf gespoten, en is nu ook Smurfenblauw, net zoals die van Robert, Marc en de mijne. Foto's van de update staan hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=4OFFYVOG[url] |
erg mooi hoor!
Marco heeft niet stilgezeten, pedalen zijn ook über! auto kon ook niet anders dan kwaliteit worden, :D Groeten.hj |
|
Heeel erg gaaf!!
|
zodan,ziet er erg dik uit zeg!!
en ineens heeft ie kleine achterlichten ipv brede:D...maakt hem wel dikker als racer ja |
Dat ziet er echt dik uit met die verbredingen/kooi etc :eek:
|
Lekker brede schermen zeg, hier komen vast geen 164/45/50 conti's onder....
Errug leuk om te zien allemaal en weer eens wat helemaal anders, suc6 verder! |
All times are GMT +1. The time now is 13:21. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.