![]() |
bbs onder golf 1
wat voor ring moet ik hebben om met een bbs velg van 6.5j naar 8j tegaan.
en kan dat onder golf 1 zonder de spatboord randen er uit teslijpen, de auto is +/- 8cm verlaagd (dmv schroefset fk) iemand een idee :confused: |
1,5 j erbij wil zeggen dat je et met 35 mm kleiner word.
|
volgens mij is het nu et 33 en dan word het?
|
om naar 8 j te gaan moet je een 2 inch ring hebben
1,5 inch word 7,5j velg |
en dat wil zo onder golf 1 die 8 j
zonder dat het aan loopt ? |
nee
|
7.5j dan ?
|
Nee, dan zul je of de slijptol moeten hanteren of (beter) die BBS aan mij verkopen voor een prikkie, want mijn randen liggen er al uit straks na het strakmaken/spuiten. :D :D
Ik heb voor een tijdje terug een setje BBS RS070 7Jx15 onder een Golf 2 gehad met 6 cm verlaging, en zelfs daar moesten we de randen meehelpen omdat dit aanliep (en dan met 195/45 banden). De ET van die 070's weet ik niet uit m'n hoofd btw. Maar het zal wel leuk staan onder je goudkleurige monster !!! Grtz............... LRR |
de slijptol gaat er echt niet in hoor :( dan blijven de brockjes er mooi onder,
of het blijft gewoon 6.5j wat geef je voor 1 setje? |
wat hoger op de wielen zeten
model golf 1 country :D |
Quote:
idd :D lekker 4WD natuurlijk :tongue: en dan de chrome edition ofzo (met chrome bullbar en lederen interieur als het goed is?) alleen bestaat de mk1 country niet :redface: (toch?) |
Quote:
Dat ligt er maar geheel aan wat je ervoor vraagt ?? BBS is nl niet mijn eerste optie voor onder de GTI, maar als ik voor weinig zo'n setje op de kop kan tikken......... ;) ;) ;) ;) Maar als je niet wilt flexen, dan gaat het aanslijten vrees ik als je 7J of breder gaat. Maar je kunt je BBS dan beter aan iemand verkopen die echt op zoek is (dan beur je wat meer :D :D ). Grtz............ LRR Ps: Brockies staan ook goed hoor !!!! |
de gewone bbs rm wielen met 6,5J et33 passen net onder een golf 1, aan de achterzijde vallen ze precies onder de orginele wielkasten, met 7J zit je er net tegenaan denk ik
|
Hoe zit dat dan met een golf 2.
Heb ook bbs rm en daar komen binnenkort ook 7j randen op Past dit dan wel :confused: |
Tis idd 2 inch om een RM 8 j te maken ( 0.5 j rand normaal )
7 j et 33 op een mk2 moet makkelijk kunnen .... had zelf 8 j et 18 . (laag ) |
maar ze rijden er wel toch met 7j of 8j, maar daar zijn dus de randen uit gehaald
heeft iemand daar ook foto's van? |
je praat alleen over de randen
maar het gaat uit eindelijk om de et waarde van je velgen. wat je koopt maakt niet uit of dat 6,5 j is of 8 j, als de et maar klopt met de auto. Wat je er max onder kunt hangen voor 8x16' et 30-35. Dus velg van 23,5 cm breed en het hard zit dan op 87,5 mm van buiten. Dit kun je ook meten vanaf je remtrommel en dan van boven af, langs het scherm naar beneden kijken. achter kan 9x16' onder et 30 dit kun je ook meten, door de afstand van de trommel/schijf tot de rand van het scherm te meten dit zijn max maten en hier moet meestal voor geslepen worden. ps et word aan de binnen kand van de velgrand gemeten hou rekening dat er nog ongeveer 8 mm weerskanten bij komt voor de velg rand |
Dus je kan niet bv. een 6,5J velg kwijt met ET10 ? :rolleyes:
ET waarde is wel belangrijk, maar dat heeft meer te maken met negatieve beïnvloeding van de schuurstraal. Dat de velg meer naar buiten komt met lagere ET waarde en daardoor de afstand op het wegdek tussen de hartlijn door de fusee en hartlijn door de band groter word. Volgens de theorie krijg je dan negatieve invloed op de rijveiligheid. Is dit in de praktijk ook zo ? Of is dit wel te verwaarlozen ? Er is vandaag de dag bijna niemand die zich eraan houdt met de RSL/Steffan wielen etc. |
![]() Dit zijn standaard bbs rm dus 6.5 j voor voledig plus minus 10 cm velaagd achter rond de 8 cm dmv een schroefset.gaat net goed ken net.Krijg er spoorverbeders tussen van 2.5cm.Dus de schermen moeten gigantisch aangepast worden dus 8 j ga je niet redden zonder het te veranderen. Succes ermee groeten hans. :rolleyes: :D |
Weet je toevallig wat de ET waarde is van deze "standaard" BBS RM velgen?
|
dacht et 33 weet het nie helemaal zeker.ze liggen in de winterstalling(zolder)te wachten op de zomer!! :D :D
|
Quote:
OK, dank u :D |
Quote:
6,5j et10 is gelijk aan 7,5 et22 1j is ongeveer 24,8 Dus raad ik het niet aan of het moeten hele kleine wielen zijn. Als het netjes aan moet sluiten, en goed laag moet kunnen advieseer ik minimaal et 25 op 7,5 j velgen. ik rij zelf met 7,5x16'voor et 25 en 9x16'achter et 25 en heb alles moeten vermaken voor ruimte te winnen. Ik rij wel redelijk laag maar kan ook goed overal komen. |
oke iedereen bedankt voor de info
ik laat ze dus gewoon 6.5j met een smalle band |
mooi zo :)
Zou t er ook niet voor over hebben om mijn randjes te vernielen, en nu kan ik ze ook een keer proberen :P :D Weet je al wat je met het hart gaat doen? zwart? goud? zilver? |
Ik zou er persoonlijk geen grotere randen op doen, zou erg jammer zijn als je in je type 1 slijpen. Maar volgens mij heeft vwleusden ook een rare ET waarden met een bredere rand er op, dat zou je hem even moeten vragen (het is alleen wel een type 2..??)
|
ik denk dat ik de harten zilver maak, maar vind goud ook mooi
|
Wat ook mooi is harten in de kleur van de auto.
Maar dat is ieder zijn smaak gelukkig. Bij jou golf staat dat vast heel apart. |
Quote:
weet niet of dat bij BBS zo mooi zal staan :confused: Heb je daar foto's van? |
Nee heb ik zo geen fotos van maar wel eens gezien op een meeting.
Ik vind het wel strak lijken.Fred heeft vast wel fotos daarvan ik vraag hem wel ff als ik hem op het werk zie. |
Quote:
Whaha :D doe hem de groeten :D maar als ik dan van mij uit ga... BBS met inarisilveren hart... :rolleyes: neh... |
Quote:
Daar hadden ze bij mij op school een mooi verhaaltje over :D! Et kereltje die in zijn CRX-je rijdt met hele brede velgen. En toen reed ie ff te hard een bochtje door, boem CRX tegen de boom. Doordat de stuurkarakteristieken veranderd zijn. Fabrikanten kiezen niet voor hun plezier een et-waarde bij hun auto. Als je je et-waarde erg gaat veranderen komen de hartlijnen van je fusee's anders te liggen. Je hebt drie soorten schuurstralen: (niet op de kwaliteit letten, ik heb et in paint getekend ;)) Volgens mij was dus ook de Golf I de eerste auto met een positieve schuurstraal, correct me if i'm wrong :redface:. Dus we pakken nu ff een auto met een positieve schuurstraal. En daar zetten we hele brede wieltjes met adaptors/spoorverbreders onder. Resultaat: Je gaat nu dus de middelpunten verleggen. Waardoor het raakpunt nog verder onder het wegdek komt te liggen. Wat weer negatieve stuur-eigenschappen met zich meebrengt. Daarom zijn spoorverbreders ook verboden. Je gaat je schuurstraal dus veranderd, en misschien wel zo erg dat het gevaarlijk gaat worden. En het zijn natuurlijk wiellagervreters, omdat je je as verder door laat buigen. Zodat er meer druk op de lagers komt. Zo dat was ff weer een lesje voertuigen van een jaar geleden :D! |
ja de schuurstraal kun je nu zien als je ook nog ff een horizontaal wegdeklijntje erin tekent!
maargoed, je vergroot idd de schuurstraal ja! het is er in theorie allemaal niet veel beter voor, maarja! |
Quote:
De groeten terug ;) ;) ;) Quote:
En toch denk ik dat dat niet eens lelijk zou staan. Ik zal mijn MK1-fotoalbum op de pc eens napluizen vanavond, en zal er eens een stuk of wat hier neer knallen. Kan Goldfinger zich ook even beraden !!!! Grtz............. LRR |
ja doe dat maar, ben er ook wel benieuwd naar:D
|
Quote:
Leuk stukje theorie hoor... Maar wat heeft t met de vraag te maken? :confused: :D |
Quote:
Niet zeuren, ik leg de gevolgen uit van te brede wielen monteren :D. |
Om een beetje een idee te geven:
![]() ![]() Ik heb helaas geen betere pics !!! Grtz.............. LRR |
Quote:
dat is toch meer dan 6.5j :cool: maar ja daar zal wel geen wielrand meer inzitten :rolleyes: |
Quote:
Ja maar wat vind je van de harten in kleur? Lijkt bij jou gti vast heel goed ;) |
All times are GMT +1. The time now is 14:06. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.