![]() |
De groene Golf S (a.k.a. Groene Kikker/Kermit de Kikkermobiel...)
Toch maar eens een project topic maken, aangezien ik toch constant een beetje met de Golf bezig ben :)
Allereerst het begin: Jeroen had een Golf gekocht en ik kon natuurlijk niet achterblijven. Dus naar Kosmeier geweest en daar rondgekeken... Wat zagen we daar: een witte Golf SC van 1981! Mijn instinct zei direct al dat dit een zeldzaam model was... Maar goed... die zou pas in 2006 (is het al...) belastingvrij worden, en ik had geen zin om wegenbealsting te gaan betalen... Bovendien ziet een Golf 1 met kleine achterlichtjes en een Tittentacho er veel klassieker en gewoon leuker uit :) ff een foto van de witte SC: Maar toen heb ik ff de rest van de Golfjes van Kosmeier bekeken en opeens trok een felgroene Golf m'n aandacht! Hij stond midden tussen het hoge onkruid en dat was best wel zielig om te zien... Ik vond de kleur meteen mooi, ondanks dat ie eigenlijk groen met bruin was... :D Pluspunt was bovendien dat ie een 1300 motor ipv een 1100 had (witte SC). (Kosmeier had ook nog wel een mexicobeige 1500 automaat staan op dat moment, maar die kleur is niet mijn smaak... bruine bekleding evenmin) Dus de keuze werd uiteindelijk gemaakt en de santosgroene Golf S ging richting Veendam, z'n nieuwe thuishaven :D Fotootjes van achter het huis: De voorkant van de Golf. De spatborden waren niet meer te redden :sly: Het is moeilijk te zien, maar de achterwielranden waren compleet weg... :( Het originele stuur :) De teller staat hier op 04560, oftewel 104560... :) Al snel werd met de restauratie begonnen :D Wat is er aan plaatwerk vervangen: *Wielranden achter binnen- en buitenkant *Plaatwerk bij tankvulhals aan de binnenkant *Stukje wielkuip rechtsachter in kofferbak *Onderste gedeelte achterpaneel *Beide dorpels aan de buitenkant *Beide voorspatborden *Voorste stukken van beide binnenschermen voor *Onderste gedeelte voorfront Ik ben vast nog wel iets vergeten... maar er is redelijk wat vervangen dus :) De restauratie in vogelvlucht: Hier zit ie alweer in de primer... :) Terug van de spuiter... :D Hier zitten de ruiten er alweer in... Jeroen (Moroder) staat op de achtergrond, samen met m'n vader :) De kentekenplaathouder, met erachter de gasvulling :) De Spucknapf die ik gekocht had erin... :D In oktober is de Golf voor de keuring geweest bij de RDW en hij werd in één keer goedgekeurd :D Wel jammer dat er een nieuw kenteken op zit, maar dat zijn nou eenmaal de regels :( Donkere achterlichten erin gezet... Ik zit er echter over te denken om de originele weer terug te plaatsen :rolleyes: De recentste verandering is dat ik het Spucknapf stuur vervangen heb door een stuur van een Golf Sprinter. Minpuntje aan het stuur is dat het Personal logootje mist, maar die zal ik in de loop van de tijd wel ergens opscharrelen... :) WORDT VERVOLGD! :D |
Mooie kleur en een goede aanpak
Welk jaar is die ? 26 maart zien we hem graag op de forummeet ? |
Ziet er goed uit!
|
Quote:
Hij is van maart 1980 :) En ik zal eens ff kijken of ik naar de forummeeting kan komen... Dan moet m'n broer ook maar mee ;) |
Quote:
Kijken? Komen! :tongue: |
Mooie kleur, ik zou inderdaad de ori achterlampen erin zetten.
Ik dacht dat alle 'S' modellen 1600 blokken waren... wel apart dat een 1300 een toerenteller heeft, of heb je dat dashboard er later ingezet? |
Heb zown spucknapf nou ook in m'n jetta zitten maar missen 2 veertjes voor de toetert, enig idee waar ik nog zulke veertjes kan krijgen? of heb je daar iets anders voor wat ook werkt?
|
Quote:
Hehehe... Bunnik ligt niet naast de deur he... ;) Maar het lijkt me wel leuk hoor!! :D |
Quote:
Vanaf '79 is de 1300 motor geleverd in de S modellen... De toerenteller zat erin toen ik hem kocht, ik neem aan dat ie ermee geleverd is :) |
Quote:
Goeie vraag... Ik heb ze er alle 4 nog op zitten... En ik denk niet dat ze ze los leveren bij de VW... :confused: Nooit in E T G A R zien staan tenminste Zet je vraag eens op het techniek gedeelte, misschien dat iemand anders hetzelfde probleem al opgelost heeft ;) |
Hee wanneer komt er een sticker van Kermit op de motorkap en deuren :D!!?? Enne, heb je mij en Koos zomaar op de foto gezet :eek: :eek: !!
|
Quote:
Als jij je Golf roze spuit, plak ik er stickers op... :D En ja, als familielid zijnde heb ik jullie toestemming niet nodig :tounge: |
Hey kijk aan !!!
Veendam wederom sterk vertegenwoordigd !!!! Je vogelvlucht reportage ziet ter goed uit hoor !!! Zal hem binnenkort eens komen spotten, als ik die carterpan bij je broer ga halen !!! Grtz................. LRR |
dat ziet er goed uit veendammer!!!!! :D
|
Superstoere restauratie, laat me alleen maar slechter voelen dat mijne zo lang duurt :( , is het trouwens een originele vw kleur??? Nooit gezien... :confused:
|
Super stoere wagen, en die kleur is echt vet!!!!! :drive:
|
Quote:
Jep, Santosgrün... LA6A geloof ik, staat op de sticker op de kofferbakbodem |
mooie kar... maar dat wist je al ;)
|
Rene, always tevree!! :D. Michel is mijn grote broer trouwens ;)!
|
Leuk ding zeg. Hou ons op de hoogte van je vorderingen! ( maar dat zal wel goedkomen vermoed... :D )
|
Ik wil ook zown grote schuur :)
|
neeee niet weer een veendammer Hou ons op de hoogte van het project
|
Mooie Golf en über kleurtje! :)
|
Mooi werk!
Quote:
ik heb nog een personal-embleempje liggen die je mag hebben. Deze is het: ![]() |
Quote:
tot modeljaar 1980 waren alle "S" modellen(handgeschakeld en automatic) afwisselend 1500 en 1600 blokken, van het begin in 1974 tot in de zomer van 1975 1500cc, daarna twee jaar 1600cc en tot in de zomer van 1979 weer 1500cc. Vanaf modeljaar 1980 (dus beginnend in zomer `79) kreeg men de handgeschakelde "S" modellen met een 1300cc motor, en de "S" modellen met een automatische bak hadden wel nog gewoon een 1500cc blok. Dit duurde ongeveer een jaar en hierna werd de 1300cc 60PK blok niet meer geleverd in de Golf en kreeg men ook weer een 1500cc met handgeschakelde bak, dus zeg maar met invoering van de brede achterlichten. Een originele 1300cc Golf 1 is dus tamelijk zeldzaam..... |
Quote:
En m'n vader maar zeuren dat ik hem moet ombouwen naar 1600... :chair: Nee, ik laat hem mooi origineel met de 1300 motor :D |
ziet er top uit!
|
Nette golf zeg. Ik ben jalours op die wielkastranden en dat vulgat van de benzine :wow: Heb je dat zelf gelast? Foto's van voor, tijdens en na het lassen? Tell me all about it :tongue: :D
|
Quote:
Nee pappa heb dat gelast, net zoals bij de mijne :)! |
Quote:
Ik heb volgens mij geen foto's van het laswerk... :redface: Ik kan je wel vertellen dat de wielranden echt helemaal gaar waren. M'n vader heeft ze er zo klein mogelijk in gezet. Dus niet het hele stuk plaatwerk dat je koopt ;) De binnenranden waren ook helemaal weg, dus heeft ie die tegelijkertijd ook vervangen. Dus alles eruit gezaagd en de randen volgens hem "met een centimeter overlap voorzichtig aan de carrosserie gelast". Het vulgat aan de buitenkant was niet verrot overigens... Aan de binnenkant (wielkuip) was het wel verrot... Daar is dus ook een gedeelte van de Klokkerholm catalogus in gegaan ;) |
Gaaf golfie ik heb je weleens zien rijden dacht ik.
Ook al meer mensen uut Grunn op dit forum:D |
Quote:
Hij valt dus wel op :D Zal wel moeilijk worden om m'n vader ook nog op het forum te krijgen als ie straks ook een Golf 1 koopt... MSN is al moeilijk voor hem :shake: |
Quote:
Uhuh idd, Ik moet hem nog altijd uitleggen hoe hij dit hier kan bekijken. Heb het volgens mij al eens gedaan. Maar niet dat hij er wat van snapt! Hell no! :eek: |
Ach, hij helpt jullie met jullie Golfjes, en jullie hem met de computer ;)
Ik zoek trouwens ook dat binnenplaatwerk van het tankgat, maar het was hier niet te bestellen.. Bij automat 6 weken levertijd waarschijnlijk... Waar heb jij hem vandaan? :) Was jou golf slechter dan mijn Jetta :eek: Of net zo goed :tongue: |
Quote:
Het plaatwerk dat gebruikt is voor mijn Golf komt allemaal bij Brezan Autogros vandaan... En de leverancier daarvan is Scheemder Autoparts :) Het spant erom welke van beiden slechter was... Ik denk dat de jouwe met een neuslengte wint :tongue: |
Quote:
Overigens komt het plaatwerk nu bij Busman weg, dat is allemaal VanWezel. Mja dit is in Assen dan zo. Het Nor plaatwerk wat Scheemder levert is in kwalititeit slecht, en toch is het duurder dan VanWezel!! |
Oke, bedankt voor alle info :D Kga zo snel mogelijk eens bij de Brezan langs, net een gevonden in Rosmalen.
Kzal dit topic (jullie auto's) in de gaten houden kwa updates :cool: |
De laatste tijd heeft de Golf problemen met starten, veroorzaakt door een lege accu. Waarschijnlijk zit er dus ergens een spanningslek :confused:
De olietemperatuurmeter en de klok waren niet over het contact geschakeld, dus daarvan heb ik eerst de stekkers maar eens los gehaald en daarna de lege accu weer opgeladen. De Golf startte de laatste dagen wel... :) Samen met m'n vader de laadstroom nog gemeten, was ongeveer 14 Volt... Is ook niet te laag dus... En er was geen spanningslek te meten vanaf de accu als de Golf niet op het contact stond. Binnenkort de metertjes en de radio maar ff over het contact schakelen in ieder geval :) |
Quote:
Kleine correctie, 14 volt is de laadspanning en niet de laadstroom :) of heb je tijdens natuurkunde liggen slapen? :) |
Idd Michel :D! U = volt = spanning en I = stroom = ampere!
|
All times are GMT +1. The time now is 15:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.