Adaptermaten en mogelijkheden, wat kan ?
Misschien is het wel makkelijk om thread te maken met alle maten en soorten adapters die de bekende mensen kunnen maken !!
Cabrio16v en Marc van de MIVW 4x100 naar 4x108 (VW naar Audi/ford) 4x100 naar 4x114,3 (VW naar japanner) 4x100 naar 5x100 (VW naar VW 5steek) is vanaf 15mm ivm met radius van de naaf 4x100 naar 5x120 (VW/BMW naar BMW) 4x100 naar 5x130 (VW naar Porsche) 4x100 naar 4x130 4x130 naar 5x130 4x130 naar 4x100 4x108 naar 4x100 (Ford/Audi naar VW) 4x108 naar 4x114,3 (Ford/audi naar japanner) 4x108 naar 5x130 (audi naar Porsche) 5x100 naar 5x120 (VW naar BMW) 5x100 naar 5x130 (VW naar Porsche) 5x100 naar 5x108 (VW naar Ford) 5x100 naar 5x114,3 (VW naar japanner) 5x100 naar 5x112 (VW naar audi/mercedes) 5x112 naar 5x130 (Audi naar Porsche) adapters mogelijk vanaf 12mm dikte Prijzen vanaf €225,00 per set !!!! Hier voorbeelden van adapters ! 4x100 naar 5x100 4x100 naar 5x120 Omboren van velgen : voor het omboren van velgen is belangrijk de achterzijde die vlak moet zijn en natuurlijk de dikte van het hart. (ivm. met sterkte) en lees onderstaande post van Bauke Omboren van Naven : Voorbeeld 4x100 naaf omgeboord naar 5x100 De Steek wijzer steekwijzer Misschien heeft iemand de maten voor omboren van velgen en naven ook op een rijtje (peter ? ) of eventueel wat aantemerken op dit lijstje ! Laat het weten !! Groeten Jasper |
slim, sticky gemaakt, en even de topictitel wat duidelijker gemaakt
|
Mag ik u hel hartelijk danken !
|
4x100 naar 5x100 adapter... is vanaf 15mm.. ivm met radius van de naaf.
verder is dit idd mijn lijstje ... :cool: voor het omboren van velgen is belangrijk de achterzijde die vlak moet zijn en natuurlijk de dikte van het hart. (ivm. met sterkte) dus bij vragen voor omboren van velgen... foto sturen van hart (voor en achterzijde) succes met zoeken van je lievelings wielen :wink: (zal hier de komende tijd foto's gaan plaatsen van het af frezen en omboren van mn 16'' Zender turbo's) |
Ok bauke bedankt , heb het aangepast in de eerste post !
|
Is het misschien ook handig om de standaard levertijden en prijzen erbij te vermelden ? :confused:
Of toch liever op aanvraag bauke ? |
|
en 4x130 naar 4x100 :)
edit, en andersom :) |
prijzen vind ik ook wel interresant ja ;)
|
ben ook best wel benieuwd naar prijsen voor de adaptorsets.
|
Quote:
klopt... helemaal vergeten... maar zo zullen we er denk ik nog wel een paar vergeten zijn . [corvette 5x120,7 ... noem maar een zijstraat ;) ] prijzen vanaf 225euro de set |
Yep, zo ken ik er nog wel eendje
Oldsmobile 5x5" (5x127) naar 5x130 Porsche.. (geeft niks hoor cabiro, tis uiteindelijk goed gekomen) Trouwens, 4x100 naar 5x120 is een adaptermaat die eigenlijk niet gaat. Tenminste, niet direct "bolt-on" ;) |
ja hoor... kein problem .. 4x100 >5x120.
vraag Richard maar :wink: |
Zo de boel weer geupdate !
De andere maten erbij ingzet ! En de prijs van Bauke ! |
Goed bezig Jasper :hug:
|
weer een update met dank aan Bauke (cabrio16v)
|
kan 4x100 naar 5x112 ook eigenlijk?
|
Nee dat is niet mogelijk !
Kan wel met 2 adapters eerst van 4x100 naar 5x100 en dan van 5x100 naar 5x112 ! Of je moet je naven omlaten boren naar 5x100 en dan een adapter van 5x100 naar 5x112 In belgie gebruiken ze wel een een adapter van 4x100 naar 5x112 maar dan zetten ze de wielen vast met 4 bouten ipv 5 ! Lijkt mij geen hele goeie oplossing ! |
aha ok. heb nog een setje mercedes velgen liggen hier, en die zouden wel mooi op mijn golfje staan...
maar dan houd het wel op.. wordt te duur om het setje erop te krijgen dan.. en idd op 4 bouten rijden is ook niet echt een optie.. maar toch bedankt. greetz Roger |
wat me net ff tebinnen schiet...
ik heb tijdje terug ook een 4x100.5x130 setje adapters gezien.. waarvan 1 demo boutje bij zat ..deze was een M6 met wielbout kop. Deze adapter was voorzien van Tuv... dus maw. waarom zou dan rijden met 4x100>5x112 dan niet veilig zijn. maar goed het blijft het gevoel dat je erbij hebt natuurlijk ;) groeten bauke |
Nou heb ik net KSC import gesproken, en zij zeggen dat ze van de firma SCC wel adapters kunnen leveren van 4x100 naar 5x112
Enige twee nadelen zijn de prijs... en de minimalen dikte van 25mm Is dit bij jullie ook bekend, of is hier misschien al ervaring mee??? :confused: |
Klets deze link er ook maar even bij dan :
http://www.fznederland.com/Steekwijzer/Steekwijzer.html altijd makkelijk voor naafdiameter en steekmaten . |
Quote:
hier gebruiken ze 2 schijven op elkaar... dit maakt dus min. 25mm mogelijk. kosten zohoog omdat je 8stuks adapters moet kopen.. reken bedragen van 500euro. :eek: als je BBSen heb zou je miss op en verspringende maat een gat kunnen boren .. en zo toch je 5e bout tekunnen monteren :) |
ahaa dus wel bekend maar eigenlijk niet intressant.....
als we er helemaal uit zijn wat er nou precies onder moet komen Bauke, dan neem ik wel weer contact met je op. gr. stephan |
5x130 > 5x100
5x130 > 4x100 4x100 > 5x120,7 (CORVETTE steek) |
is dat nog veilig die gaten zodicht bijelkaar en zo dicht op het asgat?
want heb ook zoeen probleem met mn wielen dat het ong zo verboord moet worden |
Ik zoek spoorversmallers, is dat ook mogelijk?? :)
|
De harten van de velgen afdraaien ;)
|
Quote:
Dan hou ik helaas geen vlees meer over om de velgen vast te zetten.... |
net wat ik nodig heb naven omboren
wie kan dit en wat moet er gebeuren liefst aan de auto natuurlijk of moeten ze in de draaibank oid en moeten ze dan uit het lager of kan het met het fussee erij gaat om 5x100 naar 5x112 van een golf 3 gti en liefst noordelijk natuurlijk mvgr |
ik heb een vraagje ik heb een setje H&R adapters.. van 4x100 naar 5 x 130 deze zijn 25 MM dik nu is mijn vraag kan ik deze afdraaien zodat mijn velgen verder naar binnen kunnen en mijn auto weer omlaag?
hoop dat iemand mij kan helpen! Ronald |
ja hoor kan .. :)
maar maximaal zou daar nog 5mm afkunnen. *alleen H&R adapters zijn vrij zacht.. dus hoop dat je schroefdraad nog wat fris is. |
Mensen, weten jullie ook waar je in midden-Nederland trommels en schijven kunt laten omboren? Ik moet namelijk voor mijn bus van 5x112 naar 5x110 om m'n nieuwe velgen te kunnen monteren. De velgen omboren is geen optie denk ik, want ik heb geen centraal deksel dat alle wielbouten bedekt zoals bij de BBS'en(?) hierboven het geval is... :rolleyes:
|
ik had ook nog een vraagje
kun je trommels van een caddy type 1 ook omboren naar 5x130 ik heb zelf al even gekeken maar volgens mij moet dat net kunnen, tenminste vanaf de buitenkant bekeken |
adapter 4 x 114.3 naar 5x 112?
Ik ben dus op zoek naar adapters die van 4 x 114.3 naar 5 x 112 gaan. Bestaat dit en waar zou ik deze kunnen halen?
Ik hoor graag van jullie. Groetjes, Hubert |
wat kost het om harten te laten afdraaien???
|
wie kan er wiel naven opboren
ik heb een corrado 2.0 16v met steek 4x100 en ik heb een setje rh wielen met steek 5x112. Aangezien daar geen adapters voor bestaan wil ik vragen of er iemand de steek 4x100 naar 5x100 kan opboren. Zodat ik adapters kan gebruiken van 5x100 naar 5x112
|
Marc van de MIVW kan dat !
Marcnr1 @ hotmail.com dacht ik |
Ik heb hier een 4x100 naar 5x100 adapter uitgetekend:
Lijkt mij niet echt goed te passen. Of hoe word dat normaal gedaan bij deze adapter? |
*zucht*
leuk dat solid works ... maar beter oefenen :wink: Je moet de boutgaten wel M12 houden.. en geen M14 doen :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 02:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.