![]() |
vr6 blok in type 2 voor de race!
Hallo forummers!
Vraagje; Ik heb een vr6 blok gekocht, een 2.9 uit 1993, kop is gereviseerd, en blok is opnieuw opgebouwd. Nu wil ik dit blok in een golf 2 gaan hangen en die voor de race gaan gebruiken, zoals sprintjes op zandvoort en assen en gewoon vrij rijden op het circuit. :D De kabelboom en computer zitten er niet bij maar in principe heb ik al die draden niet nodig want ik wil alleen maar een toerenteller, de rest hoeft niet te werken. Nu is mijn vraag wat ik moet doen om hem toch te kunnen starten of wat raden jullie mij aan?? En nou niet zeggen dat het zonde is van het blok ( :o ) want dat heb ik voor een prikkie gekocht. Groeten Sabine |
Compleet met bak en motorsteunen? Volgens mij (heb het even snel opgezocht) is het subframe van een VR6 anders dan van een 4 cilinder (het lijkt erop dat de motorsteunbevestiging aan de bijrijderszijde anders is), maar dit kan iemand anders vast bevestigen of ontkennen.
Kabelboom hoeft niet want het is toch veel leuker om met zelf programmeerbare motormanagement te rijden zoals DTA, Megasquirt of whatever. Verder moet je een stukje uit de versteviging van de motorkap halen en ruimte maken voor de poelies door de kokerbalk een stukje in te slaan. Verder natuurijk de auto ombouwen naar kabelschakeling (of je moet je G60 willen ombouwen). Ehh ik heb verder geen ervaring met VR6 (laatst alleen eentje er weer in gehangen). Ik zou zeggen wacht tot Pieter reageert of zoek hem anders zelf even op. |
Bak zit er bij alleen de motorsteunen niet maar die wilde ik zelf gaan maken....
In ieder geval goeie opmerking dat ik ruimte moet maken voor de poulies, daar had ik ff niet aan gedacht!! En nee, de g60 bouw ik voor geen goud om dus de loop/sloop golf waar de vr6 in komt moet omgebouwd worden naar kabel schakeling maar dat is geen enkel probleem! Bedankt alvast! |
Haha geweldig!! Leuk hoor om ermee te racen/raggen/scheuren, maar de computer moet je toch wel hebben of heb ik t nu mis?! voor de inspuiting enzo
|
Quote:
dat lijkt me wel. is wel vet een golfje 2 die van binnen zo goed als gestript is puur om mee te rossen mooi hoor. als het niks word dan wil ik het blok wel van je overnemen. :D |
Dat is mijn vraag aan jullie......
Wel gaaf toch? Een autootje waar je mee kan racen?? Blok een beetje kietelen, auto tot de +/- 750 kg terug brengen.... Hoef ik ook niet bang te zijn dat hij stuk gaat, maakt me dan niks uit en hij gaat op de aanhanger weer mee terug naar huis..... |
@Gtipowerrrrr: Ik kan misschien nog wel een vr6 blok regelen, ik heb alleen de beste al weg gepikt..... ;)
En ik ga er niet vanuit dat dit niet gaat lukken, ik heb alle tijd, ruimte en mogelijkheden tot mijn beschikking en ik ga net zo lang door tot ik heb geraced!! |
|
aangzien ik warschijnlijk deze zomer niet op vakantie ga...en ik kick op gestripte racemonstertjes...mmm
ik ga denk eerst maar eens een 2de golfje erbij regelen... thanx alvast voor de info dan weet ik wie ik kaan aanspreken wanneer de tijd rijp is |
Hou je ook rekening met de pedalengroep (en dan bedoel ik koppeling)?
Je kan zoiets gebruiken: linkje, of een pedalengroep uit een G60 |
En idd, Pieter weet alles waar je rekening mee moet houden..
Als je geen computer en kabelboom bij hebt, zal je er toch enige vorm van injectie op moeten bouwen. Ik weet niet wat je budget is, maar vrij programmeerbaar is idd erg leuk, zoals Allart zegt, maar goedkoper is denk ik toch proberen een complete VR6 kabelboom aan te hangen, aangezien je ontsteking ook geregeld moet worden. |
Volgens mij heb je idd wel de computer nodig maar goed, leest leuk iig ;)
|
Mijn budget houdt een keer op natuurlijk maar ik kan alles goedkoop op de kop tikken..... Kan altijd nog ff kijken wat het prijsverschil is tussen een kabelboom en computer of een vrijprogammeerbaar systeem.
Aan de pedalengroep had ik gedacht, die ruk ik wel uit de vr6 van bob, haha! :D |
Je moet zeker een kabelboom en computer hebben anders gaat het zaakje niet werken. Er zit teveel geregelde shit op de motor om het "simpel" te doen
|
dta is een duur grapje.....en je kunt de motor zonder comp. niet aan de praat krijgen...mischien dat ie 1 slag draaid..meer niet..ga op zoek naar een compu van een vr6
|
plus als je dta hebt, komt de afstelling op de rollerbank er ook og eens bij....ga je toch richting de 3000 plus euro...voor het dta op een vr6..
|
Afstelling?? Ik ga hem "afraggen" dus veel hoeft er niet aan afgesteld te worden....
Van mij part loopt hij slecht en onregelmatig als het maar blaast...... Toch maar eens opzoek naar kabelboom en computer dan.... |
DTA moet afgesteld worden, een standaard computer hoeft dat niet. Maar als hij slecht en onregelmatig loopt wordt de kans dat ie blaast ook een stuk kleiner. Als je lekker wil sprinten zal hij toch fatsoenlijk moeten lopen. Maar dat komt wel goed met Sabientje ;-)
|
Quote:
Het kost alleen wel wat euries.. |
Ik hoop dat alles goed komt maar zoals ik al eerder zei; ik heb alle tijd en ruimte en gelukkig krijg ik einde van elke maand loon! :D
Kan mijn geld beter in mijn hobby steken dan dat ik er drugs of alcohol voor koop dus al het geld wat in de g60, kever en straks in de vr6 gaat vind ik een goede investering, je hebt er namelijk veel plezier van en je leeft maar 1 keer! ja toch? ;) |
yeahhhhhhh you go girl that,s the spirit!!!!
|
ooooooh bientje!!! kijk eens wat ik voor je gevonden heb
http://www.slook.nl/corrado/main.ph...forum_id=427277 850 euro.... |
heb nog meer voor bientje,,,, snel erbij wezen bij deze http://www.slook.nl/corrado/main.ph...forum_id=427847
|
Jezus, Bientje gaat wel erg hardcore ineens! Mag ik ook solliciteren waar jij werkt?
|
bientje is zeker bezig met de sleuteldag....
|
als je dat ding voor de race gaat gebruiken zou ik een computer zoeken waar in iig als een snelle chip in zit. Je hebt zeker wel een computer en een kabelboom nodig om het blok aan het lopen te krijgen.
|
Yeah!!!That's da spirit!!!
|
hmmz is dus blok met verdeler ontsteking .
hmmmzzz effe puzzelen en hardop denkend injectie krijgt toeren puls van hallsensor .je zou evt voor low budget een comp van golf 3 gti kunnen pakken ,luchtweger(die met klep en co schroef)van een bmw 2,7 liter ,benzine drukpomp en opvoer pomp van gti 16v mk 2 pakken ,drukpotje iets indrukken .zou moeten lopen op deze manier ,kabelboom van een mk2 digifant injectie is wel nodig . |
Ligt op de zaak nog een motorsport comp van zo'n ding.
Verdeler of dis is geen probleem, heb je binnen een uur omgebouwd :p (Deed dat vroeger wel eens snel op zaterdagmiddag in me nette kleren :D ) |
Quote:
Ik hoor weer errug goeie ideeen hier bij serge!! en dat low budget bevalt me ook wel!! Thanks! @richard: Bedankt voor de links, ga vandaag gelijk ff wat mailtjes de deur uit doen!! |
wel ff vermelden aan sander dat je het van mij hebt... ;)
|
Quote:
Die 2 extra cylinders zijn dan geen probleem? :cool: |
dat zijn dan reserve cilinders
|
nope hij zal op 6 pitten lopen als je maar ff goed nadenkt snap je zelf wel waarom
|
Quote:
Als je rotoronsteking hebt (eerste type VR) kan je met megasquirt ook makkelijk het ontstekingssyteem aansluiten en programmeren. Ook werkt het met Ford EDIS (rotorloze ontsteking) dus denk dat het met VW (is niet alles gewoon bosch?) ook wel moet lukken. |
Quote:
Hoezo dat? Als jij met je zelfinbouwcomputer benzine en vonk regelt gaat ie lopen dat kan ik je wel vertellen. |
denk na allart...ik zie sabientje [ hoe aardig dat ze ook is] nog niet een zelfbouwcompu maken...tevens als hij alleen vonkt en benzine regeling heeft dan loopt ie lekker.... :(
|
Hey, dan mag ik een meisje zijn maar ik kan de g60 uit elkaar halen en weer in elkaar zetten! Maar okee, een computer maken kan ik denk ik niet, maar dan heb ik nog hulp van bob natuurlijk, electricien van beroep............
|
electro en compu is een heel ander verhaal dan het mechanische gedeelte bientje, maar dat geef je zelf al aan...was niet negatief bedoelt, maar je snapt me wel...
|
sabientje er is hulp zat hier in de omgeving desnoods gaat ie naar leon in harskamp.
|
All times are GMT +1. The time now is 05:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.