Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   aandrijfas golf 2 1300 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18334)

millie 26-02-2006 14:53

aandrijfas golf 2 1300
 
Ik kwam er achter dat mijn rechter aandrijfas vet naar buiten gooit.


Ik wil eff weten of dit erg is, en meschien of hij aan het overlijden is.

vw dennis 26-02-2006 14:55

ik denk dat je aandrijfas hoes gewoon kapot is, dit is apk afkeur, en niet veel werk om te vervangen

millie 26-02-2006 15:11

Heb ik eff mazzel hij is 2 maanden gelededen gekeurd.

Maar ik heb de hoeskap gekontroleerd die bevat geen gaten.
Maar, hij zit wat los bij de aandrijfas.(slangenklemmetje)

Hij gooit het vet vlak voor de hoeskap begint eruit.(voor de slangenklemmetje)
Ik zal straks eff een foto maken.

René 26-02-2006 15:39

nieuw vet erin en weer `n klemmetje er omheen, klaar

millie 26-02-2006 15:43

Hier zie waar hij lekt






golf mkII 16v 26-02-2006 15:48

is een hoes lekage even een nieuwe er om en is weer OK kosten zijn ongeveer 15euri
laat je het zo als het nu is draait je homokineet kapot dan zijn de kosten een stuk hoger

millie 26-02-2006 15:53

Toch de hoes.

Nou dan gaat daar gewoon een nieuwe op.

Bedankt allemaal voor de reacties.:)

millie 26-02-2006 15:56

Nog eff 1 ding.


Waar zitten de vetpunten van de aandrijfas?(als hij die heeft)

Johan-dtc 26-02-2006 16:06

Quote:
Originally Posted by millie
Nog eff 1 ding.


Waar zitten de vetpunten van de aandrijfas?(als hij die heeft)



die zitten er niet, daarom vind je ze ook niet :tongue: :D

millie 26-02-2006 16:44

:giggle: :giggle:

vw dennis 27-02-2006 08:16

Quote:
Originally Posted by millie
Nog eff 1 ding.


Waar zitten de vetpunten van de aandrijfas?(als hij die heeft)



Als je je aandrijfas hoes vervangt, krijg je meestal bij de nieuwe een tube homokineten vet, dat moet je gewoon in die hoes leegspuiten, en klaar is kees

saus 28-02-2006 14:36

Die moet je dus niet in de hoes leegspuiten maar in de homokineet.

RubenD 28-02-2006 16:18

Ach fifty-fifty. En als die klemmetje het echt alleen zijn ken je ook met een tyrip of slangenklem werken, heb je alleen niet genoeg vet erin zitten...

millie 28-02-2006 18:44

Nou,de nieuwe stofkap zit er op!

Het is inderdaad een smeerig werkje.
(Ach daar kijk je ook niet van op als je een paar jaar onder een heistelling hebt gelopen):rolleyes:

Gewoon de as vastgezet met een snelband,hoef je die hele as eruit te kutten.



Eff met een stukhout en hammer klop je voorzichtig de homo er af.:D








Nieuwe hoes erop,eff gekut met die spanbandjes


golf mkII 16v 28-02-2006 19:16

bandjes aannijpen met een vlechttang

millie 28-02-2006 19:23

bandjes aannijpen met een vlechttang

Het is gelukt met inderdaad vlechttang.
Eff afgekeken van de oude bandjes.;)

vw dennis 28-02-2006 19:25

Quote:
Originally Posted by saus
Die moet je dus niet in de hoes leegspuiten maar in de homokineet.



Denk jij dat als je die hele hoes volspuit, dat het dan niet tussen je homokineet komt? denk het wel... :rolleyes:

millie 28-02-2006 19:52

Denk jij dat als je die hele hoes volspuit, dat het dan niet tussen je homokineet komt? denk het wel... :rolleyes:

Ik had maar 1 zorg en dat is die vetten troep in de hoes met die homokineet er in.
En eerlijkgezegt,wat ij zegt is het meest makelijk en geeft het minst rotsooi.

Ik heb dus dat vet op de lagers gesmeerd en dan in die hoes kutte.
Gevolg,de helft ligt er weer uit,op de grond handen ect.

En als je nadenkt met een 120km over de weg kluts toch alles er weer uit.
Als het maar in die hoes blijft is er niks aan de hand.

Dus mijn mening,lagers vet houden en de rest van het vet lekker in de hoes.;)

vw dennis 01-03-2006 19:01

Quote:
Originally Posted by millie
Denk jij dat als je die hele hoes volspuit, dat het dan niet tussen je homokineet komt? denk het wel... :rolleyes:

Ik had maar 1 zorg en dat is die vetten troep in de hoes met die homokineet er in.
En eerlijkgezegt,wat ij zegt is het meest makelijk en geeft het minst rotsooi.

Ik heb dus dat vet op de lagers gesmeerd en dan in die hoes kutte.
Gevolg,de helft ligt er weer uit,op de grond handen ect.

En als je nadenkt met een 120km over de weg kluts toch alles er weer uit.
Als het maar in die hoes blijft is er niks aan de hand.

Dus mijn mening,lagers vet houden en de rest van het vet lekker in de hoes.;)



Ik sluit mij hier geheel bij aan ;)

Marco 01-03-2006 23:50

Alleen moet je nu wel ff je auto opnieuw uit laten lijnen, als je het tenminste echt goed wilt doen.

millie 02-03-2006 00:01

Alleen moet je nu wel ff je auto opnieuw uit laten lijnen, als je het tenminste echt goed wilt doen.

Das een goeie ik kwam er al acher met rijden.
Hij trok al naar rechts maar nu wat erger.:D

Maar eerst ga ik rechtsvoor de fuseekogel vervangen.
Toen ik bezig was met de hoes kwam ik tot ondenking dat de de hoesje van de fuseekogel geschuurd was.:mad:

Dus zaterdag gaat dat teringjantje eraf.
Ik heb al een nieuwe fuseekogel koste maar 15 euro.:rolleyes:

Het enige kutte is dat deze fabriek geen schroeven bij geeft.

Als dat lekker loopt gaat waarschijnlijk de linker fusee er ook aan geloven.

Dan naar de bandeboer en laat ik de achterbanden naar voor zeten.(dus uitlijnen)

rogek 02-03-2006 00:04

tenzij hij het camber vantevoren afgetekend heeft ;)

millie 02-03-2006 00:13

tenzij hij het camber vantevoren afgetekend heeft ;)

Dat had ik dus niet.
Maar het is niet zo erg wand het was al tijd voor uitlijning voor hem.

Als die wegen hier bekijkt en met de rotgang ik erover ga met mijn golfje kan je hem om de week weluitlijnen.:D

jack 02-03-2006 00:35

even over dat uitlijnen,

je komt toch niet aan die stelmoer ??????
het enige wat je doet is die 2 onderste bouten losdraaien :confused:

met andere stuur/spoorstangen ok, maar die 2 bouten maken volgens mij geen reet uit.

millie 02-03-2006 20:26

even over dat uitlijnen,

je komt toch niet aan die stelmoer ??????
het enige wat je doet is die 2 onderste bouten losdraaien :confused:

met andere stuur/spoorstangen ok, maar die 2 bouten maken volgens mij geen reet uit.




Ik weet niet wat je aan het vervangen bent.
Maar 1 ding is voor mij zeker,als je gaat kloten met de stuurinrigting.

Het zij vervangen van dingen of wat dan ook je moet alles zo goed mogelijk weer op de juiste plek terug brengen.

En laten uitlijnen:D

RubenD 02-03-2006 20:37

Quote:
2 bouten maken volgens mij geen reet uit.


Die maken dus wel uit, draai ze maar eens los, dan gaat het alle kanten op. Met deze moeren stel je het camber af. Gezien behoud van de banden kun je die het beste op 0 graden zetten. Maar er zijn zat situaties waarbij ik mij wel wat anders kan voorstellen.

En dat vet tja, ik zei al 50-50. En dat klopte al niet helemaal. Zoals je al zei komt wel goed.

Toen ik je foto's zag dacht ik wat is die aan het doen? Hele veerpoot los en alles... Je hebt de moeren en bouten toch wel weer goed gemonteerd? Dus met de kop van de bout naar voren, mochten de bouten eraf trillen dan dondert de handel tenminste niet uit elkaar...

Maare mooi dat het gelukt is, ik heb het laatst ook gedaan. Het moeilijkste is misschien wel de as terug plaatsen of zou ik nu zeggen die homo eraf meppen...


All times are GMT +1. The time now is 10:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.