![]() |
Wie gaat dit proberen?!
Ik ga het in iedergeval niet proberen :D
Shell introduceert zwavelvrije benzine in Nederland: Shell V-Power 03/03/2004 Shell brengt een zwavelvrije benzine op de markt. De nieuwe brandstof, Shell V-Power genaamd, wordt gekenmerkt door een betere verbranding en levert daardoor betere motorprestaties dan Euro 95. Shell V-Power vervangt Shell Pura en is vanaf 18 maart te koop bij zo’n 60 Shell-stations en vanaf 1 april bij alle Shell verkooppunten. Shell V-Power is ontwikkeld in het Shell-laboratorium in Thornton (Engeland), waarbij werd samengewerkt met de vaste technologiepartner van Shell: Ferrari. Dat de vier jaar geleden geïntroduceerde Shell Pura nu vervangen wordt, geeft aan dat de technologische ontwikkelingen snel gaan. Zo is Shell V-Power in tegenstelling tot Shell Pura zwavelvrij, wat een positief effect heeft op de werking van de katalysator waardoor er sprake is van minder verontreinigende uitlaatgassen. Met Shell V-Power is Shell de eerste die anticipeert op de strengere milieueisen die de Europese Commissie vanaf 2005 aan brandstoffen stelt. De reinigende werking van Shell Pura op de motor, wat door veel automobilisten als sterk punt werd ervaren, is bij Shell V-Power nog verder verbeterd. In Shell V-Power worden speciaal geselecteerde componenten gebruikt die zorgen dat de motor vlotter en directer reageert op het gaspedaal. Shell V-Power is geschikt voor alle benzinemotoren die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. De adviesprijs van Shell V-Power is 4,5 eurocent per liter hoger dan de adviesprijs voor Shell Euro 95. In de twee weken volgend op de introductie zullen alle Shell-stations worden aangepast, zodat vanaf 1 april de nieuwe brandstof overal bij Shell verkrijgbaar is. Op het kaartje (link hieronder) is te zien vanaf welk moment een Shell station overschakelt naar Shell V-Power. Shell Mediacontacten, tel.: 070 - 377 8750 fax: 070 - 377 8751 Shell V-Power uitrolschema: ![]() |
En hier is nog wat informatie :p
![]() Shell V-Power Shell V-Power is het nieuwste wapenfeit in een lange reeks van mijlpalen in de Shell brandstoffenontwikkeling. Shell benzine met ICA (1954), Shell met M400 (1970), Shell met M2000 (1985), Shell Super Plus als eerste ongelode benzine met 98 Octaan (1989) en Shell Pura als eerste brandstof die het milieu minder belast (2000). Ontwikkeling Shell V-Power Shell V-Power is ontwikkeld in het Shell laboratorium in Thornton (Engeland). Een onderzoeksinstelling die in de wereld een hoog aanzien geniet. Daarbij is gebruik gemaakt van de ervaringen die Shell met Ferrari in de Formule 1 racesport heeft opgedaan. Eigenschappen Shell V-Power Hoge ontstekingskwaliteit De ontstekingskwaliteit heeft invloed op de kracht van moderne motoren. De hoge ontstekingskwaliteit van Shell V-Power zorgt voor een betere verbranding. Dit betekent dat er meer energie uit de brandstof wordt gehaald dan bij Euro 95 brandstoffen. Prestatieverhogende componenten Shell V-Power bestaat uit speciaal geselecteerde componenten die er voor zorgen dat de motor vlotter en directer reageert op het gaspedaal. Reinigende bestanddelen Schone motoren staan garant voor optimale motorprestaties. Shell heeft een onderzoek uitgevoerd naar de mate van vervuiling in het Nederlandse wagenpark. Inwendige inspectie van de motor heeft aangetoond dat ongeveer de helft van de onderzochte auto’s een zekere mate van vuilafzettingen in de motor heeft. Taaie opeenhopingen van koolachtig materiaal in het inlaatsysteem (kleppen en kanalen) verstoren de vorming van het juiste brandstof / luchtmengsel waardoor de verbranding minder optimaal is. Verder kunnen vuilafzettingen brandstof opnemen die eigenlijk voor de acceleratie nodig is. Dit heeft een negatieve invloed op de prestatie van de motor. De extra reinigende toevoegingen in Shell V-Power verminderen de vorming van vuil-afzettingen en verwijderen grotendeels zelfs reeds gevormde vuilafzettingen. Hierdoor blijft met Shell V-Power de motor in goede conditie en de vitale onderdelen van de motor zijn effectief beschermd. Shell V-Power is zwavelvrij Shell V-Power is zwavelvrij. Dit betekent dat de hoeveelheid zwavel minder is dan 10mg/kg. Wat dat betreft voldoet Shell V-Power nu al aan de strengere milieueisen die de Europese Commissie vanaf 2005 aan brandstoffen stelt. Zwavelvrije brandstoffen zorgen voor een beter werkende katalysator waardoor de uitstoot van milieubelastende stoffen, zoals stikstofoxiden, koolmonoxide en koolwaterstoffen (zoals benzeen), wordt gereduceerd. Verdere eigenschappen van Shell V-Power Shell V-Power is gegarandeerd geschikt voor alle benzinemotoren die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Shell V-Power kan probleemloos worden gemengd met andere benzines. Wel komen de positieve eigenschappen van Shell V-Power het beste tot uitdrukking wanneer deze brandstof altijd wordt getankt. Shell V-Power tanken betekent (t.o.v. Euro 95) Betere acceleratie Meer vermogen Minder vuilafzetting Betere conditie van de motor Minder verontreinigende uitlaatgassen Brandstofverbruik Door de unieke formulering van Shell V-Power met sterk reinigende componenten blijft de motor in goede conditie waardoor de auto optimaal blijft presteren en een gunstig brandstofverbruik heeft. In de praktijk wordt met Shell V-Power ervaren dat het schoonmaken van het brandstofsysteem een positief effect heeft op het brandstofverbruik. Aangezien het brandstofverbruik echter ook beïnvloed wordt door het individuele rijgedrag en factoren als bandenspanning, motorafstelling en overige rij-omstandigheden, kunnen hier geen gegarandeerde procentuele verbeteringen worden genoemd. Shell Mediacontacten Den Haag, 3 maart 2004 tel.: 070 - 377 8750 fax: 070 - 377 8751 |
Ik weet niet eens wat shell pura is, ik kwak er gewoon altijd euro 98 in
|
W000000t, eindelijk ook hier V Power :) :)
|
Shell V-Power tanken betekent (t.o.v. Euro 95)
*Betere acceleratie *Meer vermogen *Minder vuilafzetting *Betere conditie van de motor *Minder verontreinigende uitlaatgassen ik mis alleen nog het punt *minder verbruik |
is een octaangehalte van 100 niet beter voor je klepjes? (ben een leek wat dat betreft... dus tis een vraag, geen opmerking)
wil et wel eens proberen t.z.t. :D |
Waarom dan weer gelijk 4,5 cent duurder :confused: ?Als het beter voor het milieu is, moet dat worden gepromoot door de prijs minimaal gelijk te trekken met gewone benzine. Maar goed. Ik wil het wel proberen.
|
Quote:
Oh god: krijgen we toch niet weer een octaan - klok wel, klepel niet - getal verhaal?!! Tommy: Je begint al meteen mis te slaan: octaanGEHALTE / GETAL: een wereld van verschil PLEASE: voor octaan verhalen: doe de Google.. is al ZOOOO vaak behandeld ;-) Ennuh; bij de oosterburen is er een shell Vpower met octaanGETAL 100 te koop. Fijn voor hoog compressie motoren,.. maar heeft dus NIX te maken met de RON95 Vpower die in dit stukje bedoelt word. |
ik zei toch dat ik leek was.... *zucht*
bedankt voor de verhelderende toevoeging jampot ;) :D |
*zucht* (mezelf indek indek :-)
Ik weet er ook bijna nix van, maar grofweg heef 't octaangetal wat te maken met de compressie verhouding. Nog z'n leuke: Ron98 bevat 'meer' energie, en je rijdt er dus zuiniger op.. Boehaha.. (vuistje lach, nu al: wat er gaan er vast zijn die dat geloven).. |
ik blijf gewoon die euri 98 tappen.....ik spek me ex-werkgever niet nog meer
|
Wat de Fuck... :mad:
Dus het ene noemen ze V-Power (RON 95) en het andere noemen ze V-Power 100 Oktan (in Duitsland en heeft RON 100). Nou lekker duidelijk is dat dan. En in Nederland komt dus gewoon de variant met RON 95. Ik vond het ook al zo raar dat Pura (ook RON 95) vervangen wordt door een variant met een octaangetal van 100 maar dat is dus niet het geval... :mad: :mad: |
flikker er gewoon wat in .....als het maar geen diesel is...
|
Leuk is dit zeg..
Tis nog eerder op een forum bekend dan dat de werknemers t weten.. :( O ja: klas dat iemand zich afvroeg waarom t duurder was als gwone benzine: Komt vanwege de hogere kosten die de productie van die brandstof met zich meebrengt.. o.a. de research en alle toevoegingen die erin zitten.. Naja.. boeiuh.. kzie t vanzelf wel verschijnen op de pomp.. :) |
Quote:
Laat ik me daar maar aan houden... |
Quote:
EN Quote:
Nee, Check je boekjes, binnenkant van tank-klepje, en flikker erin wat erin hoort. Ron91 in een G40 (PY) is net zo on-slim als Ron98 in een 1.0 (GL). Anderom is het perfect. |
Quote:
Misschien is het zo een beetje duidelijk :D |
Quote:
kep gevlakt kop = euri 98! |
Quote:
Sta je vanaf Meppel bij de pomp die ongeveer een km. voor Heerenveen zit? (just wondering... Ik kom er zelf nooit eigenlijk) |
Quote:
Nee, ik tank altijd bij Shell....Diesel Ultra Laag Zwavel ;) |
Wie kan mij dan vertellen welke benzine ik het best kan tanken?
1300 GF, maar nu met gevlakte(meende ik) HH kop met grotere inlaatkleppen en vier carb's a la cbr 600... ik tank altijd gewoon 95... maar als ik er beter wat anders in kan gooien... wil natuurlijk wel het beste voor me motort, en alles eruit halen... :D |
HH kop? Brennraum im kopf! Gevlakt: Veel?
GF: gelijk aan HH (voor zover mijn golf kennis rijkt). Ontsteking? (graden vervroeging, gewichtjes/elektronica?) Ron95 zal waarschijnlijk ok zijn: blok is niet gevlakt. HH kop moet je serieus laten vlakken voor de compressie 'gevaarlijk' word. Pingelen hoor je vaak als je 'te lui' rijd; niet op tijd terug schakeld, en toch 'koppel' vraagt: optrekken in z'n 4 bij 40 a 50 per uur bijvoorbeeld.. hard ratelen! (maar dan niet uit de bak/dif) |
Ochja: Tommy: ff iets beter antwoord op je vraag:
Quote:
Serge :-) |
RON 98 zou dan geen kwaad kunnen ;)
|
ik pleur er gewoon euri in.... hij rijd er nog steeds op....
|
Quote:
Kzit echt niet op de centen, maar het is bullshit dat ze dat spul duurder maken. Hogere kosten voor productie, toevoegingen en research ok, maar meer dan 70% van de pompprijs is accijns. Die kunnen ze dan toch lager maken :rolleyes:, duh |
Zeker dat ik dat ga tanken, moot ontsteking maximaal vroeg en met de turbo wordt het helemaal feest.
|
Quote:
Quote:
Quote:
Ik tank altijd zonnebloemolie van de Liddl Ultra Ultra Ultra (bijna geen zwavel) Co2 Neutraal.. Biologisch afbreekbaar..enz enz.. :p |
Quote:
Nopez.. das geen Shell pomp.. ;) |
Quote:
Probeer dat de overheid maar s aan t verstand te brengen.. :rolleyes: |
Quote:
|
Hihihi geen last van smerings problemen hoor door de hogere viscositeit smeert het zelfs beter... ik kan zelfs meer toeren maken met mijn blokkie..
|
Quote:
niet? ow oke... hahah meende ik.. iig. is de shop wel geel met rood... toch? naja.. wat ik zei, kom er nooit |
Quote:
|
Voor mij is het 10min rijden naar V Power, al een jaar lang :)
In dld hebbe ze et al een tijdje, Rene (Rallyedriver) tankt het altijd voor zn rallye |
Quote:
Nou weinig kilometers.... ik rijd elke maand ong. 4000km en rij er al sinds 1 Februari op.. ik heb er nu dus ruim 6000km meegereden en zonder problemen. Een vereiste van plantaardige olie is dat het verhit moet worden tot 70 Graden Celsius om dezelfde eigenschappen als diesel te hebben,dit doe ik dmv een warmtewisselaar,die gebruikt maakt van de koelvloeistof.Ik start op diesel en als de koelvloeistof warm genoeg is schakel ik dus over op Plantaardige olie. Ik heb de hele inbouw/ombouw beschreven op mijn www.vwcaddyforum Bij meer vragen mail me maar... |
Quote:
|
Je moet verhitten... anders komt het niet eens je pomp door..tenminste niet als het zo koud is als laatst..
SVO of Straight Vegetable Oil verklonterd pas bij -5 graden. Veresterde olie is biodiesel.. en nee daar rij ik niet op..en die hoeft niet verhit te worden.. Ik rijd op Pure plantaardige olie (SVO).. geen toevoegingen geen bewerkingen.. Binnenkort ga ik de stap wagen naar WVO Waste Vegetable Oil.. maw afgewerkte olie van de patatboer.. na filtering in de tank gooien en rijden... Goedkoper kan het niet.. gratis op te halen.. |
Quote:
zelfs dat niet.. tis allemaal blauw.. kzit ff heel hard te denken, maar kan er zo nie opkomen wat t nou wel is.. maja, tis ook nog vroeg.. :cool: |
Quote:
Maar ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de afgewerkte olie... Ga je ook nog je motorblok open gooien om te kijken of er slijtage is opgetreden of ga je niet zo ver? :rolleyes: |
All times are GMT +1. The time now is 06:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.