![]() |
Daily, Golf III 1.9 TD
Binnenkort nieuwe baan, zonder leaseauto, dus tja, dan moet je ff op zoek naar een andere dagelijkse auto. Voor dat alles eigenlijk rond was met mijn nieuwe werkgever, had ik deze al te koop zien staan.
Er zit alles op en aan, leer, airco, schuif/kanteldakkie, dus ik kan weer ff vooruit. Vanmorgen opgehaald, ff beetje gewassen en schoongemaakt: Voorlopig nog weinig plannen ermee, zoek nog wel wat kleine dingetjes. Maar ach, het "standaard" houden, hoe lang ga ik dat volhouden :D |
Quote:
:D haha, hij ziet er iig wel mooi uit, misschien iets lager ?? :tongue: , de basis is er iig ;) :goodpost: |
Mooie dikke auto! Is van Skitzo geweest of niet?
Nog concrete plannen? |
nice chrisje! morgen hiermee naar bunnik of met de cabrio?
|
Jup, is de auto van Skitzo geweest.
Voorlopig ff geen uitvoerbare plannen, de geldboom zal eerst weer een beetje moeten aagroeien. Wil er nog wel een keer andere wielen onder, en idd iets lager. @melly, cabrio ligt helaas nog open aan de binennkant. was de bedoeling om dat vandaag af te maken, maar er kwam iets tussen. :D Dus dees gaat morgen mee naar de meeting. |
Stukkie lager, en dan wat leuke details, en klaar ben je ;)
|
Auto heeft vorige week een ontzettende poetsbeurd gehad, was wel nodig, maar het verschil is wel te zien.
Gisteravond nog even op pad geweest, middenconsole gescoord, en een hele nette zwarte hoedenplank, zonder gaten. Nieuwe mattenset besteld op ebay, donkergrijs met lichtrijze bies, staat iets netter als zwart met een blauwe bies. Zaterdag naar Mark (Antera) om de wielen te laten balanceren, en uit te laten lijnen. Er zit namelijk een trilling in, en hij trekt heel iets naar links. En voordat ik vanalles ga loshalen en vervangen, eerst dit maar ff doen. Daarnaast zit ik nog ff in dubio... In de grille zit een scheurtje, en ja, ik als zeikert, irriteer me daaraan. Aan de ene kant denk ik, ori grille er tussenin, aan de andere kant, embleemloos is misschien ook wel netjes. Maar ja, als ik een grille laat spuiten in kleur, ben ik denk ik ook wel een paar euri's kwijt. En dan heb je ook nog zo ontzettend veel verschillende embleemloze grille's, waar waarschijnlijk ook een hoop zooi tussen zal zitten. En om nou 200 euri voor een grille neer te leggen zie ik ook niet zitten.... |
pik, we hebben het zondag wel ff over het spuiten van die grille......help me ff herinneren ;)
|
Quote:
Owkee, gaat ik hem ff bestellen ;) Dat wordt dus embleemloos :D |
Embleemloos staat toch wel netjes hoor, heb er na mijn aanrijding ook een ingezet.
NL power, weet zo de prijs niet meer. Past / zit goed! |
Ziet er netjes uit Bietel!
Heb net een JOM grille gekocht op ebay... voor weinig :wink: |
Met logo is toch mooier op lichtere kleur maar embleemloos zal ook niet verkeerd staan.
|
Quote:
Had het nou ff gezegd man, ik heb er nog 1 liggen! |
Nice daily zeg. Maar als ik het zo hoor is het moeiljk om er niets mee te doen.
|
Quote:
Hahaha.. idd, dat is meestal zo bij mij :D @Hans... damn, dat had ik eerder moeten weten.. |
bij idereen wel zo waar 10W40 door de aderen loopt.....en je bid naar de VW goden.
|
Zaterdag ochtend naar Mark (Antera) geweest, om de wielen te laten balanceren en de auto uit te laten lijnen...
Er zat namelijk een lichte trilling in het stuur. Ik was eigenlijk bang voor een slechte homokineet.... maar wat bleek.... het linker voorwiel, had 65g!! onbalans..... tja, dat wil wel trillen. Daarna het lood eraf gehaald, zat er nog maar 30g onbalans in... Hij is nu zo goed als trillingsvrij, en rijd een stuk beter. Alleen zijn we er gisteren wel achtergekomen, dat de 2 van de 4 wielen niet echt recht meer zijn, en 1'tje is er wel erg aan toe.... Dus, ook maar eens rond gaan kijken voor wielen.... |
Vanmorgen ff met de binnenkant geweest, middenconsole vervangen, nu nog ff wachten op de nieuwe matten.... maar het komt goed...
|
JOM heeft een goede pasvorm. Heb ik ook op mijn golf 3.
|
:cool: mooie bak hoor, snap niet dat iedereen altijd voornemens heeft om niks aan een auto te doen, het lukt toch noooit! :chair:
|
Heheh..
Afgelopen week de grille binnengekregen, de lijst moet nog even in kleur worden gespoten. Als he meezit, eind van de week ook de mattenset binnen. Alarm perikelen worden ook opgelost, binnenkort ga ik naar Ron, voor een nieuw alarm. Alles komt goed, net voordat we naar Oostenrijk gaan.. ps. Hoe kien ik dat toch altijd uit? Vorig jaar op het laatste moment vanalles nog moeten regelen met de cabrio, en nu dit :D |
pik, ik garandeer niet dat de grill dan klaar is, het moet naast werktijd maar doe me best!
|
mooie auto, zeer netjes en originele gril staat hem ook wel goed hoor.
|
Quote:
Wat?? die moet er wel op voordat we naar Oostenrijk gaan :D |
Krijg nu bij het starten van de 3 de melding "oel insp".
Neem aan dat de auto een olie beurtje nodig heeft? En nadat ik het beurtje heb uitgevoerd, kan ik de melding dan op deze manier resetten? Wilde de auto toch een beurtje geven voordat ik ermee naar de Wörthersee ging, dus komt wel mooi uit :D Edit: Leuke info! |
Wil de diesel dit weekend een beurtje geven. O.a. ff nieuwe remschijven voor (zitten groeven in) en dan meteen maar nieuwe blokken... verse olie erin.. filtertje...
Maar er zij 2 soorten schijven/blokken voor dit type te krijgen. Met of zonder ABS... Wat zijn de kenmerken van ABS (ja, hard remmen :tongue: ) maar hoe weeti k of mijn auto met ABS of juist niet (vermoed het laatste) is uitgevoerd. Welke code is het? Of zou het moeten zijn? ![]() |
brand er geen ABS lampje als je `m op contact zet chris?
|
X0A Landessetzung Deutschland
B0X Bauteilesatz; -entsprechend der Fahrzeugausführung C1V Stahl-Rad G0C 5-Gang Getriebe H2L ????? J1D Batterie (WTF??? Lijkt me toch logish?) M90 ????? Q1X Sportsitze 1AB ???? 1G6 Reserverad 2PH ???? 1NF ???? 3AF Aussenspiegel, von innen elektrisch verstellbar 3B9 ???? T?? (is niet meer te lezen) 3S0 ohne Dachreling (Huh? heb toch geen variant) 3U1 Gepäckraumabdeckung (Huh? heb toch geen variant) 0G3 Schaltgetriebe mit Schaltgestänge 8GD Lima 90A 8L0 ???? 1H1 ???? 1KL ???? 1LK ???? 3FE Glasschiebedach 3YG ???? 1BA Komfortpaket Wat is de rest? |
Quote:
*hijg hijg Nope... Edit: September 1996 ABS für alle Modelle serienmässig Auto is van 31 Januari '96.... (DLD) Nu nog even erachter komen dat het niet als optie geleverd is op mijn auto.. |
Waarschijnlijk kun je aantal codes niet vinden omdat je geen duitse etka heb, ik ook nie, die van mij is NL.
Lima 90A, betekend in elk geval Lichtmachine 90A oftewel 90A Dynamo, als je dat niet in de gaten had |
Heheh.... weet nog wel iets :D
Kan ook niet echt achterhalen wat er nou in dat comfor pakket heeft gezeten... of zou het een comfort line zijn? De laatste Golfjes III zijn ook als Comfortline/Trendline te koop geweest... |
Van de week ook eindelijk de mattenset binnengekregen....
Iemand enig idee hoe ik er nou achter kan komen of er wel of geen ABS opzit? |
Quote:
Eens met een aardig gangetje VOL op je rem gaan staan? :D |
Quote:
Als jij dan voor mij 2 nieuwe bandjes koopt, voor het geval dat er geen ABS opzit, wil ik dat best doen ja... :sly: |
Quote:
Zit het er op, dan moet er een lampje in je dashboard gemonteerd zitten. 'k Zit alleen ff te twijfelen wat de positie hoort te zijn, OF bij je lichtschakelaar OF bij de bedieningsknoppen naast je tellerunit. :confused: |
Owkee... wil voordat ik naar oostenrijk ga nieuwe schijven en blokken erop zetten... en zover ik weet zit er verschil in de schijven en blokken met en zonder ABS.... dus moet ik wel ff de juiste halen....
|
Lijkt me stug dat daar verschil in zit aangezien de ABS-sensoren in de fusees gemonteerd zitten?
Waarom ga je niet met de cabby naar Oostenrijk trouwens? |
Quote:
Heb net nog ff op hbase zitten kijken... je heb schijven voor auto's zonder abs, met abs, met/zonder abs... Nou ja, ik ga wel naar de onderdelen boer, en dan maar hopen dat het past :D Dieselend is een stukkie goedkoper naar Oostenrijk.... |
Hoe zit je hoofdremcylinder er uit? Als je zoiets hebt van wat is dat voor mega unit, lijkt wel robocop3 dan is het ABS :)
|
maak eens een foto van de fusee...scheelt een hoop gissen
|
All times are GMT +1. The time now is 16:34. |