![]() |
topsnelheid na modificatie??
wat is jullie top met de 16 kleppert???
miin gti heeft: snelle nokkenassen, opgeboorde in/uitlaat poorten dikke inlaatbuizen spagettie spruitstuk afgedraaid vliegwiel high performance benzinepomp andere injectoren onderblok aangepast en uitgewogen. mijn top is momenteel 265 op de teller 246 echte km's bij 8450 rpm ben benieuwd hoe't bij jullie is? |
Wat voor een bak heb je? Een 2Y of bijvoorbeeld een ACD bak?
|
ik heb er een acd bak onder zitten, het enige nadeel was het aanpassen van het schakel mechanisme.
ik ben nu bezig om zelf een bak optebouwen, ik heb een oude 2y bak op de kop getikt en nu is het w8en op de reeds bestelde onderdelen(tandwielen,priseas, synchromesh,lagers) ik ben er tevens achter gekomen dat je een bak kunt opbouwen met het smc systeem van bmw(zit oa op de m3 en m5 m6) ene roger steele in mairyland usa doet dit. ben op het moment driftig aan het mailen met m want ik ben zeer benieuwd hoe hij dat doet. je hebt nl een veel langere bak nodig(omdat de tandwielen achter elkaar liggen) of 2 priseassen. |
hoe haal je dat toerental???
bij die van mij slaat bij+-7000rpm de toerenbegrenzer er op? |
16v PL, spaghetti, verder standaard
mijn top is exact 200 en hij gaat er niet overheen.. kan iemand mij uitleggen waarom een kr soms wel 210 215 gaat en een PL niet? |
KR heb net ff meer pktjes he :)
|
dat toerental haal ik doordat i gechipt is(andere brandstof grafiek ivm benzine pomp)
en dan gaat meteen je begrenser er af. 2e vraag kr loopt harder doordat er minder weerstand in de uitlaat zit geen kat nl, en omdat daardoor de uilaatpoort in de kop iets groter is(1.2mm) dus ff crea met je vaders dremel, kop goed ik herhaal goed spoelen met dunne olie en gaan. |
Quote:
Wat voor injectoren misbruik je ? en wat voor benzinepomp is het dan? en met welke benzinedruk rijd je ? Ik krijg hopelijk over een maand de motor terug: - Volledig bewerkte cilinderkop - Uitlaatnokkenas als inlaat - 4-1 Spaghetti - 45mm throttle boddies - DTA - Injectoren nog onbekend :woowoo: - 2Y bak Voorzichtig geschat vermogen met deze setup is tegen de 200pk :chair: |
nokkenassen van een KR verschillen ook met een PL
ontstekingscomputer [bijrijderskant?]heb de ontsteking ook geen vervroeging meer |
ik gebruik borg-warner porsche 928 injectors van het type 380cc.
in england te bestellen ik meen dat ik er rond de 100 euro p/s voor betaald heb. mijn benzine druk is momenteel 8.7 bar, maar ik hoop binnenkort een bosch pomp te hebben met bijbehorende verstuivers die 18 bar levert. en vwleusden, als je je kop toch laat flowen, grotere kleppen is een must, en alles laten uitwegen door een goed bedrijf(gaal tuning) kost wel wat maar dan heb je ook wat. volgende stap is de nwe bak en een nw vliegwiel dat 800 gram weegt(ex koppeling) dan hoop ik de 10.000rpm te doorbreken en "hopelijk" een top te hebben van rond de 300 echte km's. dan ga k de buitenkant eens aanpakken want op t moment is t een wolf in schaapskleren |
Quote:
Vind je het erg als ik dit niet geloof......want een dergelijke hoge top zou betekenen dat je pakweg 300+ pk's zou hebben....daarnaast zijn de modificaties die je beschrijft te weinig om een dergelijk hoog vermogen te verklaren... |
Quote:
De topsnelheid zou mij ook erg weinig kunnen boeien. Acceleratie is wat anders natuurlijk. |
Quote:
LOL, ik moet er wel vreselijk om lachen, ik zat net toevallig wat andere postings van hem te lezen :tongue: |
nou fred,
een acd bak(zeer lange 4,5 versn) en op de dyno 178k op de voorwielen, dat is zo'n 210 pk op de krukas dat in combinatie met een auto die na verwijderen van alles wat los en vast zat op de weegbrug 812 kilo woog........ tel het dan maar ff uit:) tuurlijk zo'n mooie bmw met ze 340 pk rijd zonder begrenser 260 echte km's, maar die weegt ook ff meer als 1600 kilo:) tevens zijn er in de jaren 80 tourwagenklasse races geweest in duitsland waar de top pk's vd gti 16v boven de 300 lag, t is alleen een kwestie van tijd, geld en knowhow. maar wij boeren lullen, met ons modaal inkomen kunnen volgens vw zelf zo'n 240 a 250 pk uit de motor halen. mijn hoge top haal ik alleen door een goeie bak en door de auto helemaal te strippen. |
Quote:
Maar misschien dat Jeff het verhaal wil ondersteunen met wat foto's van bijvoorbeeld de motor, wat mij betreft zou het allemaal waar kunnen zijn, iedereen verdient een eerlijke kans. Ik heb slechts een standaard 16v-tje, dus waar praat ik eigenlijk over en ik juich alle technische discussies op het forum toe. |
En voordat Jeff zich afvraagt hoe hij foto's plaatst:
foto's post je zo |
Quote:
210 pk ....toemaar....en dat alleen door een bak?? Joh het is toch wat.. Je word steeds vermakelijker, zelfs een R32 met méér vermogen komt amper aan die snelheden.... Je moet je eigen aanmelden bij een Formule 1 team, want daar zitten ze te wachten op mensen als jij, dan halen ze met het vermogen en de gewichten die ze daar hebben zeker een top van 450 á 500.....met de juiste bak natuurlijk :woowoo: Dream on |
dat wordt een foto van de kmteller op topsnelheid :D
|
Misschien rijdt hij met 13" en platte banden?
Mijn 16v gti kr kwam niet verder dan 210km/u op de teller. Had een vermogen van 137.8 pk (krukas) bij een kilometerstand van 278d. zonder revisie. |
Quote:
En dan nog... M'n VR6'je haalt ook 255 op de teller, maar jij denkt toch ook niet dat dat de werkelijke snelheid is?? :rolleyes: |
Ik heb ook al 200km/h gehad op de teller van mijn GTI 8v..
Op de teller he. Komt dus in het echt neer op 180 (volgens de navigatie dan). |
Quote:
achlum... *kuch* noemt men dat ook wel eens.... Je vliegwiel kan je max 2 kilo afdraaien, dus ik denk dat je koppelingsplaat 800 gram weegt exclusief vliegwiel. Verder ploffen je injectoren eruit bij 18bar. Je heb nog een brandstofdrukregelaar erop zitten, deze regelt dus je druk en niet je pomp, je pomp heb alleen een max. capaciteit... ca 5 bar bij een standaard 16V pomp. Kop is al goed bewerkt (je ken er zo in met je vinger tot aan de klep, ook de geleiders zijn geflowed). |
Ik heb een type 3 ( voor de een hand stuurders onder ons : een type 3 is geen Golf .. ) met heel veel PK's op papier maar ik kom echt niet harder dan 120 km/h
Ik ben ook een broekpoepert qau gasgeven . Dat doe ik heeeeeeeel soms bij het stoplicht anders blijf ik daar maar staan . 300 km per uur in een ietwat gestroomlijnde baksteen Golf genaamd . Kan iemand een natuurkundig rekenvoorbeeld hier op loslaten hoeveel PK's dat zouden moeten zijn in het luchtledige zonder wrijvingsweerstand ? Leuk vrijdagtopic :D En als het vliegwiel van balsahout dat 800 gram weegt een beetje betaalbaar is dan wil ik er ook graag een . Doe er maar twee .. komt altijd van pas als ik eindelijk mijn raket naar de maan ga bouwen .. Maar dan nodig ik je bij deze uit om het op een vliegveld met een GPS metertje aan te tonen . Elke km dat je harder dan 250 gaat dan krijg je van mij een euro . Elke km dat je onder de 300 blijft dan betaal je het Volksforum 10 euro als donatie . |
Je weet het wel weer geweldig te brengen!! :D
Heb trouwens geen idee hoe hard m'n GTI gaat, meestal maar 110 en 1x in de 2 weken wat harder om em wakker te houden. |
Ik wil er wel bij zijn als die motor voor het eerst 10.000 toeren gaat draaien, ik heb altijd al eens een drijfstang door het blok naar buiten willen zien komen...:D
|
er is toch ook zo'n filmpje van een (geloof) franse golf 1 die 305 haalt op zo'n speciale teller...
is wel een dikke turbomotor wat daarin ligt geloof ik maja indd t klinkt mij ook allemaal wat rooskleurig in de ogen, en ten 2de wat heb je aan topsnelheid??? Dan moet je al (zoals ik) aan de duitse grens wonen, want anders heb je er geen zak aan.... |
Mijn auto hoeft van mij niet eens harder dan 150, als ik er maar heel snel ben. Sprinten voor het stoplicht of een wedstrijdje op een bochtige polderweg is veel leuker dan kijken wie er op de snelweg vandoor gaat.
|
Ik durf te zeggen dat ik zelf ook wel een heel klein beetje van het sneller maken van motoren afweet, een klein beetje..
Wat hierboven staat beschreven is echt een jonge-jongens-droom....lekker fantaseren boven al die mooie boekjes die je in Essen hebt meegenomen..... Ik wil een weddenschap met je aangaan: Laten we afspreken bij Speedcentre te Geldermalsen om je auto op de rollenbank te laten meten, vermogen en topsnelheid. Als je de opgegeven waardes haalt, bied ik je mijn verontschuldigingen aan en vraag ik Jaap om nog een uurtje extra, a € 140,- per uur, jouw auto te rollen en hem helemaal perfect af te stellen om er echt het maximale uit te halen. Als je auto de waardes niet haalt, en dat doet -ie niet, zijn de kosten van de rollerbanksessie voor jou. Deal? |
Quote:
Mee eens! Dat ding tegen de bodem drukken kan iedereen, maar (juist) schakelen, sturen en (optijd) remmen, kan veel mooier zijn! |
Humm ik dacht al hoelang duurt het nog voordat er reacties komen. Naja mijn KR haalt de 210, heb ik zelf gereden maar er zou als het goed is nog 5km bij op kunnen. Heb het laatst getest eenmalig in Duitsland. Maar je hebt er inderdaad helemaal niks aan.
Setup: - Powerrohr - Dikke inlaatbuizen - Wilde nokkenassen (waarschijnlijk 276 graden) - Afgedraaid vliegwiel - Spaghetti spruitstuk 4-2-1 - ACD -> alle versnellingengelijk aan de 2Y maar de 5e van de ACD is langer Maar ik doe liever bochtige wegen enzo... Maar ik ben benieuwd naar je setup. Edit: En ik heb 16" velgen met 215/40 banden |
Is dit niet het broertje van Wilmostar?
enige wat die 10.000rpm gaat is volgens mij de rechterhand onder de dekens. Kwijlend op de vw scene. ;) |
Ben het met Gert eens (en nog wel met meerderen trouwens..). Het gewicht van de auto is niet de variabele waarmee je moet spelen om een hoge topsnelheid te bereiken. De variabelen zijn:
*Vermogen, *Eindoverbrenging, *Frontaal opppervlak, *Luchtweerstand coëfficient, *Rolweerstand. Toerental zegt niet alles. Indien je het maximale vermogen bij 5000 o/min haalt dan mag het blok wel 20.000 o/min kunnen halen maar in de hoogste versnellingen haal je dit toerental niet. Topsnelheid wordt met de juiste overbrenging bij het maximale vermogen gehaald. Uitgaande van het frontaal oppervlak icm met de CW waarde van de MK2 denk ik dat je wel een pk-tje of 400 nodig hebt om de 300km/h te halen........De Franse Golf 1 met een top van 305 heeft ook zeker een pk-tje of 400 onder de kap. Gezien de wijze waarop deze een Porsche partij biedt denk ik dat ie nog wel meer heeft. |
Quote:
:iamwithst Over frontaal oppervlak en luchtweerstand coefficient gesproken, hoe snel ging de Boostbus van Stijn eigenlijk? :cool: |
Acceleratie heel snel
Top zal maar op de 250 hebben gezeten ;) |
Maarrrrrr, ik zal ook even vertellen hoe hard mijn Gti loopt, die loopt 275 echte kilometers, en dat komt door de geflowde ventiel doppies, á 3,95 bij Halfords...... :eek: :eek:
En nu serieus: Mijn Gti loopt op de klok 215 km/uur...maar ik weer dat daar een flinke afwijking in zit, vanwege de afwijkende maat wielen die er nu onder zitten. Volgens mijn navigatiesysteem loopt ie dan 194 km/uur...en dat lijkt me reeeler... Bovendien zit er een bak van een diesel onder, en ik weet niet of de overbrenging van de snelheidsmeter daarin gelijk is aan die van de originele bak.... |
het is morgen toch pas 1 april :confused:
|
eerst fotos dan geloven. mijn g60 loopt 235 op de teller en dat is met 174pk op de voor wielen en die zijn 16ins
|
een maat van mij heeft een golfje 1 g60 met 250pk aan de wielen en een digitale klok en had bij 260 nog veel gas over, maar hij durfde niet harder echt ziek. maar als je dit halen wilt moet je wel een hele goede dag hebben weinig wind en een goeie autobahn en die zijn schaars in duitsland
|
mijn 8v pf haalt 200 op de teller, maar ach je mag hier toch maar 120 dus hier heb je toch niet veel aan,DUSSSSSSSSSSSSSS laat m maar lekker wegdromen eerst keihard bewijs dan praten
|
Mijne loopt 45 km/h precies zoals op de grote sticker op de achterkant vermeld staat :D
![]() |
All times are GMT +1. The time now is 04:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.