![]() |
300 graden nok, gaat dat?
Hallo mensen!
Ik overweeg om een 300 graden nok aan te schaffen. Is dit te doen m.b.t. het dagelijks gebruik? Hoe is de verhouding van koppel/vermogen? Zal mijn brandstofverbruik logischerwijs toenemen of is er wel rustig mee te rijden? Is er zo meer vermogen (haalbaar) dan met bijvoorbeeld een 268 graden nok, of is dat verschil minimaal? Alvast bedankt! :) |
Niemand ervaringen ermee?
|
auto valt niet meer mee te rijden in stadsverkeer,horten en stoten.
|
In een standaard cilinderkop ? weggegooid geld is het dan.
|
je hoor ervaring mee...maar waar wil je hem voor gebruiken en als je hydrostoters hebt..
bouw maar om naar mechanische stoters.. heb er dagelijks mee gereden.. maar comfort ho maar..:D |
Heb ook mechanische stoters, anders zou het niet echt kunnen nee...
En comfort...wil je eens uitleggen? Constant toeren maken? En waarom waardeloos in een standaard kop? Bedankt! :) |
En staat nog op het lijstje voor de zomer om de kop maximaal te laten bewerken bij serge :), maarja als ik er nu niet mee kan rijden moet ik maar wachten. In welk opzicht is het comfort weg en waarom is het waardeloos in een standaard kop? Nieuwsgierig...:)
|
Origineel mechanisch zeker met een plaatje op de beker? Kan je ook niet zoveel op kwijt, lift moet je dan ook goed bekijken.
|
Hij past verder wel, komt ook uit een originele mechanische kop van het type EV. De lift is 10,8 en je kop kan 12,... hebben toch? Maar het gaat me er meer om hoe het rijd...en juist waarom het dan nÃ*et rijd :D! En wat bedoel je met plaatje op de beker? De plaatjes die er los bovenop liggen om je kleppen te stellen?
|
Maar ik begrijp dat het niet fijn is, maar wel te doen is? Ik kan namelijk goedkoop aan een goede 300 graden nok komen. Ik kwam met zoeken op internet tegen dat het wel goed liep, stationair viel dus wel tegen, maar hij had juist een goed koppel :confused:, zal dan alleen boven de 3000 toeren zijn? Wat raden jullie aan :hug:?
|
Ik zou het niet doen omdat hij oas boven de 3000 tpm wat gaat doen daar voor is het echt hokken en stoten.
Je zal hem ook moeilijk weg krijgen de eerste keer. Zo iets is leuk voor een circuit auto niet voor de straat en zeker niet voor dagenlijks gebruik. koop er een van 273 graden dan trek hij leuk in het midden gebied en daar voor ook. En heel belangrijk hij blijft lopen bij het stoplicht en netjes. |
Oké dankje, wat zit er standaard eigenlijk in een GTi?
|
Standaard nokkenassen (8v) komen meestal niet hoger dan om ennabij de 220 graden.
Geen idee wat een GTi (motor type?) heeft, maar scherper dan 220 zal t niet zijn. Wat voor brandstofvoorziening gebruik je? |
Hoe bedoel je die?
Super 98... Datte :D? |
Of dat het een k-jetronic is, dus motorcode EV?
|
Quote:
Je klep blijft langer openstaan en verder open... dus er komt een hoop meer lucht binnen dan standaard... nu wil je daar natuurlijk gebruik van maken en dan ga je het door astmatische kanalen lopen trappen... die kanalen kunnen de luchtstroom niet aan. Zie het als een snelweg die van 4 banen naar 2 banen gaat.... filevorming omdat het te smal wordt. |
Dat snap ik wel, maar het heeft nog wel enig effect toch? Staat ook op het programma om de kop en inlaat maximaal te laten bewerken! Er zijn geen (grotere) inlaten over te zetten van een ander blok, ofwel? En een hitteschild tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk, ook een ideetje (want het is 8v en geen cross-flow :()?
Maar wat vind jij dan, vwleusden, is het te doen een 300 graden nok, of is het écht mega onhandig...? |
voor dagelijks is het ronduit klote... het is leuk als je echt vol wil knallen en maximaal pk's/koppel uit de motor wil halen.
|
Nouja, ik hoor het wel weer :D...laat het maar varen dan! Kon er voor 75 euro een overnemen, maar nou mag hij door naar de tweede koper :)! Bedankt allemaal!
|
Nog eens met die jongen gepraat en hij heeft hem gewoon in zijn standaard (!) Golfje gehad. Hij zei dat er prima mee te rijden was. Kán het zijn dat er verschillende type's nokkenassen zijn en er misschien een verschil in zit, waardoor hij voor straatgebruik wat fijner wordt (verschillen in symmetrie o.i.d.). Of blijft 300 gewoon ronduit *** :D?
|
Quote:
zal wel verkoop praatje zijn. als je ergens vanaf wilt is het altijd super en geweldig. |
Nouja, moet je niet vanuit gaan he! Maarja ik kan t wel proberen, maar straks is het gewoon niks en heb ik weer alles voor niks gedaan, vind ik zonde! Kan ik geen poll van maken? Wie vind dat ik het s moet doen, wie vind dat ik het links moet laten liggen!? Dank!
|
Even info erbij, die jongen heeft hem voor straatgebruik gebruikt en af en toe voor circuit gebruik. Hij had dubbele webers erop en het liep als een smeerlap vertelde hij. Het duurde inderdaad even voordat hij op toeren was, maar stotterde weinig! In ZIJN ogen zou het bij mij net zo mooi kunnen lopen, zeker als ik de goede timing heb gevonden. Hij wist alleen niet hoe het liep met K-Jetronic...wat ik dus heb...iemand nog aanvullingen/suggesties? :D
|
Woooow!!! ik mag hem zelf proberen voor 1 dagje...wat wil je nog meer! Niks verkooptrucje dus Reaper Customs ;)! Als ik hem even wil testen hoe het rijd, moet ik dan de kleppen stellen, of kan ik zo met de natte vinger hem er even netjes in leggen, olien en dan laten lopen/rijden?
|
zal toch zeker even de voellermaten er tussen steken
mag wel iets tolerantie hebben maar zeker de uitlaat niet te strak ivm verbrande kleppen |
zeker, maar als hij nou iets teveel heeft dan maakt het niet zoveel uit lijkt mij? Voor die 10 km die ik er dan mee rijd...of 100 meter (als ik niet weg kom :D!)!
Nog iets...als hij nou hakkelt en stoot onderin, dan kan je toch nog proberen om de nok 1 of meer tandjes te vervroegen? Zo schijnt hij onderin toch meer vermogen te krijgen (en wat mooier te lopen)? |
als je de riem een of meerdere nokken versteld niet vergeten om eerst met de hand[sleutel op krukaspoelie] rond te draaien:D
|
Altijd checken...i know :D!
Maar is dat zo dan, dat hij onderin dan beter kan gaan lopen/iets meer vermogen levert? |
Niemand :(?
|
Ik heb ook al een afgedraaid vliegwiel klaar liggen...zou het moeilijk onderin lopen een beetje kunnen verminderen...?
|
Gaat ie juist minder goed stationair van draaien. De massa van het vliegwiel zorgt juist voor een ronddraaiende de kracht van de krukas (wisselwerking). Neemt de massa af dan neemt automatisch deze helpende kracht ook af......
|
Hoi,
Een afgedraaid vliegwiel gaat zeker een goede bijdrage leveren bij deze nokkenas, alle massa die de motor niet in beweging hoeft te zetten zorgt ervoor dat deze sneller kan reageren en dus sneller op toeren zal komen. Wat is het merk van de nokkenas? 10,8 mm lift is nl. erg weinig voor een 300 graden nokkenas....ik lever nokkenassen met 262 graden die al meer lift hebben...... Ik zou de nokkenas gewoon kopen en proberen, als het niet naar je zin is wil ik 'm wel van je overnemen. Risico loop je dus niet! |
Compleet met verstelbaar tandwiel mocht ik hem voor 175 euro overnemen...Valt zeker wel mee toch?!
|
Leuk trouwens dat er de laatste weken twee nagenoeg dezelfde topics lopen/liepen, de een had zijn EV al voorzien van allerlei spul, de ander gaat het doen ....
Ik ben benieuwd :tongue: :tongue: |
Ik dacht dat je schreef dat de nokkenas € 75,- kostte...?
|
Quote:
Whoops :chair: typefoutje...Nouja ik krijg t verstelbare tandwiel dr ook bij dus :)! Dat was daar niet vermeld... :) |
Erg duur dan :confused:?
|
?
|
UP, nieuwsgierig ;)!
|
Quote:
volgens mij niet erg duur als de nokkenas geen sleep slijtage heeft verstelbaar nokkenasriemwiel wordt hier opt forum aangeboden voor50euro dus de as kost dan nog maar 125 ;) en als tie goed is niet te duur |
All times are GMT +1. The time now is 17:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.