![]() |
"Ultralite" mk1
Hier een leuke fotoreportage van een vermageringskuur voor de golf 1 :D
http://www.corsasport.co.uk/board/v....php?tid=285808 |
Leuk project zeg!
|
Is wel makkelijk sleutelen zo!
|
ik schrok toen ik de naam corsasport zag :P, maar heel mooi project! ben benieuwd naar het totale eindplaatje
|
toch zonde, de donor zag dr imo nog niet zo slecht uit
|
Erg strak allemaal, hoe ver ben jij met je auto Raymond?
|
Hoe gaat straks de motorkap dicht/vast?
|
Quote:
Bij mij schiet het allemaal best aardig op: :D Enkele hoogtepuntjes: - De carroserie staat nog bij de spuiter (pas 1,5 jaar... :redface: ) - Zo goed als alle onderdelen voor mk1 bj '77, '83 en scirocco 16V heb ik nieuw bij o.a. de dealer en J. Rison weten te vinden - Enkelt nog enkele G60 motordelen moet ik nog bij de dealer bestellen - Schroefset is besteld - Hi-spec remmenset voor voor en achter is besteld - Stagekit nr. 5 is bij JD engineering besteld - Quaife sperdifferentieel is binnen - Powerflex bussen zijn binnen - Diverse onderdelen liggen bij K-Tech om te verchromen (tip: nooit doen...) Verder is het toch vooral veel geduld hebben en hard sparen voor de benodigde centjes |
Van de ene kant zonde om zoveel plaatwerk weg te halen, maar van de andere kant wel een erg brute wagen. Zou mij ook wel passen!
@ Goos Golf Ik denk met bonnet pins, van die snelsluitingen. |
Wel apart: Overal kleine gaten in boren, maar wel een dikke stalen rolkooi erin... Een metertje buis erbij, daar moet je wel 100 gaten voor boren! :sly:
|
Super mooi project.
Wiebrand |
:woow: dat ding zit er egt netjes uit, volgens mij wil hij hem weer helemaal nieuw maken :D :chair:
hijs iig goed op weg |
bij mij werkt de 2de helft foto's niet, kan door het bedrijf hier komen of hebben jullie t ook??
indd mooi project, alleen wrm ie daar zo'n strakke golf voor gebruikt snap ik ff niet, Quote:
naja wat je weghaalt qua stijfheid met die gaten, maakt die kooi meer dan goed, neem ik aan, dus alst overbodig is kan t weg toch.... |
Ziet er erg netjes uit hoor..
Ben benieuwd wat hij allemaal aan de motor gaat doen, en wat eruit komt. En wat die Golf nou gaat wegen. |
reken maar op een 700kg ongeveer. kan iets meer of minder zijn
|
kan nog meer gewicht uit, zit nog kit bij de voorpoten ;)
|
wel een mooi projectje maar is had precies toch een iets mindere auto genomen. de mk1 die hij gebruikt is precies nog een nieuwe :s
|
Bij mij schiet het allemaal best aardig op:
Enkele hoogtepuntjes: - De carroserie staat nog bij de spuiter (pas 1,5 jaar... ) - Zo goed als alle onderdelen voor mk1 bj '77, '83 en scirocco 16V heb ik nieuw bij o.a. de dealer en J. Rison weten te vinden - Enkelt nog enkele G60 motordelen moet ik nog bij de dealer bestellen - Schroefset is besteld - Hi-spec remmenset voor voor en achter is besteld - Stagekit nr. 5 is bij JD engineering besteld - Quaife sperdifferentieel is binnen - Powerflex bussen zijn binnen - Diverse onderdelen liggen bij K-Tech om te verchromen (tip: nooit doen...) Verder is het toch vooral veel geduld hebben en hard sparen voor de benodigde centjes Klinkt goed Raymond, waarom trouwens de Hi-spec remmen? Gerjan was toch net importeur geworden van Tarox. Wat voor bak ga je rijden? Ben niet veel verder, blok is klaar, maar carosserie moet nog zo goed als helemaal gebeuren. Ben je niet een fortuin kwijt aan die originele nieuwe onderdelen? Wie is J.Rison? |
gaten boren heeft niks met stijfheidverlies te maken.. kijk maar eens naar een golf rallye body van vw motorsport.. heeft op exact dezelfde plaatsen ook gaten geboord..
en stalen kooi is nogsteeds op vele circuits verplicht.. ze zien je al aankomen met een alu dingetje |
hier een paar reacties van "original" fans:
http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,12587 niet iedereen is dus gecharmeerd (ik ook niet) van wat die Brit met zijn aanvankelijk mooie, vrijwel originele en roestvrije Einser GTI heeft gedaan, wat een onbeschrijfelijke sukkel!!!!! :chair: Waarom heeft hij niet een Opel, sorry Vauxhall Corsa misbruikt voor zijn "light" project????? Sorry, dat moest ik effe kwijt, maar tis zijn auto, iedereen mag natuurlijk met zijn eigendom doen wat hij of zij zelf wil :D |
tja op zich wel jammer maar ja, je doet er niks meer aan en t is tenminste geen polyester gedrocht geworden... positief blijven!
|
Quote:
positief blijven is in dit geval moeilijk, het enigste waar ik enigzins lovend over kan zijn, is dat hij professioneel te werk is gegaan, niet zomaar iets heeft gemodderd met bijvoorbeeld, idd, polyester. |
Quote:
Die Tarox setjes van Gerjan is idd ook errug mooi spul, zelfs 6 zuiger remtangen voor onder een 15 inch velg :eek: De reden dat ik voor Hi-spec heb gekozen is dat ik laatst een setje BBS E30 velgen heb gekocht en daar deze Tarox setjes niet onder passen, de Hi-spec 4 zuiger setjes moeten daar wel onder passen. De versnellingsbak die ik ga gebruiken is de originele kabelgeschakelde 02A bak met daarin alleen een sperdifferentieel. Voor de bediening wil ik bij Gerjan zo'n mooie schakeltoren bestellen. :D Ik ben inderdaad al een aardig fortuin kwijt aan nieuwe onderdelen, ik kom nu al zo'n 2 jaar iedere maand bij de dealer een bestellijstje brengen. Heel veel onderdelen zijn helaas wel vervallen, dezel onderdelen heb ik voor een groot deel bij J. Rison weten te vinden. Rison verkoopt alleen nieuwe en originele onderdelen voor voornamelijk de mk1, hij weet daar echter wel de prijzen voor te rekenen... Heb je geen foto's van jouw motorblok en carrosserie, altijd leuk om te zien!? |
Volgens mij maakt die Brit wel een foutje....hij heeft de kop behoorlijk verzwakt.
De motor torst op de voorste en achterste motorsteun. De zij steunen doen helemaal niks om torsie op te vangen bij een golf 1. Zijn voorbalk, die normaal "iets" stevigheid kreeg van het binnenscherm en spatbord, geven dit niet meer. Hij zal dit anders moeten aanpakken. Gaten boren om "lichter" te worden heeft geen zin. Daarom doen ze het ook niet, heeft puur met de stijfheidconstructie en kreukelzones te maken. Je wilt bij een doorgelaste raceauto een andere kreukel en energie absorberende zones hebben dan bij een straatauto. En iemand die 700kg roept.....weg eens een golf 1. Kun je nog behoorlijk schrikken. Als ik golf van die Brit schat komt ie aardig rond de 950kg. (Een golf 3 bevat af fabriek 25kg aan anti dreun op de carrosorie. Meer niet.) |
Quote:
Peter van der Maden bellen, kan ook nog heel veel leveren. http://www.gticlub-holland.nl/vraag...3001/index.html |
Quote:
hoe weet je dat ie niet gerestaureerd is? staat nergens in de tekst, en als t been ori gti is (nooit gerestaureerd) waar zijn dan de gti strepen, dus origineel roestvrij zal ie al niet geweest zijn... hij pakt t goed aan prutst niet gewoon maar wat, en een golf1 gti track car is ook mooi en leuk om te hebben... er zijn nog genoeg golfjes gti, kvind dat mensen hierin vaak overdrijven, tis geen superzeldzame sportwagen ofzo... genoeg andere jongens die er meer aan verkloten dan dat deze jongen eraan doet... |
Waar, beste Berserker, heb ik het woord "gerestaureerd" gebruikt? Valt nergens in mijn reply te zien.....
GTI strepen kan men ook verwijderen, toch? Niet iedereen vind zulke strepen mooi staan! De rest van de auto was wel vrijwel, ik zeg het nog eens, met nadruk: "vrijwel" origineel, een paar verwijderde strepen doet daar geen afbreuk aan. Volgens jou zijn er nog genoeg Golfjes 1 GTI? Ik dacht het niet, ze worden steeds minder, zeker in goede onverprutste toestand, zoals dit exemplaar. Kijk ook maar eens voor de aardigheid naar deze lijst: http://www.golf1-ig.de/golf/facts/statistics/index.php Nog steeds dezelfde mening? Ze worden dus steeds minder..... Hoewel deze Brit zijn werk professioneel doet, vind ik het toch totaal verkloten van een goede auto wat hij daar deed, waarom heeft hij niet een of andere roestbak, voor mijn part ook een Golf 1, genomen voor zijn project? Maar waarom zo´n goede auto? Ik kan het maar niet begrijpen, sorry. |
HAHA ,leuk gedaan ,maar hij heeft niet doorgedacht ,Waarom heeft hij de auto Rood gespoten??? Rood is de zwaarste kleur die je kan vinden,zit veel pigment in en als het een beetje mee zit, en geen milieu vriendelijke lak is, zit er nog LOOD in ook :) beetje dom:)
|
Quote:
Oke, bedankt Andre! :) |
Quote:
Quote:
ik las hier originele roestvrije, opgeknapte exemlaren zijn stukken minder waard en minder zeldzaam... let wel die lijst is alleen gti tjes in Duitsland, dus er zullen er alleen maar meer van zijn... Quote:
en ja nog steeds ben ik van dezelfde mening: bekijk jij deze lijst maar eens ;) : mijn voiture 11 stuks dus.... en zelfs deze worden nog omgebouwd voor de rennsport maar indd ik vind t ook wel zonde, maar kan me ernstige dingen voorstellen die ermee kunnen gebeuren.... |
Een in originele toestand gerestaureerde Einser is zeker veel waard, ik heb niet gezegd dat zo´n auto minder waard is dan een ongerestaureerde auto.
Dat je zou zeggen dat die lijst alleen maar GTI´s in Duitsland betreft, had ik al zo´n beetje gedacht, maar voor de omringende landen (dus ook nederland) zal dat ook niet anders zijn, die auto´s zijn al mindstens 23 jaar oud, en dan praten we alleen maar over de "jongste" exemplaren. De 11 stuks die nog over zijn van de Audi 50 GLS 1,3 en die ook nog alle worden omgebouwd voor de rennsport is bijna doodzonde, maar dat is mijn mening. |
t is natuurlijk ook zonde, maja van zo'n golf zijn nog meer dan 1000 exemplaren in duitsland
alleen 1tje niet meer origineel is toch niet zo erg? beter dit dan hem laten verroesten.. laat ik t zo zeggen ik zou t nooit doen, maar op de manier hoe hij t aanpakt vind ik t nog wel kunnen.... weer vriendjes? :hug: |
geen probleem, maar zijn we dan vijanden geweest? :D ik accepteer ieder zijn mening, ook als ik het er niet mee eens ben.
|
All times are GMT +1. The time now is 23:02. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.