![]() |
onderdelen revisie schakel mechanisme
hallo,
ik wil het schakelmechanisme reviseren van de golf 2 gti 8v maar wat heb ik nu echt allemaal nodig dus ook de onderdelen buiten het bekende revisie setje? |
Veel bussen onder de kap, allemaal geleidebusjes. Ik kan ze wel opgeven. Als het goed is ben je dan al een heel eind. Maar kan zijn dat er bij jouw nog meer onderdelen versleten zijn. Probleem is: Je weet nooit hoe het ooit uit de fabriek kwam...
Maar als niemand anders de onderdeelnummers weet dan zal ik ze wel posten. PM mij anders maar, dan denk ik er zeker aan :redface: |
heb zelf wel sletka maar weet niet welke ik allemaal moet hebben
|
Nou ik ga straks bezig met de auto, zal de nummers eens voor je opschrijven dan!
|
|
dit heb ik ook al gelezen op vwforum maar zijn er verder geen busjes nodig voor de stangen?
|
Nou ik heb meer onderdelen, alleen helaas vergeten de nummers op te schrijven. Auto staat ook niet in de buurt, zal het vanavond als nog doen.
Gaat om de oranje geleiderbus die om de schakelstang zit, vanaf de pook naar de motorruimte. Wat plastic deeltjes en nog 2 kleine geleiderbusje die om de stang met bal zitten. |
bedankt alvast dan kan ik dit ook nog doen in de vakantie
|
Nou ik had ff snel fototjes gemaakt met mijn mobiel. Helaas kom ik tot de ontdekking dat de usb-bluetooth stick er net ff uit ligt. Dan alleen maar de nummers:
- Lagerbus (nummer 18), 171 711 181 2x - Lagerbus (nummer 5), 171 711 067 B 2x - Keuze stang 5 versnellingen (nummer 36) , 191 711 595 A - Oranje huls, (zit in nummer 7), 191 711 208 A Afbeelding voor de nummers: ![]() Ik moet het zelf ook nog vervangen. Maar ik moet eerst andere zaken doen. Een afstelmal daarvoor aanschaffen schijnt handig te zijn. Maar die kost 22,50 als ik het goed onthouden heb. Die wil ik wel aanschaffen en de kosten met je delen ofzo, maak ik wel een kopie ervan in metaal. Laat maar weten als je dat wat vind. |
dank je ruben kan ik t ff bestellen
|
Waar bestel je die onderdelen zoals zo'n revisie setje eigenlijk. Kan je het via internet goedkoper krijgen dan bij de dealer en zo ja waar.
|
kunt het beste gewoon naar de dealer gaan, zo veel verschilt dat echt niet.
daar kun je ook nog handig bestellen adhv onderdeelnummers. |
naar de dealer is inderdaad het makkelijkst. Je kan misschien de bal van je pook ook vervangen, schakelt hij weer lekker strak (ook in de achteruit enzo).
|
bal is geen los onderdel
moet gelijk met de ijzere stang a 50euro Heb er zelf [m'npa]een gedraaid van teflon en dat werkt tot nu toe perfect je moet ook het deel in/aan de pook vervangen kosten +-16 euro |
Quote:
Zijn deze onderdelen trouwens voor kabelschakeling? Zoek namelijk wat onderdelen voor een revisiesetje voor mijn g60 bak. Schakelen lijkt nergens meer op dus als iemand het weet dan bestel ik ze meteen :) |
en een upje
|
bovenstaande nummers zijn voor stangschakeling .....
|
geldt dit ook voor een golf cabrio met 1.8 motor?
|
Zo afbeelding weer even hersteld aangezien er af en toe nog wel eens hier gekeken word ;)
Maar het lijkt me eerlijk gezegt niet dat het ook voor een 1.8 cabrio geld. Misschien even de stangen vergelijken? De pook is al anders denk ik, dan heb je de rest nog. |
Jammer, weet iemand misschien ook nog wat nummertjes voor een revisie voor kabelschakeling
|
Wat mankeert eraan dan? Volgens mij is het altijd is minder direct als stangen schakeling maar kan er ook minder aan slijten.
Ik zie 2 lagerbussen zitten: 1. kort bij het bakhuis 02A 301 479 2. onder de pook 357 711 166 A Ik zou die echter niet zomaar bestellen. Ik denk echter ook dat als je bij de dealer staat en zegt: mijn 02A/kabelschakeling werkt een beetje vaag, heb je een revisieset? Dat het antwoord ook nee is. Zelf zou ik eerst kijken of de vouwbalgen, die dicht bij de bak zitten, schermen de kabels af voor vuil, nog heel zijn. Als dat niet het geval is zullen de kabels wel smerig zijn. De schakelkabels, 2 stuks, zijn duur. Rond de 125 p/s. Misschien dat iemand anders nog tips voor je heeft. Het lijkt me ook niet dat je er zo gek veel aan kunt stellen. |
Er zit wel heel veel speling op het schakelmechanisme. Vooral van zijn 5 naar 4 gaat niet lekker. Ik ben er nu wel aan gewend maar bijv. als iemand anders in mijn auto gaat rijden zit iedereen te kloten en krijgt niemand hem in zijn 3. Maar goed dat je dit zegt, ik zou even kijken wat precies het probleem is (of ik laat het maar gewoon zo). Ik heb wel nog een short shift schakelmechanisme liggen, maar denk niet dat ik daar het probleem mee verhelp.
|
Hoe zou je bij kabelschakeling een short shift mechanisme kunnen plaatsen? Of bedoel je iets zoals een afgezaagde/ingekorte pook.
Of heb je een draadeind met ogen eraan liggen? Dat heb ik ook van een kit van Biesheuvel en is enkel toepasbaar voor 020 bakken. Het enige wat ik me verder kan bedenken is de schakeltoren in de bak, dat die versleten is. Maar ik heb geen verstand van 02A bakken en het schakelmechanisme wat erbij hoort. Maar er zijn hier zat anderen die dat moeten weten. Maak anders een nieuw topic aan: Revisie 02A/kabelschakeling ? En dan uitleggen wat eraan mankeert, moeten vast wel mensen zijn die een zinnig antwoord kunnen geven! |
All times are GMT +1. The time now is 02:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.