![]() |
Koerspiloot's T1 Panelvan
Hellow,
Ik zit hier al een tijdje op dit forum , en heb dan maar besloten om mijn projectje er ook es op te gooien ;) In de zomer van 2005 ben ik begonnen met een golf 1 te restaureren welke een paar maand later klaar was... Niet lang erna (maand of 2 :cool: ) begon het alweer te kriebelen, en wou ik eens een grotere uitdaging :D Daarom heb ik mij een 65er California import Panelvan gekocht bij Bugs&Busses. Het projectje is nu een maand of 10 volop aan de gang, maar ik ben wel ng een tijdje zoet ! Ik kocht deze bus in dec 2005... Kheb me daarna wat materiaal aangeschaft (laspostje en dergelijke, want kben nog een leek in carrosseriewerken). De uitdaging kon dus beginnen en mijn eerste lasoefeningen zijn ondertussen ook voltooid. :) Ik zal hier de eerste 10 maanden van mijn project vlug samenvatten (staat trouwens ook op Cleaned.be -> Project ) Here we go ;) ![]() ![]() ![]() ![]() De dag zelf direct begonnen met de slechte stukken eruit te slijpen (en deze waren nogal talrijk :eek: ) raamrandjes, voorste vloer, laadvloer, zijkanten,neus, doglegs, voorste raamrandjes en dak mochten er dus aan gelogen... Twas een regelrechte plamuurbus, ik kon dit zo nie laten en kwou dit busje nieuw leven inblazen! ![]() Dak: ![]() Dit was besmeurd met een laag van 1 cm plammur :eek: |
laadvloer was ook nogal aan de rotte kant:
![]() ![]() achterhoeken :( ![]() ![]() zijflank of golfplaat met plamuur? ![]() een verschrikkelijk zicht: garage vol plamuur... Mensen die durven klagen over plamuur ;) ik kan er zeker van meespreken... een zak of 10 plamuurstof heb ik van die bus gehaald :( ![]() ![]() |
de binnekant van de bus was ook 1 grote troep... Hing vol met dubbelzijde siliconetape...
![]() ![]() de heteluchtblazer erop en met plamuurmeske begonnen aan dit monnikenwerkje ![]() ![]() Het dak was 1 grote gatenkaas... Er stond vroeger wss dakrekje op en die amerikanen hebben een paar keer tussen de latten van het dakrekje gestaan denkik :( Neus :( ook vol plamuur ![]() sfeerfotoke ![]() ![]() op weg naar de straler: ![]() ![]() more ![]() ![]() |
laagje epoxyprimer erover:
![]() ![]() ![]() ![]() aangezien ik zag dat er met de zijflanken, de neus en het dak eigenlijk niets meer mee aan te vangen was , vlogen deze er ook uit... wordt allemaal vervangen door nieuwe stukken ![]() ![]() ![]() ondertussen al wat plaatwerk besteld... Vloerke, onderkant achterhoeken,zijflanken,dorpels,wat chassisbalken,kriksteunen, stijlen,doglegs,raamrandjes,neus... Bijna alles wordt dus eigenlijk vervangen, enkel het geraamte is zowat nog intact! Naar een dakje ben ik nog opzoek! de nieuwe stukken es proberen: ![]() ![]() "sfeer"foto van een maandje geleden: ![]() |
de rechterachterhoek heb ik beetje onder handen genomen en er een stukske plaatwerk voor gemaakt
![]() ![]() ![]() ![]() nog wa golfplaat: ![]() stukje nagemaakt ![]() |
more
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() linkerdeur ![]() ![]() ![]() ondertussen is de motor ook toegekomen... 1600 enkelpoorts ![]() Onderkant van rechter A-stijl onder handen nemen ![]() op zijn primitiefst: met hamer en vijlstaak een plaatje fabriceren ![]() zo zou de panel er uiteindelijk ongeveer moeten uitzien ;) ![]() voila: tot hier de samenvatting ;) vanaf nu zal ik hier ook wekelijks de updates posten! grtz |
gaat de goede kant op
|
Quote:
Zeker blijven doen! Leuk projekt met grondige aanpak, zo zien we ze graag! |
mooi buske
al lekker verlaagd, hopelijk is dat goed gedaan. Maar oei wat een plamuurbak zeg. Is heel herkenbaar want ik heb er zelf ook 1. Op t eerste gezicht lijkt t wel een leuke bus en vervolgens is t een grote golfplaat onderhuids. Ik hoop dat je goed kunt lassen en dat je veel geduld hebt wat zijn de verdere plannen? groeten j-p |
goed lassen? Dat komt met de tijd zeker :) Kwil alles vant eerste tot het laatste zelf doen... Khad 0,0 % laservaring/carrosserrie-ervaring voor ik aan dit project begon, maar ondertussen zijn er hier en daar wat laswerken verricht, en ben nog tevreden van het resultaat als beginner maar tkan ng stukken beter é! Je leert ook wel veel door andere projectjes door te nemen!
Geduld heb ik zeker, wist ik ook vooraleer ik aan dit project begon hé... De ene dag schiet het al wat rapper op dan de andere dag ;) De verdere plannen: normaal komen deze week : doglegs, binnenstijlkes,b-stijlen,koplamphouderplaat, bumpersteunplaat(als ik da just benoem...) ,kriksteunen,outtriggers en ng wa steunbalken toe... Dus dan kan ik beginnen met de laadvloer erin te lassen Khou jullie wel op de hoogte! |
ziet er erg goed uit!
leuk om te volgen! |
Ziet er al een heel stukje beter uit zo..... Suc6 ermee en idd, hou ons op de hoogte..!!!
|
Das flink aangepakt!
Als je zo doorgaat kan je er zelf erg lang plezier aan beleven, zou mooi zijn als je hem krijgt zoals het plaatje! |
Heftig project zeg, zo te zien moet je bijna alle plaatwerk vervangen? Knap werk hoor! :clap:
|
Quote:
idd,kmoet bijna alle plaatwerk vervangen ... Zal een kostelijk project worden... Maar alle kleine stukjes die je zelf kan maken ,zorgen ervoor dat de kosten 'iets lager' blijven... Als jullie mij adressen kunnen geven waar ik specifieke stukken plaatwerk kan krijgen van goeie kwaliteit, laat me maar weten. *2 zijflanken: Creative engineering *raamrandjes: Autocraft? (denk dat deze wel deftig zijn) *Neus: ? Weet ik ng niet, je kan er wel overal aangeraken, maar dan is de kromming van de V-lijn niet goed, of is de ene pinker 2cm lager dan de andere... :( *voorste vloer: ? waar ga ik die vinden :) indien niet te vinden, zal ik deze wss zelf moeten maken... |
Kijk eens bovenin naar de banner ;)
Adverteerder die gespecialiseerd is in bus plaatwerk http://www.classicvwresto.com/ |
Lekker project!
Grondig bezig :D |
sodeju
gaaf ding zeg |
Heel netjes.
Suc6 Wiebrand |
Echt een behoorlijk project zeg. Ga deze echt volgen. Wordt een super T1
|
Heel erg mooi projekt! Heel veel respekt, dat je aan zoiets begint als je 0,0% ervaring hebt met lassen etc.
Heb je ook een topic over de Golf1? ;) Staat op de achtergrond en ben benieuwd hoe die er kompleet uitziet. Succes, Ronald |
Mooi project veel succes blijf het zeker volgen :D
|
Ik wou net op cleaned kijken of je al weer verder was :P Het verhaal hier is maar ietsje korter :D maar net zo mooi om nog weer ff te bekijken! Echt respect voor het werk dat je allemaal doet. Hij wordt gewoon nog weer beter als nieuw. Maar vraagje hoe werkt het eigenlijk met dat metaliseren wat je met de bus hebt laten doen?
Groeten Tim |
Quote:
busje is volledig gestraald geweest en dan gemetalliseerd... De deuren en dergelijke zijn ng niet gedaan, ik moet deze eerst ng oplassen vooraleer ik dit laat doen. Staat nu ook volledig in 2K Epoxyprimer Ondertussen zijn de binnenstijlkes ook ingelast ja ;) elke dag is er bijna een update é :D Het enige wat mij tegenhoudt is het lange wachten op plaatwerk :( ![]() ![]() |
diep respect voor dit project, je pakt het goed aan. :woowoo:
|
mooi project (maar dat wistje al).
Staat hier veel duidelijker dan op cleaned.be |
vandaag beetje verder gedaan aan de buswerken... Allé, niet echt buswerken , maar wa voorbereiding :D
Kheb eergisteren op een site gezien hoe nen Thaise plaatslager zijn eigen plaatwerk maakte... Kmoet zeggen, was er wel ff van onder den indruk wa die gast al kon, en een van zijn werken was het maken van een volledig cabinevloerke met behulp van plaatschaar,hamer en beitel!!!! Hier ff zijn KUNSTWERK ![]() ik mss wat overmoedig, maar kwou het toch ook es proberen om zo ribben in plaatwerk te slaan op de primitieve manier :) ![]() mss best ng wat oefenen, maar kzou toch ook graag mijn voorste vloerke zelfmaken, hopelijk lukt het mij... Zal wel wat werk zijn,maar een voorste vloerke is nogal kostelijk stuk,dus als ik da zelf kan maken, kan ik toch wel wa geld uitsparen é Boven de motor zit trouwens van mij ook een luik, wat ik liever origineel toe wil, dus hier zal ik ook een plaat voor proberen te maken T'is zelfste principe, beginnen van vlakke plaat en dan ribben inslaan ... ![]() morgen begin ik eraan, zal jullie op de hoogte houden via fotos |
Vindt het resultaat niet eens gek wat je zelf heb geprobeerd!
Respect als het lukt om je vloer zelf te kloppen, ik zou er de vaardiheid en het geduld niet voor hebben! |
Ziet er inderdaad veel belovend uit! Ik zou het knap vinden als het je lukt.
|
vandaag heb ik wa verder gedaan aan de cabinevloer
Stuk papier die op maat is gemaakt van origineel vloerke + ribben + gaten ![]() ![]() Kben dan al uurke of 2 begonnen met ribben te slaan... Moet zeggen, is wel saai werkske ;) maar tvlot nog "redelijk" 'onderkant van de vloer' ![]() 'bovenkant van de vloer' ![]() deze week meer van da ;) |
Respect voor je werk!
Is wel bruut als je heel je vloertje kan kloppen!!! |
thx vwcrewcab
kblijf jullie op de hoogte houden de blutskes rond de ribben worden ook ng uitgeklopt... Alles op zijne tijd ;) |
respect voor het werkt ik ben benieuwt naar het eind resultaat
ga zo door kan je er voor mijn ook gelijk 1 maken :D nee hoor bij mijn is tie nog hard gr mike |
Hoe doe je dat dan?
Eerst aftekenen en dan met een platte bijtel en hamer, uitkloppen?! Hoe krijg je die blutskes er nog uit dan? |
Quote:
idd, eerst helemaal afmeten en tekenen daarna een botte bijtel nemen en inkepingen inkloppen door de plaat op de rand van een ijzeren profiel te leggen Blutskes kunde makkelijk meer uitkloppen hé, leg er stuk metaal onder langs ene kant, en aan andere kant uitkloppen :) |
hmmm ik heb die foto's nu al een paar keer gezien.
maar ik weet nog steeds niet wat er op staat. ik word steeds afgeleid.. :D |
Quote:
Toch niet door de dames boven in beeld :D ;) Hoe lang ben je nu trouwens bezich geweest met die poaar ribben kloppen? |
Quote:
enkel de ribben : uurke of 2 :) |
Quote:
Dat valt nog serieus mee :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 22:31. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.