Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   vr6 in een golf mk2 bouwen en op kenteken zetten?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26068)

Ron mk1 08-11-2006 22:16

vr6 in een golf mk2 bouwen en op kenteken zetten??
 
Wie heeft er hier ervaring mee?

Wat zijn de kosten en eisen om een golf 2 op vr6 kenteken te zetten ongeveer?
Ik bedoel, moet je een type goedkeuring doen?
Er zijn namelijk al genoeg mk2 als vr6 op kenteken. Is het dan niet makkelijker om nu een golf om te bouwen naar vr6 toe?

Alvast bedankt voor de reacties, ik kon namelijk niks vinden via de zoek functie.

Erwin G60 08-11-2006 22:22

Is nog niet zo makkelijk je kunt veel goedkoper eentje uit duitsland halen was kort geleden nog een topic over

M.I.V.W 08-11-2006 22:22

pfffff ,kan iemand dit nu eens in 1 keer goed uitleggen zonder de woorden "mischien" "geloof ik" "voorheen" te gebruiken :);)

Ron mk1 08-11-2006 22:23

Het liefst bouw ik hem zelf natuurlijk.

Het is en blijft ook gewoon een hobby, waar je de meeste plezier aan beleefd als je het zelf doet.

Maar dat is mijn mening.

Arnaud 08-11-2006 22:25

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
pfffff ,kan iemand dit nu eens in 1 keer goed uitleggen zonder de woorden "mischien" "geloof ik" "voorheen" te gebruiken :);)


Geef het goede voorbeeld eens zou ik zeggen...........

Ron mk1 08-11-2006 22:25

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
pfffff ,kan iemand dit nu eens in 1 keer goed uitleggen zonder de woorden "mischien" "geloof ik" "voorheen" te gebruiken :);)



Nou als dat zou kunnen heel graag ja.
Ik wil dan ook wel een antwoord hebben van iemand die er recentelijk ervaring mee heeft natuurlijk.

Ik weet dat Pieter (oakgreenvr6) hem toen ook zelf heeft gebouwd, maar dat is al een mooie tijd geleden. Ben gewoon benieuwd hoe dat nu zit tegenwoordig qua eisen en problemen waar je tegen aan loopt.

Ron mk1 09-11-2006 15:05

Niemand?

OakgreenVR6 09-11-2006 15:08

De eisen van 2000 kan ik je wel doormailen en je vertellen hoe het gegaan is destijds, maar dan zul je toch nog zelf contact met de RDW op moeten nemen om te vragen of er wat in die eisen veranderd is.

Aan Edward kun je trouwens wel vragen hoe het is om een keuring voor een 16V -> G60 ombouw te ondergaan, hij is een maand geleden in Lelystad geweest.

Je wist al dat het aantal cilinders niet meer van belang is voor de APK?

RubenD 09-11-2006 15:23

Tja, dus inbouwen kan zo ook wel maar dan staat het niet op kenteken. En dus niet verzekerd. Misschien kun je een afspraak maken met een verzekeringmaatschappij dat ze je gaan verzekeren als een Golf MK3 VR6. Maar die gaan achteraf toch wel zeiken.

Als je het goed doet moet die auto ook gewoon door de RDW keuring kunnen lopen zonder problemen.

Ron mk1 09-11-2006 20:50

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
De eisen van 2000 kan ik je wel doormailen en je vertellen hoe het gegaan is destijds, maar dan zul je toch nog zelf contact met de RDW op moeten nemen om te vragen of er wat in die eisen veranderd is.

Aan Edward kun je trouwens wel vragen hoe het is om een keuring voor een 16V -> G60 ombouw te ondergaan, hij is een maand geleden in Lelystad geweest.

Je wist al dat het aantal cilinders niet meer van belang is voor de APK?


Het gaat mij nog zo zeer niet om de eisen die ze3 stellen, maar meer om de kosten.
Moet ik nog de baan op daar als ik kom te keuren , of is het gewoon een techn. onderdeel.
Ik hoorde al hier en daar kosten van 1500 euro, natuurlijk ga ik dat in nog geen 1500 jaar betalen daar.
Vind het allemaal erg absurd als dat de prijzen zijn.

Er zijn namelijk al een aantal x daar mk2 gekeurd tot vr6.
Dus ga ervan uit dat daar al een type goedkeuring voor is.
Dus dat ze mijn auto enkelt nakijken qua veiligheid en dergelijken , zeg maar "normale" kentekenkeuring zoals je eena uto invoerd.

DAt het niet meer nodig is voor de apk wist ik al, enkelt ome agent vind het nog steeds niet in de haak en de verzekering gaat dat ook niet leuk vinden natuurlijk.

Ik zal toch het rdw zelf even raadplegen over dit onderwerp, zal ze even een mailtje sturen met mijn vragen.

Wat heb jij allemaal van de vr6 gebruikt pieter?
Ik bedoel, achterophanging, voor subframe , remmen, uitlaat?

Ik hoop dat je mij wat info hierover kan geven.
Wat voor ype mk2 heb jij als basis gebruikt?
Ik zelf zat er aan te denken om een golf g60 als basis te nemen.
Want dan zit je nog ruim binnen de norm van 30% vermogens toename. Dus misschien dat je dan niet het rdw circuit meer op hoeft.

Dit zal ik ook even bij het rdw voor leggen.

Ron mk1 09-11-2006 22:17

Heb net een mail naar het RDW gestuurd, zal mij benieuwen.

:rolleyes:

Christiaan 09-11-2006 23:41

Je kunt ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken, er zijn hier al aardig wat topics over geweest...

Ron mk1 10-11-2006 00:02

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Je kunt ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken, er zijn hier al aardig wat topics over geweest...


Zoals ik al in mijn eerdere post aangaf, IK kan ze niet vinden.

:confused:

OakgreenVR6 10-11-2006 09:08

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Het gaat mij nog zo zeer niet om de eisen die ze3 stellen, maar meer om de kosten.
Moet ik nog de baan op daar als ik kom te keuren , of is het gewoon een techn. onderdeel.
Ik hoorde al hier en daar kosten van 1500 euro, natuurlijk ga ik dat in nog geen 1500 jaar betalen daar.
Vind het allemaal erg absurd als dat de prijzen zijn.

Er zijn namelijk al een aantal x daar mk2 gekeurd tot vr6.
Dus ga ervan uit dat daar al een type goedkeuring voor is.
Dus dat ze mijn auto enkelt nakijken qua veiligheid en dergelijken , zeg maar "normale" kentekenkeuring zoals je eena uto invoerd.

DAt het niet meer nodig is voor de apk wist ik al, enkelt ome agent vind het nog steeds niet in de haak en de verzekering gaat dat ook niet leuk vinden natuurlijk.

Ik zal toch het rdw zelf even raadplegen over dit onderwerp, zal ze even een mailtje sturen met mijn vragen.

Wat heb jij allemaal van de vr6 gebruikt pieter?
Ik bedoel, achterophanging, voor subframe , remmen, uitlaat?

Ik hoop dat je mij wat info hierover kan geven.
Wat voor ype mk2 heb jij als basis gebruikt?
Ik zelf zat er aan te denken om een golf g60 als basis te nemen.
Want dan zit je nog ruim binnen de norm van 30% vermogens toename. Dus misschien dat je dan niet het rdw circuit meer op hoeft.

Dit zal ik ook even bij het rdw voor leggen.



Ron,

Ga er maar vanuit dat je auto gewoon een weggedragstest en geluidsmeting moet ondergaan en voorafgaand zal een technische keuring uitgevoerd worden. Dit is min of meer een APK-keuring, waarbij ze ook kijken of het om/ingebouwde deugdelijk is.

6 jaar geleden was je voor bovenstaande omgerekend zo'n 500euro kwijt en ben je 2 uur zoet op het RDW terrein. Ervanuit gaan dat er inmiddels al een 'algemene' typegoedkeuring voor bestaat kun je op je buik schrijven, naar mijn mening omdat:
1) geen enkele Golf mkII VR6 ombouw gelijk is
2) dit voor de RDW een mooie bron van inkomsten is (ik zou daar ook wel keurmeester willen zijn!)

Als je me je mailadres ff passed, dan zal ik je een aantal documenten doorsturen waar je een hoop aan hebt. Hier staat o.a. in wat voor onderdelen je kunt gebruiken (welke donorauto's zijn geschikt) en hoe de inbouw in zijn werk gaat (op diverse manieren). Kort gezegd is de Golf G60 de ideale basis (ivm carrosserie die 'beter' is dan andere Golf mkII uitvoeringen) en Corrado VR6 de ideale donor (tegenwoordig 2e hands ook al te koop voor 2.000 a 2.500euro). Staat ook nog een Golf Syncro op dit forum te koop, misschien ook leuk/handig als basis?! :)

Pieter

OakgreenVR6 10-11-2006 09:09

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Heb net een mail naar het RDW gestuurd, zal mij benieuwen.

:rolleyes:


Mijn ervaring met de RDW is dat je daar geen of erg laat antwoord op zult krijgen. En als je al een antwoord krijgt is het erg algemeen, waar je dus nog geen r#k mee kunt doen! :rolleyes:

Ron mk1 10-11-2006 12:48

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Mijn ervaring met de RDW is dat je daar geen of erg laat antwoord op zult krijgen. En als je al een antwoord krijgt is het erg algemeen, waar je dus nog geen r#k mee kunt doen! :rolleyes:


Hey pieter,

Mijn e-mail adres is r.emmerik@quicknet.nl

Ik zie die dingen graag in mijn mail box.

Heb net ook even met het rdw maar gebeld.

Kosten liggen boven de 1000 euro totaal.

Hij was wel heel duidelijk van hoe of wat vond ik.

Alvast bedankt voor het mailtje pieter.
Misschien dat je jouw tel. nr. er ook even bij kan doen.
Heb hem wel gehad maar nadat mijn tel. gesneuveld was kwijt geraakt.

:hug:

VeeDubber 11-11-2006 11:35

Ik deel de mening van pieter over de typegoedkeuring.
Voor een type goedkeuring moeten alle auto's op eenzelfde manier zijn opgebouwd.
Aangezien alle MK2 VR6en door handige harrie's worden gebouwd, zal dit dus never nooit niet lukken.

Geen typegoedkeuring betekend automatisch de weggedragtest en de geluidsmeting.

hajee 11-11-2006 19:18

niet helemaal mee eens, als je een G60 ombouwd tot 2.8 VR6
is de vermogenstoename minder dan 40% en dus alleen geluidstest nodig

MelG60 11-11-2006 20:01

Voor de apk hoef je niet 6 cyl meer op kenteken te hebben en als je een G60 hebt zou je zo er een VR in kunnen hangen (minder dan 40%) en rondrijden maar.

hajee 11-11-2006 20:04

voor de apk niet nee, maar voor de wet wel,
verantwoordelijkheid voor het omkeuren ligt bij de voertuigeigenaar,
maar zolang je geen ongelukken krijgt en je niet wordt aangehouden,
kan het wel lang goed gaan ja.

golfmonster 07-02-2008 11:37

ik wil dus het zelfde doen mijn golf2 staat op kenteken als een
1.8 16v kr 102KW en ik wil er een vr6 in leggen
is dat een groot probleem ? ik hoor het graag
greatzz van ramon

Ferry24 07-02-2008 11:58

Quote:
Originally Posted by hajee
voor de apk niet nee, maar voor de wet wel,
verantwoordelijkheid voor het omkeuren ligt bij de voertuigeigenaar,
maar zolang je geen ongelukken krijgt en je niet wordt aangehouden,
kan het wel lang goed gaan ja.


Ja maar een ongeluk zit in een klein hoekje dat weten we allemaal.... ;)

Dus omkeuren anders gaat het echt niet goedkomen.

Siroj. 07-02-2008 12:32

miss. heb je hier iets aan http://link.marktplaats.nl/144391684 ben je meteen van het gezijk af.

Tjaap 07-02-2008 12:40

das een leuke deal als je het perse zelf wilt bouwen. anders staat er hier op het forum nog 1 compleet te koop voor niet al te veel

martiepartie 07-02-2008 12:46

goede tip!

Niet duur voor een golf MET kenteken.Je kan het ook zelf proberen, met het risico dat je het niet haalt in 1 keer..

Deze hoeft dat niet meer, en kan je je volledig concentreren op inbouw van 't blok.

golfmonster 07-02-2008 13:45

ik heb zelf een waanzinnige mooie mk2 en daar wil ik het in gaan bouwen maar mijn vraag is wat doet de rdw er mee is het haalbaar word het toegestaan en hoe en wat verder die van mij is nu een 16v 140pk kr en ik wil dan naar een vr6
ik hoor het wel wie me daar mee kan helpen thanks

golfmonster 07-02-2008 13:54

dan zou ik van 102 kw naar 128kw gaan dat moet toch geen probleem wezen heb 4 remschijven rondom enz enz ik hoor het wel groeten van ramon

OakgreenVR6 07-02-2008 22:16

Heb je je vragen ook al eens aan de RDW zelf gesteld?

golfmonster 07-02-2008 22:44

ik wou bellen maar ik zou door verbonden worden met de technische kant van de rdw en dan hoor je van er zijn nog 11 wachtende voor u en dat was na een 3kwartier nog zo ik dacht dikke fluit ik bel morgen weer wel een keer :D

golfmonster 08-02-2008 09:59

ik heb de rdw aan de lijn gehad als je van een gti 16v 102 kw naar een vr6 128kw wil gaan moet ie zo ie zo opnieuw getest worden op lelystad en die man zij er zijn hier al zo veel golfjes 2 geweest met een vr6 blok zeker de oude gti en dat heeft geen problemen geleverd die man zij tegen mij als je alles netjes doet blok er netjes in remmen netjes in orde alles spik en span dan is het geen enkel probleem dan is het gewoon in orde , dacht laat het even weten groeten van ramon

corrado-usa 08-02-2008 10:24

en wat kost zo iets nu dan.

martiepartie 08-02-2008 10:30

dat zal nog (+/-) gelijk zijn aan de 500 euro die oakgreenvr6 toen betaald heeft. Mocht alles dus in 1 keer goedgekeurd worden.

Klinkt positief! Beter dan al het [wat/als/misschien] wat vaak geroepen wordt als iemand een vr6 in wil bouwen.
Dan moet het bij een mk1 ook te doen zijn; als je alles netjes oplost en afwerkt.

golfmonster 08-02-2008 10:35

Quote:
Originally Posted by martiepartie
dat zal nog (+/-) gelijk zijn aan de 500 euro die oakgreenvr6 toen betaald heeft. Mocht alles dus in 1 keer goedgekeurd worden.

Klinkt positief! Beter dan al het [wat/als/misschien] wat vaak geroepen wordt als iemand een vr6 in wil bouwen.
Dan moet het bij een mk1 ook te doen zijn; als je alles netjes oplost en afwerkt.


die man van de rdw was zeer positief hij zegt ook maak alles netjes in orde dus lagertjes aandrijving alles gewoon netjes dan is het geen enkel probleem hij zij ook ik heb wel gekkere dingen gezien dan alleen een golfje 2 met een vr6 blok ;) ik ga de uitdaaging zeker aan foto's zullen volgen van me project ;) :thumbup:

golfmonster 08-02-2008 10:39

Quote:
Originally Posted by golfmonster
die man van de rdw was zeer positief hij zegt ook maak alles netjes in orde dus lagertjes aandrijving alles gewoon netjes dan is het geen enkel probleem hij zij ook ik heb wel gekkere dingen gezien dan alleen een golfje 2 met een vr6 blok ;) ik ga de uitdaaging zeker aan foto's zullen volgen van me project ;) :thumbup:


dit is de link van me site http://vr6golfmonster.come2me.nl/

OakgreenVR6 08-02-2008 12:58

Dat is een heel geloofwaardig verhaal en komt overeen met wat ik zelf ervaren heb. Kwestie van de ombouw netjes uitvoeren en goede materialen gebruiken. Daarnaast moet je echter niet vergeten dat de weggedrag- en geluidstesten pittig zijn! En als je er op een punt niet doorheen komt, mag je de volgende keer weer terugkomen voor alle testen en opnieuw de keuringskosten betalen. Zorg er dus voor dat je goed 'beslagen ten ijs' komt!

Ik heb nog wel wat documentatie/uitleg van de RDW wat de eisen precies zijn (van 2000), kan ik je toemailen als je wilt.

golfmonster 08-02-2008 13:43

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Dat is een heel geloofwaardig verhaal en komt overeen met wat ik zelf ervaren heb. Kwestie van de ombouw netjes uitvoeren en goede materialen gebruiken. Daarnaast moet je echter niet vergeten dat de weggedrag- en geluidstesten pittig zijn! En als je er op een punt niet doorheen komt, mag je de volgende keer weer terugkomen voor alle testen en opnieuw de keuringskosten betalen. Zorg er dus voor dat je goed 'beslagen ten ijs' komt!

Ik heb nog wel wat documentatie/uitleg van de RDW wat de eisen precies zijn (van 2000), kan ik je toemailen als je wilt.


als je dat wil doen heel graag is altijd welkom
tgvgolf3@zeelandnet.nl

die man was heel relax en legde alles netjes uit en dat geeft dan ook weer een op kikker om toch het project door te zetten :thumbup:

golfmonster 08-02-2008 13:44

geluidstest is dan de uitlaat als ik het goed begrijp ?
dan kan je toch effe alles orgineel der onder leggen ?
das dan eigelijk toch het beste mvg van ramon

OakgreenVR6 08-02-2008 17:33

Quote:
Originally Posted by golfmonster
geluidstest is dan de uitlaat als ik het goed begrijp ?
dan kan je toch effe alles orgineel der onder leggen ?
das dan eigelijk toch het beste mvg van ramon


ALLE geluid van de auto wordt bij het voorbij rijden gemeten, bij accelleratie. Dus niet alleen je uitlaat, maar zeker ook je inlaat zijn daarbij erg belangrijk. Banden- en windgeluid is verwaarloosbaar.

golfmonster 08-02-2008 19:03

als je alles orgineel laat dan is er niks aan de pet als je gewoon alles inbouwt zoals het hoort gewoon netjes het luchtfilter orgineele uitlaat enz enz
kan er weinig loos aan wezen .

golfmonster 08-02-2008 19:05

Quote:
Originally Posted by martiepartie
dat zal nog (+/-) gelijk zijn aan de 500 euro die oakgreenvr6 toen betaald heeft. Mocht alles dus in 1 keer goedgekeurd worden.

Klinkt positief! Beter dan al het [wat/als/misschien] wat vaak geroepen wordt als iemand een vr6 in wil bouwen.
Dan moet het bij een mk1 ook te doen zijn; als je alles netjes oplost en afwerkt.



kosten van de herkeuring en de testbaan enz enz zal rond de 750 euro zitten vertelde de man van de rdw aan mij


All times are GMT +1. The time now is 08:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.