![]() |
20v turbo motoren??
hallo mensen,
ik zat van de week is te denken over inbouwen van een 1.8 20v turbo in mijn golf 1. opzich moet dit goed te doen zijn ik wou dan de 150 pk versie doen, of ja als dat mooi uit komt de 180 of de 225pk versie. maar had zo mijn vragen over de betrouwbaarheid van de motoren in het algemeen. kan iemand mij hier wat meer overzeggen? zijn er slechte punten van zon motor of dingen die vaak stuk gaan enzo? eventueel nog iemand die een intressant bedrijf weet waar ik zulke motoren of een motor kan kopen met toebehoren? alvast bedankt |
ondertussen heb ik al wat contact gehad via pm, en theo kloosterman lijkt een goede uitkomst te zijn voor een 20v turbo motor...
nu eigenlijk nog wat ervaringen met de 20vt |
je hebt er tegenwoordig ook komplete motorsteunen voor,dus dat scheelt!
Is dus wel een mooie optie... :rolleyes: |
Quote:
Die zijn niet zo goedkoop(eerder rete duur!) ;) Als jij je 20v goed onderhoud en verzorgd dan moet zo'n motor heel lang zonder problemen meegaan. Als je hem gaat aanpassen gaat dat natuurlijk ten kosten van de betrouwbaarheid... maar ach je bent toch monteur? |
Ik heb ook niet gezegd dat ze goedkoop waren...ideaal voor mensen met twee linker handen,of die snel willen bouwen. :thumbup:
|
haha... de linker handen zal hopelijk toch wel goed zitten. was anders ook niet begonnen aan het restaureren van de golf.
ik wacht nog rustig af, ik vermoed dat er wel wat aanpassingen komen dan aan de motor dit zal dan idd tenkoste gaan van de betrouwbaarheid. maarja hoever kan je gaan enzo.... |
ik heb geen problemen met de motor loopt als een zonnetje ik zou voor een 225 pk versie gaan
|
je bedoeld voor de extra pk's? of zijn die ook wat sterker?
|
de 150 en 180 pk hebben 8,5 bar compressie en de 225 pk versie 9 bar compressie en deze zijn dan makelijker op te voeren
|
Ja, jij weet ook waar je het over hebt...
Was het maar zoals jij zei, dan reedt er niemand meer met een apx. Die compressie is juist hoger ipv lager. |
wat zijn de verhoudingen dan ? zou ik wel eens willen weten.
zijn dan de verhoudingen van al die motoren 9,5 : 1 zo ja sorry dan zat ik er naast |
Quote:
150 t/m 180 pk motoren hebben een compressie verhouding van 9,5:1 tegenover 9,0:1 van de 225 pk motoren. |
zo even wat contact gehad met theo kloosterman.
oog is tot nu toe gevallen op een 20v turbo. de 180 pk versie en dan met een 6 bak... hij bood me ook wat golf 5 fsi motoren aan welke dan op digifant moesten gaan draaien, maar toch staat de 20 vt me meer aan, al hoewel een fsi wat unieker is. maarjah over 4 jaar heeft ook iedereen de fsi's in de golfjes. dus zo uniek zal dat dan ook wel niet meer zijn. |
???
Als je nu een W8 uit de passat erin lepelt is dat toch ook uniek en als iemand anders dat over 5 jaar ook doet is het ook niet meer uniek, dus das beetje raar wat je daar zegt..... Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, het is jouw auto |
Een 20vt is beter qua performance. Omdat hij 4 kleppen meer heeft hebben ze een betere flow. Al denk ik wel dat als je eenmaal een ombouw met de fsi werkend krijgt je een verdomd lekker blok hebt.
|
je kan toch gewoon motordraadboom en zekeringkast over bouwen van fsi
|
Begreep dat dit best lastig is vanwege alle can bus rotzooi dat erin zit?
|
fsi heeft idd can bus en daarom bijna niet mogelijk aan de praat te krijgen, of nou ja nie mogelijk alles is mogelijk maar het is zeg maar niet zo simpel als een normale draadboom.
en ja het is gaan borellen met een 20v turbo en om dan met je gedachte over te gaan op de 16v fsi, dat is dan alweer anders dan je even voor je haalt natuurlijk. maar wie weet, tijd is nog niet rijpgenoeg dat ik al een motor nodig heb dus kan nog rustig denken.. |
en met 200 pk op de voorwielen vind ik het wel goed.
slippen zal die toch snel doen en ik wil mijn golfje ook nog heel houden, |
Als ik nu de keuze zou hebben zou ik 100% zeker weten voor de 2.0 TFSI gaan!
Dan heb je met andere software gelijk 250pk en veel hoger en beter koppelverloop. |
waarom heb jij dan 245 pk..;)
|
da vertelde die man ook ja..
wat voor software gebruiken we dan? theo had het over de g60 digifant. |
Een FSI gebruiken met digifant is een grap, de motor werkt anders dan een normale motor door zijn directe inspuiting en zijn apart gevormde zuigers en zijn hoge compressie. Ga je deze motor laten aansturen door digifant 1 dan kan je de directe inspuiting niet gebruiken en zul je normale injectoren moeten gebruiken wat als gevolg heeft dat je maar weinig turbodruk kan draaien en weinig voorontsteking om detonatie te voorkomen. FSI motor lekker inbouwen met origineel management of een standalone systeem dat direct ingespoten motoren kan regelen. Of anders de compressie verlagen en de kop aanpassen om normale injectie te kunnen gebruiken.
|
Quote:
dat is dus wat ik zelf ook al een beetje dacht, ja gaat nu weer van alles aanpassen en het lijkt mij dat de management van een g60 motor heel anders regelt dan de fsi. ik ga ws dinsdag naar theo toe dan bepraat ik alles wel een beetje. eigenlijk wil ik de fsi wel met fsi gaan gebruiken en niet met digifant is dit een probleem dan neem ik liever een 20v turbo.. we zullen het zien . |
Ik zeg 20v Turbo. Waarom? Die FSI is verrekte mooi. Maar als iemand er mee aan komt zetten van: Hij moet wel op Digifant draaien...
Zoals MelG60 al zei, dat werkt niet. Ik zeg (vrij lomp misschien) je bent gewoon debiel als je een FSI motor op Digifant laat draaien. Waarom doe je het dan? Om op feestjes te kunnen zeggen dat je een FSI motor hebt. Maar dan denk je er vervolgens bij: Die nergens naar presteert omdat die op Digifant draait :( Gewoon niet doen voorlopig, zo'n FSI motor. De hele opzet en power komt uit de directe injectie. Even over die flow. Daar verschilt de mening nogal over. Maar als je Een FSI motor neemt en gaten boort in je inlaatspruitstuk voor Digifant injectoren kun je net zo goed een 20V kop plaatsen. Die 16 kleppen zijn er immers omdat er anders geen plek was voor de injectoren in de kop van de FSI motor. Wel zijn de kleppen van de motor veel groter. Qua totaal oppervlak ook geloof ik. En die FSI motoren, gaat het om de 1.8 of 2.0 variant? |
2.0
waar zitten die injectoren eigenlijk? recht boven de zuiger ofzo? of nog onder een hoek. op zich denk ik dat ik uit die canbus wel kan komen, hebben op het werk apparatuur om bijv storingen uit telezen en basis instellingen te installeren. |
opzich wel leuk natuurlijk die 2l heeft veel meer koppel..
gechipt 375 nm en 245 pk. integen stelling van de 225pk gechipt 20v turbo die op 350nmzit en ik wil dan de 180 versie gebruiken die komt op 310 ongeveer op de chip tuning na en eventueel een grote sprinter intercooler wil ik de motor verder origineel houden zo blijft hij betrouwbaar en rond de 350 nm koppel dat werkt goed in een golf 1 |
Door wie laat je hem chippen dan ?
|
Is er iemand die de originele fsi werkend heeft na ombouw dan? De enige fsi's die ik heb gezien hebben geen werkend fsi meer.
|
Quote:
canbus is best een ingewikkelde materie.. de meeste snappen dat niet en willen het ook niet snappen en kiezen dan waarschijnlijk voor de makkelijkere manier en dat is de digifant gebruiken. wat melchior ook alzegt het hoge vermogen komt mede door de fsi als je die dus weg laat verlies je al aardig en dan kun je net zo goed een 20v turbo pakken. mij lijkt het wel een uitdaging maar zoals gezegt misschien kies ik straks ook wel gewoon voor de 20v t. we zien het nog wel even :D en de chip's heb ik even zo op internet gezocht tervergelijking. een chip naar de motor is beter maar je kunt ook chip's kopen die je er zo in kan zetten en rijden.maar dat doet er niet ter sprake ik laat hem dan denk ik gewoon op een bank chippen. |
vandaag te horen gekregen dat ik de 6 bak beter niet kan gaan gebruiken, omdat deze veel te groot is en zwaar.
er werd aangeraden om een 02a bak te gebruiken, kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen met mijn aandrijfassen, passen de originele nog met bijvoorbeeld homokineten van een g60 of golf 3 die aan de bak passen. |
Ik heb me laten vertellen dat een golf met een zg 2.0 FSI motor op digifant maar liefst 161pk op de rollenbank had.
En dan ligt de motor er als een keutel in de maneschijn in, want het is helemaal nada wat nog met FSI te maken heeft. Geknutsel van heb ik jouw daar. FSI is niet de motor. En ook helemaal niet populair, of je zou een komplete golf 5 kop moeten kopen en alles overzetten. |
Quote:
De 6bak van een touran past ook niet 1,2,3. Die is behoorlijk anders. En heeft geen tellerkabel aansluiting. De 3assige 6bak die veel bekender is past wel, met heel veel aanpassingen, en is loood en de loood zwaar. |
Quote:
tja er zijn genoeg 20VT die gehakt van die waardes maken. Maar ik vraag me af, heb je ooit wel eens met 370nm in een golf 1 gereden? Ik heb een tijdje met 354 nm gereden en 284pk, en dat valt niet mee. Een beetje regen en je kunt beter gaan fietsen. Nu rij ik met slechts 319nm rond, en kan ik nog steeds beter fietsen als er regen valt. |
Quote:
dat is mij ook verteld en ergens ook wel logisch... :rolleyes: |
Quote:
het gaat mij ook totaal niet op de meeste pk's, en ja der zijn zeker snellere maar daar hou ik me totaal niet mee bezig, ga je hem opschroeven dan is het aanpassen van je carroserie ook wel verstandig en zo ver wil ik nu ook weer niet gaan. met 350 nm in een golf 1 heb ik nog nooit gedaan, maar goed dat leren we vanzelf :tongue: nee maar snap waar je heen wilt,eigenlijk is het al biezar genoeg. en met nat weer zal ik toch nooit rijden dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken, maar begrijp wat je bedoelt. weet jij toevallig ook hoe dat uit komt met die 02a bak en de aandrijfassen? neem aan dat jij met die 319nm niet nog met een 020 bak rijd... |
Bij de FSI motoren staan de injectoren schuin, ze zitten vlakbij de koppakking en spuiten dus richting de bougie. Dit is moeilijk, het moet niet te hard gaan. Dat zou immers de oliefilm beschadigen.
|
idd nee...
toch gaat het aldoor uit naar de 20v turbo dus zal me daar maar wat op richten. |
Quote:
Bij een 02A bak heb je aandrijfassen nodig van een laat type cabrio of Sirocco 16V, met de 10cm homokineten. Als je handig bent, neem je ook direct de fuseelichamen mee, want bij sommige oudere golfjes 1 past de kop er anders niet in. Je kunt er ook een randje uitslijpen, je merkt het vanzelf. Zit na het vastdraaien van de centrale moer op de aandrijfas, het zaakje huisvast....past het dus niet. :D Bij een 02J bak moet je even zoeken naar de juiste flenzen, de meeste 02J bakken zijn nl. voorzien van grotere flenzen. Dus kom je met de aandrijfassen niet uit. Splains zijn anders dus koppen zijn niet uitwisselbaar. En vind je een auto met 10cm assen, zijn die ook voorzien van de grote hoofdremcylinder en pedalencluster. Direct ook meenemen, en overbouwen. Je zult me eeuwig dankbaar zijn. :hug: |
sorry voor de offtopic, maar:
Quote:
Dit had ik vandaag dus ook na het vastdraaien van mijn centrale moer na het monteren van de andere aandrijfassen die horen bij de 5bak... ik heb een 77er Golf 1 dus dan zal die ook wel het oude type fusees hebben? Moet ik dan gewoon fuseestukken nemen van een jongere golf 1? Groetjes :) |
All times are GMT +1. The time now is 05:06. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.