![]() |
G60 in mijn 74-er Kevertje
Zoals sommige van jullie wel weten ben ik met een projectje gestart...
Ik ga in dit topic mijn vorderingen (en mijn misstappen) bijhouden mbt een 1.8 G60 motor in een 74er spaarkevertje. Hopelijk vinden jullie het interessant genoeg... (want enige aanpassingen zullen wel nodig zijn aan het kevertje,er zal dus flink gezaagd en gelast gaan worden! :D ) Ff een paar foto's: Mijn spaarkevertje,nu ff hoog op de poten want er zit namelijk geen motor in! ![]() Gat in de bandenbak gezaagd,extra koellucht voor de radiateur ![]() Aluminium pijpen aangelegd tbhv het koelsysteem ![]() ![]() Radiateurtje voorin ![]() Weer maar ff zagen ![]() Dit is het torretje, een G60 dus ![]() ![]() Pasplaatje erop ![]() Vandaag dit nog ff binnen gehad, een koppelingsplaat en drukgroep ![]() ![]() Ook niet geheel belangrijk, de remmen.... Remmen aangepast van trommel naar schijfrem ![]() ![]() |
Mooi project, succes met de ombouw.
Maar ik zou toch nog eens kijken naar je remmen. 160/170 pk en dan voor een paar schijfjes en achter trommels??? Als ik jouw was zou ik hier nog ff naar kijken, misschien ombouw naar een 944 remsysteem. Ik rij zelf een Buggy met een 944 remsysteem en een type 4 blok met ca. 150pk. Ik heb deze remmen wel nodig!!!!! In mijn Spyder zit een Firebladeblok met 135pk, deze heeft hetzelfde remsysteem als jij hebt, voor schijven en achter trommmels (wel een iets grotere diameter achterwiel remcilinder). Dit gaat net, ondanks het gewicht van slechts <600kg. Verder zou ik nog eens kijken naar de schokbrekers, recht uit wil meestal wel maar zo af en toe moet je ook nog een bocht door!! Doe er je voordeel mee, tis geen kritiek maar ik denk met je mee, veiligheid staat voorop vooral met dit soort aanpassingen. Groete, Richard |
veel succes met bouwen
alle lof voor de durf en het gesleutel toch deel ik mening van richard om nog eens goed naar de remmen te kijken 0 naar honderd is 1 maar je moet ook weer eens terug naar nul ook geen kritiek of ge-emmer van mijn kant, maar of ik vergis me gigantishc of ik denk dat de remmen wat aan de kleine kant zijn met schijf en kleinere trommel achter iig vel plezier en succes en hou ons posted met pics!!! |
Vandaag weer es ff lekker geklust, ik was een dag vrij dus ff mijn dag nuttig gebruikt...
We hangen er een zwaardere motor in, dus de standaard rubbers voldoen niet meer. Dus hoppetee, nieuwe bakdrager en urethaan'rubbers' ff gemonteerd: ![]() ![]() ![]() Zoals de meeste kever bezitters onder ons, hebben we allemaal last van een natte bak. Oorzaak hiervan is vaak te vinden bij het afdichtingsrubber van de prise-as. Dat lossen we ff op: ![]() Duidelijk te zien dat het rubber lek is: ![]() Rubber eruit gepield: ![]() Nieuw rubber erin en nog voor de zekerheid ff met vloeibare pakking zitten kliederen: ![]() ![]() En het resultaat: ![]() Nu verder met de G60 motor, vliegwiel zit eral op, alleen de koppeling en de drukgroep ontbraken nog. Dus ff het spul monteren: ![]() Hier zie je mijn centreer tooltje, een oude afgeslepen prise-as: ![]() ![]() Op deze foto is duidelijk het nieuwe toplager te zien. Het is een toplager van een T4, die heb je echt nodig als je een Golf of G60 ga monteren in een Kever. Zonder zo'n lager wordt het schakelen wel errug moeilijk! ![]() Waarschuwing!!! De volgende afbeeldingen zijn niet geschikt voor de True Kever Lovers!!!! ZAAAGEN!!!!! ![]() ![]() Dit moest helaas wel, anders past zo'n G60 motor echt niet achterin!! G60 achterin: ![]() ![]() Duidelijk te zien dat mijn motorklep wel errug groot moet worden, wil ik de G60 netjes afdekken: ![]() ![]() ![]() ![]() Vanuit de binnenkant gezien: ![]() ![]() ![]() Volgende stap wordt de bedrading.... |
damn....leuk zeg!
|
das gaaf zeg een g60 met achterwielaandrijving :thumbup:
succes ermee. |
Mooi project .
Helaas zie ik nu dat een 16v nooit in mijn ovaal gaat passen zonder te zagen :( |
Vandaag ff overdag foto's gemaakt:
![]() ![]() ![]() ![]() Het blok is eigenlijk best wel groot... :eek: Maar goed, ff nog een paar foto's: ![]() Ff verzinnen of ik nog wat met die motorsteun kan doen.... ![]() Op de volgende foto's zal wel duidelijk worden dat ik toch een motorklep 'lichtjes' moet verbouwen.... ![]() ![]() ![]() ![]() Zo nu snel weer verder! |
Ben absoluut geen Kever expert, maar hoe ga je de achterwielen aandrijven, als de bak er haaks opstaat?
|
hij zit op de keverbak
|
Quote:
Dan is mijn vraag weer, gaat dat heel blijven? |
Quote:
Dat zien we snel genoeg.... Ik hoop het wel, maar voorlopig ben ik nog wel ff zoet met die kabelboom... Ik heb namelijk nog steeds geen vonk... Om gek van te worden! :mad: |
Ze zet nu wel zo leuk de zaag in je auto....
Maar stevigheid? Kattenbak is een belangrijk deel van de torsiestijfheid van de wagen! |
Quote:
Je heb helemaal gelijk, alleen met een paar stukken staal en een lasapparaat heb je de boel weer snel stevig! ;) |
Hey wat gaaf dit!!!
Dit schiet lekker op zo,ben heel benieuwd,goede g60 is bloed snel!!! :eek: Maatje heeft er eentje in de loods,daar zat een 1600 dubbele carb motor in,en dat ging al best leuk! :tongue: Ben heel benieuwd,maar voordat je gaat rijden zal ik wel ffe een motorsteun maken... :rolleyes: |
vonkt ie al
heb zelf 1 keer 2 dagen gezocht na inbouwen bleek dat tijdens het starten de + naar de computer weg te vallen maar tijdens het meten( gewoon op contact dus )had deze wel + dan zoek je wel even aangesloten op een ander contact draad (+)en lopen maar succes |
Ik vind het een super project.
Lekker rauw en snel :) Ben ERG benieuwd naar de resultaten. Bak zal het wel niet overleven (net als de bak van de Ponton 16V), maar opties genoeg.... |
Als deze (standaard Kever?)bak het niet zou overleven, kan er dan geen 911 bak aangehangen worden? Die zijn wel wat gewend, ik weet alleen niet hoe dat qua maatvoering e.d. uitkomt?
Wel een gaaf project hoor, dat zal wel als de brandweer gaan zodra het rijdt! :tongue: |
Quote:
Heb je nog foto's van die Spyder. Ben benieuwd. :) |
Quote:
Klikkk :thumbup: |
|
En toch vind ik het erg grappig. Ben benieuwd naar wat het gaat doen. :)
|
Als deze (standaard Kever?)bak het niet zou overleven, kan er dan geen 911 bak aangehangen worden? Die zijn wel wat gewend, ik weet alleen niet hoe dat qua maatvoering e.d. uitkomt?
En standaard keverbak kan tussen de 150 en 175 pk aan, ik zou wel je diff vervangen voor een versterkte diff en ook de zijplaten van het diff vervangen voor een sterkere versie. ![]() ![]() Verder zul je een "langë" bak moeten gebruiken, met een standaard 1200/1300 bak red je het niet, het blok zal dan te veel toeren maken en de topsnelheid zal laag zijn. Een 911 bak is mogelijk maar vraagt nog meer zaag en knutsel werk. Heb je nog foto's van die Spyder. Ben benieuwd. Kijk maar eens opvwspyder.nl Groete, Richard |
Vonkt ie al ???
Als tie het doet willen we wel filmpjes zien natuurlijk :rock: |
Quote:
Quote:
Neej, vonken doet ie nog niet.... :mad: :mad: Op dit moment ben ik in de woonkamer de gehele dradenboom aan het strippen... Ik moet gewoon leven in de G60 gaan krijgen en wel zo snel mogelijk! Ik dacht ff makelijk te doen en gewoon de originele kabelboom ongerept te laten,maar helaas: ik moet met relais gaan werken en het spul eigenlijk vanaf nul weer opbouwen.... Gelukkig krijg ik hulp van Fahrvergnugen (paul), die al een (werkende) G60 achterin zijn bus heeft liggen. Dus ik moet nog ff hard doorwerken.... Maar als er leven in komt dan komt er echt wel een filmpje!!! Quote:
Ach ja, als de bak het niet overleeft dan is er geen man overboord... Heb nog een 1300 bakje liggen die ik dan eventueel kan verstevigen... Maar goed, is maar weer es etteren met de dradenboom, dan weer verder.... O ja... Ff een vraag.... Als ik nu benzine op de injectorrails zet dan moet er toch gewoon benzine uit het retourkanaaltje komen???? Heb zojuist ff een externe benzinepomp (ja,wel een simpele 90 liter/0.4 bar Pierburg pompje) op de benzinetoevoer gezet, bezinepomp aan, maar uit de benzineretour kwam geen druppel.... Ook de oorzaak van een niet goed functionerende kabelboom??? (lijkt mij wel, maar ik vraag het ff voor de zekerheid!) |
Quote:
Erwin, Als ik mij niet vergis moet er gewoon benzine uit je retour komen, de pomp moet natuurlijk wel sterk genoeg zijn om de drukregelaar open te drukken. Was mijn laatste bericht over het schema een beetje te begrijpen? Suc6, Paul. |
Hoi Paul,
Jouw uitleg was echt duidelijk! Ik moet er gewoon ff voor gaan zitten.... Vwbt de benzinepomp... 0.4 bar houdt niet echt over natuurlijk.... En idd.... bij een vorig project (was van Japanse makelij maar dat ff terzijde :chair: ) kwam er wel gewoon benzine uit de retour... Maar daar gebruikte ik wel een externe Walbro pomp die zo'n 10 bar op de benzineleidingen zet. Maar het heeft niet met de electronica te maken dus, gewoon weer een klepje (drukregelaar) die niet open gaat? |
Quote:
Yep, op het einde van je brandstof gallarij zit deze drukregelaar (met dun slangetje naar je inlaatspruitstuk). Gr. Paul. |
Zie ik daar nou dat er een stukje aan de voorkant van de lader weg is?
Is ooit aleens gereviseerd zo te zien. Als je wil weten of de lader nog in goede staat is,ik kan m voor je nakijken,kost 25 euro. Ben geen kever expert,maar laders hebben voor mij geen geheimen meer.... Leuk project, ben benieuwd! Arno |
Heb maar voor de makkelijke weg gekozen, gewoon ff een golf motortje erin gelepeld...
Ff klikkie klikkie doen: http://videos.streetfire.net/video/...8e000ef9d9b.htm |
:confused:
|
en de motorkabelboom al aangesloten??en vonkt ie al
|
Quote:
Zie filmpje :rolleyes: |
hij staat op marktplaats
|
:redface: oeps zal beter opletten
|
All times are GMT +1. The time now is 00:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.