![]() |
1976
even snel voorstellen!
ik ben martijn kom uit het frieze land uit zwaagwesteinde ben al een poos op het forum maar heb onlangs mijn naam veranderd van martjin86->mkI1976 past wat beter bij de auto.... heb de auto sinds 2 jaar in mijn bezit en hij bevalt me prima! hoewel ik er maar 2500km mee gereden heb. auto is vanaf de grond af aan helemaal uit elkaar geweest en weer in me kaar gezet!..en dit is het resultaat! martijn |
super martijn !!
|
Prachtige Einser! Maareh:
"Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken KB-16-ZB" wou nog even op de RDW-site wat gegevens bekijken (kan het niet laten :redface: ), en toen kwam ik dus bovenstaande zin te zien bij het invoeren van het kenteken. |
mooie auto, let op datje die gti lip er niet af rijd :)
|
Sow ziet er netjes uit!
|
heel dik hoor...13" hoort gewoon op een golf 1 eigenlijk....maar ik vind het persoonlijk shit rijden, omdat je heel laag moet om mooi te kunnen zijn...
hoeveel voorspoilers en carters heb jij nu kapot gereden? |
Friesland represent... zitten inmiddels heel wat noordelingen hier op het forum.
mooie auto |
zeker wel een strak karretje :thumbup:
|
Mooie auto idd! Gekocht van ronny uit omgeving tiel ofniet?
|
Mooie auto hoor... beetje teveel chroom en jammer van die niet originele lichten, maar da's mijn smaak! Is het een GTI?
|
zodeju, nog kruiskoplamjes erin en hij is helemaal af naar mijn smaak, maar wat een ding! Wees er maar zuinig op!
|
nette bak hoor! wou dat de mijne er zo uit zag! :D
|
Ik ben je wel een paar keer tegen gekomen op de weg afgelopen zomer :)
Auto ziet er goed uit :thumbup: |
ik heb volgens mij deze wagen ook wel eens zien rijden..mooi verschijning hoor!!! :)
|
@type 17
je hebt helemaal gelijk!! klopt..k had er kenteken kb-16-zb op..maar aangezien dit kenteken uit `83 kwam heb ik het naar de RDW gestuurd en heb ik er nu een ander kenteken op namelijk 26-hr-39 zoek dat maar eens op op RDW...dit zijn namelijk nog foto`s van vorig jaar.. en jonges!! bedankt voor jullie reacties!! |
Ziet er goed uit martijn :thumbup:
|
Coole mk1!
Alleen vind ik die dikke onderlip een doorn in het oog. Verder top! |
Echt supergaaf!!! ik ben trouwens van plan om ook mijn ruitenwissers te laten verchromen.. vind het zo gaaf!
|
Quote:
helemaal mee eens. verder erg gaaf met de atsjes |
Dit is echt een gave bak :woowoo:
De ATS-jes staan super en ik vind die onderlip wel gaaf :eek: , maar het lijkt me niet handig met hoge drempels :redface: GRTZ Joeri |
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto Merk VOLKSWAGEN Handelsbenaming 171121 GOLF LS Kleur(en) Grijs Brandstof Benzine G3 Installatie N.v.t. Aantal cilinders 4 Cilinderinhoud 0 cm3 Vermogen 0 KW Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen N.v.t. Roetfilter N.v.t. Euroklasse N.v.t. Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar Massa leeg voertuig 769 kg Laadvermogen N.v.t. Toegestane Maximum massa voertuig 0 kg Massa rijklaar 0 kg BPM Niet geregistreerd Datum eerste afgifte Nederland 02-01-1976 Datum eerste toelating 02-01-1976 Datum aanvang tenaamstelling 02-02-2007 Vervaldatum APK 21-04-2007 Wacht op keuren Nee Maximum massa te trekken indien aanhangwagen: - ongeremd 0 kg - geremd 0 kg - oplegger geremd N.v.t. Mooie auto! |
Quote:
steven16v had het inmiddels al opgezocht, maar kon het zelf toch ook niet laten :redface: klopt natuurlijk helemaal! :thumbup: Wou gisteren gewoon eens kijken of jouw auto een `83er (idd. vanwege het kenteken op de pics.) was die veranderd is in de look van een `76er, maar gelukkig dus een échte `76er, en nochmaals, een prachtauto! |
staat deze in toevallig in O'meer gestald? zo nee, dan is ie compleet identiek! supermooi ding!
|
hallo naamgenoot,
de golf ziet er super netjes uit !!!! gr. Martijn |
Echt een superding, misschien een keertje een ander onderlipje proberen...
Heel veel plezier nog met deze knetterdikke einzerrr !! :thumbup: |
echt een hele mooie golf:D fantastisch om een auto in deze staat te zien, niks mis mee!! mooi houden zo
|
Quote:
neehj klopt..das de mijne :cool: ...winterstalling he!....haal hem eind maart weer op..eindelijk weer rijden dan... |
Hele mooie auto hoor Martin :)
Keek ook al raar... een 76er met een 83er kenteken. Hoe heb je dat eigenlijk via RDW geregeld? Ik heb straks namelijk 3 ingevoerde MK1s, maar dan wil ik ook graag jaartal gerelateerde kentekens erbij... Dus geen invoer-kenteken ;) BTW: Hij staat al op de site hoor ;) |
Quote:
Alleen mogelijk bij origineel Nederlandse auto's waarbij het kenteken ooit eens zoekgeraakt is. Volgens mij hanteert de RDW een systeem waarbij het oude kenteken "onthouden" blijft in zo'n geval... het kenteken wat Martijn nu bij zijn MKI heeft is ook het kenteken waarmee de auto destijds nieuw de weg is opgekomen. :) |
Nice :D
|
Quote:
Heel erg bedankt ;) Eindelijk de eeuwige discussie afgerond :hug: |
Mooie auto...ik had deze topic nog niet gezien en zag hem bij het plaatje van de audi coupe rs4 voorbij komen en vroeg me af of er nog leven in het beestje zit.
|
verhip, ik zie nu pas waar de foto's gemaakt zijn!!! bij de familie Z. achter huis toch? jiij bent toch de vriend van Geertje? Heb het laatst nog met Hendrik over je auto gehad. supermooi, hoop dat mijn 76'er er volgende zomer ook zo bij ligt! spreek je vast nog wel eens...
|
Quote:
Dat is mooi om te weten, m'n baas heeft nog een Saab 99 combi coupe staan, uit '75 met een kenteken uit '82... Mooie Golf trouwens, alleen zijn de achterlichten niet helemaal mijn smaak :tongue: |
Wat een mooie golf 1.... :woowoo: :eek: :)
Is dit niet iets voor jouw? Eisen voor het voeren van de donkerblauwe kentenplaat Historische voertuigen met een datum van toelating vóór 1 januari 1978 mogen de donkerblauwe kentekenplaat met witte letters voeren. Voordat de donkerblauwe kentekenplaat wordt afgegeven, wordt gecontroleerd of op het voertuigbewijs een datum van toelating van vóór 1 januari 1978 vermeld staat en het kenteken bestaat uit een combinatie van 4 cijfers en 2 letters. Als aan alle eisen is voldaan mag een ongelimiteerd aantal platen gekocht worden. Blauwe kentekenplaten zijn voorzien van een keurmerk bestaande uit de Nederlandse leeuw en de tekst 'RKM'. Het keurmerk, en met name het volgnummer, moet duidelijk herkenbaar blijven, want aan de hand van dit volgnummer kan de maker van de kentekenplaat achterhaald worden. In 1978 is de Rijksdienst Voor het Wegverkeer (RDW) overgegaan op een nieuw combinatiesysteem met 2 cijfers en 4 letters. Auto's met een datum eerste toelating na 31 december 1977 moeten de gele (GAIK) platen met het Eurovignet voeren. GAIK staat voor: Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten (GAIK). Elke GAIK-kentekenplaat is voorzien van unieke codes en echtheidskenmerken, waardoor controle achteraf mogelijk is. Zowel de afgifte van de kentekenplaten als de inname zijn strikt geregeld. (Her)uitgifte oude kentekens Voor geïmporteerde klassiekers kan men bij de RDW, Centrum voor voertuigtechniek en informatie een 'ouderwets' kenteken aanvragen, mits de datum eerste toelating voor automobielen vóór 1978 en voor motorrijwielen/bedrijfsvoertuigen vóór 1973 ligt. Deze regeling is een aanvulling op de al langer bestaande mogelijkheid om historische voertuigen, die door het verlies van kentekenpapieren een recente nummerplaat bezitten, weer van het oorspronkelijke kenteken te voorzien. De behandeling van aanvragen voor beide regelingen verloopt via de Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs (FEHAC), de organisatie die de belangen behartigt voor verenigingen van liefhebbers van historische voertuigen. Voertuigen die vanwege hun historische waarde door liefhebbers in Nederland zijn geïmporteerd, krijgen van de RDW bij registratie een 'klassiek' kenteken uitgereikt. In overleg met de FEHAC heeft de RDW enkele speciale series 'ouderwetse' kentekens ter beschikking gesteld met name voor geïmporteerde klassiekers. Personenvoertuigen van voor 1978 krijgen bij de kentekenregistratie na invoer automatisch een 'ouderwets' kenteken. Bedrijfsvoertuigen krijgen na invoer bij kentekenregistratie een kenteken uit de serie BE-00-00 en motorrijwielen een kenteken uit de serie ZF-00-00. Voertuigen die voor die tijd zijn ingevoerd kunnen nu alsnog in aanmerking komen voor deze series 'ouderwetse kentekens', mits de datum eerste toelating voor automobielen vóór 1978 en voor motorrijwielen / bedrijfsvoertuigen vóór 1973 ligt. NB: De RDW hanteert de datum eerste toelating. Indien deze niet aangetoond kan worden, maar wel het bouwjaar, dan gaat de RDW uit van het bouwjaar. Voertuigen die een recent kenteken hebben gekregen omdat daarvan ooit de papieren van het oorspronkelijke Nederlandse kenteken (geheel of gedeeltelijk) zijn zoekgeraakt houden dit nieuwe kenteken. Wel kunnen eigenaren van dergelijke voertuigen het oorspronkelijke kenteken van hun voertuig weer terug vragen. Is het originele nummer nog aanwezig in de bestanden van de RDW dan zal normaliter teruggave volgen. Wij adviseren u dit eerst bij de RDW na te vragen alvorens men de procedure opstart. (Inlichtingen bij de RDW: 0900-0739 (10 cent per minuut)). Wilt u gebruik maken van één van deze regelingen, dan kunt u 60,- EURO overmaken op postbankrekening 1304483 t.n.v. de FEHAC te Maarsbergen. U krijgt dan een gewaarmerkt formulier (tevens bewijs van betaling) toegestuurd naar het adres dat op de stortings-/overschrijvingskaart vermeld staat. Met dit formulier kunt u de omwisseling van het kenteken bij de RDW aanvragen. Met de nieuwe kentekenpapieren wordt, indien het voertuig een geldige APK heeft, ook een nieuw APK-keuringsbewijs toegestuurd. U kunt de omwisseling van een modern kenteken (met gele platen) naar een historisch kenteken ook rechtstreeks regelen bij de RDW. Dit kost u dan slechts 37,- EURO. U dient hiervoor een verzoek inclusief het complete kenteken (aangetekend) te versturen naar de RDW (Inlichtingen bij de RDW: 0900-0739 (10 cent per minuut)). Nadat u uw nieuwe kenteken heeft ontvangen kunt u de blauwe platen laten maken. Vergeet ook niet het nieuwe kenteken door te geven aan uw verzekering! |
All times are GMT +1. The time now is 17:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.