![]() |
vr6 turbo
heb wat vragen over een turbo op een vr6 wat moet je allemaal veranderen aan de motor als je er een turbo op wilt zeten.
is alleen een dikke koppaking genoeg. |
Als je het goed wil doen moet er heel wat meer gebeuren of je moet met 0.3 bar gaan rijden.
|
wil het in 1 keer goed doen. en wil ongeveer met 0,7 a 1,0 bar rijden.
|
Ik zou zeggen lees zo links en rechts is het een en ander en pleeg is wat telefoontjes naar een paar "goede" bedrijven en vraag is wat er daar allemaal mogelijk is. En bedenk voor jezelf wat je er uit wil halen en hoeveel je er vooruit wil geven.
|
ik denk dat ik JD Engineering maar eens bel en dat die het maar moet klaar maken.
en wil naar de 350 a 400 pk en dat moet makelijk haal baar zijn met een tubo en de motor aanpassen. |
Dat lijkt mij een sterk plan. Heb je ook al na gedacht over de versnellingsbak remmerij etc.
|
nee nog niet echt over nagedacht maar komt wel goed. ;)
|
|
dankje ;)
|
Quote:
Dat lijkt me wel heel hoog gegrepen hoor! Van 174 naar 350 a 400 pk is wel erg veel hoor! Ik weet niet wat je budget is ,rij anders eens langs één van de directieleden van dijkstra draaisma uit dokkum,die woont in damwoude ,die heeft zijn golf 5 r32 laten ombouwen met een hgp turbokit,maar dat heeft een vermogen gekost ! Tenminste als je het goed wilt doen ! Reken maar dat JD engineering ook niet erg goedkoop zal zijn ! Ik wens je in ieder geva succes ermee |
ja weet ik dat jd engineering duur is maar is het wel goed en ja het kost wel wat ja een turbo er op maar dan heb je ook wat. ;)
|
Je bent minstens 4000 euro kwijt das als je een komplete set koopt en alles zelf doet.
|
Als je het goed wilt doen, moet je er niet op bezuinigen !!
Ben benieuwd strx als het erin zit ;) |
oke weet ik dat.heb al een grootte g60 intercooler liggen en heb misschien al een turbo gekocht een k27 turbo of zo
|
Scoor een turbosetje uit Amerika, de USD staat erg laag en de USA is sowieso meer een land van de turbo tuning, prijzen zijn voordeliger dan hier. Mijn setje komt van origine van ATP af, anders moet je daar ook maar eens op de website rondneuzen.
|
250-300pk> frisse motor met niet meer dan een halve bar druk.
300-400pk>motor met lage compressie zuigers en intercooler. 400pk en meer> motor met lage compressie zuigers, stalen drijfstangen en ic. Met meer dan 350pk zal je bak het ook niet lang uithouden, tot een 450pk kan je wegkomen met een andere tandwielset van bv APT, daarboven zul je aan een 02M moeten wil je het een beetje heel willen houden. |
mel, tot 400pk moet je normaal wel kunnen met een reductie plaat hoor (maarja, wat kosten gesmeede zuigers tegenwoordig nog.. beter goed ineens)
Cedric hier in belgie zit op 1 bar 400pk, alles vernieuwd van pakkingen, kettingen en lagers enzo, maar wel gewone zuigers. |
wil het 1 keer goed doen anders blijf je bezig en daar hou ik niet van.
en ga er toch niet veel mee rijden alleen naar meetings. ;) |
turbo op vr6
Informeer anders eens bij de VR6-specialist. Erwin daar kan je er veel meer over vertellen en hebben hier ook ervaring mee.
Groeten, Marc www.streetperformance.nl |
http://www.carpignano.ch/tuning_turbo.html dat is wel een van de specialisten................kennis van fighters-forum in D heeft ook enkele turbokit van hem gekocht..................heeft wel een paar centen gekost maar motor heeft al 85.000 km zonder problemen gedraaid...en hij rijdt met 0.9 bar druk, en soms met 1.3 :screwy: Kzal hem wel eens bellen of hij wat info voor je heeft, indien gewenst ;)
Staat ook een filmpje van op youtube :D http://www.youtube.com/watch?v=fmuUbLN6-Uk http://www.youtube.com/watch?v=93tGv_LPzLA |
@Gerry: zal gerust wel moeten kunnen maar ik zit liever aan de veilige kant, die vr6 zuigers hebben ontzettend zwakke ringlands. VR6 specialist moet je idd heen als je geld weg wilt gooien en een auto wilt die het nooit meer doet. Ga dan naar de ECHTE VR6 specialist: http://www.verhoeventuning.nl
|
Quote:
Een K27 ofzo ? Beter bedenk je eerst een setup en ga dan je spullen kopen. Kijk eens wat er mogekijk is met deze turbo en op welk toerengebied. Ook heb je het over de motor aanpassen, beter bouw je de motor opnieuw op met een set andere zuigers een drijfstangen met de daarbij behorende lagers en lagerschalen. Volgens de geleerden op dit gebied en zoals mel ook al zegt is de 300 pk een beetje de grens met standaard internals in je motor. Daarboven komen er zoveel krachten vrij dat de bak, aandrijfassen etc. het niet lang gaan uithouden. kijk voor de grap ook eens op: http://www.materialmord.de/materialmord.htm Op de site zelf staan trouwens ook leuke filmpjes en foto's etc. van vr6-en turbo; www.materialmord.de |
Klinkt als een leuk idee. en uiteindelijk zal je met je vr6 kunne vliegen als het allemaal lukt. Maar het kost een vermogen, Aanpassingen in het blok, de versnellingsbak en de remmerij. Gaat erg hoog oplopen. Maar nog veel succes er verder mee :D
|
neem eens contact op met deze jongen heeft ook zelf een turbo gemonteerd.
http://www.corrado-database.nl/inde...corrado&id=2453 |
En hoe ga je die 400pk op de weg brengen?????
Als je alleen voorwiel aandrijving hebt zal je een hoop banden verslijten en niet veel harder gaan. |
|
bedankt.
ben nog druk aan het uit zoeken wat er komt. turbo of iets anders. :D maar weet niet of dat past heb het nog nooit gezien. :redface: |
bouw gewoon eerst een motor naar jouw wens, en praat niet eerder over vermogens dan dat hij rijd en gerolt is.
dit bespaard sowieso een hoop gezeur van mensen die je niet geloven etc.. ik zou gewoon een vermogens categorie uitzoeken waarbij je redelijker wijze aan kunt komen en dat je ook nog redelijk betaalbaar kunt rijden. de 100 pk verschil tussen de 3 en 400 neemt zoveel extra kosten met zich mee. en als je bijv 250 pk op 1 wiel aandrijving hebt, dan heb je meer als genoeg. anders gaat de boel toch alleen maar slippen en kun je de 250 pk alleen maar gebruiken als je al 130 in zun 5 rijd. |
en webers op een vr6 is het mogelijk graag wat info.
druk zoekende op internet wel wat gevonden maar was in het duits :redface: |
Zou dan voor throttle bodies gaan! icm met een programmeerbaar injectie systeem.
Kost ook wel even wat, maar volgensmij lang niet zoveel als een turbo ombouw. succes man |
Quote:
heb nu hier een 16v met webers wat een geluid. :eek: maar zat zo te denken webers op een vr6 nog nooit gezien. |
of deze http://link.marktplaats.nl/323857272 auto kopen blok om lepelen heb je ook meteen remmerij en alles erbij (weet niet of dat om te zetten is op jouw auto)
gr. |
Quote:
is wel mooi maar bouw liever wat zelf. en wou eens wat anders bouwen daarom de webers :D |
dat d8 ik al dan mr webers op de r32 :tongue: :screwy:
|
Quote:
zal wel mogelijk zijn weet alleen wel dat het niet makkelijk is vr motoren hebben langen en korte kanaale ......... weinig plaats in de kop van mk2 :shake: en webers afstellen is opzich al een kunst laat staan op een vr6 veel meer vermogen ga je er niet mee halen |
Quote:
dus het proberenen waard eens wat anders :D |
Quote:
ja dat zeker zal wel een beere vet geluid worden alleen feit blijft dat een atmo vr6 gewoon slecht op te voeren zijn |
kreeg trouwens een filmpje over Biense dijkstra
http://www.youtube.com/watch?v=oUOP...layer_embedded# |
mooi filmpje wat een geluid.
|
ben bezig om een motor er bij te kopen.
maar mijn vraag is zit er verder ook verschil in dat de 1 rotor heeft en de andere dis of zit er nog meer verschil in. wordt een lang projeckt maar ben er toch uit :D |
All times are GMT +1. The time now is 00:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.