![]() |
Spag. Spruitstuk los van het blok!
Help! Mijn pakking is tussen mijn blok en spaghetti uitlaat geblazen maar de bouten zijn fiks vast geroest........
Aangezien bob en ik het zelf willen doen hebben we jullie hulp nodig...... *iemand een tip voor errug vast gerotte bouten?? Warm stoken en wd40 zijn we mee bezig...... *wat nou als er een bout afbreekt?? :eek: *en hoever moet het spaghetti spruitstuk van je blok af om de nieuwe pakking er tussen te proppen???? :confused: En niet zeggen dat ik er gumgum tussen moet smeren want die troep gebruik ik liever niet, de nieuwe pakking zal en moet er tussen en alles moet naadloos sluiten..... |
Quote:
Dan kun je er een bout op lassen?!? Ik heb geen flauw idee Bien... sorry ken je 'nog' niet helpen :redface: ...komt ooit wel goed :biggrin: |
Ik gebruik altijd een Marcel..
Reuze handig bij vast gerotte bouten! (vooral uitlaatspruitstuk<->downpipe bouten).. -Eerst heet stoken (warm schiet niet op) met de snijbrander -Dan eruit draaien of afbreken indien afgebroken: -stuk pijp eraan lassen -eruit draaien of afbreken indien afgebroken: -uitboren en opnieuw tappen. Maar goed: tapeindje zit dus IN de kop neem ik aan? De kop is van alu, en bout van 'ijzer', het spruitstuk van rvs? Dan zal warmstoken de beste oplossing zijn. Al die verschillende soorten metalen hebben allemaal andere uitzet/krim karakteristieken. Zijn de bouten/moeren rond? Hamer en beitel! Zijn de moeren rond? Moerensplijter! ( onderaan deze pagina: http://www.es-international.nl/TOOL...g_besturing.htm ) |
Ik wil liever voorkomen dat het afbreekt, dat gelas zie ik niet zitten.......
We hebben niet eens een las apparaat en de golf staat in een garage. Tapeindje zit IN de kop idd, alles is nu nog intakt maar ik vraag me af voor hoelang.... En wtf is een marcel???? |
Idd, wat Sjampoo zegt. Stoken met die handel, als WD40 niet werkt.
Mijn ervaring is dat de spruitstukmoertjes vrijwel altijd goed los te krijgen zijn. Let wel op, standaard VW uitlaatspruitstukmoertjes zijn dop 12!!! Veel mensen beginnen met dop 13 en hebben dan binnen 1 minuut 8 moertjes glad gedraaid. Het spruitstuk moet helemaal van de tapeinden af want de pakking(en) val(t)(len) met twee gaten over de tapeinden heen. |
Een Marcel..
![]() Oftewel: Ik kan het zelf ook niet :-) Maar goed: probleem: In de kop zit een (aantal) tapeindje(s), en over die tapeindjes zit een uitlaatspruitstuk. Op de tapeindjes zijn moeren gedraaid om de zooi bij elkaar te houden. Nu willen er 1 of meerder moeren niet los? Meestal draai je de moer met tapeind en al eruit Bij sommige blijft t tapeindje zitten, en draai je de moer gewoon los Bij 1 (of meerder) zit er nul beweging in.. Niet voorniets dat er KOPEREN moertjes bestaan waarmee spruitstukken worden vast gezet.. In iedergeval laten schrikken (luchtsleutel?), stoken, WD40, groot moment erop (ringsleutel verlengen met lange pijp), en bidden. Raakt de moer 'rond' dan met een hamer en scherpe beitel de moer proberen rond te tikken.. En als niets meer helpt: de moeren splijter erop! |
Quote:
12? Heb ook al eens 11 gebruikt!! (om over een 'ragge, verroeste' 12 moer te slaan) werkt perfect! Vervangen voor KOPEREN moertjes is dus GEEN GEK IDEE :-) |
Okee, ikke snap!!
Dop 12, flink heet stoken en losdraaien die handel!!!! Koperen moertjes klinkt inderdaad niet gek!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BEDANKT!! Ennuh, die marcel, is die te huur?? ;) |
Quote:
En wat nog veel belangrijker is: Smeer de tapeindjes voordat je de moertjes er weer op draait in met kopervet, of nikkel spray, dan gaan ze niet vastrotten, en gaan ze volgende keer vrij makkelijk los.... |
Kijk, een gouden tip! Thnx!
|
Sab...nog een tip...misschien overbodig maar goed...zorg dat er geen spanning op de moeren & bouten hangt...dus ondersteun het spruitstuk als heel de uitlaat ernog onderhangt zodat er geen spanning ophangt...want anders gaat het gegarandeerd kapot :eek:
|
Quote:
Nu even een vraagje...koper is toch zachter dan metaal? Is de kans dat je deze "rond" draait niet groter? Verder kreeg ik het spruitstuk eraf door 2 dagen lang er af en toe een beetje WD-40 op te spuiten, ik weet niet hoe vast zo'n ding normaal zit, maar toen ging ie er zonder moeite in 1 minuut af. Suc6 |
Quote:
Koper is inderdaad zachter, maar het zijn ook geen koperen moertjes, maar messing....nou is dat ook vrij zacht, maar koper/messing rot niet vast op een stalen/ijzeren tapeind, dus gaan ze makkelijker los.. En hoe vast booutjes zitten, tja daar is geen touw aan vast te knopen, sommige draai je na 2 jaar vast zitten zo los, terwijl andere bouten die misschien pas een paar maanden vastzitten met geen mogelijkheid los te krijgen zijn...Zeker uitlaatspruitstukbouten geven vaak problemen, omdat je er niet altijd even makkelijk bij kan, zeker als je geen brug hebt.. Ronddraaien van boutjes kun je al een hoop voorkomen door 6 kant doppen te gebruiken ipv van de dubbel 6 kant doppen die veelal in doppensets zitten |
die marcel is idd te huur
heeft pas bij mij me dorpel gelast en het werk wat hij aflevert ziet er heel netjes uit ik moet alleen het achterste stuk nog ff bij werken met plamuur en dat is alles |
@Henk; Klinkt logisch, maar ik had er nog niet aan gedacht.......
@Zestienkleppen; thnx, bob is al een heel eind hoorde ik net, hij is vandaag vrij en is vast begonnen!! |
that's the spirit
gelijk er maar aan beginnen op je vrije dag |
Status: 2 moeren met tapeinden zijn eruit :D, 1 tapeind is afgebroken, :( en 2 moeren zijn los........
|
nou ik duim voor je sab..:D
|
Tapeindje draai je (hopelijk) zo los als de spagetti er eenmaal af is.
Een los uitlaatspruitstuk (dat je dus op de werkbank kunt leggen) is vaak nogsteeds kut: Of het nou in de auto zit of niet: vast is vast. Koper/messing heeft inderdaad de prettige eigenschap niet vast te rotten. |
Ik hoop ook dat het tapeindje er zo uit te draaien is!! Zo niet dan heb ik pech........
Bob gaat zo vast ff een nieuwe pakking halen en wat tapeindjes, dus het zal wel goed komen, misschien niet vandaag maar volgende week is ook goed. Bespaart me veel geld op deze manier, bij wilbert van lith zou ik weer een paar honderd euro moeten neerleggen!! |
Ik heb het gelezen en bedankt voor de tips, pakkingen heb ik al gehaald alleen hadden ze geen tap eindes en moeren..
Weet iemand of de vw dealer ze toevallig heeft???????????? |
Heb ackerman net gebeld, en ze hebben de tapeindjes liggen maar hij weet niet of het de goeie zijn, moet je er ff 1 meenemen......
|
Is goed ga ik zo ff kijken dan..
Satus nog 3 te gaan!!!!!!! |
't schiet op!! Gaat het dan toch nog goed komen met dat klote hok????
Als hij hierna nog 1 keer stuk gaat dan breng ik hem naar de sloop!! (zeg ut wel zo stoer maar ik doe het niet hoor...) |
wou al zeggen
dan doop ik me achtertuin ff om tot sloop dan mag je hem daarnaartoe brengen :biggrin: :biggrin: :biggrin: |
Sloperij sjampamert bied zich aan.
Met vrijwaring en 50 euri verwijderingsbijdrage restitutie :-) |
haha nee 4500 euro wil ik ervoor hebben anders draai ik verlies......
Kan ik hem niet voor dat belachelijke bedrag verkopen dan hou ik hem!! :biggrin: |
status: spachetti pijp los pakkingen er af en ik ga nu beginnen om 1 tapeinde er uit te halen!!!!!!
|
foootooows!!! :p
|
haha 260 yeah right :biggrin:
g60..beetje opgefokt..max 230..anders flikkdie g-lader uitelkaar :biggrin: :biggrin: :biggrin: |
Precies op de teller ;)
I rest my case. |
hahah...teller don`t say anything...en zeker niet bij golfjes 2..
maar goed...als ie zo hard gaat als jij zegt moet je hem op de testbank zetten...dan heb je het echte bewijs |
Quote:
Spreek je eigen nou niet tegen :biggrin: 260 is met 1 been in je kist in zo'n auto en dat willen we hier niet op het forum :( zo'n auto kan de snelheid helemaal niet aan en zo. en nu kan ik je nog wel een verhaal vertellen van hoeveel Kg er bij die snelheid nog op het wiel staat dus wat je nog nodig hebt om take off te gaan maar dat zal ik je besparen. een porsche heeft niet voor niks een dikke spoiler. |
tsja...misschien is ie wel te doorgefokt...
maar goed...kben benieuwd wat ie uit zal spoken op de testbank :rolleyes: |
Quote:
Hij was ooit TE door gefokt... De vorige eigenaar haalde met een ander blok de 270 pk met hem, dat blok ontplofde letterlijk toen hij 140 op de snelweg reed...... Dus een ander blok aangerukt en op laten fokken naar de 225pk en daar rij ik nu mee rond.... :biggrin: |
Quote:
jah, fucking golden retriever met heup problemen is het :p |
Quote:
hahah idd tjaap....dat heb je ff mooi gezegd |
260! geen wonder dat ie uit elkaar ligt ;-)
|
Quote:
:rolleyes: :biggrin: :tongue: :wink: :cool: :eek: Hij moet toch tegen een stootje kunnen? haha!!!! |
260....met wat voor toerental? Dit soort threads zijn als paralympics - zelfs als je wint ben je nog een retard....
|
All times are GMT +1. The time now is 16:31. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.