![]() |
project VR6--->20vt
een tijdje geleden hield mijn vroem 6 er spontaan mee op, best jammer mja dat kan je wel eens hebben, na lang nadenken heb ik besloten om er in plaats van de vr6 een 20vt te maken, deze motor kwam ik toevallig tegen, het is een 180 pk versie uit een seat leon, motorcode AUQ. de 6bak die erachter zat paste niet dus zodoende maar een nieuwe bak laten bouwen... vandaag is het nieuwe torretje er eindelijk ingehangen!
hier de eerste foto's: ![]() vroem 6 gedemonteerd ![]() flinstone mobiel ![]() ![]() ![]() ![]() |
mag dat eigenlijk wel? van 6 naar 4 cyl zonder keuring? of moet dat ook omgezet worden?
|
daar weet ik het fijne niet van, ik weet alleen zeker dat vanaf begin dit jaar voor de apk niet meer naar het aantal cilinders word gekeken
|
apk is ook het probleem niet..
een probleem zal het zowieso niet zijn bij een golf 3 kwestie van registratie neem ik aan. |
ja dat denk ik ook, technisch komt dat wel in orde, ik ga ff uitzoeken hoe ik het kan veranderen op mijn kenteken
|
We kunnen weer verder, vandaag kwam een doosje vol KMS goodies binnen...
![]() ![]() motormanagement idle control full range lambda kabelboom grotere injectoren en wat sensors en stekkers en een gasklep dus we hebben morgen weer wat te doen... |
Bij kronenburg zelf allemaal besteld?
Kabelboom laten maken bij Kronenburg? |
Leuk project :)
Zijn er nog veel dingen (motorsteunen, assen etc.) die aangepast moeten worden om van VRoem6 naar 20VroemToet te gaan? :rock: |
Waarom ben je niet voor een R32 gegaan? denk dat je dan minder gezeur krijgt bij de RDW.
|
Quote:
De makkelijkste optie is niet altijd de leukste. ;) Is weer eens wat anders, van 6 naar 4 cilinders. Je zou misschien de auto wel eerst met een normaal 1.8 blok kunnen laten keauren omdat dat blok standaard in de Golf 3 is geleverd, en dan de 1.8T er in zetten. Maarja, dat is weer extra werk, en zo heb je het gelijk helemaal goed. :thumbup: |
het gezeur zal wel mee gaan vallen denk ik, ik moet een omzetting motorcode aanvragen bij het rdw en dan zal waarschijnlijk het uitlaat geluid gemeten moeten worden omdat dit type motor origineel niet in een golf3 bestaat, verder zie ik weinig problemen omdat ik (nog) niet meer dan 40% vermogenswinst krijg...
het aanpassen valt ook wel mee, het blok past op de originele motorsteunen, de aandrijfassen kon ik ook zo gebruiken ik heb het kms zelf besteld bij kronenburg ja, de kabelboom is een universele, kan je zo bestellen, scheelt een hoop gepriechel... |
precies, denk dat je bij de rdw erg weinig problemen kan verwachten omdat de rest van de auto wel berekend is op het vermogen
|
Dat is inderdaad het voordeel van deze basis. Zelf was ik R32 gegaan. Maar dat zal voornamelijk zijn geweest vanwege het feit dat hier al een 4 pitter staat en ik het VR6 geluid zo mooi vind.
Maar dit is ook mooi, succes met het netjes maken van de inbouw en de omkeuring! |
Quote:
Een turbo motor klinkt ook erg mooi hoor :rolleyes: |
Gijs:
Quote:
Maar zeker, 4 pitters klinken vaak ook heel lekker. Zoals de mijne :) |
Hihi :giggle:
Ik begrijp je niet verkeerd, ik snap je gewoon niet :tongue: :hug: Nee, ik las er in alle drukte overheen :redface: |
ik vond de 6 cilinder ook lekker klinken, mja ik wil een wat feller blokkie en ik denk dat dit em wel gaat worden...
het schiet al aardig op met inbouwen, brandstof en koelsysteem zijn zo goed als klaar, morgen kijken welke draden ik nodig heb uit de oude kabelboom, dan de rest verwijderen en de nieuwe kabelboom erin klussen... |
de laatste loodjes van het project zijn begonnen, kms is helemaal aangesloten, de intercooler is gemonteerd, de accu is verplaatst naar de kofferruimte, wat nog moet gebeuren zijn de intercoolerbuizen op maat maken en de downpipe lassen... foto's volgen morgen
|
Netjes! Is het aansluiten van de kms een beetje te doen? Heb je hier de originele kabelboom voor gebruikt of een van van Kronenburg?
|
Ik heb bij mij ook een kms erin zitten en het aansluiten stelt op zich niks voor..
heb zelf m'n originele kabelboom stekkers gebruikt, leek me het makkelijkste met aansluiten.. leuk project :thumbup: op hoeveel pk denk je dadelijk te gaan draaien als je de kms goed hebt afgesteld? succes nog iedergeval!! en veel plezier met het afblazen :tongue: |
Quote:
Rijdt maar eens mee in mijn golf dan dank je God op je blote knieen dat je niet doof geboren bent:)Het geluid van een R32 gaat boven alles:) |
die 20vt, zal financieel ook wel iets aantrekkelijker zijn, neem ik aan :redface:
|
tja een r32 motor had ik ook kunnen inbouwen mja, deze motor had ook een nieuw baasje nodig... kms aansluiten is niet zo heel moeilijk, je moet er alleen ff rustig de tijd voor nemen, ik heb een kms kabelboom gebruikt, das helemaal makkkelijk en mooi weg te werken.
ik hoop zometeen 220 pk's te draaien, moet lukken met deze setup en zoniet dan gaat plan b in werking... |
Inkoppertje:
Wat is plan b? |
Alles eruit slopen en een 1.3 (op KMS) terugplaatsen :D
|
ja haha idd,
plan b is motor eruit, boren en hohnen, overmaat gesmede zuigers met carillo drijfstangen erin, kop flowen gt28r turbo erop eens kijken of ie dan nog praatjes heeft haha :p nog ff een foto update van de werkzaamheden van vandaag: ![]() ![]() ![]() op me gemak de intercooler buizen pas gemaakt en naar de lasser gebracht, vrijdag zijn ze klaar als het goed is, dan de lassen polijsten en alles terugplaatsen, zijn we weer een stapje verder... |
Dat ziet er lekker uit :thumbup:
|
Leipe shit ouwe! :rock:
Wordt een volle bak :D |
Mooie intercooler.. wat specs van?
|
intercooler is van onbekend merk maar voelt wel heel degelijk aan en zo ziet ie er ook uit, de maat 70 cm breed waarvan 53 cm koelend gedeelte 18cm hoog en 7cm dik
|
zo eindelijk weer eens een update, na 3 weken vakantie zit er weer wat schot in het project, gisteren heb ik de uitlaat pas gemaakt, morgen ga ik hem aflassen en dan hoop ik de auto tegen het einde van de week te kunnen starten
|
ziet er strak uit gozer. leuk om te zien hoe mijn vroegere winterautootje mooi gemaakt word :)
|
thnx Mario, als ie helemaal klaar is kom ik wel ff langs, kan je hem ff keuren :p
|
vandaag is de golf op de testbank geweest bij van kronenburg, het resultaat 245 pk en 400+ nm koppel aan de wielen, het koppel kon niet goed gemeten worden omdat ie aan het eind van de vierde versnelling wielspin had op de bank :eek:
|
hoi
mooi project echt netjes ingebouwd ik ben bezig met de inbouw van een auq in een golf 1 mag ik vragen wat er aan de motor is veranderd daar ie standaard 180 pk heeft en nu 245pk of is dit alleen door het kms systeem en de grote ic of heb je nog meer veranderd en heeft van kronenburg de afstelling van het kms gedaan of is dat zelf te doen mvg mibo |
thnx, de motor is niet uit elkaar geweest, ik heb alleen grotere injectoren geplaatst (380cc) en van kronenburg heeft hem helemaal afgeregeld op de testbank, ik heb hem wel zelf aan de praat gemaakt, dat is goed te doen maar voor de fijnafstelling wilde ik hem graag op de testbank hebben.
|
hoi ok thnx
dus gewoon de standaard auq met de k03 sport turbo ?ergggggggggggggg netjes zoveel koppel ik heb dezelfdse setup maar dan met geflowde kop, geflowde inlaat,afgedraaide en gebalanceerde krukas,wiseco zuigers,scat drijfstangen ,afgedraaid vliegwiel,grote injectoren,groep a uitlaat,k03 sport turbo maar dan op origineel motormanagement wou een chip op maat laten maken maar mischien is kms ook een goed idee. zou je mij willen mailen wat de totale prijs was van het kms systeem compleetmet alle sensoren en kabelboom? zit er een standaard opstart programma bij zo'n kms systeem?(waarmee je hem aan de praat brengt?) en ja afstellen op de testbank is wel een pre nogmaals erg mooi project mvg mibo ps heb je trouwens ook sper in je bak ?? |
ja het is de standaard auq met k03 turbo, bij het kms zit uiteraard een cd-rom om te programmeren, is denk wel verstandig voor jou aangezien jij ook de motor hebt aangepakt. ik mail je wel wat het heeft gekost.
ik heb zelf een versnellingsbak laten samen stellen, dat is een combinatie van een golf 3,4,5 tdi met een sperdif van een golf 5 , ik heb er gelijk bouten in laten zetten i.p.v. popnagels. |
Foto van het eindresultaat?
|
245pk en 400+nm dat is erg netjes met een k03s, ik dacht dat 220pk ongeveer het maximum was! En dat koppel is ook helemaal niet verkeerd, weet je zeker dat er geen k04 achter hangt?!
|
All times are GMT +1. The time now is 02:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.