![]() |
Past het?
Passen de buitenste homokineten van een MK2 16v op een MK1 GTi???
|
Volgens de e**a zouden ze hetzelfde moeten zijn....
|
Nee dat past niet altijd, het hangt van je wiellagerhuis af.
Bij de latere types en de scirocco 16V passen er zo 10cm homokineten in. Bij de oudere gti1's passen er alleen 9cm in. En zul je dus moeten aanpassen. Maar je merkt het snel genoeg, je aandrijfas wil niet meer draaien. |
maar met mijn late 83er zou het dus moeten passen andre?
|
Als het een eind 91 carbrio is of een scirocco 16V wel.
Die hebben al 10cm homokineten. Anders is het passen, en je merkt het direct. Draai je de centrale moer vast, en zit het spul vast als een huis......zul je dus iets moeten bedenken. Met een flex iets ruimte maken, of homoknieet afdraaien. (laag toerental anders zit het vet om je oren.) |
hmmm, das minders.
Moet ik elders op zoek naar een Homokineet |
Hans, ik heb nog een aandrijf as liggen, met homokineten, weet alleen niet wat de staat ervan is, ligt al ff in de schuur....
Komt van mijn '83 GTI af :D |
goeie kineten Chris??
|
Quote:
Toen ze eraf gingen wel, maar liggen nu dus al ong. 2 jaar in de schuur....kan dus niks garanderen.... |
Ik bel je zo ff
|
Eeuh....verko***.....
Regel "het" maar voor de winter, dan ben ik ook blij :p |
Maakt nie uit chris, want dan ligt het misschien weer in de schuur, alleen in een andere :D
|
Maaruh, dat zal dan wel een schuur zijn die iets groter is als diegene die ik nu heb, want daar passen met moeite wat onderdelen en een paar fietsen in :D
|
wiellagerhuis is aan te passen, maar dan moet je wel weer uitlijnen.
|
Heb thuis nog een aandrijfas liggen, andré, en waarschijnlijk nog de juiste zijde ook....tis alleen de vraag hoe goed de kineten nog zijn, na 2 jaar in de schuur gelegen te hebben....
|
Ik ga gewoon de kineet van chris, of als de hele as er goed uitziet, de gehele as monteren onder me GTi-tje en dan horen we wel of het goed is of niet. Weet iemand of de as eruit gaat zonder de fuseekogel los te maken?? (rechterzijde)
|
Bij mij moest alles eraf om de as er tussen uit te halen.
|
even de kogel los halen is niet zoveel werk en werkt een heel stuk makkelijker als je de kogel zelf er uit haalt dus niet die drie boutjes dan hoef je hem na die tijd ook niet laten uitlijnen
|
Quote:
I know, maar omdat die krengen nog wel eens vast willen zitten zou het makkelijker zijn als je hem er zo uit kunt pakken. Maar dat doet ie dus niet :) |
De onderste fuseekogels zitten zelden vast in de fusee....gaat meestal met een bandenijzer vlot los.
|
of ff laten schrikken... :)
|
BOE
Die is los. |
schrik!
|
OK jongens, de homo van Chris zit er onder, maar mijn probleem is niet weg :S
Dus graag ff jullie hulp: Ik ben een tijdje geleden met een gangetje 80 km/h door een gat in de weg gereden, hierbij is mijn velg in 2-en gebroken en heb ik dus de velg moeten vervangen. Op dat moment waren er verder geen problemen. Na een tijdje begon ik een geluid te horen, rechtsvoor bij de auto (zelfde kant als velgbreuk). Het wordt sterker als je harder rijdt en als je door bochten rijdt. Ik dacht in eerste instantie aan de homokineet, ook omdat de hoes hier al een keer van los had gelegen, maar deze is het dus niet. Het geluid begint zo vanaf 60 km/h en wordt dan steeds erger. Nu zat ik zelf te denken dat het misschien het balanceergewicht zou kunnen zijn, want die zitten toch altijd op de lange as?? Iemand misschien nog andere suggesties? |
Fuseekogel niet stuk?
|
Nope, die is goed in orde
Op het geluid afgaand is het iets wat ronddraait |
Die stabilisator zou het idd wel kunnen zijn, bij de diesel liep die op een gegeven moment ook aan tegen het subframe, raar geluidje...
Zou me voor kunnen stellen dat ie door die klap los is gaan zitten en nu ergens tegenaan loopt. Als je er even naar kijkt zie je het snel genoeg, zit een laag rubber overheen, slijtplek zie je zo zitten. Heb em eraf geklext (zit een dikke ijzeren ring in) merk er eigenlijk niks van dat ie eraf is. Gaat al paar maanden prima zo |
Hoe lijkt het met het wiellager?
Of wat heeeel enkelt wel wil is dat je naaf krom is. Bij golf 4 gebeurd dit nog wel eens, als kwaaltje. En je toplager? |
Toplager is ook een hele scherpe ja
|
het balanceergewicht zit er geen meer op, dus dat is een mogelijkheid
wiellager ook, zal em eens controleren Toplager is het niet, het is echt iets wat roteert |
daarom was bij mij de as toen ook vervangen....maar bleek dus ook het wiellager te zijn......
Als je nog een resevere "huis" dinges, of hoe dat stuk metaal ook heet waar je wiellager ingeperst moet worden :D nodig hebt, laat maar ff weten, ook die heb ik nog liggen :D |
chris de golf1 onderdelen boer met te weinig garage ruimte :D:D
|
Quote:
Nee, zonder garage :D |
Nou, vanochtend weer op tijd op om ff lekker te klussen aan de GTi.
Nieuw wiellager besteld en vanochtend erin geperst. En dat was dus de oorzaak van het euvel. Ik rijdt weer lekker rustig in de rondte. Omdat ik toch bezig was, meteen de homokineethoes vervangen, voorzijde remmen vernieuwd, uitlaatrubbers allen vervangen en een kleine koelvloeistoflekkage verholpen. Komt goed :) |
kijk aan....goed bezig hans :D
|
En nadat ik het forum weer ff doorgenomen had ben ik bij iemand langs geweest die nog een setje BBSjes te koop had en die gekocht en er ook maar opgezet laat in de middag. Ze krijgt vandaag een goede behandeling van me :) Binnenkort nog een Creme-Kleurig GLS interieurtje ophalen en inbouwen en dan kunnen we daarna verder met de buitenkant van de auto.
De nieuwe velgjes: |
netjes...eindelijk weer 4 dezelfde :D
|
Quote:
Werd ook tijd ook :D Setje zwart voor en setje zilver achter is niet echt mooi ;) |
All times are GMT +1. The time now is 12:59. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.