![]() |
Golf naar het VW Museum? DILEMMA!
Even een topic starten, wil graag jullie aller mening weten.
Het vw museum is erg geinteresseerd in mijn mei 1974 golf. Ze hebben niet zo'n oude en zouden hem graag aan de collectie toevoegen. Helaas ben ik mij niet zeker van om deze golf te verkopen aan hen, zoiets ga je natuurlijk nooit weer tegenkomen....da's de ene kant. Andere kant is het natuurlijk wel dat deze golf zo gerestaureerd wordt en lekker in het vw museum van z'n oude dag kan genieten (mss wel autostadt) Zou jij hem verkopen of houden? En waarom? Tis wel zonde van deze origineel NL auto...??? Dank voor de feedback. |
is idd heel dubbel !
kan je niet zeggen wat ik zou doen ? (hollander mode aan) maar ze betalen er wel goed voor dan neem ik aan ? (hollander mode uit) gr. Martijn |
He Split,
Tja, moeilijk geval. Indien je de auto verkoopt aan VW dan ben je er wel zeker van dat ie met liefde wordt opgeknapt en onderhouden (lijkt mij). Maar het is wel jammer om hem van de hand te doen. Of ze moeten natuurlijk met een leuke vergoeding komen voor de Golf, dan kun je het altijd overwegen. Hebben ze niks leuks in te ruilen daar ?? Groeten, LRR |
Quote:
Gaat mij hier helemaal niet om het geld, daar zal ik niet veel beter van worden. Is ook niet de bedoeling van deze auto geweest om hem te kopen. Als ik er geld aan had willen verdienen dan had ik deze heel anders tekoop aangeboden en wel meteen na aankoop. Dit dilemma is puur gebaseerd op de zeldzaamheid van het voertuig. |
zelf opknapen en houden, en daar showen geen optie?
|
Ik zou ze in ieder geval goed laten betalen, en / of er misschien een leuke auto voor terug geven.
Aan de andere kant... het is toch wel een bijzonderde auto die je, zoals je zelf al aangaf, niet meer snel tegenkomt. Valt er niks te regelen zodat de auto van jou blijft èn in het museum komt? |
ja das wel moeilijk
maar als ie bij vw in nieuwstaat in het museum komt te staan zou ik hem weg doen!!! |
Quote:
dat begrijp ik !! denk dat je voor je zelf moet beslissen wat je er mee wilt !? hoe is de staat van de auto en ben je van plan hem eventueel op te knappen ? gr. Martijn |
alleen weg doen als er flink voor betaald wordt en anders lekker zelf houden :D
|
Op hun kosten laten restaureren, in het museum , maar het "jouw" auto laten :D
En een Volksforum stikker op de achterruit :tongue: |
:goodpost:
|
hoe ben je eigenlijk benaderd door volkswagen als ik het vragen mag. is toch wel apart als ze er naar vragen. is wel leuk om dit erbij te vertellen. tenminste, ik ben er wel nieuwsgierig naar :tongue:
als je er zelf veel plezier van hebt, dus ook mee rijdt en zo, zou ik hem houden totdat je er op uit bent gekeken. als ie gestald staat om ooit eens iets mee te doen, zou ik 'm overdragen. grtz. |
ruilen tegen een mk5 gti ofzo?
|
Ik zou hem schenken, of iig uit je gemaakte kosten komen. Leuk dat hij zo uniek is dat ze hem willen hebben!
|
Niet over nadenken, naar het Museum met dat ding!
|
inderdaad, wat een mooier compliment dan dat jouw golf 1 straks in het vw museum staat!
gewoon ruilen tegen een levenslang abonnement :) |
ja en een vermelding van de schenker op het bordje erbij natuurlijk.. of gewoon verpatsen aan die maffe oostenrijker van golfsrudel..
|
Kun je'm niet uitlenen aan het museum?
Als zij em nou netjes restaureren mogen ze'm een jaar of vijf showen en mag jij er daarna weer rondjes in rijden :D |
Heb je een foto van de golf?
Weten we waar we over praten. |
Als zij hem nou restaureren en in ruil daarvoor dat ding 11 maanden per jaar in bruikleen mogen houden? Ik zou in ieder geval eisen dat hij zn'n NL-kenteken houdt: zovaak zie je geen origineel nederlandse belastingvrije auto!
of deze ruil: zij een gratis Golf, jij een gratis resto voor de BD of de 67??? Jens |
Quote:
In dat kader: Naast VW, Audi, Seat en Skoda vallen natuurlijk ook Lamborghini, Bentley en Bugatti onder VAG. En ze leveren motoren aan oa Spyker en Donkervoort. :woowoo: Voor't geval je een goed onderhandelaar bent :D |
Naar het museum met dat ding!
Maar aan de andere kant: Heb je wel eens gezien wat voor 'golf 1 GTI' ze hier en daar showen? Niet eens een fatsoenlijke hoedenplank, en met een 16v antenne (avant-le-lettre) uit de auto-style catalogus. Aan de andere hand: de Polo 1 die afgelopen jaar in Essen stond (Techno Classica) was wel echt om door een ringetje te halen,.. maar helemaal 100% authentiek was ie niet. hmmm. Tja. Onder voorwaarden schenken dan maar: Voorwaarde: volledige, en volledig authentieke restauratie of exact zo laten zoals ie nu is. EN op nederlands kenteken! |
Dat het museum je golf wil hebben, geeft al aan, wat voor een uniek exemplaar je hebt. Gewoon zelf klaar maken dat ding, wegdoen kan altijd nog,toch....?
|
Naar het museum...weet je zeker dat je hem over 20 jaar nog kan zien..altijd een leuk verhaal om aan je kinderen te vertellen..en zorgen voor een oorkonde ofzo voor aan de muur :D
|
Quote:
Dan moet je toch eens naar Autostad, daar staat een fabrieksnieuwe. En vwb dat kentekenverhaal, een auto met NL kenteken en een duitse eigenaar gaat nu eenmaal niet, maar stel dat de auto terug zou komen naar NL krijgt de auto zijn oorspronkelijke kenteken weer terug!!! |
Gaat dit topic over de blauwe Golf 1 die in januari 1975 op kenteken is gezet?
oftewel de mogelijk nog oudste levende seriegolf aller tijden?? In dat geval ben ik ook zeer benieuwd naar hoe VW lucht heeft gekregen van het bestaan van de auto en de gegevens van de eigenaar. Daarbij is het maar de vraag of VW de auto gaat restaureren. Een dergelijk unieke auto wordt misschien enkel goed geconserveerd en schaamteloos tentoon gesteld, wie weet.. |
Houden Split! Het idee is al mooi genoeg dat ze hem willen hebben :D
|
Inderdaad een dilemma!
Ik zou hem denk ik zelf opknappen/houden en misschien over een paar jaar naar het museum. Maar als ze er veel geld voor geven, zou ik toch wel beginnen te twijfelen (een echte Nederlander he ;)) Tis natuurlijk ook een mooi verhaal aan je kleinkinderen om te vertellen dat een museum interesse had in JOU golf :D maar niet kreeg ;) |
Quote:
Dat is niet zo moeilijk. Als de auto te naam gesteld is kunnen ze daar zo achterkomen. |
Het is absoluut niet zo dat ik het ding tekoop heb, dat elke mafklapper dat ding zomaar mag kan kopen voor het juiste bedrag. VW museum deed me gewoon ineens twijfelen omdat het zo apart is en deze golf ook.
Ik denk erover om eens in overleg te gaan en te kijken of ongerestaureerde staat, zoals nu dus, tentoonstellen een mogelijkheid zou zijn. Leuk voorbeeld wat de tand des tijds met een fosielle golf doet, en lekker goeie kope en droge stalling :D Ding staat wel op een paar bekende internetsites en is inmiddels ook bekend bij de golf1-IG.... |
Houden, en dan een dikke 3,2L VR6 blok erin mikken :D , zo plat mogelijk(!!!) :woowoo: reusachtige 18" velgen erop :giggle: , Golf 4 of Audi TT dash erin :tongue: , en de auto in een andere kleur laten spuiten van b.v. BMW of Mercedes of evt. Porsche... :redface:
Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet voor dat dilemma, houden of verkopen aan het VW-Museum, sta. W.b.t. houden en zelf restaureren, het zal je wel duidelijk zijn dat als je deze auto weer helemaal authentiek wil krijgen, het lang kan gaan duren, de (juiste) onderdelen voor zo`n zulke vroege Golf 1 liggen per slot van rekening niet voor het oprapen, vooral w.b.t. plaatwerk, interieur e.d. is erg moeilijk aan te komen, maar dat kan ook een uitdaging voor je zijn... En hoe VW die auto bij een evt. verkoop zou gaan restaureren? Geen idee, hopenlijk zo goed en zo authentiek mogelijk. Wat ik denk is dat het hun om het even is of deze auto een origineel `75er NL kenteken heeft of niet...who cares in Duitsland? Dat je voor deze auto b.v. een gloednieuwe Golf V GTI van hun in ruil krijgt valt te betwijfelen, bij die gedachte zijn anderen al bedrogen uitgekomen: klik...en trouwens wat is er zo speciaal aan een Golf V GTI in vergelijking met zo een super zeldzaam oer exemplaar? Wat dus valt te betwijfelen of je er zoiets of überhaupt een nieuwe auto van hun in ruil ervoor terug krijgt... Quote:
Quote:
Inderdaad, ik denk, vermoed, weet het niet zeker, is dat VW er via deze thread lucht van heeft gekregen, ik weet iig dat iemand van de golf1-IG bij VW werkzaam is en daar op de een of andere manier iets heeft te doen met historische auto´s, kan dus zijn dat ze door die persoon erop attent zijn gemaakt. Maar nogmaals houden en zelf opknappen of aan het VW museum verkopen, geen idee, ik kan er je helaas geen raad over geven. |
Als dat die ancona metallic blauwe is , staat op www.vwvortex.com, met chassisnr en alles.
Als iemand even topic kan posten super, zal ws zelfs schuim onder zijn motorkap hebben. |
ja gert heeft hem op vortex gezet, en daar kijkt VW idd ook mee.. je kunt natuurlijk ook vragen of zij willen helpen met de restauratie qua onderdelen en hem dan in bruikleen geven als hij klaar is.,.. ik zou iig even gaan praten over de mogelijkheden,
|
Wat denk je ervan om hem zelf te restaureren? Of ze moeten met een echt goed bod komen (ik noem een rs4, s6 ofzo :giggle: )
|
Ik zou hem niet weg doen dat museum wil hem niet voor niks hebben , geen hond zal weten dat die van jou af komt als ze gaan kijken naar die auto.
Nou heb je in ieder geval een auto die het museum graag wil hebben dalijk niet meer en je kan hem nog altijd weg doen. Ik zeg HOUDEN!!!!!! mgv Roberto |
Quote:
:postpics: |
Quote:
daar staat mijn 79-er rabbit ook inmiddels... :rolleyes: |
Quote:
Zoeken - lezen - klikken :tongue: :tongue: ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lekker opruimen dat hok .. zo heel lang (emotionele binding) heb je hem nog niet,
en volgens mij staat je schuur vol genoeg met -in mijn ogen- leukere projecten ;) Das het 'nadeel' van internet .. iedereen weet in no-time wat je in bezit hebt, en belaagd je (on)gevraagd of het te koop is. Of je moet nu zeggen 'hij is niet te koop', maar zorg dan ook dat alle info van het net afgaat .. krijg je weer een beetje rust :tongue: |
Quote:
:goodpost: |
All times are GMT +1. The time now is 01:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.