Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   (s)low budget 20vt project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35666)

Ron mk1 17-10-2007 21:45

(s)low budget 20vt project
 
Zal maar alvast een begin topic maken voor mijn projectje.

Het is een golf g60 die ik van gti-g60 girl heb overgenomen als kaal wrak.

Mooie zee blauwe kleur, en enkelt nog voorzien van plaatwerk en ramen.
Verder geheel kaal gehaald incl onderstel.

Deze heb ik gekocht om wer op te bouwen met een 20v motor erin.

De motor had ik al 2 maanden geleden gekocht, het is een auq motorcode uit een seat leon vandaan.

Standaard 180pk en straks met dta iets meer.

Ik heb nog niet echt duidelijke foto`s van de auto en motor. Zal die morgen even maken.
Ben nu langzamerhand bezig om de auto weer kompleet in elkaar te krijgen.
Gedeelte van het interieur zit er al weer in , dit is een blauw recaro setje. Niet nieuw meer , maar voorlopig goedgenoeg voor mij.

Het subframe en draagarmen heb ik laten stralen en liggen nu bij de spuiterij om zwart gespoten te worden.
Stuurhuis uit elkaar gehaald , schoongemaakt, likje verf erover en weer in elkaar.

Tijdelijk zit er nu een subframe onder om hem toch mobiel te houden.

De achteras zit ik nog op te wachten, ben opzoek naar een achteras om te laten stralen en ook te spuiten .
Zit nu wel een g60 as onder, maar die wil ik daar laten om de auto mobiel te houden.

Voor de achterkant heb ik 2 zo goed als nieuwe remklauwen liggen. Enkelt nog even schijfen en lagers vervangen achter en hij is weer kompleet.

De motor zelf is bijna helemaal ontdaan van overbodige delen.
Gewone disbobine gemonteerd, ( beugeltje gemaakt).
Stuurbekrachtiging en airco verwijderd.
Zit nu nog op de g60 bak te wachten zodat de motor tijdelijk zijn onderkomen kan vinden in het motorruim.


Verder denk ik dat foto`s meer zeggen dan tekst , dus zal proberen morgen foto`s te maken.

Dit zijn nog foto`s uit de tijd dat hij nog gewoon als g60 door het leven ging:










foto`s van hoe hij er nu bij staat volgen dus nog.

Gijs 17-10-2007 21:47

Tjonge jonge, nog een 20VT ombouw... Nu kan ik bijna niet achterblijven om de Passat ook naar 20VT om te bouwen ;)
Ben benieuwd naar de foto's! :D

Ron mk1 17-10-2007 21:55

Word bijna nog zeldzaam om een originele g60 te bezitten.

;)

Ron mk1 18-10-2007 21:01

Aangezien ik zelf geen digitale camera heb , bij deze wat slechte kwaliteits foto`s van een geleend toestel.

Dit is de auto zoals hij er nu bij staat.
Is al aardig wat werk vericht:





\




foto`s van de Intercooler. Deze is al vaker gebruikt door 2 bekenden. Zijn er zeer tevreden mee. 1 Eindtank moet omgelast worden voor betere pasvorm. Maar dan zit hij wel perfect.







Hier een niet al te duidelijke foto van de motor die ligt te wachten om erin te gaan.



Martyn 18-10-2007 21:26

Dat is inderdaad een wrak....maar zo te horen is hij in goede handen

Ik blijf hem volgen
Gr.

Gijs 18-10-2007 21:46

Wat voor intercooler is dat? En heb je daar maten van? :)

Mr. Lee 18-10-2007 21:52

Hij stond er in z'n G60 tijd i.d.d. beter bij als nu, maar is een leuk project met een 20VT :thumbup: Succes :thumbup:

Ron mk1 18-10-2007 21:56

Intercooler komt bij Mel g60 vandaan, denk dat als je hem een pb stuurt dat hij je meer info kan geven.

De maten weet ik zo niet.

En in zijn g60 tijd zag hij er beter uit ja, komt alleen maar omdat die daar kompleet was en mooiere foto`s.
Van de week word hij even gewassen en gepoetst , want die boeren lucht waar hij vandaan komt heeft hem niet schoon gehouden.
Zal dan ook meteen even wat betere foto`s maken met een andere camera. Zal je dan nog meevallen hoe hij eruit ziet.

;)

vwmk2driver 18-10-2007 22:28

waarom heeft richard die g60 helemaal kaal gehaald dan???

verder succes, je hebt spullen genoeg dus de auto komt vast wel weer in orde.

Ron mk1 19-10-2007 06:59

Richard heeft hem gebruikt als donor voor zijn rallye.
Hij kocht zijn auto ook net zo kaal, zijn vrouwtje reed in deze. Dus de keuze was voor hem makkelijk.
Wat hij niet nodig had heeft hij verkocht.

En aangezien hij qua plaatwerk kompleet bleef en toch in redelijke staat verkeerde heb ik hem gekocht van hem.

Onderdelen heb ik inderdaad genoeg van liggen. Enkelt een aantal specifiek g60 gerelateerd niet meer. Maar die vind ik wel.

Ps. je moet je uitlaat rubber achter even vast zetten, reed laatst achter je met mijn daily en zag dat hij los hing.

;)

Ron mk1 23-10-2007 20:38

Afgelopen dagen lekker bezig geweest.

Motor klaar gemaakt, g60 bak erachter met afgedraaid vliegwiel.

Voorstoelen erin.

Nieuwe gril besteld, zonder mistlampen maar met rode lijst eromheen.
Nieuwe Oranje knipperlichten met fitting en bedrading
Bumperhoek steuntjes voor aan de schermen.

Motor in de auto geplaatst voor tijdelijk dan even.
Nu eerst alles inbouwen en pasmaken. Daarna gaat de motor er weer uit en zal het motorruim gespoten worden.
ABS pomp verwijderen en "gewoon" remsysteem monteren.
Dan kan het gespoten subframe met draagarmen erook eindelijk onder.

Heb ook zelf nu een digicam gekocht, dus zal van de week eens betere foto`s posten van alles.

Erik 24-10-2007 10:12

Dan laat je eens gaan met die digicam ;)

Siroj. 24-10-2007 10:30

En toch zie ik liever een netjes opgekanpt G60 blokje dan weer een ombouw met 20v Turbo. Maar dat is mijn mening. Maar toch heel veel succes er mee! ik blijf het ff volgen.

Wij wille foto's zien :D

LRR 24-10-2007 13:24

20VT = Cool !!!!

Ron mk1 24-10-2007 14:10

20vt is betrouwbaar vermogen zonder dat je hem hoeft te reviseren.
Wil je dit vermogen BETROUWBAAR met een g60 halen mag je hem eerst reviseren .

Uit eindelijk duurder en dan nog niet zo betrouwbaar als 20vt.

En g60 heb ik er al genoeg van gehad.

Pedaalemmer 24-10-2007 14:15

Klinkt als een goed project. En zoals jij al zegt die 20vt tjes zijn onbeslist een goede prijs/kwaliteit. Mocht er weer iets ernstigs met mijn g60 zijn dan gaat bij mij ook een 20vt worden. Een auto moet je mee kunnen rijden en niet dat eeuwige getuur hebben met een g-lader, ze hebben dat spul niet voor niks zo snel uit productie gehaald.

Richard 24-10-2007 14:19

Quote:
Originally Posted by Ron mk1

En g60 heb ik er al meer dan genoeg van gehad.



so true... :woowoo:

Ron mk1 24-10-2007 16:33

Na 3 golfjes g60 en 1 corrado g60 is het wel leuk geweest met die laders.
Turbo is weer eens iets nieuws.

rallye16vt 24-10-2007 17:04

Succes Ronald...

Ron mk1 24-10-2007 18:40

Thanks Richard, komt helemaal goed.

Nu net even gepoetst met de polijst machine.
Meteen weer eens tuk netter.

Intercooler ook even de eindtank vanaf gehaald, kan die verlast worden van de week.
Watermondje is ook bijna klaar hoorde ik net, een pijpje laten maken met een aansluiting bovenop waar de normale temp. sensor van de mk2 weer in kan voor het tellerbak.

Ron mk1 25-10-2007 20:48

Vandaag even wat foto`s gemaakt van de auto en werkzaamheden.

Het was nog een beetje donker vanmorgen , maar allicht beter van kwaliteit dan de vorige foto`s.




Het interieur, moet natuurlijk nog schoongemaakt worden .
Maar zitten wel perfekt.




Motor hangt tijdelijk even op zijn plek,zodat ik alles kan monteren en aanpassen zoals ik dat wil hebben.
Zodra dit gedaan is gaat alles er weer uit . ABS pomp word verwijderd en vervangen voor een normaal systeem.

Motorruimte word schoongemaakt, geschuurd en gespoten. Is het straks weer fris onder de kap.




Hier is de eindtank van de Intercooler eraf geslepen, deze heb ik vanavond weggebracht om te laten verlassen.
De in en uitgang zaten allebei op dezelfde hoogte ( zoals te zien in de eerste post). 1 kant moest dus omgedraaid worden om beter uit te komen voor de rest van mijn piping.







Zal morgen eens kijken of ik buiten wat foto`s kan maken van de auto, dan is het wat beter om te zien.

René 25-10-2007 21:05

Ziet er nu al super uit Ron!
Blijft een super gezicht zo`n 20VT in een Golf 2 :)

Erik 25-10-2007 21:33

zo zo, je hebt niet stilgezeten zeg!
Ziet er toch goed uit moet ik zeggen, hoewel ik helemaal niet zo'n 20V-man ben :D
Overtuig me maar!

Ron mk1 26-10-2007 06:58

Thanks Rene.

@Erik: Jij ook bedankt, maar waarom zou ik jou moeten overtuigen.
Als het je niet trekt moet je het niet doen natuurlijk.
Iedereen heeft zijn eigen smaak ( gelukkig maar ;) ), anders hadden we allemaal dezelfde auto gehad.

Erik 26-10-2007 07:18

Huidige stand van zaken geeft een goede indruk Ron :)

Ron mk1 28-10-2007 14:55

Gisteren niet veel gedaan, beugeltje gemaakt voor het koelwatertankje:

Moet nog 1 beugeltje bij om hem 100% te monteren. Ik wou hem op zijn plek hebben om straks de rest van de slangen en pipping te kunnen uitmeten.




ABS pomp verwijderd, om ruimte te maken voor een normale hoofdremcillinder met aansluiting voor hydro koppeling.




Mijn zoon is zo blij met papa`s hobby :D




Op de bij rijdersstoel zie je de draden liggen om DTA boom mee te maken.
Daar wil ik op tijd mee beginnen om het mooi te laten lopen van motor naar dashboardkastje.

karretje 30-10-2007 18:06

Hallo Ron,

Leu dat je een proiect bent gestart!!En wordt nog een snelle golf ook :D

Blijf idd ook gaaf een 20 vt,en de kleur is zekers goed van de golf!!

Veel succes verder,en blijven posten!

Ron mk1 30-10-2007 20:20

Bedankt Karretje, en als het goed is word hij voorlopig snel genoeg.
Het streven is ongeveer een 230-240 pk. Alles wat meer is , is meegenomen.

Ben op dit moment op mijn werk bezig het dashboard aan het monteren.
Net van de donor auto alle beugels en schroeven afgehaald. Dashboard moest ik er helemaal uit halen omdat ik ook de ophangbeugels miste.

De draadboom van de abs ook meteen er maar uitgehaald aan de rechterkant.

Ron mk1 30-10-2007 22:25

Buitenhuls van het dashboard zit erin.
Zacht dashboard die ik bij de auto heb gekregen.
Pas toen hij erin zat zag ik dat de sierlijst die erop zit stuk is terhoogte van het stuur.

Nu vraag ik me af of je deze achteraf nog kan vervanen dan?
Misschien iemand die het weet hier?



Tjaap 30-10-2007 23:17

wat is hier nu het slow budget aan? het gaat razend snel en echt langzaam zal hij ook niet worden...

Ron mk1 31-10-2007 08:00

Nu gaat het idd nog vrij rap, maar straks komen alle afwerkingsdingen eraan. Dat vergt altijd veel tijd.
En die tijd kan ik over een week of 4-5 goed gebruiken, mijn vrouw is dan uitgerekend voor de 2e. ;)

Dan word het een slow project op dat moment.

Het Low budget verklaring is dat er straks nog grote uitgaven gedaan moeten worden.

Velgen met banden

Dta

En bepaalde dingen had ik beter nieuw kunnen kopen die ik nu gebruikt genomen heb.
Een 20v standaard erin bouwen is vrij lowbudget.
Je kan natuurlijk ook meteen een dikke turbo met andere injectoren plaatsen. Dan heb je een stuk meer vermogen, maar ook een vermogen kwijt aan geld.

Dit was eigenlijk een beetje mijn gedachten gang over de topic naam.

:)

Ron mk1 31-10-2007 23:35

Dashboard net weer vervangen door een exemplaar die wel helemaal heel is.

ABS draadboom volledig verwijderd uit de auto incl abs computer.

Achterklep slotje geplaatst en handgreep.
Voorbumper en gril even tijdelijk gemonteerd om te kijken hoe het gaat worden.
Zal morgen even een shotje maken van het neusje.

Lasser kwam vanmiddag vertellen dat ik morgenavond de IC weer kan ophalen.

Kan ik verder met mijn buizen en radiateur.

:thumbup:

Vincent-Mk1 01-11-2007 18:11

Ziet er goed uit, zal best vooruit willen. :D Succes!

Trouwens welk DTA type ga je gebruiken? E48?

Ron mk1 01-11-2007 22:24

@Vincent: de s40 pro wil ik gaan gebruiken.

Gisteravond het frontje gedeeltelijk gemonteerd om een beetje indruk te krijgen hoe het gaat worden.
In de voorbumper moeten nog wel (waarschijnlijk gele) mistlampen komen.

Was wel erg slecht licht toen deze foto gemaakt is.




En vanavond de intercooler weer opgehaald bij de lasser.
De eindtank is nu van 1 kant omgedraaid zodat ik beter uit kom met mijn ic slangen.







Als het goed is heeft hij volgende week het watermondje af.
Dan kan ik een gewone vw sensor gebruiken voor het watertemperatuur voor de dta.

Ron mk1 03-11-2007 21:15

Gisteravond de IC geplaatst en meteen aan de onderkant een beugel gemaakt om hem daar ook goed vast te zetten.

Een radiateur gevonden die aan mijn wensen voldoet en pasgemaakt in de auto.

Heb aan de onderkant 2 beugels gemaakt waar hij op kan staan net zo als origineel.
Aan de bovenkant strak tegen de ic gemonteerd en vast gezet met een beugeltje.










Zodra alles gemonteerd is geweest en weer gedemonteerd word voor het spuiten van het motorruim, dan zal de voorbalk goed en netjes gelast worden.
Daarna slijpen , stralen en zwart gespoten worden.

Vandaag heb ik ook weer een samco ic slang binnen gekregen.
Als je goed zoekt op Marktplaats kom je toch een hoop tegen voor weinig geld.
Merk dat veel aangeboden word omdat mensen te veel of verkeerd bestellen als ze aan een project beginnen.
Dit wil ik dus voorkomen en pas echt wat gaan bestellen als ik er zeker van ben dat ik het nodig heb.
Gelukkig voor mij dat anderen dat niet doen en dus nieuwe samco slangen hebben liggen waar ze niks meer aan hebben. :cool:

Hoef dus nog maar een paar slangen te vinden en dan kan ik de ic piping gaan opmeten.
Dit laat ik maken van rvs of van alluminium, weet alleen niet wat nou het beste is.

:confused:

corrado-usa 03-11-2007 21:39

mooi projeckt .ben benieuwd hoe dat loopt.

Ron mk1 04-11-2007 13:06

Anders ik wel, dit is dus ook de auto waar ik jouw midenconsole voor wou overnemen.;)

Het is niet heel erg belangrijk op dit moment, maar zoek gewoon rustig aan naar de ontbrekende delen.

Ben ook nog op zoek naar velgen.

Heb wel wat in mijn hoofd zitten.

Azev a 17 inch met platte naafdeksels.

G60 sebering velgen, matzwart met gepolijst buitenrandje.

clio 16v velgen matzwart met gepolijst middenhart.

Maar goed, zoals ik zal zei dat heeft geen haast.
Eerst het technische gedeelte klaar en rijden.

Ron mk1 05-11-2007 23:51

Toestraks het subframe en draagarmen opgehaald bij de spuiter.
Zal morgen even foto`s maken.

Meteen even besproken voor het spuiten van het motorruim de aanpak dan.

Deze week het motorruimte klaar maken ( zeg alles monteren en pas maken) , daarna alles er weer uit halen en klaarmaken voor het spuiten.

martiepartie 06-11-2007 08:10

Jeemig,wat een snelheid heb jij er in! Goed bezig hoor.
Die intercooler is netjes omgelast. Past precies zo voor je radiateur, zal aan de buitenkant bijna niet te zien zijn (TOP dus!).

Wordt de auto wel weer blauw? Vind dit een hele mooie kleur voor een golf2.

Ron mk1 06-11-2007 08:13

Aan de buitenkant zie je straks helemaal niks, blijft ook zo goed als origineel .

De buitenkant van de auto word ( nog ) niet gespoten, dus hij blijft origineel qua kleur.


All times are GMT +1. The time now is 03:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.