Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wat is wijsheid? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36639)

jetta mk1 '82 19-11-2007 18:46

Wat is wijsheid?
 
halloa,

ik zit met een probleempje !

ik heb een golf 2 1.6 ez uit '86 en naar alle waarschijnlijkheid is de carburateur aan zijn eind gekomen :( !!

nu zit ik te twijfelen wat beter/leuker is !?

weer een 2e carburateur kopen of een ander setje carburateurs ?

is het zo dat als je een ander setje koopt (weber/motorfiets carb's) je dan altijd een hoger verbruik hebt ?

en hoor ook dat er vaak afstel problemen zijn ?

maar ook niet onbelangrijk wat gaat het ongeveer kosten ??


b.v.d.

gr. Martijn

Siroj. 19-11-2007 19:00

miss dat dit wel iets is. kwam het toevallig net tegen

http://link.marktplaats.nl/128272310

G-eert-40 19-11-2007 19:33

je kunt op de sloop een 2de handse halen. ooit een golf 1.6 gehad met ook een pierburg. heb er toen 2 van de sloop gehaald en beide waren ze niet goed. zijn ellendige dingen die pierburg carbs. ben eens benieuwd welke andere alternatieve carbs je kunt plaatsen.

jetta mk1 '82 19-11-2007 21:08

Quote:
Originally Posted by Siroj.
miss dat dit wel iets is. kwam het toevallig net tegen

http://link.marktplaats.nl/128272310


da's een beetje te veel van het goede ;) !

toch bedankt ;) !

gr. Martijn

jetta mk1 '82 20-11-2007 16:48

niemand die wat wijsheid voor mij heeft ;) ??

gr. Martijn

Siroj. 20-11-2007 17:44

heb nog wel een setje motorfiets carbs voor je ligge 38mm.

jetta mk1 '82 20-11-2007 18:59

ik ben echt een leek dus iets meer info graag ;) !

neem aan dat er ook een ander spruitstuk op moet !?

en wat komt er nog meer bij kijken ??

gr. Martijn

bugs 20-11-2007 19:16

die carburateurs van de EZ motor zijn goed hoor! Ik heb 7 jaar met zo'n carburateur gereden, nooit problemen er mee gehad, na de 450.000 km ging ie alleen wat hoger stationair draaien.
ik zou gewoon weer zo'n carburateur zoeken of deze bij een VW specialist laten reviseren en afstellen.

jetta mk1 '82 21-11-2007 19:23

zal is rond bellen of iemand er nog een heeft liggen !?

maar vind een andere carb eigenlijk ook wel leuk maar weet niet wat daar allemaal bij komt kijken ?

iemand die me daar meer over kan vertellen ?

b.v.d.


gr. Martijn

Gertjan 21-11-2007 21:08

Voor zover ik weet moet je een passend spruitstuk hebben, en je moet iets met je gaskabel verzinnen.

Siroj. 21-11-2007 22:58

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
zal is rond bellen of iemand er nog een heeft liggen !?



Heb nog een leuk setje 38mm carbs die je voor een leuk prijsje kunt hebbe. Ik hoor het wel! :D iig succes er nog mee

Gijs 21-11-2007 23:13

Ik heb al vaker van het pierburg probleem gehoord, maar wat houd dat nou precies in? Zelf heb ik namelijk ook een pierburg op m'n passat.

jetta mk1 '82 22-11-2007 21:19

up

martiepartie 22-11-2007 22:16

Heb mijn Pierburg 2E3 vervangen door motorcarbs; op mijn polo 1.3 motortje.
Het verbruik is gestegen; motor loopt nog steeds goed, maar brult veel meer. Ik vind het GEWELDIG; maar het loopt nog niet perfect.

Afstellen hoeft geen probleem te zijn, maar dat moet een ervaren iemand voor je doen, met meetapparatuur (CO-meting, ontstekingspistool, synchroonmeter voor de carbs.)

Spruitstuk moet je zelf maken. Pasplaat +buizen+ aansluiting voor de carbs op het spruitstuk is allemaal zelfbouw. Ook vacuumsturing voor je rembekrachtiger/ontstekingsvervroeger moet je zelf verzorgen.

Het Pierburg probleem schijnt vaak voor te komen bij de tweetraps versies; die zijn vrij ingewikkeld opgebouwd.
Allerlei vacuumleidingen/pakkingen/ stuurapparaatjes etc.
Bij een klein lekje in een slang/ pakking of een defect of verkeerd werkend stuurapparaat loopt de auto niet meer zoals het hoort.

Als je een betrouwbaar systeem wilt houden zonder al te veel problemen, dan zou ik een goede vervanger zoeken voor je huidige carb. Wel zo makkelijk en werkt ongetwijfeld.

jetta mk1 '82 26-11-2007 21:38

up

Jetta MaNiA 26-11-2007 21:54

Wat scheelt er dan aan je eigen carb? Wat zijn de mankementen?

jetta mk1 '82 27-11-2007 16:19

als ik de auto start (koud) dan lijkt het wel of hij op drie cilinders loopt ?
na een km of 4a5 is het over (motor warm ??)
dan loopt hij nog steeds niet lekker maar het is te doen.
ook stinkt hij erg als hij koud is (te veel benzine ?)
wat ik van de garage mannen gehoord heb is dat een pierburg kwaal ?
oja ook werd me vertelt dat het komt door dat hij te veel benzine krijgt !
er schijnt een soort membraam (pull down doos ??) op te zitten die tijdens de "choke tijd" zorgt dat er ook lucht bij de benzine komt ?

gr. Martijn

Gertjan 27-11-2007 16:39

De symptonen die jij beschijft heb ik ook...en die van mij loopt nu ook echt vreselijk on-economisch...
Ik heb gister m'n meest onzuinige tankbeurt ooit gedaan... 1:8

jetta mk1 '82 27-11-2007 17:10

die van mij is er ook alles behalve zuiniger op geworden :( !

gr. Martijn

jetta mk1 '82 28-11-2007 11:21

up

jetta mk1 '82 05-12-2007 20:21

iemand een goed idee/uitleg ?

gr. Martijn

Polo85 08-01-2008 15:50

Pierburg 2e3 probleem
 
Hallo,


ik heb of beter gezegd had precies hetzelfde probleem als jullie hiervoor beschreven: slecht lopen en zo af en toe uitvallen na de start. Bij een warme motor loopt hij redelijk, maar lijkt meer te verbruiken dan nodig.

Ik heb hem een keer bij een garage gebracht. Die hebben eraan gesleuteld en het probleem leek verholpen. Nu is alleen afgelopen, hij start helemaal niet meer; de carurateur loopt helemaal vol met benzine.

Wat is er aan de hand met dat pierburg ding?

Welke typen cartburateurs kunnen dit apparaat vervangen? (en hoe?)


Stef

Menace 08-01-2008 16:45

Martijn doe jelmermm es een PBtje, denk dat hij je wel wat leuks kan toveren voor je 1.6je :D

Motortje wat hij had(1.6 op weber/dellorto carbs, andere nokkenstok, kop geflowed) liep harder dan een GTI(1.8)

bugs 08-01-2008 18:06

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
iemand een goed idee/uitleg ?

gr. Martijn


ik heb nooit gezeik gehad met de pierburg van de EZ motor, ik denk dat je gewoon een vw specialist moet zoeken.
Deze kan het carburateurtje perfect voor je afstellen.

jetta mk1 '82 08-01-2008 19:17

denk dat er gewoon iets anders op komt !

hoor verder niks dan negatiefs over die carbs dus weg ermee !

gr. Martijn

mk2 td driver 08-01-2008 22:31

mijn vader zit met hetzelfde probleem, ding loopt ook 1 op 7 a 1 op 8. hij heeft er ook een pierburg carb opzitten, een aantal jaar geleden was ie ook al kapot, maar toen is die vervangen door een sloop exemplaar. daarna heeft hij dus weer een paar jaar goed gefunctioneerd, maar nu komen de problemen terug, en is ie weer terug bij af. Nu vragen wij (ik en mijn vader) ons dus af of we dus ook een carb van een ander merk kunnen plaatsen, wat hier dus ook al voorgesteld werd.


maar is het ook niet mogelijk om bijvoorbeeld een compleet carb met spruitstuk van een ander merk auto te pakken?? en die met spruitstuk en al over te zetten (mss na enige aanpassing aan het spruitstuk)

of een andere carb(mss wel een ander type gebruikt door vw, of desnoods van een heel ander merk auto) pasmaken op het originele spruitstuk??

JMTuning - BK Customs 25-01-2008 15:58

ik had 1 dubbele 40mm solex erop gezet..

verbruik was niet hoger dan 1:10 en na wat ander geklooi totaal 48pk exta uit de 1.6

Berserker 28-01-2008 09:18

Quote:
Originally Posted by jelmermm 16vt
ik had 1 dubbele 40mm solex erop gezet..

verbruik was niet hoger dan 1:10 en na wat ander geklooi totaal 48pk exta uit de 1.6



uuh door een 40er webers en "wat ander geklooi" 48 pk's extra???

Jij moet professioneel tjoenert worden... :woowoo:

Alberto 28-01-2008 09:33

Quote:
Originally Posted by Berserker
uuh door een 40er webers en "wat ander geklooi" 48 pk's extra???

Jij moet professioneel tjoenert worden... :woowoo:

:goodpost: :tard:

martiepartie 28-01-2008 11:12

zal heel wat voeten in de aarde gehad hebben..

Makkelijkst en slimste is om de carburateur te (laten) reviseren. Helemaal demonteren, in een ultrasoonbad reinigen en alle leidingen goed controleren op scheurtjes etc.
Daarna met een revisieset opbouwen.
Dan moet het echt weer jaren goed gaan.

Een carb. van de sloop halen is altijd een risico. kans is wel groot dat een ruilcarb. beter is dan je eigen.

Ik begrijp uit zijn topic ook dat het niet de bedoeling is om er een racemonster van te maken, maar om de auto netjes rijdbaar te houden. Evt. een klein beetje meer vermogen zou geen probleem zijn, maar is niet de reden voor de aanpassing.

Er rijden ook genoeg VW's rond met een pierburg die het wel goed doet, echte ondingen zijn het niet (totdat ze stuk gaan..)

Menace 28-01-2008 12:56

Quote:
Originally Posted by Berserker
uuh door een 40er webers en "wat ander geklooi" 48 pk's extra???

Jij moet professioneel tjoenert worden... :woowoo:

Ding was geloof ik helemaal geflowed en gedaan, andere nokkers

jetta mk1 '82 28-01-2008 17:46

ik wil er idd geen race (lees benzine zuip) monster van maken !

het gaat me idd om een carb waar ik gewoon weer een paar jaar mee vooruit kan !

paar pktjes extra is natuurlijk niet erg :D !


gr. Martijn

jetta mk1 '82 11-02-2008 16:06

iemand een waardige vervanger voor mijn pierburg carb. ??


gr. Martijn

JMTuning - BK Customs 27-02-2008 18:41

Quote:
Originally Posted by Berserker
uuh door een 40er webers en "wat ander geklooi" 48 pk's extra???

Jij moet professioneel tjoenert worden... :woowoo:




ja met uitdraai op de bank van hurricane..

zelf de kop bewerkt,andere nok, spaghetti en compr. verhoogt..

De Limburger 27-02-2008 19:58

gewoon ombouwen niet zeuren, iets unieks van bouwen ik vind 1/10 niet slecht hoor als mijn gti dat eens haalde klapte ik in me handen..

gr ronnie

jetta mk1 '82 28-02-2008 12:50

Quote:
Originally Posted by polo-power
gewoon ombouwen niet zeuren, iets unieks van bouwen ik vind 1/10 niet slecht hoor als mijn gti dat eens haalde klapte ik in me handen..

gr ronnie




als je een gti hebt idd maar dit is een 1.6 !

heb trouwens een vervanging carb gekocht vasn weber !

ben voor betrouwbaar gegaan misschien later op een andere auto (none daily) is met carbs kloeien !


gr. Martijn


All times are GMT +1. The time now is 10:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.