![]() |
Berrychello
Ik heb mij hier nog niet voorgesteld zie ik, bij deze dan!
Zoals je waarschijnlijk al in m'n nickname ziet is mijn naam Berry. Ik ben op dit moment 21 jaar oud en in het bezit van een VW Golf II 1.3 Avance Comfort, vandaar dat ik hier actief ben. Voordat ik deze Golf had, heb ik samen met mijn buurjongen een Kever uit 1972 gehad. Dan nog maar wat foto's: De Kever die ik eerst had: ![]() --- ![]() ![]() ![]() M'n Golf: ![]() ![]() --- ![]() ![]() |
Even héél hard een beetje stof van dit topic blazen!
Inmiddels 5 jaar verder en stuur ik zelf alweer in mijn tweede leaseauto. Alweer een Franse auto en wel om het volgende: - eisen: diesel, goedkoop in de bijtelling, moet ook een beetje leuk rijden. De hele Slowmotion verzameling (Fabia, Ibiza, Polo) viel dus af. Een Golf of Leon had gekund, maar waarom zou ik per maand 100e meer betalen ten opzichte van een andere leuke diesel, die wel goedkoop in de bijtelling is: ![]() ![]() Rijdt heerlijk. Intussen al ruim 27dkm op de teller. Wel al wat kraakjes helaas... Om dit Franse blik te compenseren heb ik, intussen alweer 3½ jaar, nog een VW Kever. Ooit was het een spaarkever, maar 12 jaar geleden is ie helemaal opnieuw opgebouwd als een 'normale' Kever. Ook is er toen een 1600 blok in gekomen. ![]() ![]() ![]() En natuurlijk miste ik de Golf. Dus toen m'n vriendin nog met haar rijbewijs bezig was, zat ik Marktplaats al af te struinen. Vervolgens vond ik (weer) een heliosblauwe 1.3 MH, dus die moest ik wel kopen! Kwam van eerste eigenaar en heeft 190dkm op de teller. Zo was ie: ![]() ![]() ![]() Na was poetsen en opknappen ziet ie er zo uit: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Helaas was de thermostaat kapot (bleek op de weg naar huis) en dat heeft toen ook de koppakking gekost... Nu doet ie t weer prima, al is de sensor van het koelvloeistoflampje nogal van streek. Het rijdt overinges behoorlijk zuinig: tussen de 1:15 en 1:16! :thumbup: Mijn vorige Golf (zie hierboven) reed gemiddeld 1:11,5. Ben overigens nog wel benieuwd waar ie nu rijdt, de SP10LR! Verder heb ik weinig plannen met deze auto's, naast ze gewoon heel netjes houden! Voor de Golf heb ik al een andere (roestvrije) bestuurdersdeur staan. Eigenlijk moet het linkervoorscherm ook een keer. De Kever moet ook aangepakt worden, maar eerst even sparen daarvoor... :) En dan later het VW wagenpark maar aanvullen met een mkI, dat lijkt mij een mooi streven! :cool: |
Echt een mooi wagenpark!! :thumbup: De DS3 vind ik ook erg cool, vind dat toch altijd wel leuke wagentjes.. :) Enne.. de Golf is echt strak! :cool:
|
Dankje, Christiaan!
|
Mooie collectie!
Welkom! |
Je gaat er wel goed op vooruit! :thumbup:
Die chromen biezen staan echt goed. En die Porsche, die's natuurlijk ook helemaal geweldig! :cool: |
Lijkt meer op een Porsche Cayenne! Just kidding, leuke collectie heb je :)
|
Tikje omhoog! De 924 is begin dit jaar verkocht en de Kever is weer klaar:
![]() ![]() ![]() De Golf II rijdt nog steeds prima. M'n vriendin gebruikt 'm dagelijks en rijdt altijd rond de 1:16 a 1:17!! En de DS3 heeft nu 100dkm op de teller en gaat er uit: in verband met een nieuwe baan lever ik de leaseauto in. Dus er moest weer een auto gekocht worden, dat is een Golf IV 2.0 Highline variant geworden. Stond hier dichtbij, en voldeed aan bijna al mijn eisen. Ik ben er erg blij mee! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plannen? Deurgrepen (binnenzijde) vervangen door nette (nieuwe?) exemplaren, radio met bluetooth (evt. navigatie), paar kleine dingetjes binnenin repareren, dashboard wat opfleuren (folie voor houtlook, of wellicht iets blauws?), setje velgen+winterbanden kopen. En lekker dagelijks gebruiken! |
Golf II is zuiniger gaan rijden? :tongue: Kever ziet er netjes uit zo op de foto's
|
Mooie Variant, ik heb er zelf ook 1. Helaas wel een 1.6 maar het rijdt erg fijn! Veel plezier ermee
|
Dankje! 1.6 leek me ook wel wat. Is wat zuiniger denk ik.
@Rutger: de Golf is idd zuiniger gaan rijden. Dagelijkse rit van 35km enkele reis, voornamelijk drukke snelweg dus 90 a 100km/u. M'n vriendin ziet het zuinig rijden ook als een sport. |
Quote:
Nee zit geen verschil tussen, de 1.6 moet harder werken... |
Net wagenpark.
|
Prachtige auto, weet er alles van ;)
Heb bij het bekijken van de foto's een deja vu :D (op de kap op het motorblok na, die is bij mij anders en dat kapje op de accu). Die van mij is dan ook van bouwjaar 2000 en ook een 2.0 highline. En alle genoemde kwaaltjes uit dat andere topic (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=127445) herken ik, behalve dat van die voorschermen en deursloten. Ze is nu 14 jaar oud en nog steeds roestvrij :screwy: Maar wat rijdt dit heerlijk :thumbup: Mijn trots: ![]() Zie ook mijn voorsteltopic. Al weer van maart 2011, maar toch..... Alles wat daar staat klopt nog steeds, behalve mijn leeftijd en haar kilometerstand, nu 175500 km. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82859 Veel fijne en veilige kilometers toegewenst :thumbup: Hildo :cool: |
Die had ik gemist, wat leuk zeg!
In de online onderhoudshistorie heb ik terug kunnen vinden dat die van mij ook de modificatie van de portierruiten gehad. Ik had in de winter ook 15" staal met doppen, maar die heb ik er dit weekend onder vandaan gegooid. Oude banden, weinig profiel: reed echt ruk, ik ging rechtdoor in elke bocht. Nu dus weer op zomerbanden, tot ik een mooi setje winterspul tegenkom. Die miniatuur heb ik ook! Bij jouw auto vind ik het wel zonde dat je de velgen donker heb gemaakt. Dat schuifdak lijkt me heerlijk zeg, maar de climate control kan ik ook niet missen. Dakspoilertje staat wel lekker! De mk4 bevalt nog steeds goed. Al loopt ie 1:12 en op olie 1:1300. Niet heel zuinig. Op m'n werk komt genoeg interessants langs, dus wellicht dat ie dit jaar wordt opgevolgd door een Leon, Octavia of V50. Voor nu: ik heb een V6 voorspoiler liggen en een achter-onder-spoiler voor parkeersensoren. Dat wordt dus nog even knutselen! De mk2 wordt niet meer dagelijks gebruikt, daarvoor in de plaats is een Twingo uit 2000 gekomen. Groen/blauw van kleur en met een glazen dakje. Maar de mk2 mag nog niet weg van m'n vriendin :) Dus nu 4 auto's voor de deur. Fotootje hoe de mk2 er bij staat: ![]() ![]() ![]() |
Errug nette mk.2
|
Dankjewel! Ter vergelijk, zo was ie toen we 'm kochten in juli 2012:
![]() ![]() Over de Variant: ik heb een V6 voorspoiler gemonteerd. Knapt ie aardig van op. Helaas lijkt ie niet lekker te passen. Binnenkort dus nog eens er onder duiken, als ik m'n klus-outfit aan heb. Vandaag lag ik in m'n nette kleding op een kleedje, niet heel ideaal. ![]() ![]() |
Ik heb dat destijds ook gehad. Je dient de lip er over het geheel beter/dieper aan te drukken en je zult zien dat je beter uit gaat komen.
Maar het ziet er gelijk een stuk sportiever uit zo. :thumbup: |
Ik heb me al helemaal kapot lopen meppen :)
Maar goed te horen dat het dus op te lossen is! Ga ik a.s. zaterdag dan even doen! |
Zo Berry, de Golf mkII blijft toch nog? Ik kon de advertentie al niet meer vinden...
|
Klopt! :) misschien over een tijdje de Twingo weer weg.
Golfje mag niet weg van m'n vriendin. En het is al een fout van me geweest om destijds de SP10LR te verkopen... :) |
Zo'n foutje heb ik zelf ook al eens gemaakt. Dan verkoop je een auto en besef je na weken/maanden; had ik het maar niet gedaan...
|
Ik had die mk2 zelfs nog eens terug kunnen kopen voor weinig. Maar niet gedaan... Stom.
En er moet wel een mk2 blijven nu. Liever een GTI natuurlijk, maar voorlopig deze! Misschien ook maar eens goed investeren in deze. Schade en roest aanpakken. Maar dat gaat wel een stevige klus worden. |
Vorige week een setje velgen opgehaald voor de mk2. Die staat er weer knap bij zo:
![]() En zojuist met de mk4 bezig geweest. De V6 voorspoiler hadden we al, nu ziet ie er achter ook leuk uit. Niet de V6 spoiler, want die heeft zichtbare uitlaten, maar eentje die er veel op lijkt, namelijk de onderlip met parkeersensoren. En die heb ik dus ook gemonteerd. En het werkt top! (tu) Net als vooraan ging het erin klikken van de onderlip niet heel makkelijk, maar het zit... draadjes doorvoeren: ![]() alles bij elkaar in de regelunit: ![]() En zo ziet het er aan de buitenkant uit: ![]() Wat verder van achteren: ![]() En tenslotte nog een fotootje van de voorkant: ![]() |
Grote update! Ik zat al een tijdje naar wat nieuwers (en zuinigers) te kijken. Via m'n werk komt wel eens wat leuks binnen, maar alles van VAG is zo vreselijk overpriced. En mijn leasers waren allemaal Frans (oftewel: niet Duits) en dat beviel ook wel.
Dus even uit de comfortzone gestapt, en dit gekocht: ![]() Erg blij mee! De Variant is dus te koop (zie het Te koop topic). En wees gerust: naast de Punto (en de Twingo) staan er nog steeds 2 VW's 'voor de deur' hoor! :D |
Vind 't toch mooie modellen, die Punto's! :thumbup:
|
Dankjewel!
Ik deel je mening :D En daarnaast zijn ze zo €2000 goedkoper dan een Polo diesel met een cilinder minder... |
Tikje omhoog. De Golf 2 is nu toch verkocht. In 2015 toch nog 3000km mee gereden zag ik, dat viel me mee.
Hij is verkocht aan een forummer hier, hij is goed terecht gekomen denk ik! Nu voor de deur: Fiat Punto Evo, VW Kever en m'n vriendin rijdt nu een Alto van 2009. edit: oja, de mk4 variant: die heb ik verkocht aan iemand hier 100 meter verderop. Zijn er blij mee! :thumbup: |
Zeker! Ben er blij mee :D Kan niet wachten tot we hem klaar hebben zodat hij ook kan gaan doen waarvoor hij bedoeld is: Dagelijks rijden!
|
Jammer dat de mkII uiteindelijk toch weg is gegaan, maar ik snap je beweegreden daartoe wel. En natuurlijk goed om te horen dat deze bij een liefhebber weer terecht is gekomen! Toch fijn om te weten dat mijn oude ruitjes voorlopig nog rond blijven rijden. ;)
|
Je oude ruitje zat in m'n eerste Golf (SP10LR), die is helaas al gesloopt :(
Deze laatste Golf stond nu al een jaar weinig te doen. Vaak als vervangende auto als de Twingo het weer eens slecht deed, maar verder niet. Nog wel ermee naar mk2 Elite geweest, waar ie uit de toon viel omdat het ongeveer de enige op originele wielen en hoogte was. Volgens mij zag ik jouw mk2 daar ook staan. Maarja, de laatste tijd stond ie maar weer te staan. Dan weer op de oprit, dan weer langs de straat. Gewoon zonde. Dus blij dat er nu een liefhebber er aandacht aan gaat geven, maar toch ook wel een beetje jammer. Ik had 'm ook wel zelf helemaal willen opknappen, maar dan had dat wel een groter en langduriger project geworden. Daarnaast: nu is er weer ruimte voor wat anders. Er zijn genoeg auto's die ik nog wel eens wil hebben, zoals bijvoorbeeld een mk1, of een mk1 cabrio (smalle bumpers, zo eentje), iets met een VR6, een mk2 GTI (maar die worden me te duur), een leuke roadster (Alfa Spider, Z3, of iets als een Donkervoort). Een Porsche, ook wel weer leuk. Maar een originele Panda zou ik ook wel eens even willen hebben. Ach, genoeg wensen dus :D Maarja, thuis ook nog genoeg werk aan de tuin en binnen ook nog wel wat dingetjes, dus ik hoef me sowieso niet te vervelen :D |
Ik was nieuwsgierig of de SP10LR nog rondreed en toen kwam ik via Google in dit topic terecht. Blijkbaar is hij gesloopt :(
Ik heb hem jaren geleden verkocht aan een forumlid, iemand had z'n trekhaak boven de achterbumper geparkeerd zonder een bericht achter te laten. Werd hij niet mooier van. Ik heb daarna een 1.8 moda gekocht en het interieur/mooie onderdelen omgeruild met die van de avance. En de 1.3 verkocht. Na een mk1 en een alfa 147 rijd ik inmiddels weer in een zwarte Mk2 1.8. Blijven leuke auto's! |
Leuk dat je hier even reageert! Roderick, toch? :)
Ik had inderdaad gezien dat je die Moda had en de SP10LR toen te koop had. Twijfelde er nog over om 'm te kopen, helaas niet gedaan. Zoals je hierboven leest hebben wij geen mk2 meer. De TG18FF is verkocht aan forummer DenJenMel. Mijn dagelijkse auto is nu een bordeaxrode Fiat Punto Evo mjet, en mijn vriendin rijdt met een blauwe Alto van 2009. De Kever heb ik nog steeds en deze zomer heb ik daarnaast nog even genoten van een Fiat Barchetta. Volgend jaar de Punto maar eens vervangen. Goedkoper rijden gaat niet, iets leuker wel. Een Giulietta, V40, Golf, Octavia, Leon. Eens zien wat het wordt. En dan het liefst een QV, GTI, RS of Cupra :) |
En de TG18FF gaat volgende week bij een schadebedrijf logeren... Altijd leuk die 87-jarige bestuurders op de weg :(
|
Zo, tikje omhoog!
@DenJelMel: dat bericht had ik gemist! Hoe is het met de Golf? Achterschade ook gelijk meegenomen? Ik rij nog steeds met de Punto, en heb uiteraard de Kever nog steeds. Vorige zomer even een Barchetta erbij gehad. Best een leuk ding! Nu op zoek naar iets met wat meer vermogen en uitgekomen bij een Vr6. Een onverprutst origineel Nederlands exemplaar met net 200dkm op de teller gevonden. Huidige eigenaresse heeft 'm al 16 jaar in bezit. Is een projectje, maar ik heb er wel zin in! Dusty mauve, 1994, 5-deurs, schuifdakje, trekhaak. Huidige eigenaresse gaf aan de derde eigenaar te zijn (vorige eigenaar kent ze), maar volgens Zomoto is ze de tweede eigenaar. Quote:
Ik haal 'm binnenkort op en dan volgen ook de foto's. |
Golf doet het goed hoor :) Kilometers maakt hij genoeg en vrijwel geen problemen, gaat richting de 240k inmiddels. Woensdag even langs de garage om de zomervelgen te voorzien van banden en dan de ATSjes weer een polijstbeurtje geven voor ze er weer onder komen. Te weinig tijd voor gehad de laatste weken/maanden.
|
|
Leuke 90's bak :)
|
Dankje! Ja echt een leuk ding. En het rijdt ook heerlijk, zo'n VR6.
|
All times are GMT +1. The time now is 22:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.