![]() |
Wie heeft er een Golf GTI 1 na juni 1983
Mijn vraag is wie heeft er een "originele nederlander" golf 1 GTI die na juni 1983 op kenteken gezet is.
ten tijden van de pirelli golf 1. het lijkt me sterk dat de Pirelli enkel voor de duitse markt was beschikt. dus hoe heet deze golf? |
Die van mij is van september 1983, en het is geen pirelli
|
Quote:
Ook de Golf 5 Pirelli wordt niet in NL geleverd. |
Pirelli is alleen in duitsland leverbaar geweest. Ze waren hier niet verkrijgbaar bij de nederlandse dealers. Dus een originele NL pirelli is e niet.
|
hoe kan het dan dat die van fryslan driver van september is?
die is toch in de zelfde tijd als de pirelli gemaakt? en dan via de nederlandse dealers verkocht. onder de naam golf gti plus? of onder de naam golf GTI special? |
Quote:
Zou je hier een foto kunnen zetten van de betreffende auto? Misschien gaat het om een zogenaamde 'plus-GTI', die heeft diverse extra's t.o.v. een gewone GTI. Of misschien is de GTI die jij bedoelt later op kenteken gezet dat dan ie geproduceerd is (heeft ie n tijdje in de showroom gestaan). Trouwens: t/m januari 1984 zijn de GTI's geproduceerd, en dat waren niet alleen Pirelli's. |
heb geen foto vroeg het me gewoon af.
dus de latere GTI's die ten tijde van de pirelli van de band gerold zijn en op de nederlandse markt verkocht werden heete de plus gti. hadden deze ook meegespoten bumpers standaard? |
Die van mij heeft idd wel een aantal leuke optie's origineel open dak, mfa en getint glas
|
Quote:
Nee niet allemaal. Je had toen de Pirelli's, de gewone GTI's en de plus-GTI's. T waren op het laatste niet alleen maar Pirelli's en plus-GTI's. Een plus GTI heeft als het goed is een MFA, spiegels in kleur en geen striping op de zijkant. Naar mijn weten zijn de bumpers niet in kleur. Opties waren volgens mij(net als bij de gewone GTI): groen getinte ruiten en een schuifdakje. |
heb ook een golf gti na juni 1983 orginele nederlander.
|
Elke GTI heeft toch een MFA?
|
Quote:
maar weet je ook welke maand die gebouwd is...? Quote:
Tot juli 1982, dus alle met de 1600 110PK EG motor niet/geeneen, vanaf augustus 1982, dus met de 1800 112PK DX motor de meesten. |
de mijne heeft kenteken jk 82 jf is een 1800 met mfa ,maar heeft/ had blank glas en geen rechter buitenspiegel en ook niet de 3 meters in de console dr zat alleen maar 1 een tijd klokje in geloof ik dat was toen al een rariteit waarom dat zo was ???
ik kocht hem toen van de eerste eigenaar die hem bij de dealer in oldebroek kocht ...6 of 7 jaar later .. |
De Golf I GTI van mij is van 13 januari 1984.
|
en had die van jou meegespoten spiegels e/o bumpers? standaard?
|
onze was van maart 1984.. een oettinger 16s
|
Pirelli was alleen voor de Duitse markt, net zoals er nu ook aktie modellen zijn alleen voor de Duitse markt.
De Plus-GTI was er om de andere markten te voorzien. En zoals altijd zijn er uitzonderen mogelijk. Zo is er b.v echt een Ed Blue G60 geweest, alleen voor Oostenrijk! En is er een Wolfsburg Edition G60 Syncro geleverd. Weet niet voor welke markt, maar de auto rijdt in Belgie. Er is dus ook 1 Nederlandse Rallye golf. Met weer een heel verhaal eromheen. Soms duiken er aparte auto's op. |
@Richard.....een Oettinger 16S(voornamelijk voor de franse markt) is naar mijn weten gemaakt van vroeg '81 tot eind '82 (modeljaar 83)volgens mij stond in 'jullie' chassisnummer een D ipv een E....dus echt een modeljaar '83,en volgens de RDW heeft HX-TZ-98 Datum 1e toelating 13-01-1984 (net als mijn ex GTI,met wel een E(modeljaar '84)..dus zal die Oettinger dan iets van een jaar ergens in de showroom hebben gestaan oid..
Dit alles om meer verwarring te voorkomen met wanneer en waar welk type geleverd is...:D |
Volgens mij kun je op dobbelwobber ook een tabel terug vinden die het groene produktie label verklaard.
Of in het golf 1 register van de Oosterburen. Groene produktie label??? Ja dat is dat strookje dat op je chassis zit als je je dashboard losmaakt, thv je dashboardkastje. Die en de metalentag aan je front geven uitsluitsel over wanneer en hoe je auto gemaakt is. De sticker in je kofferbak is alleen een optie lijst, en codes voor onderhoud. |
Hoi,
Mijn Golf 1 GTI is van 27 januari 1984. Staat ook een E'tje in het chassisnummer. Verder geen bijzondere opties. Zie foto.. [IMG] ![]() [/IMG] Inmiddels is deze helemaal uit elkaar geweest en ik ben deze nu weer aan het opbouwen. Zie andere foto's |
Weinig GTI meer aan die auto helaas.
Voor de rest wel een strak ding :) |
De mijne is ook van September 1983.
Geen MFA, open dak of spiegels in kleur. |
Quote:
datum 1e toelating ja, maar wanneer is die geproduceerd, welke maand? Zoek dat eens s.v.p. effe hier op, ben ik wel benieuwd naar... zag het ding btw laatst in Gulpen langs de rijksweg geparkeerd staan. |
Dat de auto in Gulpen langs langs de kant van de weg hebt zien staan lijkt mij stug. Ik heb deze in 2002 in Haren gekocht, sinsdien staat deze in mijn garage.
Hier de productie gegevens : Gemaakt in 1983 dat haast ook niet anders. Typ Golf (17) Modelljahr 1984 (E) laufende Nummer 045198 Fertigungsdatum August 1983 Produktionsort Wolfsburg |
Quote:
Ik bedoelde de auto van dekilo ;) Quote:
Jij hebt je er dus al meteen de produktiemaand van de jouwe in die link opgezocht :thumbup: |
leuke link :)
Typ Golf (17) Modelljahr 1980 (A) laufende Nummer ****123 Fertigungsdatum November 1979 ..... tis dus een 79er wat ik heb :) |
Quote:
;) (maar je auto is wel van modeljaar 1980! Begon in augustus 1979). |
Quote:
Typ Golf (17) Modelljahr 1984 (E) laufende Nummer 061916 Fertigungsdatum September 1983 Produktionsort Wolfsburg Ik was het helemaal vergeten! |
Zo ver ik weet is de Pirelli, net als de 5-deurs GTI, via de officiele weg nooit in Nederland geleverd.
Er zijn in Nederland ook speciale golf-modellen geweest die alleen hier zijn geleverd en niet in andere landen (Golf 1 Scorpio bijvoorbeeld) De mijne is van Sept. 81 Dus nog met EG-motor. Het is wel een overgangs-model. De deurgrepen aan de binnekant zijn al de "lange"-versie (zoals bij de latere GTI's) maar ze zijn niet in lederlook uitgevoerd maar van hetzelfde materiaal als de oude "korte" versie. De buitenspiegels zijn ook al van de latere versie.(dus van binnenuit verstelbaar) De ramen zijn echter nog niet groen getint en er zit ook geen MFA in. Ik ben eens te koop geweest op een GTI (KB-95-NL) deze van juli 83 had wel MFA en groen glas. |
Quote:
kan ook niet, MFA was nooit, never bij een 1600 EG, MFA was alleen bij de modellen vanaf augustus/september 1982, dus met de 1800cc DX, in vele gevallen met deze motor standaard, zoals de PiGo en de zwitserse uitvoering hiervan, de Trophy. |
Heb hier nog een leuke staan:
Golf GTI 81kw Datum eerste toelating 03-08-1984 Datum eerste afgifte Nederland 03-08-1984 |
Quote:
81 kW zou een EG moeten zijn, heeft ie wel heel lang in de showroom gestaan. |
Quote:
Die van mij heeft geen MFA! |
Quote:
je hebt niet goed gelezen wat ik schreef: Quote:
dus niet alle... |
All times are GMT +1. The time now is 07:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.