Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   nieuwe "volkswagen"van tata (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38361)

hajee 11-01-2008 07:34

nieuwe "volkswagen"van tata
 
een nieuwe auto voor ongeveer €1800,-?
klik


Erik 11-01-2008 08:14

playmobile?

dekilo 11-01-2008 08:16

GAdverdamme.
Nog niet voor niks ging ik daar in rijden.
40 km/pu hok

Area51 11-01-2008 08:22

veredelde brommobiel

Larsv5 11-01-2008 09:45

Verlagen, dikke wielen, topchoppen en een mooi kleurtje...

DÁ-BRT 11-01-2008 10:04

Te vinden in een suprise ei......

Marcski 11-01-2008 10:08

verhouding is ook zo ver te zoeken.. lijken wel 8 inch velgen

maar ja, wel goedkoop!

hajee 11-01-2008 10:16

hij ontworpen om india weer mobiel te krijgen..
en tja.. een nieuw autootje voor 1800,-...dan moet je niet
te veel klagen he? ;)

gtd-gt 11-01-2008 13:13

Vette bak :rock: .Echt ontzettend jammer dat hij hier niet op de markt komt :crackpipe .

Tjaap 11-01-2008 13:23

ja hij is heel stoer..
je moet het ook niet zien als een onveilige kleine lelijke auto
je moet dit zien als een veilige, droge, 4-persoons brommer. want dat is de competitie in dat segment.
Dit gaat echt een bestseller worden.

Big_Mac_Mark 11-01-2008 19:37

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ja hij is heel stoer..
je moet het ook niet zien als een onveilige kleine lelijke auto
je moet dit zien als een veilige, droge, 4-persoons brommer. want dat is de competitie in dat segment.
Dit gaat echt een bestseller worden.



Mee eens... Ze wilden dit ding toch als 'vervanger' van de brommers en motoren die in Azië zo veel rondrijden? (in dit item op tv zag je hele gezinnen van een mannetje of 4,5 op 1 brommer, hahaha)

G-eert-40 11-01-2008 19:50

zelfs een normale scooter is hier nog duurder :eek:

vind het absoluut niet mooi!

Der Einzer 11-01-2008 19:51

komt niet naar nederland volgens mij

Djinn_4fun 11-01-2008 20:16

Voldoet niet aan de nederlandse veiligheidseisen

Tjaap 11-01-2008 23:15

das dus de grap, dat doet hij wel.. hij heeft de europese veiligheidstest doorstaan.
maar hij komt hier idd niet heen. hij's is gebouwd voor max75 km per uur. hij kan wel harder maar dan slijten dingen als wiellagers on-evenredig snel.

Marco 11-01-2008 23:37

Volgens mij komt de gemiddelde aziaat niet eens boven het dashboard uit als ik het zo bekijk...

golf3freak 12-01-2008 12:23

de auto heeft alle lokale botsproeven doorstaan

oke lokale nog wel

Berserker 16-01-2008 08:46

Ik ga toch aandelen Tata kopen nu, 1,2 Mrd mensen wonen in dat land, er hoeft maar een paar procent zo'n ding te kopen en ze zijn binnen, zelfs met minimale winstmarges...

Pedaalemmer 16-01-2008 08:48

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik ga toch aandelen Tata kopen nu, 1,2 Mrd mensen wonen in dat land, er hoeft maar een paar procent zo'n ding te kopen en ze zijn binnen, zelfs met minimale winstmarges...


Niet teveel kopen anders ben je zo eigenaar :D

martiepartie 16-01-2008 10:34

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik ga toch aandelen Tata kopen nu, 1,2 Mrd mensen wonen in dat land, er hoeft maar een paar procent zo'n ding te kopen en ze zijn binnen, zelfs met minimale winstmarges...


Nu pas?? Tata is de afgelopen jaren belachelijk hard gegroeid. Corus is al in handen van Tata, Tata is in de race voor Jaguar en ga zo maar door. Ben in India geweest en je schrikt er echt van hoe brilliant Ratan Tata is.

De economie van India groeit belachelijk hard en Tata industries verdient daar goed aan, omdat het de trots van India is.
Aandelen Tata zijn er niet; Tata is nog volledig in eigen handen.

Dit wagentje is een geniaal concept; een soort moderne TucTuc. Geen stinkende 2-takt, dichte auto en bereikbaar voor veel mensen.

Neemt niet weg dat er nog steeds 600miljoen Indiers zijn die minder dan 2 dollar per dag hebben om van te leven. Die kopen de komende 2 jaar nog geen mini tata :eek:

Berserker 16-01-2008 10:40

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Nu pas?? Tata is de afgelopen jaren belachelijk hard gegroeid. Corus is al in handen van Tata, Tata is in de race voor Jaguar en ga zo maar door. Ben in India geweest en je schrikt er echt van hoe brilliant Ratan Tata is.

De economie van India groeit belachelijk hard en Tata industries verdient daar goed aan, omdat het de trots van India is.
Aandelen Tata zijn er niet; Tata is nog volledig in eigen handen.

Dit wagentje is een geniaal concept; een soort moderne TucTuc. Geen stinkende 2-takt, dichte auto en bereikbaar voor veel mensen.

Neemt niet weg dat er nog steeds 600miljoen Indiers zijn die minder dan 2 dollar per dag hebben om van te leven. Die kopen de komende 2 jaar nog geen mini tata :eek:


Ik weet t Martie, het was meer gewoon om duidelijk te maken hoe geniaal die auto is voor die markt...

Stijn 16-01-2008 10:46

Over Tuktuk's gesproken: zag laatst zelfs diesel Tuks rijden, geweldig :) Die stonden stationair bijna van de weg te springen :D

martiepartie 16-01-2008 10:51

In Amsterdam/Den Haag? Wat een rare apparaten zijn dat, die dansen alle kanten op idd als ze stationair draaien.. :screwy:
Het heeft toch niet de charme van een échte tuktuk, die rokend/dampend/rikketikkend over de wegen knettert.

Ontopic;

wat voor wielmaat zit er onder die Tata? Als dat 10 inch is, lijkt het wel alsof je staand kan rijden in de auto.. Verhoudingen zijn ver te zoeken.

Zeend 16-01-2008 11:37

Motor achterin?
Leuke donor voor een Kevert? Bijna net zoveel PK, maar wie weet maken ze een Nano GTI.
Tata is wel wat jatterig met de namen trouwen: bij Nano denk ik aan Apple, en op hun site hebben ze het steeds over.... People's Car....

Fuel-efficient engine
The People’s Car has a rear-wheel drive, all-aluminium, two-cylinder, 623 cc, 33 PS, multi point fuel injection petrol engine. This is the first time that a two-cylinder gasoline engine is being used in a car with single balancer shaft. The lean design strategy has helped minimise weight, which helps maximise performance per unit of energy consumed and delivers high fuel efficiency. Performance is controlled by a specially designed electronic engine management system.


Jens

Alberto 17-01-2008 09:53

komt niet in nederland ...maar goed ook . staan nog genoeg Landwind's in amsterdam weg te rotten ...

Pedaalemmer 17-01-2008 10:11

En wat als het nou wat harder gaat waaien als normaal?


All times are GMT +1. The time now is 20:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.