![]() |
Kijk uit! schade-Lupo met teruggedraaide tellerstand
Een tijd lang heb ik rondgetuft in deze Lupo:
![]() Vervolgens verkocht ik hem aan mijn zusje. Die reed tegen een overstekende auto. Ondanks dat het buiten haar schuld was (ze reed op een voorrangsweg) is ze enorm genaaid door de verzekering. De Lupo van 1999 had namelijk bijna drie ton op de teller... Hij heeft een behoorlijke opdonder gehad. Het dak stond bol boven de deur, de naad tussen deur en achter-zijpaneel was geminimaliseerd.. Nu staat de auto weer te koop op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/140452237 Ik weet 100% zeker dat het dezelfde auto is. Dat de man de schade er nietbij vermeld is tot daar aan toe, maar die KM-stand van 185.000... dat had hij in mei 2005 al gereden!!! [edit]Eindstand 4 mei 2007 (total-loss gereden) : 274312 km[/edit] Dus mensen, kijk uit voor Mix Cars in Zwolle!! Jens |
Lijkt me een handelaartje die hem ingeruild heeft en van niets weet?
|
Quote:
Volgens rdw.nl: Datum aanvang tenaamstelling 01-10-2007 Volgens mij is dat de dag dat m'n zusje van die auto verlost werd (voor een bedrag waarvoor ze een gammele Golf3 kon kopen :( ) Jens |
Quote:
En ik zeg niet dat je geen gelijk hebt met je stelling, maar zou uitkijken met het stellen van dergelijke conclusies. Er zijn veel lupo's gemaakt ;) Wat duidelijkere foto's vragen bij de verkoper, misschien zie je dan wel het kenteken? |
Niet enorm veel blauwe met blauw interieur, met SDi motor en dezelfde APK-vervaldatum.
Ik weet dat de Lupo verkocht is aan een bedrijf in Nieuwleusen, vlakbij Zwolle. En dan weet ik nog een paar dingen die ik op de foto's herken van deze Lupo die ik maar even niet noem op internet.... Jens |
Kijk is na de kleur van de auto, hij heeft 3 verschillende kleuren blauw :screwy:
|
Idd, het kan de licht-inval zijn (dat zal de verkoper ook vast beweren) maar volgens mij heeft ie ook minstens 2 verschillende kleuren blauw. Het scherm is lichter dan de rest van de auto. Het stuur glimt me te hard (nieuw vanwege plofzak?). :confused:
Sja, als Zeend het 100% zeker weet, en eventueel hard kan maken, wie ben ik om hem tegen te spreken? Maar weet je het stiekem niet 100% zeker, dan zijn het zware beschuldigingen. Maar het kleurverschil in aanmerking genomen, denk ik wel dat het om de zelfde auto zou kunnen gaan. En wat het uitgekeerde schadebedrag betreft ben ik het wel met bovenstaande eens. Een 8 jaar oude auto met 3 ton op de klok levert nu eenmaal niks meer op, hoe rottig het ook is. :( |
Het is in ieder geval de zelfde auto.
______________________________ De auto van je zusje: Kenteken 02-DJ-RR Voertuigsoort personenauto Merk VOLKSWAGEN Handelsbenaming LUPO; SDI 44 KW Brandstof Diesel Vervaldatum APK 13-12-2008 Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 01-10-2007 ______________________________ De auto volgens Marktplaats: Vw Lupo 1.7 Sdi Bouwjaar Eind 1999 A.P.K Tot 13-12-2008 |
Ansich is de advertentie een klein klein beetje verdacht, want waarom gum je van een 'eerlijke auto' het kenteken uit?
Maar om alleen op basis van dezelfde wielen en kleur en apk datum te 'bewijzen' dat 't dezelfde auto is.. Ja: aanwijzingen genoeg, dat wel. Als je zo enorm zeker bent van je zaak; het terug draaien van de kilometerteller is toch strafbaar? Licht in iedergeval de politie even in. Neem je die moeite niet, tja. jammer/lullig dan voor de toekomstig eigenaar.. Hopelijk komt die persoon deze draad in de toekomst uberhautp niet tegen: zo lullig als ie z'n eigen auto in puin ziet liggen.. Bod gedaan door: Renske Zeemans € 1.000,00 14-01-08, 18:15 (Google -> hit? => <renskezeemans@hotmail.com> ) |
Geen andere motor ingekomen met andere km-stand?
|
dan is hij nog niet schadevrij..
JEemig, je zal hem maar kopen. Koop je een opgelapte schadebak die dubbel zo veel km's gereden heeft dan de teller vermeldt. |
laatste teken op de nr plaat is zeker een 'R' !
|
kentekenplaathouder is ook dezelfde
|
Er is toch een NAP, biedt deze geen uitkomst? Wellicht niet als ie makkelijk zegt er zit een ander blok in :D
Een andere Mix Cars heeft zijn biezen al moeten pakken (wellicht wegens oplichting ;)): http://www.kvk.nl/handelsregister/B...&kenmerk=banner |
ik kom uit zwolle en heb nog nooit van het bedrijf gehoord... dus het is iig geen echt bedrijf.. dus een handelaar denk ik..
iedereen met 2 ogen kan zien dat het een schadebak is.. dus succes met verkopen mister mixx cars ahah |
Quote:
Bij die andere advertenties zie je foto's van auto's op een grasveldje, daar hebben wij toen ook foto's gemaakt. Een vreemde omgeving daar, geen vertrouwde handel lijkt me. |
038-4608603 Demircan, N K Graham Bellstraat 3/05 8013 PL Zwolle
|
Quote:
bellen maar ...wie het eerst een foto heeft met kenteken heeft gewonnen :D |
Quote:
:thumbup: Jens |
Demircan? Das toevallig. Op mijn voorzichtige speurtocht naar een knappe Jetta, zag ik 1 staan in Duitsland, ook bij ene Demircan. Het zal vast toeval zijn, maar toch, krijg er gelijk een rare bijsmaak van... :(
|
Quote:
Zie ik ook niet staan in de advertentie... |
Quote:
EN eerste cijfer moet een 0 of een 6 of 8 zijn met die ronding wat nog zichtbaar is.... |
Quote:
Ow god die gasten ... :screwy: Heb zelf jaren in Zwolle gewoond. Die mensen doen niks anders dan schade auto's opkopen, "opknappen" en weer doorverkopen. Laat ik het zo zeggen: ik zal er nooit wat kopen. |
Kun je dat aan Marktplaats melden?
Ik heb een waarschuwing op MP gezet over mijn 'ex', maar dat schijnt niet gewaardeerd te worden... Quote:
Quote:
Jens |
Had toch iets van onderbouwing in je reactie gezet want dit kan ik ook over iedere auto op marktplaats gaan zeggen.
Iets van kenmerken (die je eerst niet wilde noemen) of chasisnummer. Zodat mocht er iets doorgespeeld worden naar een andere instantie er altijd een controle uitgevoerd kan worden op de door jou genoemde kenmerken. |
Ik heb juist het kenmerk bij uitstek (kenteken) uit de advertentie ghaald.. omdat die advertentie ook al verwijderd was.
Lekker bezig, die lui bij MP. De lupo staat er nog steeds (is er al een VF-er geweest om te kijken of het hem inderdaad is? En of er inderdaad zo weinig op de teller staat?) Jens |
Quote:
Heel mischien kan ik wel even kijken volgende week .. |
Quote:
vind de foto met kenteken ook al lang duuren wel leuk om dan met de 2 foto's naar de man toe te gaan :D |
Wel héél dubieus hoor, de houding van Marktplaats in dezen:
Quote:
|
Sja, belachelijke toestanden, Jens. Maar zoals je al aangaf in je mailtje naar MP, het lijkt daar idd ook een vrijhaven voor dubieuze auto's. Bedenk alleen al, hoeveel gestolen materiaal (onderdelen, e.d.) er verhandelt word op MP. En er word willens en wetens niets aan gedaan. De wet noemt dat "heling". Jammer dat dat niets met jouw waarschuwing te maken heeft. Maar fraude is het wel, en hun willen er niks aan doen, dus zijn ze medeplichtig??
Ik heb geen idee, hoe de wet hier mee omgaat, maar dat zou toch iets kunnen zijn. Tenslotte is jouw ex-Lupo vast en zeker niet het eerste dubieuze artikel op MP... |
Ik heb ze nog een mail gestuurd waarin ik alles herhaal.
Blijven ze op hun standpunt, dan ga ik wel ff naar de telegraaf of zo, die houden wel van dit soort flauwekul. Jens |
Quote:
. waar blijft de foto met het kenteken ....zijn er geen forum lezers in zwolle e.o |
Quote:
:thumbup: :D Idd, die smullen wel van dat soort dingen, en mocht het balletje dan gaan rollen, dan kon het nog wel eens interessant worden! |
Denk dat die verkoper overigens prima op de hoogte is van dit topic.
Een tijdje geleden heb ik hem een mailtje gestuurd waarin ik wat meer info over de auto vroeg, en of ik misschien eens voor een ritje langs kon komen. Niks meer op gehoord. Bedacht me later pas dat mijn forumnaam in mijn hotmail.com zit. :D |
Quote:
Vandaag zal ik eens ff langs dat adres rijden en als de lupo er staat maak ik een foto. Zal dan in de loop van de middag de foto's posten.......... In die hoek zitten een aantal export/schade/sloop bedrijven dus...... |
Quote:
![]() :D |
ik wacht met spanning af ;P
|
Ben net terug uit zwolle..... Kon de Lupo nergens vinden :(
Heb ook gekeken bij omliggende bedrijfjes maar helaas..... |
Quote:
mss staat ie ergens binnen :confused: |
Quote:
Zou kunnen maar lijkt me sterk.... zijn allemaal kleine bedrijfjes met een werkplaats en wat ruimte ervoor om auto's neer te zetten.... Kom daar regelmatig in de buurt dus hou het in de gaten of ik m een x zie staan :cool: Het zijn volgens mij ook meer export bedrijven, toen ik erlangs reed waren ze ook auto's aan het opladen voor de export. |
All times are GMT +1. The time now is 21:15. |