Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Arnaud's 16V (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38809)

-spyrock- 22-01-2008 21:54

Arnaud's 16V
 
Als vervolg op mijn ander topic:
(http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=spyrock)

Planning nabije toekomst:
- Weitec hicon GT schroefset (misschien al volgende week).
- Borbet B's latenparelstralen en poedercoaten + Federal banden.
- Stabi stang voor (onder en boven).

Maar eerst...nog een paar pikturen:



http://www.volksforum.com/albums/fi...t7_original.jpg



http://www.volksforum.com/albums/fi...t5_original.jpg



http://www.volksforum.com/albums/fi...t6_original.jpg



http://www.volksforum.com/albums/fi...t1_original.jpg



http://www.volksforum.com/albums/fi...t3_original.jpg



http://www.volksforum.com/albums/fi...t2_original.jpg



http://www.volksforum.com/albums/fi...t4_original.jpg


In de loop van deze week krijgt meneer 16v ook een kleine onderhousbeurt.

Erik 22-01-2008 22:01

Knappe wagen!

FGizmoS 22-01-2008 23:06

Ziet er erg netjes uit. Je begint er meer en meer te zien met een deuk op dezelfde plaats. Dit wordt nog een echte rage:-)

Alberto 23-01-2008 08:54

Quote:
Originally Posted by FGizmoS
Ziet er erg netjes uit. Je begint er meer en meer te zien met een deuk op dezelfde plaats. Dit wordt nog een echte rage:-)

ziet er goed uit ...( klopt veel hebben daar een deuk zitten had die van mij ook )

Jazzblue 23-01-2008 10:09

Ziet er goed uit zo een GTI met smalle bumpers, zeker als ze zo origineel mogelijk zijn en flink plat liggen:D.

-spyrock- 23-01-2008 12:06

Ja die geblutste flank had ik graag laten uitdeuken en herspuiten, maar ik doe het niet omdat er standaard een grijze streep opgekleeft is (langs de hele flank in de groef die onder de deurklink doorloopt). En ik heb geen idee waar ik die terug moet vinden als die eraf moet om te herspuiten.
Ik wil mijn motorkap ook eens laten herdoen trouwens maar ben bang voor kleurverschillen, is het aangeraden dit te doen?


Trouwens...heeft er iemand opgemerkt wat er op de treinwagon staat op de eerst foto ??

Edition-Blue 23-01-2008 12:08

Hele mooie wagen !

Harmen 23-01-2008 14:54

Mooie originele Golf! Voor mij niet te lezen wat op de wagen staat, kan aan mijn laptop of aan mijn ogen liggen??? :screwy:

RubenD 23-01-2008 15:09

Staat er Audi op die wagon?

Ik heb trouwens sterk het idee dat mijn wagen helemaal gelijk is aan die van jouw. Ik heb hetzelfde originele interieur. Ook de zilveren streep in de geul, rondom de wagen. Ook LA5Y. Als het goed is origineel ook dunne bumpers en de lijstenset die jij er nu op hebt, heb ik verkocht. De rode bies boven de deur en schermlijsten ziet er momenteel nog wel op

Ook een deuk in mijn linker voorscherm...

Wat zijn je opties, alleen een schuifdak en verder standaard GTI uitgevoerd?

En hoe zit dat nu met je Luxembourg kenteken dan?

Alberto 23-01-2008 15:29

is een onderdeelen wagon is vast onder weg naar brussel
wir fahren fur volkswagen und audi staat er op :D

staan ook wel in emden . dan trekt deze VW trein die dingen :)



dw1986mk1 23-01-2008 15:55

nette auto lijkt een beetje op mij oude gti , welke kleur is dit??

-spyrock- 23-01-2008 16:18

Alberto met de arendsogen heeft het goed gezien! De foto is genomen niet ver van de VW fabriek in Vorst (waar ik trouwens een kilometer of 15 vanaf woon).

closeup wagon:



@RubenD. Qua verschillen met de jouwe heb ik vanbinnen niet dat rode licht tussen de 2 rijen schakelaars.
Ik heb op de voorste zijpanelen pinkers op de plaats waar jij een GTI teken hebt.
Voor derest heb ik een digitaal dashbord, ik had het GTI interieur dat jij in je verkooptopic hebt (nu heb ik leer overtrokken vooraan), daarnaast heb ik dat schuifdak en dat is alles qua opties volgens mij.

@dw1986mk1: LA5Y (heliosblauw)

RubenD 23-01-2008 18:57

Aha, dus je kunt niet zien of je handrem aanstaat? Of is dat te zien op je digitale dashboard? En wat zit er nu tussen die 2 rijen schakelaars dan?

Die knippers van mijn zijschermen, ik vraag me af of die er niet ooit wel in gezeten hebben. Mijn knippers gaan namelijk behoorlijk snel. Maar dat ligt misschien enkel aan het relais.

Op de tellerbak en de zijknippers na zijn onze auto's origineel dus eigenlijk gelijk, leuk!

Maar hoe zit dat nu met je kenteken?

Alberto 23-01-2008 19:20

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Alberto met de arendsogen heeft het goed gezien! De foto is genomen niet ver van de VW fabriek in Vorst (waar ik trouwens een kilometer of 15 vanaf woon).


:D arendsogen valt wel mee hoor . kwam veel in voorst dus zag de dingen veel staan daar vandaar dat ik wist wat er op staat :D
zijn de aanvoer wagons .
Omdat Volkswagen voorst een assamblage fabriek is
er word dus aleen een auto in elkaar gesleuteld . :thumbup:

corrado-usa 23-01-2008 19:49

lijkt mooi een golf met dunne bumpers. en goed laag.

-spyrock- 23-01-2008 20:10

@RubenD: Ik heb een luxemburgse nummerplaat omdat mijn vader daar werkt (en woont) en ik dus de mogelijkheid had de auto daar in te schrijven. Reden dat ik dat gedaan heb is omdat het mij een pak minder geld kost aan tax en verzekering. Een GTI in belgië verzekeren op naam van een 21jarige zoals mij is onbetaalbaar voor een student.

PvdP 23-01-2008 20:28

Nu zie ik pas je autootje, mooi origineel ding... ;)

Ps , bestanden dus ontvangen...
Maar ik heb je wel 2 mails gestuurd, dus als de 2e niet aankomt, laat het me ff weten, dan stuur ik hem alsnog...... :thumbup:

RubenD 31-01-2008 18:50

Zoiets met de platen had ik al gedacht. Mooi voordelig!

-spyrock- 31-01-2008 19:13

Voordelig wel, enigste wat beetje lastig is , is dat ik wel 3 uur naar luxemburg moet rijden voor de technische controle ginder. Maar dat is maar 1x per jaar dus zo erg is het niet.

wob/fireandice 01-02-2008 19:29

mooie auto succes :thumbup:

-spyrock- 01-02-2008 19:32

Vandaag ben ik een 2de hands WEITEC hicon GT schroefset gaan halen, ding was splinternieuw (nog geen 50km mee gereden).

Nu nog geld vinden voor nieuwe toplagers en polyurethaan achterrubbers en dan kan hij eronder.

Foto's volgen

-spyrock- 01-02-2008 20:24



http://www.volksforum.com/albums/fi...GT_original.jpg

RubenD 02-02-2008 01:00

polyurethaan achterrubbers

Mooi setje, die rubbers. Voor bovenop neem ik aan. De achteras is meesturend. Niet verstandig om die rubbers te vervangen...

-spyrock- 02-02-2008 08:49

Het zijn de rubbers in onderstaande link die ik nodig heb, kversta wel niet goed waarom het niet is aangewezen die te vervangen, het is toch gewoon weer een slijtageonderdeel en polyurethaan maakt het geheel weer wat minder spelingsvrij.
http://www.mecatechnic.com/GOL_GJ14...e-de-Golf-2.htm

RubenD 02-02-2008 15:11

Nee, die rubbers kun je prima voor polyurethaan vervangen. Ik dacht even dat je de rubbers in de ophangpunten van de achteras ging vervangen. Maar dit is helemaal niet verkeerd, die rubbers die jij wilt vervangen.

-spyrock- 06-02-2008 19:18

Zo, vandaag nog wt onderdelen gaan halen om de schroefkit te kunnen monteren (+ nog een wiellager dat ik nog moest vervangen).

stuff:


http://www.volksforum.com/albums/fi...ng_original.jpg

Ook kon ik nergens de tool vinden om die ronde moer met inkepingen te monteren/demonteren. Oplossing: naar de gamma gaan en kijken of je zelf een kan maken.

result:


http://www.volksforum.com/albums/fi...ol_original.jpg

Gemonteerd toplager:


http://www.volksforum.com/albums/fi...er_original.jpg

Ook nog effe een vraagje over die ronde moer met inkeping die het toplager vasthoudt: hoe strak moet deze zitten? Ben ik juist met 40Nm?

René 06-02-2008 19:23

Goed bezig. Altijd goed om het spul op te bouwen met nieuwe frisse onderdelen

Erik 06-02-2008 20:07

Leuk gemaakt, dat eigen tooltje :thumbup:

Heb je moeten betalen voor dat wiellager?

-spyrock- 06-02-2008 20:15

Wiellager was 65€. Maar ik heb inclusief korting 52€ betaald.
Ik weet het je kan ze goedkoper krijgen van andere merken, maar ik ga altijd voor SKF als het om "belangerijke" lagers gaat.

-spyrock- 01-07-2008 01:32

Na lange tijd een update: :thumbup:

Aangezien de versnellingsbak al lange tijd niet meer soepel schakelde heb ik besloten hem te reviseren.
Eerst wist ik niet goed wat te verwachten qua moeilijkheidsgraad maar het
viel uiteindelijk goed mee alles zelf te doen + ik heb hulp gehad van een vriend. Dus gewoon goed kop erbij houden en iedereen met technische kennis van motoren kan dit wel. :cool:


Uithalen was wel rotte klus door wat plaatsgebrek en de aandrijfflens die altijd bleef haken.
Uiteindelijk was het hoog genoeg opkrikken van de motor de goede truc.


In deze staat kwam de bak eruit:





Olie eruit en bak opengehaald:





Tandwielen in nog goede staat: :thumbup:





Alles kuisen in petroleumbak en droogblazen met luchtcompressor:





Wat propere onderdelen:





Behuizing na een trip to the hogedrukreiniger:





Nieuwe stukkies:





Original parts natuurlijk: :D





Nieuw lager op as laten persen (oude ernaast):





Alles weer rustig opbouwen:











En......klaar is Kees:






Ook het schakelmechanisme onder handen genomen:

slijtagestukken nieuw gekocht:



Van het rubber op de schakestang bleef zo goed als niet over, met als gevolg een enorme speling. :wow:
Oud vs. nieuw:




Beugels e.d. demonteren en proper maken:

VOOR



NA




Popnagels uit beugel geboord, nieuwe rubber erin en vastzetten met boutjes ipv popnagels:




Dit was het voo zover. Nu nog de bak erin en goed afstellen.
Foto's volgen. ;)

Jetta MaNiA 01-07-2008 05:41

Gaaf om te zien dat alles meegepakt word! Geen half werk!! Keap it up!

Erik 01-07-2008 07:06

Nice!
Klinknagels in het diff zijn ook vervangen door bouten neem ik aan?

-spyrock- 01-07-2008 15:11

Ivm de klinknagels van het diff., daar heb ik aan gedacht maar aangezien mijn budget vrij beperkt was besloten het differentieel te laten voor wat hij is. Ik had al gelezen dat die klinknagels een zwakke plek waren..maar ik heb er wel vertrouwen in dat die het nog zullen uithouden.

Erik 01-07-2008 15:22

Ah vandaar. Was beter geweest, maar aangezien je handig bent kunt je het altijd nog eens doen.
Hoeveel was je kwijt aan alleen deze revisie onderdelen?

-spyrock- 01-07-2008 17:47

De revisie onderdelen hebben mij ongeveer €280 (bak:€200, schakelmechanisme:€80) gekost.
Mijn budget was €200-300 dus dat was net goed.

Marcski 01-07-2008 19:27

die boutenset voor het diff. waren maar 40-45 euro extra geweest..

heb je nog speciaal gereedschap nodig gehad?

-spyrock- 01-07-2008 21:00

wat je zeker nodig hebt van gereedschap: tang voor borgringen met platte uiteinden, momentsleutels (tussen 20-200Nm), kleine circlipstangen, zeer grote imbussleutel (weet niet meer welke maat), verder geen speciale VW tools ofzo, het "gewone" materiaal voldoet.

-spyrock- 03-07-2008 17:03

Vandaag wat verse drank gaan halen:



Carel Ha 03-07-2008 22:00

ziet er heel netjes uit!
groeten carel

-spyrock- 06-07-2008 22:59

Versnellingsbak vandaag weer in de auto gemonteerd en versnellingen afgesteld met nagemaakte VW-mal.

Ik moet eerlijk zeggen..."works like a charm" toen ik ging rijden :D .
Kdurf zelf zeggen dat het net schakelt als nieuw.

Aanrader voor de handigen onder ons.


All times are GMT +1. The time now is 18:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.