![]() |
Arnaud's 16V
Als vervolg op mijn ander topic:
(http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=spyrock) Planning nabije toekomst: - Weitec hicon GT schroefset (misschien al volgende week). - Borbet B's latenparelstralen en poedercoaten + Federal banden. - Stabi stang voor (onder en boven). Maar eerst...nog een paar pikturen: ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...t7_original.jpg ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...t5_original.jpg ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...t6_original.jpg ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...t1_original.jpg ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...t3_original.jpg ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...t2_original.jpg ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...t4_original.jpg In de loop van deze week krijgt meneer 16v ook een kleine onderhousbeurt. |
Knappe wagen!
|
Ziet er erg netjes uit. Je begint er meer en meer te zien met een deuk op dezelfde plaats. Dit wordt nog een echte rage:-)
|
Quote:
ziet er goed uit ...( klopt veel hebben daar een deuk zitten had die van mij ook ) ![]() |
Ziet er goed uit zo een GTI met smalle bumpers, zeker als ze zo origineel mogelijk zijn en flink plat liggen:D.
|
Ja die geblutste flank had ik graag laten uitdeuken en herspuiten, maar ik doe het niet omdat er standaard een grijze streep opgekleeft is (langs de hele flank in de groef die onder de deurklink doorloopt). En ik heb geen idee waar ik die terug moet vinden als die eraf moet om te herspuiten.
Ik wil mijn motorkap ook eens laten herdoen trouwens maar ben bang voor kleurverschillen, is het aangeraden dit te doen? Trouwens...heeft er iemand opgemerkt wat er op de treinwagon staat op de eerst foto ?? |
Hele mooie wagen !
|
Mooie originele Golf! Voor mij niet te lezen wat op de wagen staat, kan aan mijn laptop of aan mijn ogen liggen??? :screwy:
|
Staat er Audi op die wagon?
Ik heb trouwens sterk het idee dat mijn wagen helemaal gelijk is aan die van jouw. Ik heb hetzelfde originele interieur. Ook de zilveren streep in de geul, rondom de wagen. Ook LA5Y. Als het goed is origineel ook dunne bumpers en de lijstenset die jij er nu op hebt, heb ik verkocht. De rode bies boven de deur en schermlijsten ziet er momenteel nog wel op Ook een deuk in mijn linker voorscherm... Wat zijn je opties, alleen een schuifdak en verder standaard GTI uitgevoerd? En hoe zit dat nu met je Luxembourg kenteken dan? |
is een onderdeelen wagon is vast onder weg naar brussel
wir fahren fur volkswagen und audi staat er op :D staan ook wel in emden . dan trekt deze VW trein die dingen :) ![]() |
nette auto lijkt een beetje op mij oude gti , welke kleur is dit??
|
Aha, dus je kunt niet zien of je handrem aanstaat? Of is dat te zien op je digitale dashboard? En wat zit er nu tussen die 2 rijen schakelaars dan?
Die knippers van mijn zijschermen, ik vraag me af of die er niet ooit wel in gezeten hebben. Mijn knippers gaan namelijk behoorlijk snel. Maar dat ligt misschien enkel aan het relais. Op de tellerbak en de zijknippers na zijn onze auto's origineel dus eigenlijk gelijk, leuk! Maar hoe zit dat nu met je kenteken? |
Quote:
:D arendsogen valt wel mee hoor . kwam veel in voorst dus zag de dingen veel staan daar vandaar dat ik wist wat er op staat :D zijn de aanvoer wagons . Omdat Volkswagen voorst een assamblage fabriek is er word dus aleen een auto in elkaar gesleuteld . :thumbup: |
lijkt mooi een golf met dunne bumpers. en goed laag.
|
@RubenD: Ik heb een luxemburgse nummerplaat omdat mijn vader daar werkt (en woont) en ik dus de mogelijkheid had de auto daar in te schrijven. Reden dat ik dat gedaan heb is omdat het mij een pak minder geld kost aan tax en verzekering. Een GTI in belgië verzekeren op naam van een 21jarige zoals mij is onbetaalbaar voor een student.
|
Nu zie ik pas je autootje, mooi origineel ding... ;)
Ps , bestanden dus ontvangen... Maar ik heb je wel 2 mails gestuurd, dus als de 2e niet aankomt, laat het me ff weten, dan stuur ik hem alsnog...... :thumbup: |
Zoiets met de platen had ik al gedacht. Mooi voordelig!
|
Voordelig wel, enigste wat beetje lastig is , is dat ik wel 3 uur naar luxemburg moet rijden voor de technische controle ginder. Maar dat is maar 1x per jaar dus zo erg is het niet.
|
mooie auto succes :thumbup:
|
Vandaag ben ik een 2de hands WEITEC hicon GT schroefset gaan halen, ding was splinternieuw (nog geen 50km mee gereden).
Nu nog geld vinden voor nieuwe toplagers en polyurethaan achterrubbers en dan kan hij eronder. Foto's volgen |
|
polyurethaan achterrubbers
Mooi setje, die rubbers. Voor bovenop neem ik aan. De achteras is meesturend. Niet verstandig om die rubbers te vervangen... |
Het zijn de rubbers in onderstaande link die ik nodig heb, kversta wel niet goed waarom het niet is aangewezen die te vervangen, het is toch gewoon weer een slijtageonderdeel en polyurethaan maakt het geheel weer wat minder spelingsvrij.
http://www.mecatechnic.com/GOL_GJ14...e-de-Golf-2.htm |
Nee, die rubbers kun je prima voor polyurethaan vervangen. Ik dacht even dat je de rubbers in de ophangpunten van de achteras ging vervangen. Maar dit is helemaal niet verkeerd, die rubbers die jij wilt vervangen.
|
Zo, vandaag nog wt onderdelen gaan halen om de schroefkit te kunnen monteren (+ nog een wiellager dat ik nog moest vervangen).
stuff: ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...ng_original.jpg Ook kon ik nergens de tool vinden om die ronde moer met inkepingen te monteren/demonteren. Oplossing: naar de gamma gaan en kijken of je zelf een kan maken. result: ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...ol_original.jpg Gemonteerd toplager: ![]() http://www.volksforum.com/albums/fi...er_original.jpg Ook nog effe een vraagje over die ronde moer met inkeping die het toplager vasthoudt: hoe strak moet deze zitten? Ben ik juist met 40Nm? |
Goed bezig. Altijd goed om het spul op te bouwen met nieuwe frisse onderdelen
|
Leuk gemaakt, dat eigen tooltje :thumbup:
Heb je moeten betalen voor dat wiellager? |
Wiellager was 65€. Maar ik heb inclusief korting 52€ betaald.
Ik weet het je kan ze goedkoper krijgen van andere merken, maar ik ga altijd voor SKF als het om "belangerijke" lagers gaat. |
Na lange tijd een update: :thumbup:
Aangezien de versnellingsbak al lange tijd niet meer soepel schakelde heb ik besloten hem te reviseren. Eerst wist ik niet goed wat te verwachten qua moeilijkheidsgraad maar het viel uiteindelijk goed mee alles zelf te doen + ik heb hulp gehad van een vriend. Dus gewoon goed kop erbij houden en iedereen met technische kennis van motoren kan dit wel. :cool: Uithalen was wel rotte klus door wat plaatsgebrek en de aandrijfflens die altijd bleef haken. Uiteindelijk was het hoog genoeg opkrikken van de motor de goede truc. In deze staat kwam de bak eruit: ![]() Olie eruit en bak opengehaald: ![]() Tandwielen in nog goede staat: :thumbup: ![]() Alles kuisen in petroleumbak en droogblazen met luchtcompressor: ![]() Wat propere onderdelen: ![]() Behuizing na een trip to the hogedrukreiniger: ![]() Nieuwe stukkies: ![]() Original parts natuurlijk: :D ![]() Nieuw lager op as laten persen (oude ernaast): ![]() Alles weer rustig opbouwen: ![]() ![]() ![]() En......klaar is Kees: ![]() Ook het schakelmechanisme onder handen genomen: slijtagestukken nieuw gekocht: ![]() Van het rubber op de schakestang bleef zo goed als niet over, met als gevolg een enorme speling. :wow: Oud vs. nieuw: ![]() Beugels e.d. demonteren en proper maken: VOOR ![]() NA ![]() Popnagels uit beugel geboord, nieuwe rubber erin en vastzetten met boutjes ipv popnagels: ![]() Dit was het voo zover. Nu nog de bak erin en goed afstellen. Foto's volgen. ;) |
Gaaf om te zien dat alles meegepakt word! Geen half werk!! Keap it up!
|
Nice!
Klinknagels in het diff zijn ook vervangen door bouten neem ik aan? |
Ivm de klinknagels van het diff., daar heb ik aan gedacht maar aangezien mijn budget vrij beperkt was besloten het differentieel te laten voor wat hij is. Ik had al gelezen dat die klinknagels een zwakke plek waren..maar ik heb er wel vertrouwen in dat die het nog zullen uithouden.
|
Ah vandaar. Was beter geweest, maar aangezien je handig bent kunt je het altijd nog eens doen.
Hoeveel was je kwijt aan alleen deze revisie onderdelen? |
De revisie onderdelen hebben mij ongeveer €280 (bak:€200, schakelmechanisme:€80) gekost.
Mijn budget was €200-300 dus dat was net goed. |
die boutenset voor het diff. waren maar 40-45 euro extra geweest..
heb je nog speciaal gereedschap nodig gehad? |
wat je zeker nodig hebt van gereedschap: tang voor borgringen met platte uiteinden, momentsleutels (tussen 20-200Nm), kleine circlipstangen, zeer grote imbussleutel (weet niet meer welke maat), verder geen speciale VW tools ofzo, het "gewone" materiaal voldoet.
|
Vandaag wat verse drank gaan halen:
![]() |
ziet er heel netjes uit!
groeten carel |
Versnellingsbak vandaag weer in de auto gemonteerd en versnellingen afgesteld met nagemaakte VW-mal.
Ik moet eerlijk zeggen..."works like a charm" toen ik ging rijden :D . Kdurf zelf zeggen dat het net schakelt als nieuw. Aanrader voor de handigen onder ons. |
All times are GMT +1. The time now is 18:04. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.