Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf II 2.0 16v Turbo (golf GTI G60) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39080)

Marten 30-01-2008 20:40

Golf II 2.0 16v Turbo (golf GTI G60)
 
hallo,


hier dan maar even een topic over de beruchte Golf II met 200+ PK :D

hier even een lijst van wat er aan de motor gedaan is. :eek:

-opgeboord onderblok van een 1.9 TDI (opgeboord naar 1975cc)
-speciale drijfstangen (carillo)
-speciale handgesmede zuigers (mahle)
-stalen koppakking
-bewerkte kop van een 16v KR
-speciaal op maat gemaakt inlaatspruitstuk van alu
-8 injectoren (2 per cilinder, voor het beter stationair lopen)
-speciaal geslapen turbo nokkenassen
-verzwaarde klepveren
-klepzittingen doorgestoken
-speciale turbo (turbinewiel van een RS2, compressorwiel van garret en
keramisch gekogelagerd).
-downpipe en de rest van de uitlaat in van hittebestendig RVS (met een
binnendiameter van 75mm).
-eindemper van EPS (ook RVS)
-2 lambdasondes (1 voor de DTA en 1 voor het afleze van je mengsel).
-het motormanagment wordt geregeld door DTA
-elektronische ontsteking ipv de standaard rotor en verdeler
-sinterplaat koppeling (sachs)
-verzwaarde drukgroep (sachs)
-shortshiftmechanisme (voor sneller schakelen)
-aandrijfassen van G60
-Grote intercooler (mercedes artego)
-op maat gemaakte aluminium intercoolerbuizen.
-samco turbo en intercooler aansluitingen
-radiateur van G60
-race thermostaat (opent bij 75 graden)

dat was het gedeelte onder de motorkap,

hier een foto van de motor:











de verhalen gaan dat de auto zo rond de 350 pk zou hebben :rolleyes: , ik heb er geen testrapport bij, maar ik weet alleen dat ie hard gaat :D

auto is voor de rest een originele GTI G60 op kenteken met 128.000 km op de teller :thumbup: heel netjes voor een auto uit 1990.



als het mooi weer is, zal ik even mooie foto's maken

groet marten!!

Edition-Blue 30-01-2008 20:41

Ben benieuwd naar de fotos !
Maar klinkt ieder geval goed !

golf3freak 30-01-2008 20:50

Kom maar op met die foto,s

corrado-usa 30-01-2008 20:54

ik ben ook wel benieuwd naar de fotos marten zal wel een mooie auto zijn.

Marten 30-01-2008 21:01

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
ik ben ook wel benieuwd naar de fotos marten zal wel een mooie auto zijn.



en gister zei je dat je de auto wel kon ;) idd die uit damwoude (carfix)

Edition-Blue 30-01-2008 21:02

Oke die oude van carfix, hele mooie strakke wagen !

Marten 30-01-2008 21:05

de auto is ong 8 maand in den haag geweest, daar heb ik hem vandaan gehaald.

Alberto 30-01-2008 21:06

dat ding gaat heel snel , eigen ervaring , heen en weer naar de rontonde hier om veenwouden , en ik had de broek vol :tard:

Marten 30-01-2008 21:09

weet nu nog steeds niet of je in de kuipstoel past alberto :)

geintje,

toen ik voor het eerst in dat ding reed, toen gas ik een klein beetje gas en toen schrok ik zo. pfffffff
toen weer eens proberen en daarna vlogen de intercoolerbuizen er af.
dus buizen eraf gehaald en een krans op gelast zodat de slangenklem er niet meer af kan knallen. nieuwe accu erin (was ook dood)

voor de rest nog niets aan gedaan, ja 1 keer gewassen :D

Alberto 30-01-2008 21:15

Quote:
Originally Posted by Marten
weet nu nog steeds niet of je in de kuipstoel past alberto :)

geintje,

toen ik voor het eerst in dat ding reed, toen gas ik een klein beetje gas en toen schrok ik zo. pfffffff
toen weer eens proberen en daarna vlogen de intercoolerbuizen er af.
dus buizen eraf gehaald en een krans op gelast zodat de slangenklem er niet meer af kan knallen. nieuwe accu erin (was ook dood)

voor de rest nog niets aan gedaan, ja 1 keer gewassen :D

ja dat ging net marten , maar kwam er op handen en voeten weer uit
lammert had me al verteld van het ding , toen hij met die auto hier kwam op een mooie dag ( want volgens mij reed hij er aleen maar met mooi weer mee )
ben ik stukje mee geweest , ......sprakeloos

by the way , in mijn caddy had ik ook van die dingen , ook een jaar in rond gereden . toen had ik ze stuk :D dus niet voor mij gebouwd :D :D

Jurgen Santana 30-01-2008 21:16

Das niet best, 2x gasgeven, 1x sleutelen;)

Marten 30-01-2008 21:18

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Das niet best, 2x gasgeven, 1x sleutelen;)


je moet er wat voor over hebben om hard te gaan.

Marten 30-01-2008 21:21

Quote:
Originally Posted by Alberto
ja dat ging net maarten , maar kwam er op handen en voeten weer uit
lammert had me al verteld van het ding , toen hij met die auto hier kwam op een mooie dag ( want volgens mij reed hij er aleen maar met mooi weer mee )
ben ik stukje mee geweest , ......sprakeloos


tis marten en geen maarten :thumbup:

ding werd idd alleen met mooi weer gereden zei jan jaap. heb met hem gebeld voordat ik de auto uit den haag heb gehaald.

ik ben ook niet snel onder de indruk van een auto, maar dit gaat idd hard genoeg. Porsche Killer!!!!! (vandaar ook die porsche remmerij)

groet marten!!

Alberto 30-01-2008 21:25

Quote:
Originally Posted by Marten
tis marten en geen maarten :thumbup:

ding werd idd alleen met mooi weer gereden zei jan jaap. heb met hem gebeld voordat ik de auto uit den haag heb gehaald.

ik ben ook niet snel onder de indruk van een auto, maar dit gaat idd hard genoeg. Porsche Killer!!!!! (vandaar ook die porsche remmerij) :D

groet marten!!

hersteld .... :D te dikke vingers . of te kleine toetsen :thumbup:

Marten 30-01-2008 21:30

Quote:
Originally Posted by Alberto
hersteld .... :D te dikke vingers . of te kleine toetsen :thumbup:



dikke vingers :D

Theowob 30-01-2008 21:36

toe maar weer Marten,

maak Lennart even wakker...om een paar pictures te maken.

Lennart 30-01-2008 21:37

hè?

Theowob 30-01-2008 21:40

hahahaha wakker dus.

Alberto 30-01-2008 21:44

Quote:
Originally Posted by Marten
dikke vingers :D

combinatie van :D , Acer is ook niet groot :D :offtopic: sorry

Erik 30-01-2008 22:05

Zo dan, das nog eens een motor waar je U tegen zegt! :woowoo:

Zweiter 31-01-2008 08:27

mozes kriebels! dikke aanvulling van je wagenpark zeg!

Neill_s 31-01-2008 10:33

Het is mooi weer....;)

In ieder gval een dikke motor zo! Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!

Grz Niels

Marten 31-01-2008 22:17

Quote:
Originally Posted by Zweiter
mozes kriebels! dikke aanvulling van je wagenpark zeg!



wagenpark is vol genoeg opt moment

golf II fsi turbo 1989
golf II 2.0 16v turbo 1990
golf IV variant highline tdi 2001
passat variant highline tdi 2001
beetle cabrio 2004

:screwy: genoeg keuze, er rijden maar 4 van de 5 hoor :D

lennart moet zaterdag maar even een paar plaatjes schieten :rolleyes:

gr

groet marten

Lennart 31-01-2008 23:24

niet eerder dan dat je die andere wielen er onder hebt!

parebool 01-02-2008 12:05

@ marten
-MOTORISCH-

Het is een speciaal opgebouwde 2.0L 16v turbo, door Seinhorst gebouwd en afgesteld met daarin en op:

-Opgeboord blok van een TDI (van 1900cc naar 2000cc).
-Speciale drijfstangen (carillo).
-Speciale handgesmede zuigers (mahle).
-Stalen koppakking.
-Bewerkte kop van een KR 16v.
-Speciaal op maat gemaakt inlaatspruitstuk.
-8 injectoren (2 per cilinder, voor het beter stationair lopen).
-Speciaal geslepen turbo nokkenassen.
-Verzwaarde klepveren.
-Klepzittingen doorgestoken.
-Speciale turbo (turbine wiel van een RS2, compessorwiel van Garret en keramisch gekogellagerd).
-Uitlaatspruitstuk op maat gemaakt.
-Downpipe en de rest van de uitlaat is van hittebestendig RVS (met een binnendiameter van 75mm).
-Einddemper van E.S.P. (ook van RVS).
-2 lambdasondes (1 voor de DTA en 1 voor het aflezen van je mengsel).
-Het motormanagement wordt geregeld door een D.T.A. (met een compleet boekwerk erbij over de werking ervan).
-Elektronische onsteking I.P.V. de standaard rotor en verdeler (voor een betere en krachtigere vonk op hoge toeren).
-Versnellingsbak van een Audi TT (180 PK versie).
-Sinterplaat koppeling (sachs).
-Verzwaarde drukgroep (sachs).
-Shortshiftmechanisme (voor sneller schakelen).
-Aandrijfassen van een G60.
-Grote intercooler (Mercedes Artego).
-Op maat gemaakte intercoolerbuizen (alluminnium).
-Flexibele intercooler en turboslangen (samco).
-Radiateur van een G60.
-Zelfaansturing van de koelvin (schakelaar op het dashboard, slaat ook automatisch aan bij ong. 80 graden).
-Race thermostaat (opent bij ong. 75 graden).


-ONDERSTEL-

-Porsche remklauwen voor (4 zuigers per klauw).
-Gotere schijfremmen voor (300mm).
-Golf 4 GTI remklauwen achter.
-G60 schijfremmen achter.
-Veerpootbrug voor (boven).
-Veerpootbrug achter (boven).
-Schokbrekers met verlagingsveren (zeer stug).
-Polyurethaanrubbers in de draagarmen voor, L+R (de oranje rubbers, zeer stug).
-Polyurethaanrubbers tussen de stabiliatiestang voor (ook de oranje rubbers).
-LM velgen.
-Race voorbanden (semi-slicks, TOYO 888).
-Normale achterbanden.


-INTERIEUR-

-2 kuipstoelen, FIAA goedgekeurd (sparco EVO).
-4 puntsgordels, FIAA goedgekeurd (sparco).
-Rolkooi (OMP).
-Bevestiging voor een brandblusser (achterin)


-EXTRIEUR-

Extrieur is volledig standaard op een kleine dingen na:

-Knipperlichten op het zijscherm (links en rechts).
-Andere achterlichten (1.3 CL model).
-Embleemloze gril

Larsv5 01-02-2008 12:17

Tering, dat is nog eens dikke piemel werk zeg....

Laat maar komen die pics.

Gr Lars

Benji 01-02-2008 12:41

Marten heeft weer wat hoor :D Veel dikker dan de Golf vr6 hiervoor!
De lange moet het kanon maar ff uit de bûse trekken.

steven16v 01-02-2008 12:48

Quote:
Originally Posted by parebool
@ marten
-MOTORISCH-

Het is een speciaal opgebouwde 2.0L 16v turbo, door Seinhorst gebouwd en afgesteld met daarin en op:

-Opgeboord blok van een TDI (van 1900cc naar 2000cc).
-Speciale drijfstangen (carillo).
-Speciale handgesmede zuigers (mahle).
-Stalen koppakking.
-Bewerkte kop van een KR 16v.
-Speciaal op maat gemaakt inlaatspruitstuk.
-8 injectoren (2 per cilinder, voor het beter stationair lopen).
-Speciaal geslepen turbo nokkenassen.
-Verzwaarde klepveren.
-Klepzittingen doorgestoken.
-Speciale turbo (turbine wiel van een RS2, compessorwiel van Garret en keramisch gekogellagerd).
-Uitlaatspruitstuk op maat gemaakt.
-Downpipe en de rest van de uitlaat is van hittebestendig RVS (met een binnendiameter van 75mm).
-Einddemper van E.S.P. (ook van RVS).
-2 lambdasondes (1 voor de DTA en 1 voor het aflezen van je mengsel).
-Het motormanagement wordt geregeld door een D.T.A. (met een compleet boekwerk erbij over de werking ervan).
-Elektronische onsteking I.P.V. de standaard rotor en verdeler (voor een betere en krachtigere vonk op hoge toeren).
-Versnellingsbak van een Audi TT (180 PK versie).
-Sinterplaat koppeling (sachs).
-Verzwaarde drukgroep (sachs).
-Shortshiftmechanisme (voor sneller schakelen).
-Aandrijfassen van een G60.
-Grote intercooler (Mercedes Artego).
-Op maat gemaakte intercoolerbuizen (alluminnium).
-Flexibele intercooler en turboslangen (samco).
-Radiateur van een G60.
-Zelfaansturing van de koelvin (schakelaar op het dashboard, slaat ook automatisch aan bij ong. 80 graden).
-Race thermostaat (opent bij ong. 75 graden).


-ONDERSTEL-

-Porsche remklauwen voor (4 zuigers per klauw).
-Gotere schijfremmen voor (300mm).
-Golf 4 GTI remklauwen achter.
-G60 schijfremmen achter.
-Veerpootbrug voor (boven).
-Veerpootbrug achter (boven).
-Schokbrekers met verlagingsveren (zeer stug).
-Polyurethaanrubbers in de draagarmen voor, L+R (de oranje rubbers, zeer stug).
-Polyurethaanrubbers tussen de stabiliatiestang voor (ook de oranje rubbers).
-LM velgen.
-Race voorbanden (semi-slicks, TOYO 888).
-Normale achterbanden.


-INTERIEUR-

-2 kuipstoelen, FIAA goedgekeurd (sparco EVO).
-4 puntsgordels, FIAA goedgekeurd (sparco).
-Rolkooi (OMP).
-Bevestiging voor een brandblusser (achterin)


-EXTRIEUR-

Extrieur is volledig standaard op een kleine dingen na:

-Knipperlichten op het zijscherm (links en rechts).
-Andere achterlichten (1.3 CL model).
-Embleemloze gril



Zo, dat is een indrukwekkend lijstje! Waarom is er geen testrapport bj de motor?

wob/fireandice 01-02-2008 19:11

heel heel mooi lijstje

maar waar blijven de foto's????

succes er verder mee

Rallye-VR6t 01-02-2008 19:13

Er zitten geen Carrilo's in deze motor, maar op maat gemaakte drijfstangen.
Met om de penhoogte van de zuigers te compenseren een ovaal toplager.
Dus normale drijfstangen welke helemaal bewerkt zijn.


En met de handsmeden van zuigers doen ze echt niet meer :D

De specs van de turbo zijn nog aan de magere kant...daar is nog wel iets meer aangebeurd.

Uitlaatspruitstuk is door BlueRallye ontwikkelt.
Uitlaat/Intercooler door Rallye20VT gemaakt.


Het is een kopie van de motor waarmee in de autocross het Nationaal kampioenschap is gewonnen.
(Marco tuchter, video http://www.actottink.nl/ )

corrado-usa 01-02-2008 22:07

Quote:
Originally Posted by Marten
en gister zei je dat je de auto wel kon ;) idd die uit damwoude (carfix)



ken hem wel maar ben wel benieuwd naar way fotos van de auto.
wordt er ook nog wat aan veranderd. marten

Rob g60 01-02-2008 22:30

pfft lekker dat nieuw speelgoed van je

4 van de 5 auto's rijden maar rijdt die sinasappel nu weer al niet ;)

Marten 02-02-2008 10:04

Quote:
Originally Posted by Rob g60
pfft lekker dat nieuw speelgoed van je

4 van de 5 auto's rijden maar rijdt die sinasappel nu weer al niet ;)


sinaasappel is niets aan gedaan, rijdt nog steeds wel, kleedje eraf halen, accu aansluiten starten en wegrijden :D
staat nog steeds in verzekering en belasting

Domi 02-02-2008 10:28

Golf 4 variant had je toch al verkocht??

Werdt tijd dat je een topic hebt gemaakt buurman. ;)

Lieuwe 02-02-2008 10:35

Heb dat ding wel een paar keer weg zien blazen hier in Damwoude en dat ging altijd wel ruig :thumbup:

Velgenkeuze was wel flink belabberd, maar voor de rest wel nette/originele auto.

Tjaap 02-02-2008 14:40

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60

Het is een kopie van de motor waarmee in de autocross het Nationaal kampioenschap is gewonnen.
(Marco tuchter, video http://www.actottink.nl/ )


jezus, gaan er nu al A3's de cross in?? wel verdomd serieus bezig die jongens :eek:

De Limburger 02-02-2008 14:49

ff een vraagje maar heb je ook foto`s van de auto misschien ben wel eens benieuwd??

gr ronnie

EricNijssen 02-02-2008 19:24

Als die motor een kopie is van die op dat filmpje is het een best torretje Marten!

Wordt die uitlaat ook een kopie :D ? pffffffffffff de echte bijlmerpijp

Marten 02-02-2008 20:37

velgenkeuze is nog steeds belabberd liewe, (maar daar word aan gewerkt, alleen remmerij werkt niet mee)

foto's zal ik morgen even maken als weer goed is, regent hele tijd in friesland, en als het droog is ben ik aant werk. doe mijn best.

Arnaud 02-02-2008 20:40

Quote:
Originally Posted by Tjaap
j*z*s, gaan er nu al A3's de cross in?? wel verdomd serieus bezig die jongens :eek:


Je moest eens weten, er rijden zelfs gasten met een Volvo C70 in de cross. :screwy: Sorry voor off-topic.


All times are GMT +1. The time now is 11:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.