Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   2.0 Ltr FSI moter uit de bekende oranje golf (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39487)

Pedaalemmer 11-02-2008 12:14

2.0 Ltr FSI moter uit de bekende oranje golf
 
Klikerdeklik

golf3freak 11-02-2008 13:13

Woow leuk zoo,n motor in je golf twee, aparte motorkap er netjes gedaan.

Zweiter 11-02-2008 13:17

Quote:
Originally Posted by golf3freak
aparte motorkap er netjes gedaan.


lange sluitertijd bedoel je ;)

golf3freak 11-02-2008 13:24

Quote:
Originally Posted by Zweiter
lange sluitertijd bedoel je ;)



Hoe bedoelt gij ??

Langedaik 11-02-2008 13:41

Denken julie ook wat ik denk ?

Ik gok dat er een motor in gaat komen die al op het erf staat ;)

variant110 11-02-2008 13:59

nou dat zullen we nog wel zien dan hahhaahh zou janjaap hem dan ook inbouwen?!

RubenD 11-02-2008 15:11

Dat denk ik zelf ook. Dat de vervanger al in zijn bezit is.

Sluitertijd, zolang de film/beeldsensor van de camera belicht word. Ook wel belichtingstijd genoemd (van het lichtgevoelige materiaal, in dit geval een beeldsensor). Als die lang genoeg is kun je de kap dicht doen terwijl de foto genomen word.

golf3freak 11-02-2008 16:13

Oke dus de motorkap is niet doorzichtig zoals op de derde foto te zien is.

Pedaalemmer 11-02-2008 16:27

Quote:
Originally Posted by golf3freak
Oke dus de motorkap is niet doorzichtig zoals op de derde foto te zien is.


Correct,

steven16v 11-02-2008 17:11

Quote:
Originally Posted by golf3freak
Oke dus de motorkap is niet doorzichtig zoals op de derde foto te zien is.


Als je goed kijkt kun je het ook zien doordat de chrome-motorkap-cilinder-apparaat (hoe je dat ding ook noemt) nog omhoog staan links en rechts.

Lieuwe 11-02-2008 19:27

Wat komt er nu in ?

Vast beter dan een voor fsi inspuiting bedoelde motor die op digifant draait.

Zweiter 11-02-2008 19:31

misschien dat de motor van zn nieuwe aanwinst er in komt? uit mn hoofd 2.0 16v turbo(?)

corrado-usa 11-02-2008 19:32

heeft wel wat een fsi er in.

skitzo 12-02-2008 00:00

Quote:
Originally Posted by Zweiter
lange sluitertijd bedoel je ;)


2 foto's over elkaar geshopt noemen ze dat :D

martiepartie 12-02-2008 07:57

dat denk ik ook, anders krijg je niet zo'n scherp beeld.

Twee keer dezelfde foto vanaf statief; die plak je zo over elkaar in Photoshop.

Zweiter 12-02-2008 08:11

Quote:
Originally Posted by skitzo
2 foto's over elkaar geshopt noemen ze dat :D


reken maar van niet. sluitertijd van 15 seconden, lage iso, kleine diafragma, toestel op statief. 10 seconden met de kap open en na 10 seconden de kap dicht doen.

Pedaalemmer 12-02-2008 09:37

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
heeft wel wat een fsi er in.


dat is het probleem van dit blok, het is geen fsi meer

breadfan83 12-02-2008 11:57

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
dat is het probleem van dit blok, het is geen fsi meer


Precies, dacht ik dus ook.
Het hele FSI gedeelte is er afgehaald waardoor je nog maar een gewoon 2.0 blok overhoudt.

Black Devil 12-02-2008 12:07

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Precies, dacht ik dus ook.
Het hele FSI gedeelte is er afgehaald waardoor je nog maar een gewoon 2.0 blok overhoudt.


Met Turbo,

Met of zonder FSI, er zijn er maar weinig die zoiets aandurfen om aan te beginnen! Dit is toch een knap staaltje werk.

breadfan83 12-02-2008 12:11

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Met Turbo,

Met of zonder FSI, er zijn er maar weinig die zoiets aandurfen om aan te beginnen! Dit is toch een knap staaltje werk.


Hoor je me ook niet zeggen, dat ik het niet knap vind. ;)

Denk dat ik er uiteindelijk toch altijd weer mee aan kom kakken, dus waarom nu niet: veel geld!
Zeker als je kijkt naar het feit dat het een geblazen 2 liter motor is met "maar" 200pk. Voor dat geld krijg je een ongeblazen blok al bijna naar dat vermogen, en dat vind ik persoonlijk eigenlijk veel mooier.

Ieder zijn eigen natuurlijk.

Pedaalemmer 12-02-2008 12:19

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hoor je me ook niet zeggen, dat ik het niet knap vind. ;)

Denk dat ik er uiteindelijk toch altijd weer mee aan kom kakken, dus waarom nu niet: veel geld!
Zeker als je kijkt naar het feit dat het een geblazen 2 liter motor is met "maar" 200pk. Voor dat geld krijg je een ongeblazen blok al bijna naar dat vermogen, en dat vind ik persoonlijk eigenlijk veel mooier.

Ieder zijn eigen natuurlijk.


3500 euro ben je met gemak kwijt voor een ongeblazen blok met 200 pk

breadfan83 12-02-2008 12:22

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
3500 euro ben je met gemak kwijt voor een ongeblazen blok met 200 pk


Ik weet wat je d'r voor kwijt bent. ;)
Ben me al een flinke tijd aan 't inlezen over de mogelijkheden.

Pedaalemmer 12-02-2008 13:50

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik weet wat je d'r voor kwijt bent. ;)
Ben me al een flinke tijd aan 't inlezen over de mogelijkheden.


Dus 3500 euro is een hele nette prijs voor deze ex TFSI :D

Black Devil 12-02-2008 17:38

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Dus 3500 euro is een hele nette prijs voor deze ex TFSI :D


;)

Precies,

Ik ben bezig met mijn VR6 met compressor, en geloof mij dat die 3500,- zo op is al heb ik hopelijk straks wel 300+ pkaas.

René 12-02-2008 17:45

Quote:
Originally Posted by Black Devil
;)

Precies,

Ik ben bezig met mijn VR6 met compressor, en geloof mij dat die 3500,- zo op is al heb ik hopelijk straks wel 300+ pkaas.


oh? pics en info???

Black Devil 12-02-2008 17:53

Quote:
Originally Posted by René
oh? pics en info???


Rustig aan Rene, 3 maart gaat hij naar de spuiterij en dan wordt hij binnen en buiten overgespoten, dan als hij terug is kan ik het interieur en dashboard (R32) erin. In de tussentijd gaat de motor compleet uit elkaar, met andere zuigers etc etc dus alles erop en eraan. Nu is er nog weinig te zien.

Motor gaat er aankomende week uit, heb nog maar 2 weken.

René 12-02-2008 18:00

probeer jij straks zelf maar rustig aan te doen met die compressor ;)
plannen klinken goed!

Black Devil 12-02-2008 18:03

Quote:
Originally Posted by René
probeer jij straks zelf maar rustig aan te doen met die compressor ;)
plannen klinken goed!


Haha, ik heb mezelf 2 jaar gegeven al hij terug is vd spuiterij tot hij klaar is.

Ik ben ondertussen ook nog 'even' een Golf 1 16V aan het maken, die wil ik als daily gebruiken en dan kan de automaat Golf 2 naar mn vriendin.

breadfan83 12-02-2008 18:58

Quote:
Originally Posted by Black Devil
;)

Precies,

Ik ben bezig met mijn VR6 met compressor, en geloof mij dat die 3500,- zo op is al heb ik hopelijk straks wel 300+ pkaas.


Dat is ook "effe" 100pk meer, ofwel anderhalf keer zo veel. ;)

Black Devil 12-02-2008 19:27

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dat is ook "effe" 100pk meer, ofwel anderhalf keer zo veel. ;)


Als je een AAA VR6 neemt komt net over de 200pk grens met kopbewerking en andere nokkenassen, dan ben je ruim 1500,- verder en meer dan dat lukt al niet meer.

Als je de 2.0T neemt met chip op maat vlieg je daar met alle gemak overheen.

Voor 3500,- kan je echt geen ongeblazen motor voorzien van een turbo op de juiste manier met veilige 200+ pkaas.

breadfan83 25-02-2008 14:59

How 'bout this? :D

http://auto-diversen.marktplaats.nl...fta_ind=16&fs=1

martiepartie 25-02-2008 15:31

beun de .....haas??

Erik 25-02-2008 18:05

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Bekende op vwforum. Motor is in de soep gedraaid.
Staat een leuk topic. :)

Black Devil 25-02-2008 20:24

Quote:
Originally Posted by breadfan83



Kan zo in de ijzer bak

breadfan83 26-02-2008 00:30

Quote:
Originally Posted by Erik
Bekende op vwforum. Motor is in de soep gedraaid.
Staat een leuk topic. :)


Staat ook in de advertentie. Leuk dat ie eerlijk is d'r over, maar je kunt er zo bar weinig mee. :screwy:

Gertjan 26-02-2008 14:04

Leuk om een bijzettafeltje van te maken? :)

steven16v 26-02-2008 15:01

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Leuk om een bijzettafeltje van te maken? :)


Duur bijzettafeltje dan. :tongue:


All times are GMT +1. The time now is 22:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.