![]() |
pimS: vr6T
IK zal me maar even voorstellen.
Ik ben Pim 21 jaar een sinds afgelopen week in het bezit van een Golf mk3 vr6. Heb de afgelopen 2 jaar in een peugeot 205 gti met een 16 klepper uit een 405 gereden. Maar die is helaas overleden. De zoektocht begon dus naar een nieuw autotje, en bij toeval kwam ik de golf tegen. Ff wat fototjes: ![]() ![]() ![]() Zoals jullie zien is de auto compleet std, + het is een 5deurs. Laat dit nu alleen het leuke zijn: ![]() ![]() Jup, een EIP B turbo kit :D Ik ben nog niet helemaal thuis met VW maar ik ga hier lekker rondstruinen, zo zal ik ongetwijfeld wat wijzer worden. Nog wat aanvulling: Ik ben nog student atm. ik studeer Business Engineering op de Hogeschool van Inholland Haarlem. En ik werk als Engineer bij een automatiseringsbedrijf. Ik rij ook motor: M'n Srad Fighter ![]() En mn ktm ![]() De laatste moet alleen de deur uit, beetje aso als student zo, en ook nogal prijzig. :screwy: Greetz Pim |
Welkom je zal hier zeker veel informatie vinden, als je vragen hebt kan je altijd via de search functie kijken of er al topics over zijn. Kan je die niet vinden? Maak er 1 en ik weet zeker dat iemand het antwoord wel weet...
Hoeveel PK heeft je VR6 nu:D? |
Vorige eigenaar had t over 230 pk ongeveer.
Maar aangezien hij maar 0.3 bar draait + een volledig standaard uitlaat systeem heeft ... Ik hou t ff op 220 pk, ook al blijven t kroeg pk's zonder uitdraai. |
Erg stoer zo "undercover" rond rijden
|
Heb in die paar dagen al heel wat verbaasde mensen gezien :rolleyes:
|
ja man....ff een turbo op een vr6!
super zeg, mooie auto |
Dit soort sleepers blijven geweldig! Welkom.
|
Welkom, das lekker hoor die pk'tjes.......
Nog plannen verder met de auto?? |
Welkom,
Inderdaad leuk zo'n monster onder de kap, zonder dat je het aan de buitenkant kunt zien:D Succes ermee |
zkr leuk
100% zal wel behoorlijk lopen :D succes ermee en welkom |
Erg leuke auto inderdaad, dikke motor met een buitenkant die van een 1.6 had kunnen zijn :D
|
mooie vrt golf.
|
Thanks jongens.
Qua toekomst plannen twijfel ik nog een beetje, of ik een schroefset + setje velgen ga halen. Motorich heb sowiezo 2 dingen op t lijstje staan: oliekoeler + cat vervanger. Ik vind mn olie nu echt veel te warm worden, die staat na ff gassen gewoon op 112 graden of hoger:S |
ja dat is hoog genoeg ja.
|
Welkom hier, leuk zo'n wolf in schaapskleren.
Jammer van je 205je heb zelf een tijd in een 1.9 ralley gereden, vond het altijd leuk speelgoed |
Quote:
Leuk zo'n turbo.Ik ken wel iemand die daar jaloers op zal zijn.En de olietemp. is wel aan de hoge kant.Moet toch echt niet veel hoger komen dan 100 graden komen bij redelijk normaal gebruik op de snelweg.Als je binnendoor gaat rijden en hem dan goed op gas zet wil het nog wel eens wat hoger worden maar niet al teveel. Grt Michel |
Nee precies, dus er moet gewoon een koeler tussen.
Wil ook ff kijken wat andere olie wil schelen d'r zit nu 5w40 in maar qua temperatuurschaal is 5w40 veel beperkter als 10w 40. Naja, ik verwacht niet echt dat de temperatuur daalt, maar ik weet wel zeker dat de olie nog beter zn werk kan doen op die temperaturen |
Quote:
Let wel op de dikte van de olie bij koude start voor je turbo.De 5 van 5w40 is een waarde voor de dikte van de olie bij een koude start. Grt Michel |
Thanks voor de tip
|
Quote:
Ik geloof dat er standaard 10w40 in een vr6 gaat dus met een turbo mag 5w40 zeker wel.Ik denk dat de oliekoeler zeker geen overbodige luxe zal zijn.De 40 van 5w40 is een waarde van de dikte van de olie als de motor op temp. is dus dat mag niet zoveel uitmaken. Succes met vr6 Grt Michel |
vette kar man echt te gek zo`n speeltje, veel plezier er mee.
gr ronnie |
njammie je zal maar staan kijken aan t volgende stoplicht als je zulk wagentje uitdaagt en hij dan als eerste staat :D mooi hoor!!! Enne zie ik daar Veenendaal op t bord staan :thumbup: haha toch een leuke locatie he :D |
Hmm balen
Heb een kvs lek, bij mn waterpomp in de buurt. morgen ff zoeken. |
|
Hey Pim, welkom hier!
|
lekker laat arne, ik zit hier al een hele week ! :P
|
Hoi Pim!
|
205 mi 16.. heerlijke auto's zelf ook eentje gehad.
zal kwa snelheid weinig uitmaken tussen de vr6 soft t en de mi16. |
vr6 is een stuk sneller als mn 205.
|
had je nog wel een kat onder je mi16?
heb op drachten met de mi16 een tijd destijds neergezet van 13.9 heb ik nog niet 1 vr6 compressor of turbo zien doen. dus de vr6 voelt mischien sneller aan |
Quote:
Cat-loze mi16 maarehm, de peug kreeg ik op stuk weg hier in de buurt altijd tot de 170, de golf loopt daar gewoon 190. Is dus sneller, ook op hoge snelheid. peugje kwam tot 235 na een heel end op de afsluitdijk, golf loopt in 1 ruk door zn teller uit :D |
dat heeft met de bak te maken. diesel bak er achter en mi16 altijd met kat rijden. heb destijds bij postma op de bak een verschil gemeten van rond de 30pk met en zonder kat.
heb ook vr6 gehad en verder nog wel leuke auto's..;) maar de peug was echt rap ondanks slechts 160+pk |
super dik hoor!!!
|
Leuk projectje :cool:
|
thanks jongens:)
|
Heerlijk Pim!
|
:P
Moet nog ff wat leuke details toevoegen, sowiezo zijn de pdp stickers onderweg. En ik vond in engeland nog wat leuke waarschuwings stickers:D ![]() |
Ik zal hier ook even mn update van de afgelopen week posten :)
Dag 1 Eerst de spulletjes neerzetten: ![]() toen langzaamaan de motorruimte leeg gaan halen. ![]() kleppendeksel er af. ![]() Nokken in zeer goede staat sowiezo geen voelbare slijtage, alleen wat veeg sporen. Heel wat later de kop er af: ![]() Ik dus blij, zuigers zien er prima uit, cillinderwand ook, geen detonatie schade oid. kleppen: ![]() Ook niets mis mee, 1 cill heeft een wat donkerdere klep, maar dat komt door gekut met mn boegiekabels. En toen richting de ketting: ![]() Ik was er dus zegmaar NET op tijd bij, de geleider was al voor 1/3 gescheurd, zoals te zien is er van de bovenste spanner amper wat over :shock: :? Blok heeft nu 170 gelopen, ketting maakte nog GEEN geluid...moet je nagaan... Dag 2 Vooral veel schoonmaken... Alle pakkings resten van de kop en t blok af kunnen schrapen, ook de pasvlakken van de kappen bij de ketting netjes gemaakt. Verder nog mn parafan losgehaalt, ik moest even mn ecu code weten voor de jongens van c2motorsports.net, die gaan zoals het er nu naar uitziet voor mn software zorgen, er lag ook en gigantisch berg troep, dus ik heb die ruimte ook even uitgezogen. Morgen nog een nieuw interieurfilter scoren, dan kan de parafan weer dicht. Verder veel voorbereidend werk gedaan, omdat mn uitlaatpakkingen er nog niet zijn kon de kop er jammergenoeg nog niet op, dus dat komt morgen. Mn oude vliegwiel is behoooorlijk toegetakeld, er lag ook een genereuze voorraad stof van mn koppeling in de versnellingsbak :P ![]() Oude ketting etc nog. ![]() kleppen :) ![]() Vandaag hebben we ook de wastegate kunnen fixen, de plunjer sloot de wastegate nieteens netjes af, deze hebben we dus ingeslepen met slijp pasta en die sluit nu netjes, ik heb de veer wat meer voorspanning gegeven. We hebben ook de flensen weer glad gemaakt, ze stonden allebei bol, dat verklaard ook wel waarom mn pakking er al 2x is uitgeknald. Een tijd geleden heb ik ook gezeik gehad met een afgebroken bout bij mn wastegate, dat heb ik toen een beetje half op kunnen lossen zodat de wastegate een hele tijd vast heeft gezeten met een 2 m6 boutjes :roll: Maar omdat ik nu lekker veel ruimte heb , heb ik de gaten eindelijk netjes kunnen boren zodat de wastegate vast kan met m8 bouten. ![]() Und der turbo inlaat:) ![]() Dag 3 Vandaag ook weer redelijk wat kunnen doen, opbouwen is anyway vlot op weg:) zo staat t karretje er bij, hoop rotzooi:X ![]() Ben vandaag maar begonnen met mn wastegate, de screamer zat met een beugeltje vast aan de downpipe, gevolg was dat de flensen voor geen meter tegenover elkaar zaten, beugeltje losgehaald dus en de screamer gewoon los aan de wastegate gehangen. ![]() Daarna wat gaan rommelen, ik was tot 6uur in mn eentje aan t klooien aangezien mn maatje bij de vw dealer naast zn huis aan t werk was. heb dus totdat hij er bij was kleine klusjes gedaan, ik ga niet onder de auto liggen als ik maar in mn eentje in de schuur ben en er bij hun niemand thuis is. Interieur filtertje heb ik vervangen, parafan dichtgemaakt, en de vacuum slangen van mn wastegate veranderd, wel weer geel spul maar ik moet ff zwarte slang meenemen op mn werk. Naja de boostcontroller zit dus in iedergavel goed aangesloten zonder kans op lekkende of losschietende slangen. ![]() Sileconen slangen voor de intercooler(die er nog op moesten) alsvast klaar gemaakt. ![]() Blok voor een laatste keer schoongemaakt, en de pakkingen er op ![]() Hier is te zien hoe dik t geheel is met de spacer erbij:X ![]() vliegwiel er op ![]() Koppeling ook. klopte trouwens geen ene reet van de paspennen op t vliegwiel, koppeling kan er maar op 1 manier op, maar zit nu 60graden verdraait, dus ik kan de markeringen op de koppeling niet meer gebruiken om de timing te checken :| ![]() versnellingsbak een beetje gereinigd, priesas ingevet met lekker dik vet dat ook nog is hittebestendig is tot 900 graden, en de plaat(hoe heet dat ding?) die t lager omhoogduwd ff gecleaned in de spoelbak ![]() Kop er eindelijk weer op:D ![]() Zit nog niet helemaal op moment, de eerste 2 stappen hebben we al gedaan 1e =40nm 2e=60nm, morgen stap 3 en 4, 2x 90graden natrekken. maar dat doen we pas als t blok weer in zn steunen hangt dus moet d ebak er eerst op. Timing gecheckd, en de bovenste ketting er om. Ondanks de spacer valt t me nog mee hoe erg de timing is verdraait.. ![]() Dag 4+5 2dagen in 1x. We zijn zo lang bezig geweest met sleutelen dat ik gewoon geen tijd had om te posten:P We zijn vrijdag begonnen met t erin hangen van de bak, die zat er binnen 15min op :D:D tilden m omhoog, en 1 hij viel er in 1x in :mrgreen: ![]() motorsteunen daarna vastzetten zodat we de kop nog 2x konden natrekken. ![]() Daarna wilden we het laatste afdekkapje of de nokkenas ketting plaatsen, maar dat ging gewoon NIET. De spanner zat klem tegen t kapje en duwde de ketting zo strak als een piano snaar, wat kwam door t omhoog brengen van de kop. Heel lang staan piekeren en tot de conclusie gekomen dat het dus een reden heeft waarom de amerikanen een type 4 spanner gebruiken, die is korter en loopt niet klem... duzzzz ![]() ![]() Soms heb je geen keuze... ![]() wel ff netjes nameten;) ![]() succes :W ![]() Toen begonnen met alle onderdelen weer in te bouwen, ik heb redelijk wat dingen netjes bij elkaar kunnen tyrippen zodat het er wat minder rommelig uit zag. ![]() We konden het niet laten :D ![]() pompiedom ![]() 1kg eraf, en de ring hadden we qua diamter al een heel end afgedraait. ![]() :D ![]() ff netjes gemaakt. ![]() Poelie woog 3kg toen hij eraf kwam, nu iets onder de kilo:) blokje bijna af ![]() Daarna geen foto's meer gemaakt, na een tijdje konden we starten t was toen zo rond 1 uur snachts. Bleek dat de injectoren allemaal stonden te lekken, dus t spruitstuk kon er weer af. blijkbaar hadden we de injectoren niet goed in de galerij geduwd, ze moesten nog een paar mm extra :X Zooitje wd40 ertussen, en toen wilden ze eindelijk passen. Uiteindelijk was t vannacht om half 4 dat we t eerste testrondje konden rijden :X ![]() De koppeling is echt ziek zwaar, normaal wegrijden is amper mogelijk en hij beukt in zn rubbers als een idioot, geeft nu echt harde klappen. Lichtevliegwiel + afgedraaidepoelie is echte ens ucces, ik heb nu best wel een zieke gasreactie :D Ik heb ook mn nieuwe boostcontroller ingebouwd :D ![]() Ik ben bezig met de jongens van C2motorsports.net voor mn software. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik bij hun een eprom halen + een 4inch maf behuizing+ 4inch filter en sileconenslangen ed. Ik hoop dat spul zo snel mogelijk binnen te hebben, dan kunnen de intectoren erin en dan gaat de boost omhoog :D grtz! |
Mooi project, ga je, als alles in orde is nog eens voor andere zuigers?
|
All times are GMT +1. The time now is 04:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.