![]() |
Caddy 2 aanhanger
heey heey
ik ben momenteel bezig met een halve caddy 2 ![]() ![]() hij staat op wielen met de achterkant compleet nu moet ik de voorkant nog dichtlassen en de trekstang aan de achteras lassen maar hoe kan ik het beste de voorkant dichtmaken? optie 1 gewoon simpel plaatstaal gebruiken ( plaat in model kloppen om de rondingen mooi aan te laten sluiten Optie 2 de motorkap gebruiken om erin te lassen ( deze is versterkt en heeft ongeveer al de ronding die nodig is om alles mooi aan te laten sluiten) of heeft iemand nog een andere optie |
ik zou zowieso proberen om die zwarte strips door te laten lopen, dan lijkt het bijna standaard
|
Quote:
die strips moeten ook doorlopen anders is de afwatering niet goed en gaat het enorm roesten tenminste als je de dakstrips bedoelt de stootstrips aan de zijkant gaan eraf net als bij mijn eigen caddy maar het gaat er nu vooral om dat ie dicht gaat en ik denk dat ik het toch met een motorkap moet gaan proberen |
ja ik bedoelde de dakstrips.. maar ik bedoel helemaal tot onder door laten lopen, denk dat dat een erg mooi effect geeft.
Ook foto's van je eigen caddy? |
euhm die heb ik wel maar daar lijkt et weinig op een caddy
zal ze even opzoeken zo was de caddy voor ik aan de grote verbouwing begon ![]() en nu staat ie er ongeveer zo bij: ![]() maar dan zit er inmiddels een TDI motor in die allicht sneller zal zijn dan mijn oude D blokje. |
Ik wil dit ook ooit nog een keer doen,
ALs je hem met gewoon plaat materiaal wil dichtlassen aan de voorkant dan zul je er wel een een soort van frame moeten maken anders heb je totaal geen stevigheid. |
Quote:
ik heb de onderkant van de deurstijl laten zitten voor stevigheid van de zijkant. Daar bouw ik dan een disselbak omheen. Maar inderdaad met gewoon plaatstaal zal ik het wel moeten verstevigen |
Quote:
Ok, hoe ik het zou doen weet ik ook nog niet, maar dat was mijn idee ervan, maat van me zit in de werktuigbouw, dus die heeft er dan wel ideen voor als het zover is. |
Word vast leuk,ik zou alleen de trekstang niet aan de achteras vastlassen!!!
Ik heb er zelf een gemaakt van een golf 2 en heb de trekastang aan de carrosserie gemonteerd. Zo behoud je in iedergeval de vering van je aanhanger. |
klopt maar als je de trekstang aan de carrosserie maakt gaat dat op den duur scheuren omdat plaatstaal gaat werken.
als ik em aan de as vastlas en op de trekstang een dwarsplaatje met daarop 2 motorsteuntjes las veert de carrosserie nog steeds op de as en daarmee dus ook op de motorsteuntjes en is de trekstang niet veergevoelig waardoor de kans op scheuren beperkt blijft tenminste zo had ik het bedacht... |
ik zou een frame-pje tussen je dorpels maken en daar de dissel op vastzetten..
|
Quote:
Als je het goed doet,scheurt er niets. Ik heb er wel eerst een frame ingelast,daar gebeurt echt niets mee hoor. Maargoed het is jouw feesie. |
juist, een dissel aan plaatwerk lassen gaat je geen stijve aanhanger opleveren. Een mooi kokerprofielframe aan je carrosserie en daaraan je dissel is naar mijn idee de beste oplossing.
|
Hoe zwaar word de lege aanhanger? Moet je ook niet een oplooprem maken als hij boven de 750kg komt?
een aanhanger van een achterkant van een caddy lijkt me wel wat :) Gr, jeroen |
dat haalt ie niet
denk dat het een 450 kilo wordt hooguit 500 |
en hoe vorderen de werkzaamheden?
lukt het wat? succes wim |
ben de laatste tijd veel aan het werk dus weinig tijd voor de caddy laat staan voor de aanhanger...
heb de achterkant al zover klaar nu wachten op extra centjes (lees vaknatiegeld) om wat plaatstaal in te slaan zodat ik de voorkant kan dichtlassen. |
Mag ik vragen wat je betaald hebt voor dat stukje carrosserie?
Vind het ergens ook wel interessant.. |
we gaan gewoon met de weekend meeting met z'n allen er mee verder
iedereen 1 stuk vlees maar en wat je overhoud daardoor kan je mooi in de caddy steken :D |
Quote:
tis wel een manier maar niet mijn manier ik wordt niet beter over andermans rug... maar ik denk dat je dat al wist johan heb een kaal gestripte caddy met flinke zijschade ingeleverd en kreeg deze strakke achterkant voor 35 euri mee normaal had ik er 200 euri voor neer moeten tellen maar als je vaste klant bent op de locale autosloperij kun je wel wat regelen |
ja weet ik jos,
daarom ook die bigsmile. als je keer hulp nodig heb met de caddy moet je het maar ff laten weten, dan kom ik wel een dagje langs |
Hee Jos!! lukt het een beetje met de caddy.
Caddyforum heeft nu een tijdelijk forum :D |
heey paas, helaas te druk met werken maar de caddy gaat de goede kant op nu is het een geld kwestie net als met de aanhanger
@ johan als je kunt lassen kun je me wel helpen... |
Ben wel benieuwd hoe het nu verder is met de aanhanger. Zie graag nog wat foto's :D
|
ik ook!
zal ze van de week eens maken... |
je moet gewoon een onderstelletje kopen van alko.
dan heb je alles om de halve caddy op te kunnen bouwen. |
heb inmiddels alles compleet moet em alleen nog dichtlassen
|
hierbij de beloofde extra foto's
![]() toch best een groot gat dat dichtgemaakt moet worden. gelukkig dat er ook nog een disselbak gemaakt mag worden anders zou ik me maar vervelen en die disselbak komt om de onderste versteviging heen die ik mede om die rede heb laten zitten omdat dat de steigheid bevorderd bij een impact vanaf de zijkant ![]() tot op de hoogte van de versteviging komt de disselbak ![]() hier zit de volledige achterkant erin gebouwd ![]() nu kan ik zorgen dat de verlichting werkt door de kabels uit te pluizen en er een stekker aan te maken de dissel monteren en dan kan ie eventueel naar een goede plaatwerklasser om dichtgemaakt te worden en om de disselbak eromheen te bouwen |
gisteravond even de half verbrande kabelboom uitgeplozen en alle onnodige kabels verwijderd zodat ik alleen de kabels van de verlichting over heb gehouden.
alleen de kentekenplaat verlichting krijg ik niet aan de gang heb wel het juiste kabeltje gevonden maar ook met nieuwe lampjes werkt ie niet... dus dat is nog eventjes puzzelen de voorkant even recht gemaakt zodat plaatwerk straks beter aansluit |
dat wordt een leuke kar..
|
toch stiekum veel roest op het bakje
ach ja zolang het niet door is is er nog niets verloren heb hem vandaag even goed schoongemaakt zodat ik de schade kon bekijken conclusie: STRALEN! op sommige plekjes verder nog even een dubbele einddemper onder de caddy geknutseld foto's volgen deze week |
kom maar op met die fotos, ben benieuwd... denk niet dat je worthersee nog haalt :S :D
|
Waar blijven de foto's?
|
denk dat hij het te druk hd met de CCF weekend meeting
|
inderdaad ben de foto's ook helemaal vergeten te posten staan op de klapjap zal ze eens online gooien zodra internet het thuis weer doet
|
![]() de dubbele einddemper onder de caddy ![]() even bult polyesther opgehaald ![]() ![]() toch een heel ander gezicht |
naar mijn mening gaan we nu de verkeerde kant op.... zonde juist. zo'n caddy plat op de grond en dan die aanhanger ook plat erachter en dan is ie klaar. geen uitlaten en pijpen en opzetbumpers.
maar is alleen mijn mening.............voor de rest goed bezig :) |
kansloos zon bumper.............
|
en meningen moeten gerespecteerd worden...
maar gelukkig: smaken verschillen! anders reden we allemaal hetzelfde rond de een vind et prachtig end e ander kan het niet aanzien ik vind zn bumper ook alleen maar mooi bij nieuwere auto's op een caddy 1 bijvoorbeeld zou ik het afschuwelijk vinden misschien dat er ooit nog een mooie oude spuilbus komt en dan inderdaad plat op de grond zonder poespas mijn smaak ligt heel breed ik kan vol bewondering naar een extreem project kijken maar ik kan ook helemaal wegkwijlen bij een zwaar verlaagde rat |
Quote:
:goodpost: |
All times are GMT +1. The time now is 05:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.